lieve kleine kimmie reddeloos verloren... Helaas overleden..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 12:56

Dinopino schreef:
Dit is toch geen discussietopic? Kimmie heeft het nu moeilijk en je kunt haar in dit topic ondersteunen. En wat jij zou doen in so"n situatie...... je zit niet in zo"n situatie. |(

Klinkt misschien onsubtiel maar bokt is volgens mij geen forum waar je alleen maar "ahh" mag zeggen, niemand zegt dat ze het makkelijk heeft. Er moet altijd plaats zijn om je mening te geven op een forum.

Daarnaast kan je nooit zeggen "jij zit niet in zo'n situatie". :)

Tuurlijk is het rot voor Femke, maar het is niet zo dat als iemand het zwaar heeft je diegene altijd maar moet gelijk moet geven in zijn of haar beslissingen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:17

Maar wat is er erg aan om Kimmie te spoelen? Volgens mij heeft ze er zelf niets van, ze voelt zich alleen beter na die tijd. Prima toch?

Als ik het zo kon rekken, deed ik dat ook.

_Mellanie

Re: lieve kleine kimmie is reddeloos verloren...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:36

deze optie kregen wij ook om onze hond te laten leven ( dus te rekken)

maar bij ons was het hij is 7 , mooi leven gehad. en hij werd steeds zieker en had geen behoefte in leven .

en hoe we dat wisten zijn vriendinnetjes van hem was paar maand geleden daarvoor overleden tuurlijk wel pup opgehaalt maar die accepteerde hij niet chagarijn er tegen.

als de hond plezier heeft zie ik geen probleem .

pff. krijg even tranen in me ogen

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:38

Ik vind een discussie hier ook niet echt op zijn plaats. :o
Kimmie geeft zelf aan dat ze er bewust van is dat nu het leven steeds maar een beetje verlengd wordt.
Maar ik ga ervan uit dat Kimmie, die zelf het dichtst bij haar pup staat en haar het beste kent, het beestje niet onnodig laat lijden. En een beslissing maakt wanneer het niet meer gaat.
Hoe vaak is/wordt Kimmie nou gespoeld?
Ik moet iedere dag even in dit topic kijken.
Trek je het zelf allemaal nog wel Kimmie? Kan me voorstellen dat je helemaal gesloopt bent van het verdriet en de stress... :(:)

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 13:46

Natuurlijk is het voor iedereen die niet in deze situatie zit wat makkelijker om te beslissen. Maar misschien dat het TS ook kan helpen als anderen iets rationeler mee denken.

Er is niets mis met het spoelen, maar je zegt het zelf al dat Kimmie zich dan beter voelt. Met andere woorden, vóór de spoeling voelt ze zich dus slechter. Had het nu enig effect op de lange duur dan zou ik er totaal begrip voor hebben. Maar dit is slechts uitstel van..... en dat maakt het ook voor TS alleen maar moeilijker lijkt mij.

Dat we het allemaal erg vinden voor TS dat mag toch duidelijk zijn uit de 30 vorige pagina's, maar goed om toch volgens iedereen ontopic te blijven ook van mij toch nog maar even een :(:)

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:32

Laika schreef:
Ook ben ik van mening dat een hondje zich ook zonder echte pijn vreselijk beroerd kan voelen.

Maar een hondje dat zich zonder pijn vreselijk beroerd voelt, is niet vrolijk & speelt niet vrolijk met stralende oogjes. Een hond die zich vreselijk beroerd voelt, en toch speelt etc om het niet te laten merken, merk je het even goed wel. Ze kent haar puppy vast wel goed genoeg, om te merken wanneer het genoeg is geweest.

Femke, heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd... ;(
Je zult zelf wel weten wanneer het genoeg geweest is, wanneer je haar moet laten gaan. Heel erg veel sterkte ermee, en heel veel succes. Geniet nog even van haar, hoelang dat nog kan, en hoe moeilijk het ook is ... ;(

Ik weet ongeveer hoe het is (alleen wij hadden geen pup, maar een volwassen hond). Wij maakte ons zorgen dat we niet zouden merken wanneer het echt voorbij was, maar op 1 dag was het ineens zo anders, dat we wel merkte dat het over was. Die dag nog is hij ingeslapen. Je merkt het dus echt wel, heel erg veel sterkte nogmaals & een hele dikke knuffel voor Kimmie :(:) :+:

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 14:35

ik snap even helemaal niet waarom deze discussie er is??

heb ik ergens geschreven dat kimmie gespoeld gaat worden?of heb ik dat gemist..als 1 iemand dat oppert betekend dat dan dat ik dat ga doen ofzo??

snap even niet waarom mensen zich hierover druk maken,of mij nu al bijna gaan verwijten dat ik dat doe??

:\

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:37

kimmie261, trek je er niks van aan, het is jou pup, jij weet wat het beste voor haar is. Er zijn altijd mensen die het op de een of andere manier beter weten of toch anders hadden gedaan.

Doe wat je zelf denkt dat goed is, je hebt een geweldige DA en ik weet zeker dat je als het nodig is uiteindelijk de juiste beslissing zal maken!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 14:39

overigens een andere vraag,hoe kijken de mensen die tegen eventueel spoelen zijn,dan tegen medicijnen die normaal gegeven worden om een hond zich beter te laten voelen??

zo krijgt 1 van mijn honden tabletjes voor zijn schildklier,zonder pilletjes voelt ie zich beroerd,met prima..ook niet meer geven dan??

harttabletjes jeuktabletjes,alles wat je een dier geeft om zich beter te voelen,is omdat een dier zonder, zich niet prettig voelt ,toch??

dus is iedereen daar dan op tegen om dat te geven,laat iedereen zijn dier voor enig medicijn inslapen??

vraag het me gewoon af hoor...kwam zomaar in mij op...

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:39

Jemig wat erg zeg.. Wordt er ook verdrietig van als ik het zo lees en dat koppie van je hondje erbij.. ;(
Ik vind deze discussie ook niet echt op zijn plaats.. Hiervoor heb je geen topic geopend lijkt me..
Heel erg veel sterkte en geniet van de tijd die je met haar hebt. :(:)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:41

Een pilletje is iets anders dan een hond 1x in de x aantal dagen weg moet brengen voor een hele nacht. Maar nogmaals, zelf weten.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:42

Authentic schreef:
Dinopino schreef:
Dit is toch geen discussietopic? Kimmie heeft het nu moeilijk en je kunt haar in dit topic ondersteunen. En wat jij zou doen in so"n situatie...... je zit niet in zo"n situatie. |(

Klinkt misschien onsubtiel maar bokt is volgens mij geen forum waar je alleen maar "ahh" mag zeggen, niemand zegt dat ze het makkelijk heeft. Er moet altijd plaats zijn om je mening te geven op een forum.

Daarnaast kan je nooit zeggen "jij zit niet in zo'n situatie". :)

Tuurlijk is het rot voor Femke, maar het is niet zo dat als iemand het zwaar heeft je diegene altijd maar moet gelijk moet geven in zijn of haar beslissingen.

Ga alsjeblieft deze discussie niet hier aan. Ze vraagt niet om raad, ze deelt haar zorgen en verdriet met ons. Bokt is er niet alleen voor de opvoeding en het wijzende vingertje. Bokt is er ook voor steun, voor het even kwijt kunnen van je verhaal en het delen van je leven met anderen.

Meis je doet het geweldig goed, we zijn er allemaal om je te steunen.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:43

Maak je er niet te druk om. Je weet gelukkig zelf wat het beste voor je dier is. Mijn kleine hondje die ik nu nog wel heb, krijgt al 5 jaar medicijnen. Met die medicijnen (voor zijn hart) had hij er nu al echt niet meer geweest hoor. Maar nu voelt hij zich nog helemaal super, en hij is inmiddels ook al 14. Mijn andere hond had het dóor de medicijnen nog 6 maanden volgehouden, ook zonder zich heel slecht te voelen, dus ik snap wat je doet.

Ik vind medicijnen goed, als het maar niet té word. Als hij met medicijnen nog fijn kan leven, waarom niet? Mensen nemen toch ook medicijnen tegen de pijn of whatever?
Maak je niet te druk, je bent goed bezig, en je zal ook alleen doen wat het beste is voor je lieve pup. :(:)

Je houdt je sterk, hoe moeilijk het ook is, je blijft maar doorgaan voor haar, ik vind het super. :+:

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 14:55

kimmie261 schreef:
overigens een andere vraag,hoe kijken de mensen die tegen eventueel spoelen zijn,dan tegen medicijnen die normaal gegeven worden om een hond zich beter te laten voelen??

zo krijgt 1 van mijn honden tabletjes voor zijn schildklier,zonder pilletjes voelt ie zich beroerd,met prima..ook niet meer geven dan??

harttabletjes jeuktabletjes,alles wat je een dier geeft om zich beter te voelen,is omdat een dier zonder, zich niet prettig voelt ,toch??

dus is iedereen daar dan op tegen om dat te geven,laat iedereen zijn dier voor enig medicijn inslapen??

vraag het me gewoon af hoor...kwam zomaar in mij op...

Ik denk dat daar juist het verschil zit. Die pilletjes zijn een permantente oplossing voor het probleem, terwijl spoelen alleen maar de problemen uitstellen.
Plus het feit (wat eje zelf ook al hebt aangehaald dacht ik) is dat haar nieren nu maar een klein lichaampje moeten onderhouden, en dat dus niet aankunnen, laat staan een opgroeiend of volwassen lichaam.

Nu weet ik trouwens niet goed wat je precies bedoelt met spoelen, is dat iets zoals dyalise bij mensen? Want tot nog toe is ze alleen nog maar aan het infuus geweest, niet gespoeld, of zie ik iets over het hoofd?
En als ik zo brutaal mag zijn, wat zeggen de dierenarsten eigenlijk over haar prognose?

Veel sterkte allesinds, want ik snap dat dit ontzettend zwaar moet wegen op je.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:01

en insuline dan??

een hond elke dag prikken,is ook problemen uitstellen,suikerziekte is dodelijk en ongeneeslijk,en toch spuiten veel mensen insuline bij honden,en ja,ik ken ook iemand die insuline spuit bij een puppie,en die moet ook 3x per week naar da,en bloed prikken enz...

maar dit wordt wel heel gewoon gevonden en geaccepteerd...

als het allemaal zo makkelijk was,als je een diertje hebt waar je zielsveel van houdt,om dat maar even dood te spuiten

verdorie zeg,ben er verd*mme al 6 dagen dood en dood ziek van...

ik geloof overigens dat ik al meerdere keren de prognose van de DA opgeschreven heb in dit topic,maar prognose is er niet,haar nieren zijn zo raar dat eigenlijk niemand weet hoeveel ze nog werken, en die zullen nooit meer beter worden..

met spoelen (soort van dialyseren) kan ze nog maanden leven...

en ja,ik heb echt super DA ,daar heb ik dagenlijks contact mee,ze bellen hoe het met kimmie gaat,en verder is alles met hun geregeld,van de DA die kimmie gaat laten inslapen heb ik een prive nummer,mag ik altijd bellen..dan komt ze hierheen...

ik snap alleen niet waarom er vanuit gegaan wordt dat ik verder ga met spoelen,ik kan me niet herinneren dat ik dat ergens geschreven heb....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:04

fem maak je niet druk! je hebt het al moeilijk genoeg en je bent helemaal niemand een verklaring schuldig! je moet doen waar jij je goed bij voeld en waar jij achter staat! :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:09

kimmie261 schreef:
ik snap alleen niet waarom er vanuit gegaan wordt dat ik verder ga met spoelen,ik kan me niet herinneren dat ik dat ergens geschreven heb....

Dat komt denk ik na aan leiding van wat iemand anders en ik zeiden. Zij opperde of het geen optie was om Kimmie thuis de spoelen. Waar op ik zij, ja idd is het geen optie om dat af en toe snachts te doen. Ik zou er niet wakker van liggen als jij t op die manier zou doen. Ik zeg niet dat moet, maar ik zou er bij mijn eigen hond wel voor gaan. Denk dat mensen daarom die disuccie hadden.

Nawamooks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:11

Fem...

Je moet gewoon doen. wat je voelt.
Je weet hoe ik erover denk.
Zit nu al dagen in meeleesmode, omdat ik het heel moeilijk vind om te reageren.
Mijn duimen doen zeer ;)

Het is al een moeilijk verhaal en zeker als het om een pup ga.
Je doet er echt alles aan.

Gewoon in jezelf blijven vertrouwen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:11

kimmie261 schreef:

Dat doe ik niet hoor, ik heb alleen gereageerd op je vragen in je post :).

Ik twijfel trouwens niet aan de kwaliteiten van je DA hoor, maar ik vroeg me af hoe zij dat zien. Ik bedoel, vinden zij het fair tegenover kimmie om haar en leven te houden via spoeling of niet? Of ligt die beslissing bij jou?

Ik wil je niet afbreken ofzo, echt niet, gewoon proberen te begrijpen hoe jij de dingen ziet en erover denkt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:20

Femke (ik ken je verder niet, maar vind het bij de echte naam aanspreken in dit geval wat toepasselijker), erg veel sterkte. Het is erg moeilijk om zo'n beslissing te moeten nemen. Het is des te makkelijker om de beslissing te maken als je niet emotioneel verbonden bent met het dier.

Voor de rest, dat mensen een eigen mening erop nahouden, prima, dat mag gezegd worden. Maar laat het nou astjeblieft geen discussietopic worden, heb het over je mening en open een nieuw topic voor de discussie. Ik denk dat het hier niet zo heel moeilijk is om beide kanten van het verhaal te begrijpen, is het niet?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:24

nou ik heb gister een half uur met de andere DA van die praktijk staan praten,gaf zelf toe dat het inslapen van een puppie als kimmie,ook voor hen vreselijk is...afschuwelijk,vond ie het...

en dat ze met spoelen heel lang goed blijft alleen uiteindelijk zal er toch een keer mis gaan,hoelang dat duurt weten ze niet,en voor kimmie maakt dat spoelen niet zo heel veel uit,ze heeft er weinig last van...

hij had het er meer over dat we het onszelf vooral niet te moeilijk moesten maken...we moesten ons niet teveel kwellen...

maar goed...we genieten nu van frummel...met volle tuigen, ze is heel goed vandaag...dus ja..en daarna..afwachten...we gaan nu even langs de da,even kimmie laten zien,en dan maar verder kijken wat zij zeggen...

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:26

Maar dat geeft dus aan dat de DA's eigenlijk nog niet bereid zijn om te geven en dat ze er met spoelen nog schot in zien.
Zodra Kimmie het niet meer aankan, het spoelen én het verzuren niet, zal ze dat ook wel aangeven.. dan is het moment gekomen om er een punt achter te zetten. :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-09 15:27

Authentic schreef:

en brave spots,jij reageerde niet zo hoor,maar met deze qoute vraag ik me af met welke "beslissingen" er dan maar gelijk gegeven moeten worden??

de enigste beslissing die er nu op dit moment is,is dat we kimmie laten inslapen,als ze slecht wordt...dus waar hebben we het over??

ik vat hem ff niet...

Blinnii als ik wil dan spoelen ze,tuurlijk...dat is voor hen geen probleem,maar het is een gevecht tegen rationeel en emotioneel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:31

Hebben ze enigszins een indicatie gegeven? Gaat de levensduur met spoelen om maanden of jaren?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-09 15:33

Ik denk dat jij zelf heel goed ziet wanneer het voor Kimmie niet meer leefbaar is. Zolang ze speelt en er happy uitziet moet je gewoon van haar genieten. Deze extra dagen (weken?) pakt niemand je meer af!