Joepie, onze poes is zwanger !!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nientje78

Re: Joepie, onze poes is zwanger !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:00

tita schreef:
sorry kan niet de moed opbrengen om je te feliciteren...

Nee, ik ook niet........
Heb 7 jaar in het asiel gewerkt en je word verscheurd van verdriet over hoe wij katten/kittens binnen kregen.
Veelste veel......omdat mensen hun verantwoordelijkheid niet durven te nemen......

En dan lees je hier idd;'voor de lol een nest'
Ik zie hier ook de lol er niet van in........sorry.......

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:04

haan, dat kan ik mij nu echt niet aantrekken wat jij van mij vindt nu se.

denk je er wel aan dat elke kitten een chip moet hebben voor ze naar hun nieuwe baasjes gaan. anders ben je strafbaar Knipoog
kijk, de reden dat dit zo gevoelig ligt bij mij, is omdat ik er dus zelf al genoeg heb opgevangen.
ik heb zelf voor de keuze gestaan om zwangere katten te laten steriliseren en dus de kittens te laten aborteren. ik heb nooit een seconde getwijfeld echter, hoe erg het ook was voor die kittens.
ik heb moederloze kittens opgevangen, kittens van wie de moeders in de bevalling waren gebleven, die ze dan maar in een kartonnen doos of in een plastieken zak ergens hadden achtergelaten, of gewoon aan mijn voordeur hadden gehangen. moet kunnen toch?
daar sta je dan, met een bende kittens van amper enkele uren. om de 2 uur moest ik hen met de papfles bijvoeren, dag en nacht. dat waren 8 weken van nihil sociaal leven en serieuze kosten.
ja, dan krijg ik kippenvel als ik hoor dat er nog steeds dierenartsen zijn die mensen zulk advies geven. en ergens neem ik aan dat de mensen hun dierenarts volgen. ahja, die mens heeft er toch voor gestudeert he, hij zal het toch wel weten...

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:07

echt super gefeliciteerd!!!!!!!
wil zeker foto's zien als ze er zijn.
ik heb zelf een poes via internet uit het asiel gehaald ben daarvoor vanuit amsterdam naar belgie(over de grens bij maastricht)gereden.
schat van een beest was 2,5 jaar en al 2x een nieuw huisje gehad en weer terug gebracht.
1 ding is zeker bij ons blijft ze voor de rest van haar leven.
ook hebben we een britse korthaar kitten erbij gehaald dat is helemaal een tegek beest!
en ik weet ook dat er gewoon te veel katten op de wereld zijn,maar om dan deze ts zo verschrikkelijk af te zeiken vind ik echt een beetje ver gaan hoor,ooit wel eens gedacht dat er ook mensen zijn die gewoon een lief klein katje van kleins af aan willen opvoeden?
die geen 90 euro voor een katje willen betalen?
sorrrie hoor maar doe niet zo achtelijk allemaal en feliciteer dit meisje gewoon.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:09

Waarom moet iedereen er blij mee zijn?

Als je daadwerkelijk denkt dat een poes eerst een nestje moet krijgen, niemand die je dat verteld, en de tweede dan vraag je dat toch bij je dierenarts na voor je dr zo laat dekken ?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:12

Babsiej, het was volgens mij juist de dierenarts die nog in lalaland leeft en hun dat fabeltje heeft wijsgemaakt...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:13

Gefeliciteerd met de zwangerschap. Alleen heb ik er een beetje mixed feelings bij, die hierboven ook worden beschreven.
Die kleine katjes zijn heel lief, geef ik toe Lachen
Maar er zijn al zoveel katten op deze aardbol... té veel vind ik Scheve mond
Als een nestje niet móet, zou ik het daarom ook niet toestaan
Zo spoedig mogelijk je kat sterilliseren!! Lachen

Hopelijk verloopt zwangerschap + bevalling voorspoedig en krijgen alle kittens een goed tehuis Lachen

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:14

Ik word hier ook niet zo blij van. Ik heb thuis een nestje met kittens zitten van het asiel. Ze waren met z'n 6-en gedumpt zonder moeder, 4 weken oud. 3 hebben het helaas niet overleefd. Ze waren te klein en te zwak.

Kittens zijn heel leuk. Ik kan het weten want ik vang elk jaar minimaal wel 1 nestje thuis op. Maar als je om dieren geeft denk je verder dan je eigen plezier. Dan denk je om het welzijn van je poes (die er niet voor heeft gekozen kittens te krijgen).

Als je dan zo graag kittens in huis wil hebben ga dan naar het plaatselijke asiel en meld je aan voor een opvangnestje. Daar staan ze om te springen!

Kijk ook nog eens op deze site: http://www.leukeennestje.nl/

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:20

mensen zijn er ook veel te veel en laten zich ook niet testen voordat ze aan kinderen beginnen! Tuurlijk is er een hoop ellende met jonge en oude katten, maar deze mensen hebben er bewust voor gekozen en ik zie ze nog niet zo gauw de kittens ergens dumpen (dat gebeurt toch wel, of zij nou wel of geen nestje krijgt).
Veel plezier met je nest!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:25

Vind het erg jammer voor je dat er zo op gereageerd wordt! Veel plezier met je kittens!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:30

Chessie: Mensen die van zichzelf weten dat ze een erfelijke ziekte hebben, denken 10x na voor ze aan kinderen beginnen....
Dat zou met dieren ook moeten.
Daarbij worden mensen tijdens de zwangerschap ook getest op een aantal ziektes.
Echter ben ik dan weer wel van mening dat er ook teveel mensen zijn op de wereld en adopteren ipv zelf kindjes krijgen geen ramp zou zijn...

TS: ik hoop dat je een goed tehuis voor de kittens.
Echter deel ik mijn mening met Krak

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:32

Meid, leuk hoor! Geniet ervan! En laat die mensen hier maar miepen! Ik hoop dat je je er niets van aantrekt! Geniet ervan!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:36

maar jullie moeten ook wel ff goed lezen he! Rolleyes
ze heeft hem niet bewust laten dekken want ze dachten dat(als het al die kat is, en niet die van de buren)
de kater gecastereerd was.
en niet iedereen is zo dat ze dan de kittens bij jullie aan de deur hangen Boos!
tsssssssssss word zo zat van dat negatieve gezeik hier,kom hier voor mijn ontspanning maar dit gaat me echt zo op de heupen werken.

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:39

ik kom hier ook voor mijn ontspanning hoor
en als ik ondertussen nog wat onwetendheid uit de wereld kan helpen, en het leven voor enkele dieren wat aangenamer kan maken.... graag

loveyoutoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:45

plientjedres schreef:
maar jullie moeten ook wel ff goed lezen he! Rolleyes
ze heeft hem niet bewust laten dekken want ze dachten dat(als het al die kat is, en niet die van de buren)
de kater gecastereerd was.

Volgens mij lees jij niet zo goed en je spreekt jezelf tegen Knipoog
Aangezien ze niet zeker weten wie de vader is komt de kat dus buiten, of in ieder geval op een andere manier in aanraking met ongecastreerde katers. Het is dus geen ongelukje, want het is vrij logisch dat je poes dan zwanger raakt. Daarbij zegt ze dat de dierenarts heeft gezegd dat een nestje goed is voor een poes. Dat impliceert dus dat het geen ongelukje was. Ze hebben de kater weliswaar niet bij de poes gezet met het doel haar zwanger te laten worden. Maar ze hebben er ook helemaal niks aan gedaan om het te voorkomen. En dat vind ik dus geen ongelukje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:56

Joyckuh schreef:
Daarbij worden mensen tijdens de zwangerschap ook getest op een aantal ziektes.
Echter ben ik dan weer wel van mening dat er ook teveel mensen zijn op de wereld en adopteren ipv zelf kindjes krijgen geen ramp zou zijn...

En hoeveel verdriet zie je om je heen van dieren die bij fokkers vandaan komen, allemaal tot in treurens toe getest, en maar heel kort leven?
Nee geef mij dan maar liever een diertje van een oeps nestje, wat velen malen gezonder blijkt et zijn.
Heb hier inmiddels een 14 jarige pers zitten, oeps nest, kerngezond en heeft ook kittens op de wereld gezet die inmiddels een respectabele leeftijd hebben behaald..
Hiervoor katten bij fokkers gehaald die me heel veel verdied hebben opgeleverd, nooit meer.

Dus ik kan dit alleen maar toejuigen, eenmalig een nestje kan helemaal geen kwaad zolang je dr geen
broodfok van maakt is dr helemaal niets mis mee. Lachen

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:59

er zijn goede fokkers, en er zijn slechte fokkers. blijkbaar ben je dan toch niet zo selectief geweest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:00

krak schreef:
er zijn goede fokkers, en er zijn slechte fokkers. blijkbaar ben je dan toch niet zo selectief geweest....

Hoe weet jij dat zo zeker? Weet jij wat voor wegen in heb bewandeld?

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:12

nee maar aangezien je zo denkt over stamboom dieren of dieren van bij een deftige fokker, ben je er duidelijk nog geen tegengekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:15

Werkelijk je heb geen flauw idee waar je het over heb Krak, echt geen flauw idee. Lachen

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:17

jeetje, kan het met iets meer respect hier? Ik snap dat het een gevoelig punt is maar de TS dacht gewoon dat een nestje beter was. Tot voor kort dacht mijn moeder dat ook. Jaren lang nestjes gehad omdat we elke dame eerst 1 nestje lieten krijgen om "de boel allemaal even wakker te maken". Dat is idd achterhaald maar volgens mij nog steeds niet keihard bewezen. Het is niet bewezen dat het beter is maar ook niet bewezen dat het NIET beter is... dat zijn de woorden van een docent van de afdeling voortplanting in utrecht. Kortom: het kan nog beide kanten op!
TS ziet dit nu heus wel in, het is wel duidelijk. Ook al is dit een gevoelig punt voor sommigen hier, dan kan je nog altijd normaal reageren, of is dat teveel gevraagd?
Ik snap het hele probleem van asielkatten wel en dat is zeker een goede reden om na te denken voor je besluit een nestje te nemen.
Ik vind het aan de andere kant ook niet goed om het fokken alleen aan raskattenfokkers over te laten! Ooit gehoord van het verminderen van genetische variatie? De toename van homozygote dieren is een belangrijke reden waarom veel rassen ook last hebben van rasgebonden afwijkingen. Die kans heb je met HTK katjes veeeeeel minder. Er zitten dus ook zeker voordelen aan! Ik moet er niet aan denken dat er alleen nog maar raskatten rond lopen (feit is trouwens ook dat die gemiddeld minder oud worden... zegt ook wel iets IMO)
En zoals al eerder gezegd, waarom mogen die wel doorfokken? De asiels zitten vol, dus als iedereen die een raskat zou willen nou ook eventjes een kat uit het asiel haalt... Ik vind dat die redenatie voor zowel "lol"nestjes als officiele raskatnestjes moet gelden!!! Anders ben je IMO een beetje hypocriet bezig...
Wij hebben dus ook vaker nestjes gehad en altijd netjes ge-ent en ontwormd afgeleverd aan kennisen/vrienden (chippen is eigen keus) en de meeste ervan zie ik nog regelmatig. Niet allemaal maar komop, een fokker volgt ook zn katjes niet het hele leven hoor! Ook raskatten belanden met enige regelmaat in het asiel...

TS: veel plezier met de kleintjes!

Riri94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:19

dlientjuh schreef:
Clovertje schreef:
Dat zijn dan dus geen balletjes die er hangen, maar alleen het zakje Knipoog

ja ok dat dan Haha!, maar denk dat het voor sommige mensen nog best moeilijk te zien is dan.

Dat kun je wel zien Tong uitsteken Normaal bungelt het gewoon er achter aan als ze lopen Tong uitsteken en daarna niet meer Bloos

krak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:22

zwerte, chippen is wettellijk verplicht!
zowel bij honden, katen en paarden
zo niet, kan je wel eens een vies briefje krijgen. ik wil ze niet meer tellen die ik daarvoor al een pv heb laten opmaken...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:25

serieus? dat hoor ik voor het eerst! bedoel je niet bij raskatten?
paarden weet ik het van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:28

Hier is geen dier gechiped en dat gaat niet gebeuren ook Lachen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:28

Yommie schreef:
oscar daar heb je gelijk in ,maar waar haar jonge poesjes nu heen gaan ,die mensen hadden dan beter naar het asiel kunnen gaan om daar een leuke kat uit te zoeken...
ik vind dat raak gefok met dieren niet normaal,er worden dieren afgemaakt omdat asiels het niet meer aan kunnen..

Daarnaast zitten er zelfs gigantisch veel kittens in de asiels dus ook die hoef je niet bij particulieren te kopen.

Er worden zelfs verwilderde katten afgeschoten omdat het er zoveel zijn dat ze niet meer weten waar die opgevangen moeten worden.

Maar neeeeee, superleuk hoor voor de TS, voor haar is het leuk.

ALLE mensen die zomaar raak vermeerderen met katten, dragen bij aan het asielprobleem.

Allemaal.