Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:03

Marjoow schreef:
Dus jij wilt je tuin met die gigantisch lelijke grote hekken afsluiten? Succes...

Wij hebben onze tuin ook moeten afsluiten vanwege de hond ;) Zo neemt iedereen verantwoording voor zijn dier.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:03

colorado,die mensen woonde ergens waar ze een achterom hadden,een soort studenten woning met achter een pleintje,waar ze die kat naar buiten deden,en ja...het ging goed voor 1,5 jaar,en dat meisje haar zus had ook 2 katten die kwamen alleen aan een tuigje buiten,die had 100x gezegd,pas nou op,straks gaat ie naar voor,maar neehhh dat zou die kat noooít doen...

tot de dag dat ie het wel deed,eerst dagen zoeken natuurlijk...tot ze gebeld werden door de dierenambulance,ze mochten afscheid komen nemen,van de achterkant....voorkant was niet meer om aan te zien...

en dat risico zou ik nooit met mijn dieren willen nemen,en ja tuurlijk een dier kan ontsnappen en dan is het tragisch als het zo afloopt,maar willens en wetens buiten gooien en zoek het maar uit :n

nooit begrepen....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:05

Marjoow schreef:

je kan van die losse schuine dingen kopen,die je aan iedere schutting kan schroeven,kosten geen drol,gaas ertegen en klaar....

en tja,JIJ wil toch die kat..al zet je het af met beton,zal mij een worst zijn,dan moet je geen kat nemen,ik kan toch ook moeilijk zeggen,ik vind hekken lelijk dus mijn honden lopen maar op straat ofzo??

of moet ik daar wel mijn verantwoording over nemen???
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 17-01-10 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:06

onze katten mogen nu wel naar binnen maar vroeger (6 jaar terug) mochten de katten & honden echt niet naar binnen komen van mijn vader. Toen we nieuwe katten moesten hebben omdat de andere bij hun laatste paar jaar waren aangekomen moesten ze wel eerst binnen blijven omdat ze anders of zelf wegliepen of werden weggejaagd door de oudere katten.

De hond mocht naar binnen toen het te koud was om buiten te slapen want hij was best oud en was ziek. (nee dat kwam niet omdat ie ze hele leven buiten doorbracht)

Ze konden schuilen/slapen in het stro en de katten jaagde zelf op hun voedsel en kregen nooit brokken. De hond kreeg de resten eten van ons.
Die katten werden gemiddeld 16 jaar. En de hond is ingeslapen op 13 jarige leeftijd. De honden daarvoor zijn door ouderdom gestorven en kreeg ook gewoon de resten eten van ons en zijn nog nooit in huis geweest.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:09

Dat is tragisch inderdaad, heel zielig voor ze en erg vervelend. Voor de kat helemaal, heb ik niks anders over te zeggen..
Maar je begrijpt wel dat ik bedoel dat er écht geen optie is voor onze kat om voor bij de weg te komen of niet? Of ze moet dus via de voordeur ontsnappen.

En pharagirlke, ik snap dat je je doodschrok! Zou ik ook doen als de hond van de buren 's ochtends opeens in onze tuin zou staan oid, verwacht je gewoon niet :') En ik hoop voor die kat dat hij inderdaad heel beneden is gekomen. Maar dat zal wel, katten zijn wel goede klimmers/springen :)

Ayasha
Blogger

Re: Discussie topic: katten naar binnen of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:11

Ik denk het wel... Voor op straat heb ik haar iig niet zien liggen. We zijn 'smorgens effe de voorkant van alle blokken afgewandeld, moest dat dier gevallen zijn en wat gebroken hebben dat ze daar niet moest liggen "wachten" tot ze verhongerd was maar daar lag ze niet... Achter in ons stukje parking ook niet maar goed, we konden natuurlijk moeilijk in de andere "achtertuinen" gaan kijken :o

kimmie: wij moeten onze honden zelfs leren dat ze geen kat mogen pakken :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:11

Mijn katten zitten voornamelijk binnen. Willen ze naar buiten dan zitten ze vanzelf wel te jammeren voor de achterdeur en dan kunnen ze de tuin in. Tuin is afgesloten met gaas en gewoon een schutting. 1 poes kon altijd over de schutting heenklimmen, maar is nu wat ouder dus dat kan ze gelukkig niet meer.

Persoonlijk snap ik niet zo goed dat mensen last hebben van de loslopende katten. Als ze in mijn tuin zouden komen zou ik ze gewoon keer op keer weg jagen met een plantenspuit of iets dergelijks. Ik kan me echt niet druk maken om andersmans katten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:13

Omdat je zelf katten hebt, wat als mijn hond in jouw tuin zit en jouw kat gaat opvreten?

Want mijn konijnen/cavia's zijn hier meermaals uitgehaald, en ja dat waren kooien met een klep op vanboven maar die beesten slaagden er in om zich daar tussen te wriemelen, zelfs toen er bakstenen oplagen :?
Fijn hoor, als 10 jarige buiten komen en je konijntje open gereten zien liggen en een groot bloedbad... Echt super..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:16

mistery schreef:
Persoonlijk snap ik niet zo goed dat mensen last hebben van de loslopende katten. Als ze in mijn tuin zouden komen zou ik ze gewoon keer op keer weg jagen met een plantenspuit of iets dergelijks. Ik kan me echt niet druk maken om andersmans katten.

Jij misschien niet, maar andere mensen wel. Heb je het stukje over mijn schoonouders gelezen? Die willen andermans katten niet in hun tuin. Waarom ze dat of niet willen, hoeven ze ook helemaal niet uit te leggen, het is hún tuin, niet die van de buren waar de kat van is.

En als we nou ook onze honden allemaal los gaan laten? Jaag je die dan ook geduldig iedere keer weg?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:17

mistery schreef:

Je moestuintje word uitgegraven door de katten, ben je een het tuinieren heb je regelmatig je handen onder de stront. Het ruikt er naar kattenpis en op die manier word je tuin gemolesteerd. Sinds we de hond hebben ligt onze tuin er weer prachtig bij :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:17

Maar, katteneigenaars DOEN er niets aan. Ik hoef mijn caafjes niet onbeheerd buiten te laten, dan worden ze opgegeten. Dus de oplossing is dan, dat IK de schutting moet aanpassen omdat er een aantal katten rondlopen in de buurt?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:18

mijn 2 katten zijn alleen buiten als ik buiten ben en zitten dan aan tuigje. ik werk bij dierenarts en als je af en toe aangereden katten ofzo binnen ziet komen denken we echt van...pffffff dan zijn binnenkatten toch beter af.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:19

[Heb niet het hele topic doorgelezen.]

Ik heb zelf ook 2 katten. Ze gaan gewoon naar buiten. We hebben er 1 gehad, die kwam helaas niet meer terug. Maar deze 2 blijven gewoon komen. We hebben nog geen klachten gehad. Behalve van 1 persoon bij ons in de straat. Hij dreigde onze katten af te schieten met een geweer als ze nog bij hem kwamen of zoiets.. ;(
Heb gevraagd of ze bij hem in de tuin kwamen. Nee, dat kwamen ze niet, alleen op het schuurdak. (wonen in een rijtjeshuis, langs de huizen lopen zeg maar alle schuren aan elkaar.)
Heb gevraagd wat het probleem dan was. 'Ze hadden een vijver vol Koikarpers.'
Kan natuurlijk begrijpen dat je het dan minder vind dat er katten rondlopen. Maar aangezien ze nooit in hun tuin kwamen, vond ik het een beetjet onzin. Later verder niks meer over gehoord. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:20

Marjoow schreef:
Maar, katteneigenaars DOEN er niets aan. Ik hoef mijn caafjes niet onbeheerd buiten te laten, dan worden ze opgegeten. Dus de oplossing is dan, dat IK de schutting moet aanpassen omdat er een aantal katten rondlopen in de buurt?

Neen, de katteneigenaren moeten dat doen. Daar gaat de hele discussie over tussen niet katteneigenaren en wel katteneigenaren.

De katteneigenaren gaan dan slecht lezen en zeggen "dus van jou mag ik mijn kat niet buiten doen". Jawel hoor, mag je wel, maar houd hem in je eigen tuin net zoals ik met mijn honden doe.

Ze kwamen nóg niet in de tuin, weet je hoe duur zo'n Koi is? Als dat ding zich bedenkt dat ie toch eens wil gaan vissen... :\ Dat risico zou ik ook niet willen lopen.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 17-01-10 18:21, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:20

Marjoow schreef:

De bedoeling is dat de katteneigenaren dat doen, maar gezien ze die verantwoording niet willen nemen moet je het dus wel zelf doen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:21

pharagirlke schreef:
Marjoow schreef:

Neen, de katteneigenaren moeten dat doen. Daar gaat de hele discussie over tussen niet katteneigenaren en wel katteneigenaren.

De katteneigenaren gaan dan slecht lezen en zeggen "dus van jou mag ik mijn kat niet buiten doen". Jawel hoor, mag je wel, maar houd hem in je eigen tuin net zoals ik met mijn honden doe.

Ja maargoed, de katteneigenaars bij ons doen dat niet, met als gevolg dat mijn cavia's naar buiten kunnen als ik erbij zit. En dat is niet vaak.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:21

magda_90 schreef:
Marjoow schreef:

De bedoeling is dat de katteneigenaren dat doen, maar gezien ze die verantwoording niet willen nemen moet je het dus wel zelf doen.

gewoon een grote katetende hond kopen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:22

magda: nee hoor, ik heb 3 jacks en een labrador :D

Marjoow: en daar gaat de hele discussie over op de laatste pagina's, dat ze die verantwoordelijkheid niet willen nemen over hun dier.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:22

Die van ons zitten alleen maar buiten, hebben de schuur ter beschikking en komen niet tot nauwelijks binnen :D
Zal vast veel commentaar erop krijgen, maar ze hebben het prima, er is nog nooit in die 25 jaar dat we hier wonen iets gebeurd en tja, een paard 24/7 binnen houden omdat ie zich kan blesseren, doen we toch ook niet? Als ik een eigen paard zou nemen zou ik trouwens ook voor veel buiten staan of 24/7 buiten gaan ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:23

@KiWiKo: Met liefde, mijn vader heeft alleen een pesthekel aan honden :Y)

Diablo

KiWiKo schreef:
gewoon een grote katetende hond kopen :D

Een kleintje werkt ook hoor. Mijn Jack is heel klein, maar hij kan héél goed katten eten :D .

Inney

Citaat:
Ze kwamen nóg niet in de tuin, weet je hoe duur zo'n Koi is? Als dat ding zich bedenkt dat ie toch eens wil gaan vissen... :\ Dat risico zou ik ook niet willen lopen.

Ja, dat snap ik wel. Denk niet dat mij kat zich bedenkt om die grote dingen maar eens te gaan opvissen. Maar inderdaad, het kan altijd. Maar wat moet ik dan doen? Mijn (buiten)katten gedwongen binnen laten zitten? Zij hebben buren met ook een kat. Daar werden nooit problemen over gemaakt...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:24

Loiz schreef:
Die van ons zitten alleen maar buiten, hebben de schuur ter beschikking en komen niet tot nauwelijks binnen :D
Zal vast veel commentaar erop krijgen, maar ze hebben het prima, er is nog nooit in die 25 jaar dat we hier wonen iets gebeurd en tja, een paard 24/7 binnen houden omdat ie zich kan blesseren, doen we toch ook niet? Als ik een eigen paard zou nemen zou ik trouwens ook voor veel buiten staan of 24/7 buiten gaan ;)

Maar een paard loopt niet vrij rond in de buitenwereld, loopt geen tuinen in en eet geen andere dieren. Die vertrapt hooguit het gazonnetje als die vrij rond zou lopen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:24

Een katverjagende hond werkt ook goed :j

Maar het gaat om het feit dat jij je moet aanpassen voor iets wat jij niet hóórt aan te passen, als je me snapt.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 18:25

magda_90 schreef:
Een katverjagende hond werkt ook goed :j

Maar het gaat om het feit dat jij je moet aanpassen voor iets wat jij niet hóórt aan te passen, als je me snapt.

Helemaal, en daar baal ik ook van.