Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:34

superwoman schreef:
Nikki__ schreef:
Zelfs met die testjes schiet je vrij weinig op, omdat de hond pas na ongeveer een maand of 6 zijn 'ware' aard laat zien. Zo kan het zijn dat je de hond bij het asiel op kan tillen, maar dat ze na een maand dit niet meer van je accepteerd.
Of dat ze daar je alle kanten mee sleurt aan de riem, terwijl ze thuis gewoon rustig loopt.
Ik vind niet dat je een asiel hond direct kan beoordelen. Je zal toch echt gewoon een hoop 'geluk' moeten hebben.

dat zeker, maar dat alle kanten op sleuren is iets waar je aan kan werken én bij het asiel verwacht ik dat de meeste even extra energie hebben en dus drukker zijn. Na een poosje lopen is het ergste er wel af ;)
Een asielhond kun je imo ook niet direct beoordelen, maar er zijn wel aanwijzingen waar je op kunt letten én kun je een inschatting maken.
En pup uitzoeken vind ik net zo'n grote gok of misschien zelfs wel groter ;)

Weer niet helemaal met je eens :D
Een pup uitzoeken neemt een hoop minder risico met zich mee. Een normale pup, draagt namelijk geen bagage met zich mee, elke volwassen hond wel.
Daarin gaat het zo vaak mis. Een pup is nog redelijk te kneden, een volwassen asielhond veel minder.
Een pup heeft nog veel minder levenservaring, en dus nog veel minder geleerd en onthouden. Iets wat je ooit geleerd hebt, kun je niet meer vergeten. Je kan er wel andere dingen voor in de plaats leren, maar echt vergeten gaat niet. Dat is de bagage die een asielhond met zich mee neemt, die vaak pas na een aantal maanden tot uiting komt.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:27

Nikki__ schreef:
Weer niet helemaal met je eens :D
Een pup uitzoeken neemt een hoop minder risico met zich mee. Een normale pup, draagt namelijk geen bagage met zich mee, elke volwassen hond wel.
Daarin gaat het zo vaak mis. Een pup is nog redelijk te kneden, een volwassen asielhond veel minder.
Een pup heeft nog veel minder levenservaring, en dus nog veel minder geleerd en onthouden. Iets wat je ooit geleerd hebt, kun je niet meer vergeten. Je kan er wel andere dingen voor in de plaats leren, maar echt vergeten gaat niet. Dat is de bagage die een asielhond met zich mee neemt, die vaak pas na een aantal maanden tot uiting komt.

Maar bij een pup is het karakter nog veel minder zichtbaar vind ik.
Hiervoor heb ik een oudere hond genomen en nu is onze pup alweer 2 jaar en moet zeggen dat ik meer duidelijkheid had bij de oudere hond.
De oudere hond had ik bij een particulier vandaan, maar zij hadden hem wel uit het asiel gehaald. Mijn inschatting was behoorlijk goed gegaan :D
De "pup" is wel erg actief voor een gemiddelde berner sennen en dat was toen nog echt niet te zien, gelukkig hebben wij de ruimte voor haar. :Y)

Nikki__

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 17:46

Hahah ja het is inderdaad wel zo dat het karakter van een pup moeilijk in te schatten is, ookal heb je daar dan wel weer de test van Cambell voor, waar je wel bepaalde gedragingnen op vroege leeftijd kan herkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:03

Ik koop een hond op gevoel.
Nadat ik de afkomst heb gecheckt uiteraard, en dan op gevoel. Als ik een goed gevoel heb bij het beest, gaat ie mee.
Is me een keer fout gegaan....... toen heb ik onvoldoende naar mijn instincten geluisterd. Bij een pup is het karakter moeilijk in te schatten, bij een oudere hond weet je niet altijd wat de achtergrond is. Blijft gewoon lastig, een hond kopen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 21:09

'Mijn' fokker laat bij al haar pups de Campell test doen door een gedragstherapeut. Pas met 7weken krijg je dus als kopers te horen welk hondje het voor jou gaat worden. Wel grappig als je dan de komt kijken, want je hebt geen idee welke het gaat worden. Je mag wel een voorkeur voor reu/teefje/kleur/vacht aangeven maar uiteindelijk beslist zij aan de hand van de test. Ik vind dat een heel goede zaak!Al zag ik laatst een broertje terug van onze Iva, mijn hemel wat was dat hondje onzeker en nerveus, zooo zielig! Behandelen die hond als hun kindje, continue aan het troosten en dergelijke en ook daadwerkelijk denken dat ze heel goed zijn voor de hond en het is ook echt uit liefde, maar de hond wordt er niet gelukkig van! Dus ook al plaats je na zo'n test een stabiele hond bij onervaren mensen, dan kan het nog mis gaan helaasWij kregen juist de wat meer onzekere pup die liefst naar ervaren mensen moest volgens de test. Zij doet het prima, stabiel hondje al is het niet altijd een held haha..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 22:19

Ik heb nog nooit een hond gehad, dus het gaat voor mij best spannend worden om tzt een geschikte hond uit te kiezen. Wat ik wel weet, is dat ik geen pup wil halen bij een fokker. Er zijn zoveel leuke honden die misschien niet zo makkelijk een goede 'forever home' kunnen vinden, bv omdat ze al 10 zijn... of omdat ze een lichamelijke handicap hebben... Dat vind ik nl absoluut geen probleem, zolang de hond qua karakter maar bij mij past :) . Hoewel ik zelf nog nooit een hond heb gehad, heb ik wel op honden van vriendinnen gepast en mijn hubby is wel opgegroeid met honden. En straks in Frankrijk kan ik weer genieten van 'mijn' deeltijd hondjes die daar op het landgoed wonen, dus daar 'oefen' ik gewoon op :D .

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:29

Ik heb even een vraagje. Kennen jullie een soort Nederlandse CM? Ik ben opzoek naar iemand die op dezelfde manier bezig is en mensen daarin kan trainen. Ik ben namelijk radeloos met onze hond.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 12:41

Zoek een goede gedragstherapeut (eventueel via Alpha). Cesars weg is niet de enigste weg.

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 13:36

Weet ik maar het ligt niet aan de hond, het probleem ligt in dit geval bij ons.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 14:59

Eerlijk! +:)+

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:30

Martin Gaus _O- :')

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 15:44

xmarliez schreef:
Weet ik maar het ligt niet aan de hond, het probleem ligt in dit geval bij ons.

Wat goed dat je dat zelf al in kan zien, scheelt de GT een hoop werk :D
Ook een GT lost niet alelen het probleem van je hond op, maar ook het probleem wat jij ermee hebt.
Eigenlijk is het bijna altijd zo dat de baasje de gene zijn die het gedrag versterken, waardoor de GT ook gelijk verteld hoe of wat jij zelf moet veranderen.
Nog mooier is als je al weet wat er moet veranderen, je alleen nog niet weet hoe :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 16:52

Ik wil dus wel een pup tzt, maar ervaring met pups heb ik 0,0. Vriendlief wel, maar ben nu al druk in de weer met goede adressen zoeken en krijg super goede tips (thanks Yamcha ;) ) Vind het een goede ontwikkeling dat pups pas bij 7 weken verdeeld worden. Tuurlijk ben ik iemand die meteen gek is op 1 beestje, dus voor mij zal het best zwaar worden dat ik niet weet welke het wordt.

En ookal duurt het minimaal nog een jaar voordat de hond er kán komen, ben ik nu alles al aan het bekijken. Wáár zitten cursussen, waar zit dit, welke fokkers zijn goed, noem maar op.

Maar, ik wil twee honden, van pups af aan. Wat zouden jullie doen, twee pups tegelijk, eerst de een en jaar later de ander? Vertel eens :P

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:03

Ik weet inderdaad wat er veranderd moet worden alleen gaat dat ons alleen niet lukken helaas. Als iemand een naam heeft dan hoor ik het graag. We staan ook open voor gedragstherapeuten alleen dan wel iemand die ook ons kan helpen en niet alleen naar onze hond kijkt, wat wij zijn het grootste probleem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 17:26

MyWishMax schreef:
Ik wil dus wel een pup tzt, maar ervaring met pups heb ik 0,0. Vriendlief wel, maar ben nu al druk in de weer met goede adressen zoeken en krijg super goede tips (thanks Yamcha ;) ) Vind het een goede ontwikkeling dat pups pas bij 7 weken verdeeld worden. Tuurlijk ben ik iemand die meteen gek is op 1 beestje, dus voor mij zal het best zwaar worden dat ik niet weet welke het wordt.

En ookal duurt het minimaal nog een jaar voordat de hond er kán komen, ben ik nu alles al aan het bekijken. Wáár zitten cursussen, waar zit dit, welke fokkers zijn goed, noem maar op.

Maar, ik wil twee honden, van pups af aan. Wat zouden jullie doen, twee pups tegelijk, eerst de een en jaar later de ander? Vertel eens :P

Ik zou zeker geen twee pups tegelijk nemen, mijn fokster gaf er zelfs geen 2 tegelijk mee aan 1 gezin. Kans is dat ze veel aan elkaar gaan hechten en dat maakt de opvoeding echt vele male moeilijker. Beter even 2 jaar er tussen. Na 1 jaar zit je 1e hond in de pubertijd, dan heb je aan twee honden je handen vol, na 2 jaar kan de eerste hond je helpen in de opvoeding van de eerste.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:34

xmarliez schreef:
Ik weet inderdaad wat er veranderd moet worden alleen gaat dat ons alleen niet lukken helaas. Als iemand een naam heeft dan hoor ik het graag. We staan ook open voor gedragstherapeuten alleen dan wel iemand die ook ons kan helpen en niet alleen naar onze hond kijkt, wat wij zijn het grootste probleem.

Kijk even op de site van alpha (http://www.alphagedragstherapeuten.nl/), misschien vindt je er een bij jou in de buurt?
Een goede GT kijkt eerder naar de baas dan naar de hond :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 18:35

MyWishMax schreef:

Als je honden na een half jaar nog leuk wil vinden, zou ik zeker geen twee pups aan raden :D
Je hebt echt je handen vol aan 1 pup. Ook indd het aan elkaar hangen wil niet altijd positief uitpakken. Zorg eerst dat je volwassen hond lekker stabiel is. Helpt je namelijk ook gigantisch in de opvoeding van je 2e pup :D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:10

Nikki, dankje voor de site ik heb iemand gevonden die nog geen 10 km van me vandaan woont dus misschien een optie om eens te kijken hoe dat bevalt.

superwoman schreef:
Martin Gaus _O- :')

Ik heb een therapeut gevonden in de buurt die de opleiding heeft gevolgt bij de bovenstaande persoon. Ik ken de man zelf niet maar mag ik vragen vanwaar de emoticons?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:21

Gaus staat de laatste tijd niet zo in het goede daglicht.
Dat wil echter niet zeggen dat een GT met deze opleiding geen goede GT is.
Het kan best zo zijn dat ze helemaal niks meer doet met de methodes van Gaus en gewoon haar eigen weg gaat. Doen veel GT. Ga op je eigen gevoel af!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:23

Wat is de betekenis van GT? :') (ik ben een beetje in een blondmoment. )

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:24

Gedragstherapeut?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:25

Ooohja dankjewel. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:53

secricible schreef:
MyWishMax schreef:

Ik zou zeker geen twee pups tegelijk nemen, mijn fokster gaf er zelfs geen 2 tegelijk mee aan 1 gezin. Kans is dat ze veel aan elkaar gaan hechten en dat maakt de opvoeding echt vele male moeilijker. Beter even 2 jaar er tussen. Na 1 jaar zit je 1e hond in de pubertijd, dan heb je aan twee honden je handen vol, na 2 jaar kan de eerste hond je helpen in de opvoeding van de eerste.

Wil niet uit hetzelfde nest, dat iig niet :n

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 19:54

1 pup in de gaten houden is al moeilijk.. laat staan 2. :P Nee ik zou het niet doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 20:00

Haha, goed punt hebben jullie! Maar is het niet sneu om hem/haar dan 2 jaar alleen te houden :=

Schoonouders hebben wel een hond, maar die is niet gecastreerd en door ehm bepaalde omstandigheden :P dominant/agressief. Anders hadden we de pup overdag daar kunnen brengen