hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:34

Sancha schreef:
dejavu schreef:
Een aanlijngebod vind ik dus inderdaad te simpel. En een muilkorfgebod ook. ;)

Tja, ik kan morgen ook een vlieg in mijn oog krijgen terwijl ik aan het autorijden ben, en daardoor iemand dood rijdt.

:? Wat een onnozele vergelijking. Een ongeluk is wel wat anders, dan wéten dat deze hond tot zulke heftige daden in staat is. De eigenaar weet nu dat die hond uit zijn plaat kan gaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:36

Sancha schreef:
26 weken zwanger van de eerste. En heb zelf een hond die kinderen dus niet gezellig vind.
Moet ze maar vast bij voorbaat een spuit??

Waarom geef je nu zo'n antwoord? Is toch een gewone vraag?

Gefeliciteerd met je zwangerschap, leuk! :j Geniet ervan!

Wil nog even iets toevoegen, ik zal niet zeggen wat jij moet doen, dus ook geen spuit geven. Maar als je weet dat jouw hond niet van kinderen houdt, mijn keuze zal het niet zijn. Dat is gewoon mijn mening. En als jij anders van mening bent, vind ik dat ook prima!
Laatst bijgewerkt door MamboBeach op 22-07-11 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:36

dejavu schreef:
Sancha schreef:

Tja, ik kan morgen ook een vlieg in mijn oog krijgen terwijl ik aan het autorijden ben, en daardoor iemand dood rijdt.

:? Wat een onnozele vergelijking. Een ongeluk is wel wat anders, dan wéten dat deze hond tot zulke heftige daden in staat is. De eigenaar weet nu dat die hond uit zijn plaat kan gaan.

Die kans is ongeveer net zo groot dat je uitglijdt op straat of dat de riem breekt. :')

Prima hoor, jij wilt die hond gewoon dood. Maar zeg dat dan gewoon.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:37

Hoe kom je daarbij? Die keuze is aan jouw niet aan mij. Proficiat iig met je zwangerschap!

Maar ik ben wel heel benieuwd hoe je denkt als jullie kleintje straks eenmaal geboren is. Er komen dan gevoelens in je boven waarvan je zelf niet wist dat je ze had. Je houdt nu ontzettend veel van jouw honden, maar geloof me, die liefde is in geen contrast met de liefde die je straks voor je kindje gaat voelen.
Bij mij was voordat mijn zoontje geboren was, mijn paardje nummer 1 (ja sorry hoor hubby, maar jij kwam op 2) Nu mijn zoontje er is, staat mijn zoontje op 1, dan een hele tijd niks en dan de anderen waar ik heel veel van houd. (gelukkig voor hubby, maar helaas voor mij, is mijn paardje er niet meer en is er een ander paardje gekomen, dus is mijn man doorgeschoven naar plaats 2 :o)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:38

oh, baby komt op nummer 1, maar de hond komt niets tekort hoor. Zij draait wel bij. Kind zal simpelweg moeten leren om haar met rust te laten.
Maar goed, ik zal na 1 november een update geven over deze kwestie ;)

Edit: overigens kan ik met haar lezen en schrijven en is ze erg duidelijk met haar (gaan we weer) signalen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:40

Sancha schreef:

dejavu schreef:

Sancha schreef:
Die kans is ongeveer net zo groot dat je uitglijdt op straat of dat de riem breekt. :')

Prima hoor, jij wilt die hond gewoon dood. Maar zeg dat dan gewoon.

Nou, zeg. Ook niet leuk discussiëren zo! :n Ik geef alleen maar aan dat de leefomgeving van die hond ernstig beperkt moet worden omdat het al erg genoeg is dat die pup dood is en op herhaling zit niemand te wachten.

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:41

Okee! Doen hoor! Iig heel veel succes met de zwangerschap en alvast heel veel geluk samen toegewenst! Zo mooi, een kindje erbij!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:41

Sancha schreef:
oh, baby komt op nummer 1, maar de hond komt niets tekort hoor. Zij draait wel bij. Kind zal simpelweg moeten leren om haar met rust te laten.
Maar goed, ik zal na 1 november een update geven over deze kwestie ;)

Edit: overigens kan ik met haar lezen en schrijven en is ze erg duidelijk met haar (gaan we weer) signalen.

Ahum, hier krijg ik de kriebels van... :o Jouw hond zal jullie kindje moeten accepteren. Jouw kindje als het klein is laat dieren niet met rust. Juist zo'n gedachte is heel gevaarlijk.

Famke160301

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:43

Ja klopt, maar ik hoop van harte dat t goed (blijft) gaan!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:43

Ja, je hoeft er niet zo omheen te draaien :)
Met een paar vrij eenvoudige aanpassingen kan die hond een vrij normaal leven leiden denk ik. Maar dan moeten die baasjes dat wel willen. En van wat ik heb gehoord zijn ze daar niet het type voor. Jammer.

Overigens, als je aanlijnt en muilkorft ben je vrij safe :)

@MamboBeach: reken maar dat kindlief hondlief wel met rust laat. En andersom vanzelfsprekend ook ;) Daar neem ik geen risico's mee. Bovendien komen er hekjes in elke deuropening etc.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:45

Dat hoop ik gewoon! :j Een ongeluk zit in een klein hoekje. ;)

Nu ga ik lekker naar bed, truste! :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:46

truste :)

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:47

Ik duik er ook zo in, ff paardlief truste zeggen en dan...maffen!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:47

Sancha schreef:
slimmerik schreef:
Duidelijk is dat er een "knopje" om ging bij deze hond uit de openingspost. Een gewoon gestoorde reactie. Het is niet uit te sluiten of te garanderen dat dat "knopje" niet omgaat bij de confrontatie met een kind of volwassene. Nu is de schade "beperkt" gebleven doordat het een hondenleven heeft gekost.

Wie is er zó nonchalant/goedgelovig om er een baby of kind aan te "wagen". Wie durft dat risico aan?
Ben je dan wel zo geestelijk gezond bezig vraag ik me af. Is het niet als een pedofiel een kinderdagverblijf te laten beginnen?

Jij hebt echt geen idee waar je over praat. Misschien even het topic doorlezen, want om nu weer hetzelfde te gaan typen heb ik niet zoveel zin in.

Een hondagressieve hond is hondagressief. En dat heeft niets, maar dan ook niets, met mensen te maken. En ook niet met rangorde.

Succes met je hormonenbumb ;) maar ik heb in het verleden verschillende honden meegemaakt die mensen beten maar ook vochten met andere honden. Dus ik heb wel degelijk een idee waar ik over praat. Ik zeg honden....... en bedoel daarmee van welk ras dan ook.

Deze honden gaven doorgaans daar wel signalen voor af. Ik weet dat staffies dat "vaak" niet doen waardoor ze mede door hun vasthoudendheid imo gevaarlijker zijn dan andere rassen.

Maar jij kent jouw pittje zeg je? Je hebt haar sinds kerst 2010?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:49

Woord voor woord met Sancha eens de afgelopen pagina's.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:52

Wat verschrikkelijk voor je zusje TS. Ik vind het moeilijk om een conclusie te trekken uit het verhaal. Al denk ik persoonlijk dat ik de hond ook niet meer zou vertrouwen. Ik vind het erg verstandig je kinderen er niet meer bij te laten.

ik dacht toch echt dat het geen natuurlijk gedrag is dat een reu een pup dood. ten eerste heb je het babyschema van de pup, wat bij honden een bijtrem oproept.

daarnaast maakt een reu altijd pas kennis met de pups als ze uit het hol komen en ze dus al wat ouder zijn. voor zover ik weet zal de reu ze altijd accepteren zolang de pup zich maar aan hem onderwerpt. wanneer de pup dit niet doet (en daar krijgt de pup wel meer dan 1 kans voor) zal de reu hem wel doden, omdat de pup dan gestoord gedrag vertoond. gestoord gedrag komt hierdoor in de natuur eigenlijk niet voor, want deze pups worden er meteen 'uitgefilterd' zodra ze uit het nest komen.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 23:54

Sancha schreef:
Ja, je hoeft er niet zo omheen te draaien :)

Wil je me geen woorden in de mond leggen? Ik geef mijn mening heus wel, maar ik beslis nog altijd zelf welke.

Citaat:
Met een paar vrij eenvoudige aanpassingen kan die hond een vrij normaal leven leiden denk ik. Maar dan moeten die baasjes dat wel willen. En van wat ik heb gehoord zijn ze daar niet het type voor. Jammer.

Overigens, als je aanlijnt en muilkorft ben je vrij safe :)

Op dit punt zijn we het oneens.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:21

Famke160301 schreef:
Maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag dat kindjes van vreemden zeker wel gevaar kunnen lopen.

Edit; net pas gelezen, NoGo heeft al antwoord gegeven. mijn vraag aan Sansha, ben jij t daar mee eens?

Ik wil hier nog even een reactie op geven ik antwoorde :j op het feit dat een kind ten alle tijden een risico loopt bij elke hond niet specifiek de hond uit de OP omdat hij nu een klein hondje heeft doodgebeten sorry had de vraag verkeerd gelezen :o en bent het met Sancha eens dat hondenagressie geen mensen agressie hoeft te betekenen, daarintegen moet je ELKE hond wel begeleiden bij en met kinderen, rest kan je lezen in mijn vorige post ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 01:35

Sancha schreef:
@MamboBeach: reken maar dat kindlief hondlief wel met rust laat. En andersom vanzelfsprekend ook ;) Daar neem ik geen risico's mee. Bovendien komen er hekjes in elke deuropening etc.

Ik heb een kind, en voor ik die had had ik waarschijnlijk precies net als jou gereageerd, nu ik weet hoe het is ging ik als de wiedeweerga een huis voor de hond zoeken waar hij niet steeds getriggerd zal worden door eeen kind. Over een hekjee kan een hond springen en de spijlen passen handjes door...

Maar prima, wat jij wilt. Het is in dit topic duidelijk dat er simpelweg andere meningen zijn, zal ook niet veranderen.

Papagroom heeeft in mijn ogen de beste argumenten in dit topic gegeven. (Zou eigenlijk moeten kunnen, de beste post raten;))

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 02:27

Zolang je haar niet kent, niet te snel oordelen, dank je :) Herplaatst wordt er zeer zeker niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 02:40

Ik vind het een eng verhaal maar van een van je laatste regels gaan mijn nekharen overeind staan:

trisca schreef:
Ze hebben (zeggen ze) zelf nog alle vertrouwen in de hond. "Hij mag kleine hondjes gewoon niet" is letterlijk wat mijn zwager zei...

Ik vind dat nog verontrustender dan het gedrag van de hond.
Wat je zelf al aangeeft; zo'n onderbuikgevoel is niet goed. Als jouw honden normaal sociaal zijn en zonder duidelijke reden mogen ze de andere niet dan moet je daarop vertrouwen. Honden voelen elkaar aan, je weet zelf wanneer je hond sociaal is en of die de ander niet mag omdat die gewoon te druk is of dat er een diepere reden is.
Dat hij met jouw honden speelt en naar de hek grijpt is ook een teken, je zegt dat je een dober hebt, dat is geen partij voor hem en dat zal hij ook weten. Jouw Westie is wellicht sterk genoeg van karakter om hem af te kaatsen of hij kent hem al van kleins af aan?

Maar wbt de andere vragen; imo is de hond niet meer te vertrouwen, in elk geval niet met andere (kleine) hondjes.
Of hij ook zo met kinderen is weet je niet, dat kan totaal anders zijn maar evengoed zou ik hem niet vertrouwen en zeker niet met de leeftijden die jij noemt.
Die hond moet een goede heropvoeding hebben, hij is pas 2 dus mits daar nu goed mee aan de slag gegaan wordt is het wel mogelijk.
Maar ik denk niet dat hij bij je schoonouders moet blijven, als ze dergelijke dingen als hierboven zeggen denk ik niet dat ze hun verantwoordelijkheid nemen daarin.

Edit; Je vraagt je af of dit spel is: :n Een hond die zo doelbewust grijpt en voor langere tijd vasthoud is aan het moorden, heeft totaal niets met spel te maken.

Citaat:
Een volwassen stafford reu bij een voor hem onbekende pup laten is verschrikkelijk onverstandig. Die hond heeft helemaal geen kronkel in zijn kop, die heeft niets anders gedaan dan wat veel andere vecht- en waakhonden zouden doen. Het is geen schoothondje, het is een vechthond, daar zijn ze voor gefokt.

Ontzettend jammer, maar sommige honden kan je nu eenmaal niet bij andere laten. Dat heeft niets te maken met hun gedrag naar mensen toe, ik zou zo'n hond inderdaad nooit bij kleine kinderen laten uit voorzorg, maar eigenlijk zijn de meeste heel braaf naar mensen toe.
De hond kan je weinig verwijten, degene die het hok heeft open gemaakt met de pup erbij is helaas in fout...

Ik wordt onpasselijk van dit soort reactie's :r

Dit is zó niet waar! Honden accepteren alles van pups, ookal is het de pups van een ander. Pas wanneer ze ouder zijn (en dat is pas met een maand of 8) worden ze op wat ruwere wijze gecorrigeerd maar zeker bij heel kleine pups wordt echt alles toegestaan.
Een hond weet wat een pup is, ze ruiken dat op afstand al, ze weten hoe ze ermee om horen te gaan, ookal hebben ze nooit eerder een pup gezien.
Een hond die een pup grijpt heeft echt een kronkel en persoonlijk vind ik dat je daar alleen gemuilkorfd mee op straat kunt.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 03:38

Na ja, en dat is dus simpelweg niet waar. Volwassen honden grijpen ook wel eens pups, ja.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:13

Dat klopt Sancha, er zijn volwassene honden die ook wel eens pups grijpen. In de regel worden die gelijk afgespoten als ze bij hondenkenners wonen omdat het niet gezond gedrag is. Ik snap dat jij dat stukje niet wil lezen of begrijpen en ik wil het met alle liefde nog een keer neerzetten.

Een volwassen hond welke een pup grijpt mist een chromosoompje! Zo een hond is niet betrouwbaar en moet je altijd af laten maken ongeacht het ras, ongeacht de omstandigheden.

Ik vind het jammer dat jij dit bagataliseerd en allemaal excuses erbij haalt waarom de hond de pup zou hebben gebeten. De schuld bij de zus van ts neerlegt. Dat is in mijn ogen een kromme manier van denken. De hond heeft de pup doodgebeten, niet de zus van ts. En ook al zou de zus van Ts het allerstomste hebben gedaan wat je bij honden kan doen, dan alsnog heeft de volwassen hond niet een pup dood te bijten. Ook al heeft die hond 4 weken in die bench gezeten, dan alsnog heeft hij niet een pup dood te bijten. Geen excuus is goed genoeg als het gaat om volwassen honden die een pup doodbijten, die honden sporen gewoon niet en voor iedereens gemoedrust kan je die inderdaad beter af laten spuiten. Fokkers, hondenmensen en trainers weten dat.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:39

Maar dan ben ik wel benieuwd naar de mening van mensen die zeggen afspuiten:
Als dit een tekkel (noem maar even een ras) was geweest, die dus ook hetzelfde had gedaan, maar door mindere bijtkracht enkel een wond had veroorzaakt bij de pup. Was jullie mening dan hetzelfde geweest?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 08:41

ik heb toch een vraagje...wat misschien niet echt te maken heeft met het doodbijten van een pup.
Waarom zit die hond de hele dag in een bench opgesloten?
Komt dat vaker voor dat honden gewoon de hele dag in z'on ding zitten opgesloten?

Aangezien mijn kennis niet toereikend is(zoals iemand al eerder opmerkte) en er hier heel veel vreselijk goede honden experts zitten hebben die daar vast wel een antwoord op.
Het is niet mijn bedoeling om een draai aan het topic te geven,maar ik vroeg het mij af.

(Ik ben al 24 jaar weg uit Nederland ,kom er ook nooit meer dus heb echt geen flauw idee wat het fenomeen 'bench' betreft,of het voorkomt dat honden daar dag in en dag uit in zitten?....wat dus niets te maken heeft met het doodbijten van een pup,want een hond die dat doet heeft een draad los bovenin)