Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
trisca schreef:maar hoe ga je het controleren? Hoeveel mensen hebben op een boerderij een hond lopen die nieteens is aangegeven bij de gemeente? Die honden zijn vaak niet goed opgevoed en het gaat dan ook vaak over het soort wat problemen kan veroorzaken...
HLPhoto schreef:da's niet zo moeilijk lijkt me. zodra er een hond rondloopt kan je aankloppen. volgens mij hoort iedere hond trouwens een hondenpaspoort te hebben...?
trisca schreef:Macs; ik heb helaas recente ervaring met een Stafford die volgens de eigenaren nooit iets deed, maar op ons erf een pup dood beet. Achteraf kwamen er toch wat verhalen naar boven die ik zeker als "voorbode" had gezien. Of de eigenaren het gewoon niet hebben gezien of niet wilde zien hou ik in het midden, maar ze hebben er in ieder geval niks mee gedaan en nu heeft hij dus een pup kunnen grijpen...
HLPhoto schreef:dat is niet bepaald meer wat je een "voorbode", een hond die een pup doodbijt is een valse hond en verdient dus een spuitje.

slimmerik schreef:Wat een vreemde insteek hier:
Iemand die haar hond absoluut niet meer vertrouwd naar andere honden mag geen muilkorf op omdat de hond zich dan niet meer kan verweren.
Een schoothondje wat opgetild wordt voor een aanstormende pitbull moet op de grond blijven om zich op te laten vreten.....
Krom....
HLPhoto schreef:een Golden Retriever is sterk genoeg om jou omver te trekken als ie echt wil, en mij erbij. Weet niet hoe jij eruit ziet maar ik weeg 100 kg en ben niet slap.
Zoals auto's harder door de bocht kunnen dan motorfietsen heeft een hond meer grip en kan z'n gewicht makkelijker voor zich gebruiken.
Als een beetje hond écht weg wil ben je verloren. Het feit dat het bijna nooit gebeurt is misschien wat gebrek aan wilskracht of dat laatste kleine beetje gezag wat de eigenaar nog heeft.

easygoing schreef:Macs schreef:easygoing het ging om de reacties van eerder in dit topic.
Leg eens uit want ik ben de draad even kwijt omtrent je opgelegde wandelroutes.

easygoing schreef:Macs jij heb je hond toch vast dus kan hij toch niet zomaar aankomen stormen!
Ik had het over de wandelroute en jij zei dat je die opgelegd heb gekregen dat vind ik gewoon vreemd, er zullen heus nog wel andere routes zijn waar je wel overzicht heb.
Een muilkorf is helemaal niet nodig, je heb je hond toch vast dat zou dan toch genoeg moeten zijn.
Zo krijgt mijn hond al helemaal een afschuw tegen vreemde honden.
trisca schreef:Als er één moet omkeren zou dat de eigenaar moeten zijn met de hond die het probleem veroorzaakt lijkt mij. Het zou wel een hele vreemde wereld zijn als de mensen met kleine hondjes constand om moeten keren als ze een hond zien die wel eens hun hondje misschien iets aan zou kunnen doen![]()
dan blijf je aan het heen en weer lopen

Macs schreef:Ik heb nergens gezegd dat ik deze route opgelegd heb gekregen..
Enkel aan de lijn is dus niet genoeg zoals je hebt gelezen..
Ik ga niet bij elke hond die ik tegenkom omkerenZo krijgt mijn hond al helemaal een afschuw tegen vreemde honden.
Het is de bedoeling dat zij bijdraait, niet dat het erger wordt..
Citaat:Ik vind het alleen een beetje vervelend dat ik steeds maar weer op die route gewezen wordt terwijl ik gewoon lekker met mn hond aan het lopen was en zij juist goed luisterde, tot die andere hond opeens om het hoekje kwam.

Macs schreef:Nou iig, ik blijf bij mn standpunt. Muilkorf gaat om, en gaat pas af als ze niet meer zo achterlijk doet!
easygoing schreef:trisca schreef:Als er één moet omkeren zou dat de eigenaar moeten zijn met de hond die het probleem veroorzaakt lijkt mij. Het zou wel een hele vreemde wereld zijn als de mensen met kleine hondjes constand om moeten keren als ze een hond zien die wel eens hun hondje misschien iets aan zou kunnen doen![]()
dan blijf je aan het heen en weer lopen
Ik denk dat je dat van de situatie af moet laten hangen.
Als beide nou eens begrip voor elkaar en elkaars hond zouden hebben dan is het toch geen probleem om even terug te lopen ook al veroorzaakt jouw hond niet het probleem.
. En mijn vroegere buren hadden een poedel en als je daar langs fietste beet hij in je kuit. Liep je langs met een hond (aangelijnd), dan beet hij altijd even in de achterpoten van die hond.
Dana82 schreef:In het geval van Macs zou ik eerst wat gehoorzaamheid oefenen met de hond. Zitten, liggen, wachten en dergelijke. Ze leren haar aandacht bij jou te houden, door een speeltje, een snoepje. Iets dat ze leuk vindt. Komt er een andere hond aan, dan laat je haar mooi zitten (of liggen, nog beter), je vraagt haar aandacht bij jou (haar ogen moeten op jou gezicht gericht zijn). Desnoods spring je rond of maak je hele rare geluiden, alles om je hond haar aandacht bij je te houden. Niet gaan rukken, plukken, stampen, dat brengt helemaal niet op.
Eenmaal het "probleem" gepasseert is, dan geef je haar de beloning. Zo leert ze dat als een hond passeert het juist leuk is, want als ze goed luistert krijgt ze nog iets lekkers achteraf ook.
Op den duur kan je gewoon door wandelen en ondertussen vraag je haar aandacht en zo ga je er komen. Niet met een muilkorf.
Een goede hondenschool die beloning-gericht les geeft, kan je hier mee helpen. Ook al is je hond al wat ouder!
trisca schreef:Over vooroordelen gesproken; ik heb hier geregeld postbezorgers en mensen die de meterstanden willen opnemen die niet uit de auto durven omdat we een Dober hebben...

(Berner van 65 kilo tegen Bull mastiff van 90 kilo) En in tegenstelling tot de vooroordelen is onze Berner niet zo erg lief en die Bull een enorme knuffel