Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Barbara1975 schreef:oke dat wist ik niet dat een jager ook zo coulant is om een verdovingsgeweer te gebruiken...dan geen probleem schieten kunnen die eikels(sorry heb het niet zo op jagers) wel
Chiqa schreef:Barbara1975 schreef:easygoing..kijk dat is nog eens iets waar we wat mee kunnen! Ik zeg doen! Doet niemand iets dan is het toch een verloren zaak dus beter dat een ander dan wel actie onderneemt..en laten we dan meteen een eigenaar voor het dier zoeken die er wel wat om geeft..of ga ik nu te ver???
Ja je gaat nu veel te ver, zoals er al eerder is aangegeven heeft de eigenaresse er ontzettend veel tijd, geld bloed zweet en tranen ingestopt en heeft nu weer een week vrij genomen om te zoeken.
Barbara1975 schreef:nou nou adil..heb ik namen genoemd? Nee he dacht het niet. ik heb er specifiek bijgezet dat het om d ejagers hier bij ons gaat..en zeker de jachtopziener is een grote hufter..maar daar gaat de discussie verder niet over. als mensen willen jagen prima..maar niet op mijn land.Ieder zijn hobby zullen we maar zeggen
Citaat:oke dat wist ik niet dat een jager ook zo coulant is om een verdovingsgeweer te gebruiken...dan geen probleem schieten kunnen die eikels(sorry heb het niet zo op jagers) wel
Auky schreef:@ Barbara en easygoing: Er is een stukje terug in het topic uitgelegd dat een drijfjacht in de omgeving waar ze zich nu bevindt, niet mogelijk is. Het gaat schijnbaar om een gebied van aan elkaar grenzende weilanden en boerenerven, waar je niet zomaar op kunt. Beans voelt zich opgejaagd, kan niet ingesloten worden en zal alleen maar verder wegrennen. Hoe wil je haar dan vangen?
Verder doen jullie het overkomen alsof er niets gebeurt in de tussentijd. Er zijn schijnbaar verschillende professionals dagelijks mee bezig, het is dus niet dat er maar op de kont wordt gezeten tot Beans weer voor de deur verschijnt. Vind sommige opmerkingen echt wel te ver gaan hoor.
Lees al tijden mee en vind het triest te horen dat ze nog niet terug is, arm beestje.
Wil je eigenaresse ook nog heel erg veel sterkte wensen, wat moet dit een hel zijn
easygoing schreef:Kom op Adil niet zo snel aangebrand zijn hoor er zijn wel meer groepen mensen die op een bepaalde manier aangekeken worden zonder dat het terecht is. Dan kunnen we ons de hele dag wel druk maken om wat andere van ons denken.
Adil schreef:easygoing schreef:Kom op Adil niet zo snel aangebrand zijn hoor er zijn wel meer groepen mensen die op een bepaalde manier aangekeken worden zonder dat het terecht is. Dan kunnen we ons de hele dag wel druk maken om wat andere van ons denken.
Lat dat maar fijn mijn zaak zijn. Ik heb hier al zo veel jagers geinformeerd die zo meelevend zijn. Stuk vor stuk goede mannen, die van de natuur en van dieren houden en hiervan genieten. En dan komt er iemand om de hoek schieten en noemt ze mar doodleuk eikels, alleen omdat ze iets doen wat wij niet zoudn kunnen, maar wat oh zo hard nodig is...? Nee, kom nou!
easygoing schreef:Joh kom op, jagers zijn heus niet de enigste die eikels genoemd worden.
De discussie of jagers oke of niet oke zijn doet hier helemaal niet ter zaken.
Adil schreef:easygoing schreef:Joh kom op, jagers zijn heus niet de enigste die eikels genoemd worden.
De discussie of jagers oke of niet oke zijn doet hier helemaal niet ter zaken.
Wat doet dat ertoe? Bovendien weet ik ook helemaal niet wat je wil bereiken, ik reageerde namelijk op Barbara's opmerking, en niet op jou of een van jouw posts. Waarom reageer je er dan überhaupt op?
Nikki__ schreef:natuurlijk hoopt iedereen dat Beans veilig thuis komt, maar we kennen inmiddels ook de feiten.
Hij is al 4 weken weg, niet benaderbaar, reageert nergens op, is misschien wel gewond, weet niet hoe t overleven, slaapt in deze barre weeromstandigheden...
Waarom is afschieten dan toch zo'n gek idee? Beestje heeft dan eindelijk zn rust, hoeft niet meer bang te zijn voor alles en iedereen, niet meer te speuren naar zn eten en misschien ook wel geen pijn meer te lijden.
Heel sneu voor de eigenaresse, maar kijk eens in het belang van de hond...!
Annemiekbram schreef:Nou ik heb met open mond en vol walging de pagina's die vandaag erbij zijn gekomen gelezen!
Mensen weten duidelijk niet waarover ze praten en hoeveel pijn ze iemand hiermeen kunnen aandoen (met name Niek en de andere mensen die zich inspannen voor Beans)
Dagenlang zijn ze op zoek naar Beans, goh gek he dat ze niet 24 uur per dag kijken.
Als je 5 weken lang 24 uur per dag gaat zoeken zonder dus 1 uurtje te slapen? Mijn god dat hou je nog geen week vol! En daar komt bij dat je in het donker ook niets ziet!
En wat jullie denken over een grootschalige zoekactie? Weilanden lang achter elkaar oneindig groot met af en toe een stukje bos ertussen..... echt geen gebied dat je ff afzet met een paar mensen.
Verder loopt er een discussie over jagers...nou dat heeft toch helemaal NIETS met Beans te maken...sterker nog we hebben zelfs hulp gevraagd van jagers!
Ik ga nu eerst maar eens een pb sturen naar een mod, want er worden nu gewoon dingen gezegd die ECHT NIET kunnen!