Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:51

Er wordt van alle kanten aangeboden om te helpen maar men mag niks doen???????????????????????
Nou dan ben je in mijn ogen verkeerd bezig en zie ik dat idd als niet om je dier geven..ik vind dat niet te ver gaan.

Als je echt om een dier geeft ga je ervoor door het vuur..en als er hulp aangeboden wordt pak je die van alle kanten aan..
het is toch van de zotte om te zeggen als je de hond ziet mag je haar niet vangen??????????????? waarvoor is dit allemaal dan? Als we diertjes willen kijken gaan we wel naar het park of de dierentuin.

Welke reden de TS ook heeft het rechtvaardigd niet het feit dat er al 5 weken een hond alleen en doelloos rondloopt zonder eten en drinken..hond is meerdere malen gezien maar er wordt geen actie ondernomen om het dier te vangen omdat het al een getraumatiseerde hond is...kom op zeg! dat beest maakt geen enkele kans alleen buiten..het zal echt niet uitzichzelf vrolijk kwisp[elend op een mens afkomen lopen..dus wie de kans heeft moet het gewoon vangen desnoods met een verdovingsgeweer.

Laat TS dan alle hulp aannemen..zoekactie door laten gaan en haar vangen als ze gezien wordt. Laat ze ook zeggen waar de hond voor het laatst gezien is zodat mensne die in de buurt wonen en die er tijd in willen steken op eigen gelegenheid kunnen gaan zoeken..elke hand is er 1.....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:54

Barbara1975 schreef:
oke dat wist ik niet dat een jager ook zo coulant is om een verdovingsgeweer te gebruiken...dan geen probleem schieten kunnen die eikels(sorry heb het niet zo op jagers) wel

hey hey hey, doe eens even nomaal zeg! Wie denk je wel niet dat je bent! Je hebt zo net even 2/3 van mijn familie beledigd ja! :(

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:55

Er is meerdere malen geschreven dat er vangkooien of iets dergelijks zijn opgesteld. Ze hebben niks aan meerdere mislukte vangpogingen dan zal het alleen maar moeilijker worden, dan beter in 1 keer goed proffesioneel.

Ik snap de reactie's ook wel maar ik denk dat we de beslissing van de eigenaar moeten respecteren. Het is haar hond en denk dat we er vanuit moeten gaan dat ze ht beste met Beans voor heeft.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:56

Chiqa schreef:
Barbara1975 schreef:
easygoing..kijk dat is nog eens iets waar we wat mee kunnen! Ik zeg doen! Doet niemand iets dan is het toch een verloren zaak dus beter dat een ander dan wel actie onderneemt..en laten we dan meteen een eigenaar voor het dier zoeken die er wel wat om geeft..of ga ik nu te ver???

Ja je gaat nu veel te ver, zoals er al eerder is aangegeven heeft de eigenaresse er ontzettend veel tijd, geld bloed zweet en tranen ingestopt en heeft nu weer een week vrij genomen om te zoeken.

En dus moeten we haar aanbidden? Want oh wat doet ze er veel voor?
Nahh als ze er echt alles voor over heeft dan zou de grote zoekacties wel doorgegaan zijn, jammer voor Beans dat het voor de hond niet een leuke ervaring is maar 5 weken alleen en in de steek gelaten (in de beleving van de hond) is toch echt heel wat erger.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:58

Ik wil de eigenaar heel veel succes wensen met de zoekactie.

Het is jammer dat hier zoveel negatieve reacties zijn van mensen die denken het beter te weten. Het is aan de eigenaar om zelf te beslissen hoe zij de zoekactie doet. Waarom kunnen mensen dat niet gewoon accepteren?

Ik zou het zelf ook het liefst met maar een paar mensen doen, om de hond niet nog banger te maken. Een drijfjacht is wel het allerlaatste wat gaat werken, denk ik.
Laatst bijgewerkt door janouk op 31-01-11 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:59

nou nou adil..heb ik namen genoemd? Nee he dacht het niet. ik heb er specifiek bijgezet dat het om d ejagers hier bij ons gaat..en zeker de jachtopziener is een grote hufter..maar daar gaat de discussie verder niet over. als mensen willen jagen prima..maar niet op mijn land.Ieder zijn hobby zullen we maar zeggen

Vangkooien...kom op zeg..alsof ze daar vrijwillig in loopt..ze zijn niet gek hoor. Die hebben totaal geen zin. Vangen zal echt met de blote hand moeten gebeuren of met een vangstok want de kans dat ze van zich af bijt ondertussen is wel aanwezig..bang, verhongerd en pijn..dat zijn geen ingredienten voor een happy dog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:59

Beste stuurlui staan altijd aan wal Janouk, dat zie je hier ook weer :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:01

Ik ben op de terugweg nog even via de Plasdijk, Manderveensweg etc. richting Langeveen, toen door Getelomoor, dan over de Ringstraße richting Itterbeck...

Heb helaas niks gezien :(

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:04

Barbara1975 schreef:
nou nou adil..heb ik namen genoemd? Nee he dacht het niet. ik heb er specifiek bijgezet dat het om d ejagers hier bij ons gaat..en zeker de jachtopziener is een grote hufter..maar daar gaat de discussie verder niet over. als mensen willen jagen prima..maar niet op mijn land.Ieder zijn hobby zullen we maar zeggen

Citaat:
oke dat wist ik niet dat een jager ook zo coulant is om een verdovingsgeweer te gebruiken...dan geen probleem schieten kunnen die eikels(sorry heb het niet zo op jagers) wel

Volgens mij spreek je hier gewoon de jagers in het algemeen aan hoor..

Prima dat jij geen benul hebt en je er niet in wilt vediepen, maar ga dan geen stempels drukken op hele groepen mensen die j niet eens persoonlijk kent.

Dat je en paar rotte appels kent zegt niks over alle jagers hoor...

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:05

@ Barbara en easygoing: Er is een stukje terug in het topic uitgelegd dat een drijfjacht in de omgeving waar ze zich nu bevindt, niet mogelijk is. Het gaat schijnbaar om een gebied van aan elkaar grenzende weilanden en boerenerven, waar je niet zomaar op kunt. Beans voelt zich opgejaagd, kan niet ingesloten worden en zal alleen maar verder wegrennen. Hoe wil je haar dan vangen?

Verder doen jullie het overkomen alsof er niets gebeurt in de tussentijd. Er zijn schijnbaar verschillende professionals dagelijks mee bezig, het is dus niet dat er maar op de kont wordt gezeten tot Beans weer voor de deur verschijnt. Vind sommige opmerkingen echt wel te ver gaan hoor.

Lees al tijden mee en vind het triest te horen dat ze nog niet terug is, arm beestje.
Wil je eigenaresse ook nog heel erg veel sterkte wensen, wat moet dit een hel zijn :(:)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:07

Kom op Adil niet zo snel aangebrand zijn hoor er zijn wel meer groepen mensen die op een bepaalde manier aangekeken worden zonder dat het terecht is. Dan kunnen we ons de hele dag wel druk maken om wat andere van ons denken.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:09

Auky schreef:
@ Barbara en easygoing: Er is een stukje terug in het topic uitgelegd dat een drijfjacht in de omgeving waar ze zich nu bevindt, niet mogelijk is. Het gaat schijnbaar om een gebied van aan elkaar grenzende weilanden en boerenerven, waar je niet zomaar op kunt. Beans voelt zich opgejaagd, kan niet ingesloten worden en zal alleen maar verder wegrennen. Hoe wil je haar dan vangen?

Verder doen jullie het overkomen alsof er niets gebeurt in de tussentijd. Er zijn schijnbaar verschillende professionals dagelijks mee bezig, het is dus niet dat er maar op de kont wordt gezeten tot Beans weer voor de deur verschijnt. Vind sommige opmerkingen echt wel te ver gaan hoor.

Lees al tijden mee en vind het triest te horen dat ze nog niet terug is, arm beestje.
Wil je eigenaresse ook nog heel erg veel sterkte wensen, wat moet dit een hel zijn :(:)

Maar duidelijk is dat in 5 weken tijd nog geen cm vooruitgang geboekt is en dan is er weinig andere keus dan rigoureus te werk gaan.
Hoe veel langer willen ze het nog door laten gaan dan?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:10

easygoing schreef:
Kom op Adil niet zo snel aangebrand zijn hoor er zijn wel meer groepen mensen die op een bepaalde manier aangekeken worden zonder dat het terecht is. Dan kunnen we ons de hele dag wel druk maken om wat andere van ons denken.

Lat dat maar fijn mijn zaak zijn. Ik heb hier al zo veel jagers geinformeerd die zo meelevend zijn. Stuk vor stuk goede mannen, die van de natuur en van dieren houden en hiervan genieten. En dan komt er iemand om de hoek schieten en noemt ze mar doodleuk eikels, alleen omdat ze iets doen wat wij niet zoudn kunnen, maar wat oh zo hard nodig is...? Nee, kom nou!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:15

Adil schreef:
easygoing schreef:

Lat dat maar fijn mijn zaak zijn. Ik heb hier al zo veel jagers geinformeerd die zo meelevend zijn. Stuk vor stuk goede mannen, die van de natuur en van dieren houden en hiervan genieten. En dan komt er iemand om de hoek schieten en noemt ze mar doodleuk eikels, alleen omdat ze iets doen wat wij niet zoudn kunnen, maar wat oh zo hard nodig is...? Nee, kom nou!

Joh kom op, jagers zijn heus niet de enigste die eikels genoemd worden.
De discussie of jagers oke of niet oke zijn doet hier helemaal niet ter zaken.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:18

easygoing schreef:

Wat doet dat ertoe? Bovendien weet ik ook helemaal niet wat je wil bereiken, ik reageerde namelijk op Barbara's opmerking, en niet op jou of een van jouw posts. Waarom reageer je er dan überhaupt op?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:18

En wat voegt het toe aan dit topic???????????

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:20

natuurlijk hoopt iedereen dat Beans veilig thuis komt, maar we kennen inmiddels ook de feiten.
Hij is al 4 weken weg, niet benaderbaar, reageert nergens op, is misschien wel gewond, weet niet hoe t overleven, slaapt in deze barre weeromstandigheden...
Waarom is afschieten dan toch zo'n gek idee? Beestje heeft dan eindelijk zn rust, hoeft niet meer bang te zijn voor alles en iedereen, niet meer te speuren naar zn eten en misschien ook wel geen pijn meer te lijden.

Heel sneu voor de eigenaresse, maar kijk eens in het belang van de hond...!

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:20

Adil schreef:
easygoing schreef:

Wat doet dat ertoe? Bovendien weet ik ook helemaal niet wat je wil bereiken, ik reageerde namelijk op Barbara's opmerking, en niet op jou of een van jouw posts. Waarom reageer je er dan überhaupt op?

Omdat er dan weer een enorme offtopic discussie komt en jij je aangevallen voelt om iets wat helemaal niet nodig is.Ik wilde je ook helemaal niet aanvallen hoor zeg ook niet dat je gelijk of ongelijk hebt verder. En omdat het zoals Marleen_usar ook al aangeeft omdat het niets toevoegt aan dit topic.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:21

Sorry, helemaal niks, maar de opmerkingen hier, dat ging me toch echt even te ver.

Ik blijf nu on-topic :)

Ga morgen denk ik via dezelfde route terug als vandaag, wie weet heb ik dan meer geluk.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:22

Nikki__ schreef:
natuurlijk hoopt iedereen dat Beans veilig thuis komt, maar we kennen inmiddels ook de feiten.
Hij is al 4 weken weg, niet benaderbaar, reageert nergens op, is misschien wel gewond, weet niet hoe t overleven, slaapt in deze barre weeromstandigheden...
Waarom is afschieten dan toch zo'n gek idee? Beestje heeft dan eindelijk zn rust, hoeft niet meer bang te zijn voor alles en iedereen, niet meer te speuren naar zn eten en misschien ook wel geen pijn meer te lijden.

Heel sneu voor de eigenaresse, maar kijk eens in het belang van de hond...!

Je hebt helemaal gelijk. Als het mijn hond zou zijn dan zou ik nog 1 of hooguit 2 maal proberen om hem met een overmacht aan mensen te vinden en dan de keus maken om hem inderdaad af te schieten.
Hoe lang wil de eigenaresse dat arme dier nog rond laten zwerven?

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:24

Jongens, laten we nu allemaal ophouden te discusiëren, en gewoon te wachten op een bericht vanuit de eigenaar of 1 van de andere contactpersonen. Als je wil duscusiëren ga je maar via pb verder. Als er toch hulp nodig is voor Beans dan neem ik aan dat daar vanzelf wel een bericht voor komt. Zo wordt het er ook niet gezelliger op en we hopen allemaal dat Beans weer terug komt. Dus laten we nu met z'n allen gewoon wachten op goed nieuws!! :)
Laatst bijgewerkt door renske_13 op 31-01-11 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:25

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 11-07-22 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 18:26

De eigenaar leest hier soms mee,en is nog steeds verbaasd over de hoeveelheid hulp die er is.Dus wat mensen allemaal doen, zolas rijden, flyeren enz.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:26

Nou ik heb met open mond en vol walging de pagina's die vandaag erbij zijn gekomen gelezen!
Mensen weten duidelijk niet waarover ze praten en hoeveel pijn ze iemand hiermeen kunnen aandoen (met name Niek en de andere mensen die zich inspannen voor Beans)
Dagenlang zijn ze op zoek naar Beans, goh gek he dat ze niet 24 uur per dag kijken.
Als je 5 weken lang 24 uur per dag gaat zoeken zonder dus 1 uurtje te slapen? Mijn god dat hou je nog geen week vol! En daar komt bij dat je in het donker ook niets ziet!
En wat jullie denken over een grootschalige zoekactie? Weilanden lang achter elkaar oneindig groot met af en toe een stukje bos ertussen..... echt geen gebied dat je ff afzet met een paar mensen.
Verder loopt er een discussie over jagers...nou dat heeft toch helemaal NIETS met Beans te maken...sterker nog we hebben zelfs hulp gevraagd van jagers!
Ik ga nu eerst maar eens een pb sturen naar een mod, want er worden nu gewoon dingen gezegd die ECHT NIET kunnen!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 18:28

Annemiekbram schreef:
Nou ik heb met open mond en vol walging de pagina's die vandaag erbij zijn gekomen gelezen!
Mensen weten duidelijk niet waarover ze praten en hoeveel pijn ze iemand hiermeen kunnen aandoen (met name Niek en de andere mensen die zich inspannen voor Beans)
Dagenlang zijn ze op zoek naar Beans, goh gek he dat ze niet 24 uur per dag kijken.
Als je 5 weken lang 24 uur per dag gaat zoeken zonder dus 1 uurtje te slapen? Mijn god dat hou je nog geen week vol! En daar komt bij dat je in het donker ook niets ziet!
En wat jullie denken over een grootschalige zoekactie? Weilanden lang achter elkaar oneindig groot met af en toe een stukje bos ertussen..... echt geen gebied dat je ff afzet met een paar mensen.
Verder loopt er een discussie over jagers...nou dat heeft toch helemaal NIETS met Beans te maken...sterker nog we hebben zelfs hulp gevraagd van jagers!
Ik ga nu eerst maar eens een pb sturen naar een mod, want er worden nu gewoon dingen gezegd die ECHT NIET kunnen!

Annemiek, je verwoord het inderdaad helemaal juist!