aandermans kat valt mijn hond aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ethelate

Re: aandermans kat valt mijn hond aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:21

Echt... wat een discussie. Alsof het doodnormaal is dat jij de buren met een probleem opscheept, omdat jij een kat neemt en die mag naar buiten. Zorg dan dat hij in jouw tuin blijft. Ik ben tegen dierenmishandeling, maar een emmer water is vaak wel doeltreffend en daar lijdt het dier echt niks van.

Mijn vorige hond was heel fel op katten, wij hadden nooit een kat in de tuin. (voordat er de containers waren haalden ze vaak de vuilniszakken open, dat wil je ook niet elke ochtend aantreffen Misselijk ) Maar mijn pup (11 maanden, maar nog erg naïef) snapt niks van katten, die wil gewoon spelen. De katten lijken het te weten want zie af en toe weer een kat in de tuin. Ze slopen vogelhuisjes en dat zou dan 'de natuur zijn' maar die kastjes hangen er niet voor niks en die hoeven ook niet leeggehaald te worden. Ik doe mijn jachthond ook vast als er bijv. jonge eendjes lopen.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:12

Echt waar sommige mensen hier.
Als je een beest hebt dan hoort iemand anders daar geen last van te hebben ..........!!!!!!!!
Als de TS haar pup goed wil opvoeden en geen katten jager van wil maken dan zou het heel fijn zijn als haar pup niet steeds lastig gevallen wordt door de kat van de buren.
Het is toch van de zotte hoeveel katten eigenaren niet inzien dat het wel degelijk hun verantwoording is om te zorgen dat andere geen last hebben van hun katten.
Stroomdraadje doet wonderen.
TS ik hoop dat je eruit komt en dat je pup katten leuk blijft vinden.
Trouwens met zo'n instelling van sommige katten eigenaren snap ik wel dat mensen pvc buizen ingraven met vlees erin....
Ik praat het niet goed maar denk na dames en heren pak je verantwoording en anders niet gaan huilen als jouw terror kat nooit meer thuis komt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:17

Binckydenice schreef:
Kaaten zijn makkelijk te verweren, door een stroomdraadje over het hekje te spannen, hem een aantal keer nat te spuiten met koud water en een waterpistooltje, koffiedik, je hebt bij intratuin spreciale spray om de katten weg te houden uit de tuin....

Waarom moet IK dat soort maatregelen nemen om JOUW kat uit MIJN tuin te houden?
Jouw kat is toch zeker niet mijn verantwoordelijkheid?
Daarbij snap ik niet dat mensen een kat nemen om hem vervolgens de hele dag buiten
te laten lopen in andermans tuin.. Wat voor plezier heb je dan van zo'n beest Verward