Wat eet jouw hond vandaag?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie_v

Re: Wat eet jouw hond vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 20:58

aah het was maar een grapje :P

Maar dankjewel voor je uitleg.

Krijgt 'ie vaker vis?

Ik weet dat als die van mij (hoeft nog niet eens veel) zout water heeft gedronken uit de zee dat ze dan echt spuit poep heeft! (letterlijk!!)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 17:24

Hier vandaag ook kvv (ongv 3 a 4 dagen per week).
Voor het eerst duck, was wel benieuwd naar de kartonnen consistentie ervan.
Normaal smuldier en Carnibest-> Ziet er een stuk beter uit. Als vlees, mét stukjes.
Hij kluift nu lekker op een gedroogde kippennek (kipstick).

Toch vind ik dat laatste stukje met kippennekken, longen, gedroogde penslappen, konijnenoren, kippenvoetjes en buffelpezen eng.lijs
Ze houden altijd een stukje over. Bovenstaande is wel tot nu toe altijd goed gegaan en de laatste stukjes van de pezen haal ik gewoon weg.
Zalmkoppen en kippenvleugeltjes staan nog op zijn "verlanglijstje", die hebben we nog niet gehad.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 21:14

Hannanas schreef:
Hier vandaag ook kvv (ongv 3 a 4 dagen per week).
Voor het eerst duck, was wel benieuwd naar de kartonnen consistentie ervan.
Normaal smuldier en Carnibest-> Ziet er een stuk beter uit. Als vlees, mét stukjes.
Hij kluift nu lekker op een gedroogde kippennek (kipstick).

Toch vind ik dat laatste stukje met kippennekken, longen, gedroogde penslappen, konijnenoren, kippenvoetjes en buffelpezen eng.lijs
Ze houden altijd een stukje over. Bovenstaande is wel tot nu toe altijd goed gegaan en de laatste stukjes van de pezen haal ik gewoon weg.
Zalmkoppen en kippenvleugeltjes staan nog op zijn "verlanglijstje", die hebben we nog niet gehad.

Hier zijn ze helemaal kippenvleugeltjes fan! Maar ze zijn niet echt geschikt voor grote honden. Hier slikken ze ze het liefst ook in hun geheel in, dus ik hou ze voor de zekerheid toch maar even vast...

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:04

Ik voer hier geen kleine dingen meer vanwege het in zijn geheel inslikken. Het verteren gaat prima en het is nog nooit blijven hangen maar voor mijn eigen gemoedsrust voer ik alleen de grotere dingen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:16

Las laatst ergens dat je met bv. vleugeltjes, je de huid beter kunt inknippen, zodat de hoek eruit gaat zeg maar. Als ze hem dan in 1 keer inslikken is de kans kleiner dat het blijft steken.
Ik heb de mazzel dat die van mij super kauwen, en er dus zelfs op kippennekken een tijdje gekauwd wordt!

Ze hadden hier gister pens, kippennek en kipkarkas.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:23

Mijn vriezer is bijna leeg, ze krijgen dus hier om de dag een restje KVV en de andere dag wat vleesbot en spiervlees. Hoop dat mijn bestellingen gauw klaar zijn want anders heb ik een probleem haha...

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 10:29

Wendy_Komen schreef:
Las laatst ergens dat je met bv. vleugeltjes, je de huid beter kunt inknippen, zodat de hoek eruit gaat zeg maar. Als ze hem dan in 1 keer inslikken is de kans kleiner dat het blijft steken.
Ik heb de mazzel dat die van mij super kauwen, en er dus zelfs op kippennekken een tijdje gekauwd wordt!

Ze hadden hier gister pens, kippennek en kipkarkas.

Ja klopt, even inknippen of even vasthouden. Hier kauwen ze niet hoor, ook de nekken gaan het liefst in 1 keer naar binnen.

Is er overigens hier iemand uit Den Haag die gezamenlijk Lotgering wil bestellen? :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:42

Onze hond kraakt de kippennekken een keertje. De katten moeten er wel echt wat meer mee doen.

Kippenvleugels voer ik niet, vind er in verhouding te weinig vlees aan zitten. Aangezien we wel ruggen en nekken voeren, vind ik het aandeel kip in het menu ook groot zat.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 19:07

Mac heeft vandaag biologisch kipkarkas en Bommie een vastendag, aangezien zij gisteren een hele kwartel verorberd heeft...de stalhond had geitennekken haha

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:42

Hier krijgen ze vandaag KVV kip, eerst luste mijn ene hond het niet , maar nu gaat het er goed in, ik denk dat het toh een kwestie van wennen was aan vlees, aangezien ze heel hun leven brokken hebben gegeten.
Die kippenvleugels, zijn dat gewoon die uit de supermarkt en kun je die heel geven ?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:42

Je kunt idd gewoon kippenvleugels e.d. uit de supermarkt halen. Als je een kippenvleugel geeft, knip de binnenkant van de hoek wel even in, zodat hij recht wordt zeg maar. Zo is de kans een stuk kleiner dat hij kan blijven hangen in de slokdarm mochten ze hem in 1 keer opslokken. Hier vinden ze het heerlijk.
Super dat de andere hond het nu ook goed eet!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:10

Heel doorslikken zal hier niet gebeuren, dat past niet eens in 1 keer in hun bek.
Het vlinderhondje zal het wel vreemd vinden om aan een "stuk" vlees te moeten kluiven, als het al groter als een brokje is laat ze het al ligen, die denkt dat je het alleen kan eten als het in je bek past :')

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 13:41

Als ze voor het eerst een kippenvleugel eten kan je hem ook vast houden. Zo kan je je hond ook een beetje stimuleren. Sommige honden kijken echt zo van 'wat moet ik daar nou weer mee?!' :D.

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:49

Ik kan vanavond weer dik 40 kilo aan spullen ophalen gelukkig, en als het goed is volgende week nog een kilo of 40 van Lupa via barfplaats.

Vandaag krijgen ze eendenrug en runderpens.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:04

Dat: "wat moet ik hier nou weer mee" heb ik hier met zalmkoppen gehad. Ze keken me echt aan of ik gek geworden was hahaha ;-) terwijl een hele eend er wel in ging.. Sukkels ;-)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 14:31

Ja dat hadden ze hier ook met forel, dat was geen succes. Maar ik moet zeggen, forel is ook wel vrij stug, dus dat geef ik niet meer. Baya is helemaal geen vis fan (laat staan dat ze de kop en de graten moet eten!), maar Buddha is helemaal gek op Sardines :j. Zalmkop heb ik nog niet geprobeerd, binnenkort maar eens op het menu zetten!

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:51

Mijn hond heeft tussen de middag lekker een half blokje tonijn gehad (mijn kat de andere helft). Koop iedere keer voor ons zelf vis onder het mom dat 1x per week vis eten gezond is maar we eten het toch niet. Hond en kat smullen ervan. Is zo klaar, zo uit de vriezer in een pannetje voor 10 minuten.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:54

In een pannetje met heet water?
Zonde joh, gewoon rauw geven!!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:58

Geven jullie die vissen gewoon met graten en al, is dat niet gevaarlijk ?
Vis krijgen ze hier niet meer, daar gaan ze van aan de race.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 14:59

Kan je trouwens ipv kippenvleugeltjes niet beter drumsticks geven, daar zit wat meer vlees aan.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:00

Kan beide, maar botten in drumstick vind ik wat harder/ groter, en zou dan in jouw geval eerst vleugel geven, en als dat goed gaat drumstick.

Vis rauw kun je prima met graten enz. geven

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 15:05

De kop van een vis is juist hardstikke gezond! De graad telt als bot.

Drumsticks is niet echt een beginnersbot hoor. Zoals Wendy zegt, eerst even een vleugeltje of een nekje proberen. Dat een vleugel wat meer bot is vind ik niet zo erg, doe er gewoon wat spiervlees bij om de verhouding goed te houden.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:13

Pfffffffff, ik moet nog veel leren over vers vlees voeren, een schep brok was wel makkelijker, maar ja je wil het beste voor je hond en dus ik zal er mijn eigen wat meer in moeten verdiepen.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:15

Paardrijden was in het begin toch ook lastig? ;-)

korrie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 16:17

eten :+

geintje

gewoon brokken