labrador X bouvier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: labrador X bouvier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:34

Ja dan zijn we het toch in dit geval met elkaar eens. Ik ben ook zeker tegen broodfok. Of het nou rassen zijn of kruisingen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:46

rockwitch schreef:
Ja dan zijn we het toch in dit geval met elkaar eens. Ik ben ook zeker tegen broodfok. Of het nou rassen zijn of kruisingen.

Haha!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:47

Ik ben alleen wel heel erg dol op kruisingen, sommige zijn zoo leuk.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:48

Vind niet dat je broodfok en oeps nestjes met elkaar kan vergelijk!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:53

Je kunt beter een kruising hebben dan een raszuivere, kruisingen leven gem. namelijk langer én zijn apart Knipoog
Het lijkt mij trouwens nieteens zo'n vreemde kruising, denk dat je een halflang harige labrador met een grote kop krijgt Clown
Enne, dit is een 'oeps'geval, het is niet zo dat ze gericht fokt.. zeur dus niet dat ze dit niet mag doen.
Ieder zijn eigen wil en heb daar respect voor, voor z'n nestje zal ze vast wel een thuis vinden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:02

Loizy schreef:
Je kunt beter een kruising hebben dan een raszuivere, kruisingen leven gem. namelijk langer én zijn apart

En hoe praat je dan dat hele HD verhaal goed?? Heeft namelijk niet veel met 'lang leven' te maken, maar wel met heel veel pijn!
Ik ken genoeg oeps honden die deze kwaal onder de ledenen hebben, en als ik me ergens over op kan winden is dat het wel...
Zo'n test kost namelijk heel veel geld, en als jij aan kan tonen dat dit nauwelijks of niet bij de voorouders voorkomt, ben je imo heel goed bezig.
Broodfok is pure egoisme op dat gebied

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:05

Chiqa; waarom versta jij oeps nestjes onder broodfok?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:06

Omdat het oeps nestje ook geaboteerd kan worden.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:30

Niet alle oeps nestjes hoeven te worden geaboteerd. Niet bij alle rassen is HD veel voorkomend.
Een broodfokker is naar mijn idee nog altijd iemand die; zijn honden verkoopt voor veel geld, welzijn van de hond hem niks intreseert, puppys die te vroeg bij de ouders weg moeten, geen goede voeding krijgen etc.

Herders fokken we toch ook nog vollop? Komt toch ook HD in voor, etc.
Een kennis van ons heeft laats zijn 1.5 jarige Staf in moeten laten slapen omdat deze leed aan onwijze HD, maar de ouders zouden HD vrij zijn geweest. Fokkers staan (wat ik van hem begrijp) onwijs goed aangeschreven. Zie dat maar eens te verklaren dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:32

Nikki__ schreef:
Zie dat maar eens te verklaren dan.

HD is niet alleen erfelijk bepaald, hiermee kan je wel veel ellende vorkomen,
en ja dat is te verklaren. HD kan zich ontwikkelen door verkeerd en teveel voer en teveel beweging al
op jonge leeftijd.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:36

Overigens wordt er nogsteeds in herders gefokt omdat er veel liefhebbers voor zijn, en het gewoon prachtige honden zijn.
En dat betekend niet dat iedere herder HD heeft, nee want ze zijn juist aan het fokken om nog zo min mogelijk erfelijke HD in de hond te hebben Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:38

Nikki__ schreef:
Vind niet dat je broodfok en oeps nestjes met elkaar kan vergelijk!

als je weet dat je hond gedekt is en je kan er nog iets tegen doen vind ik het geen oeps nestje meer..

als je hond al een paar weken drachtig is en je kan het niet meer aborteren, dan is het een oeps nestje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:40

x_Marr schreef:
Overigens wordt er nogsteeds in herders gefokt omdat er veel liefhebbers voor zijn, en het gewoon prachtige honden zijn.
En dat betekend niet dat iedere herder HD heeft, nee want ze zijn juist aan het fokken om nog zo min mogelijk erfelijke HD in de hond te hebben Lachen

Presies en dan is het ook aan het baasje om HD zoveel mogelijk in de perken te houden, dan heb je iig je best gedaan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:43

Er wordt nog steeds met alle rassen gefokt, omdat er altijd vraag voor is. Maar ik heb gewoon bij sommige rassen mijn twijfels of we ze niet iets normaler eruit moeten laten zien. Dan bedoel ik vooral de platte snuiten types. Die mankeren bijna allemaal wel iets aan de luchtwegen, en het lijkt me voor zo'n hondje nou niet zo prettig om het altijd toch benauwd te hebben. Ik wil niet zeggen dat we helemaal moeten stoppen met fokken, maar ik zou ze toch liever met iets meer neus zien, zodat ze wat minder benauwd zijn. En hoe krijg je dat. Juist door te kruisen.

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:56

Ik heb zelf een herder, en die was dus ook weggelopen en kwam dus idd samen met de buren en hun hond (kruising kooiker) terug naar ons huis Clown
Tja hun vertellen wat uhn gezien hadden en tja wij hadden er nooit aangedacht om morning after pil te halen.
Maar achteraf nergens spijt van gekregen hoor!! er kwamen maar liefst 8 leuke/schattige pups uit Pling
waarvan we er zelf 1 hebben gehouden Cool
Heel leuk om een keer mee te maken! Haha! En allemaal gelukkig ook een geschikt baasje gevonden Ach gut

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:58

Citaat:
En dat betekend niet dat iedere herder HD heeft, nee want ze zijn juist aan het fokken om nog zo min mogelijk erfelijke HD in de hond te hebben

Citaat:
HD is niet alleen erfelijk bepaald, hiermee kan je wel veel ellende vorkomen,
en ja dat is te verklaren. HD kan zich ontwikkelen door verkeerd en teveel voer en teveel beweging al
op jonge leeftijd.

Niet iedere vuilnisbak heeft HD.
En ook oeps mensen kunnen hier rekening mee houden.

Vindt dit absoluut géén broodfok!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 23:11

hoe oud is je hond? is ze kwa leeftijd er al aan toe om jongen te baren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:23

Nikki__ schreef:

Leg de laatste zin eens uit, want geloof dat ik je niet kan volgen Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:12

Nikki_ schreef:

Vindt dit absoluut géén broodfok!

Huilen van het lachen
Goeie.

Zelf (zoals dus al heel kinderachtig betrokken moest worden ) Heb ik een kruising herderxflatcoat, IK VIND en lees goeD IK VIND het een geweldige combo. (al zijn ze hyperactief Haha!) Mijne is geboren ook zonder enige tests omdat mamma hond was ontsnapt en met de buurman intiem heeft gedaan, De eigenaren van de buurhond hebben dat gezien, en zijn toen naar die mensen gegaan, maar ze hebben de pups gewoon laten komen. Dit betreft een 5/6 jarige herder (als het niet ietsje ouder is) dat al meerdere nestjes heeft gehad. Het enigste wat ik daar op aan t emerken is, dat ik weet dat die hond altijd losloopt, ook als het loops is, het dier woont op een boot (dat was toen dertijd mijn stage plek, zo ben ik ook aan mijn hond gekomen) dat ze dat dier allang had moeten stereliseren na dit laatste "slipnestje" dit is dus alsnog niet gebeurd, en zitten ze nu weer met het zelfde probleem Clown DAT is dom ja.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 10:27

Moderatoropmerking:
Na overleg weer open. Wel met het nadrukkelijke verzoek om met respect voor elkaar te reageren en niet op de persoon te spelen. Mocht hier niet aan kunnen worden voldaan, volgt er alsnog een slotje. Alvast bedankt voor jullie medewerking. Lachen