Ik vind het een eng verhaal maar van een van je laatste regels gaan mijn nekharen overeind staan:
trisca schreef:Ze hebben (zeggen ze) zelf nog alle vertrouwen in de hond. "Hij mag kleine hondjes gewoon niet" is letterlijk wat mijn zwager zei...
Ik vind dat nog verontrustender dan het gedrag van de hond.
Wat je zelf al aangeeft; zo'n onderbuikgevoel is niet goed. Als jouw honden normaal sociaal zijn en zonder duidelijke reden mogen ze de andere niet dan moet je daarop vertrouwen. Honden voelen elkaar aan, je weet zelf wanneer je hond sociaal is en of die de ander niet mag omdat die gewoon te druk is of dat er een diepere reden is.
Dat hij met jouw honden speelt en naar de hek grijpt is ook een teken, je zegt dat je een dober hebt, dat is geen partij voor hem en dat zal hij ook weten. Jouw Westie is wellicht sterk genoeg van karakter om hem af te kaatsen of hij kent hem al van kleins af aan?
Maar wbt de andere vragen; imo is de hond niet meer te vertrouwen, in elk geval niet met andere (kleine) hondjes.
Of hij ook zo met kinderen is weet je niet, dat kan totaal anders zijn maar evengoed zou ik hem niet vertrouwen en zeker niet met de leeftijden die jij noemt.
Die hond moet een goede heropvoeding hebben, hij is pas 2 dus mits daar nu goed mee aan de slag gegaan wordt is het wel mogelijk.
Maar ik denk niet dat hij bij je schoonouders moet blijven, als ze dergelijke dingen als hierboven zeggen denk ik niet dat ze hun verantwoordelijkheid nemen daarin.
Edit; Je vraagt je af of dit spel is:
Een hond die zo doelbewust grijpt en voor langere tijd vasthoud is aan het moorden, heeft totaal niets met spel te maken.
Citaat:
Een volwassen stafford reu bij een voor hem onbekende pup laten is verschrikkelijk onverstandig. Die hond heeft helemaal geen kronkel in zijn kop, die heeft niets anders gedaan dan wat veel andere vecht- en waakhonden zouden doen. Het is geen schoothondje, het is een vechthond, daar zijn ze voor gefokt.
Ontzettend jammer, maar sommige honden kan je nu eenmaal niet bij andere laten. Dat heeft niets te maken met hun gedrag naar mensen toe, ik zou zo'n hond inderdaad nooit bij kleine kinderen laten uit voorzorg, maar eigenlijk zijn de meeste heel braaf naar mensen toe.
De hond kan je weinig verwijten, degene die het hok heeft open gemaakt met de pup erbij is helaas in fout...
Ik wordt onpasselijk van dit soort reactie's
Dit is zó niet waar! Honden accepteren alles van pups, ookal is het de pups van een ander. Pas wanneer ze ouder zijn (en dat is pas met een maand of 8) worden ze op wat ruwere wijze gecorrigeerd maar zeker bij heel kleine pups wordt echt alles toegestaan.
Een hond weet wat een pup is, ze ruiken dat op afstand al, ze weten hoe ze ermee om horen te gaan, ookal hebben ze nooit eerder een pup gezien.
Een hond die een pup grijpt heeft echt een kronkel en persoonlijk vind ik dat je daar alleen gemuilkorfd mee op straat kunt.