Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Re: Met handen in het haar, Hond totaal omgeslagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 11:38

C_arola schreef:
Even een klein ding; een poedel is normaal gesproken nog behoorlijk energievol. Misschien niet als een jr of een herder of een jachthond. Maar het is zeker ook geen schoothond Knipoog
Trouwens, even over de ruk nog; er zijn ontzettend veel honden die niet reageren op een flinke ruk, voor de meesten word het dan alleen maar een spel. Heb 3 honden gehad,3 verschillden rassen, een berner sennen, een engels cocker spaniel en nu een jr. Alle 3 reageerden absoluut niet op een ruk aan de riem. Terwijl 2 keer stilstaan bij getrek ze het meteen doorhadden en ook niet meer gingen trekken. Deden ze dat een andere keer wel weer dan ging ik weer stilstaan, hoefde ik dan maar 1 keer te doen en ik kon gewoon met mijn hond ontspannen lopen.
Ieder zijn mening erin, wil er alleen mee zeggen dat een ruk geven voor veel honden niet werken, en ook niet voor mij werkt.

DAt vind ik ook, mijn hond reageert ook gewoon niet op een ruk, stilstaan ook niet hahaha.
Maar nu gaat het aardig en loopt ze op grote stukken netjes naast.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:47

Wat doe je dan waardoor je nu wel grote stukken normaal kan lopen als stilstaan ook niet werkt? Lachen

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:16

@TS, vond je het nu hooghartig dat chikiboy zei dat je nog heel wat bij kon leren door alsnog op cursus te gaan met je hond? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ik heb het namelijk wél gedaan bij mijn overenthousiaste flatcoat. Ik kreeg hem toen hij net 1 jaar was, de vrouw van wie hij was kon er niets mee en hij was dan ook veruit de baas in huis. Daarom deed zij hem weg. Hij was zo sterk als een buffel en had zijn oren duidelijk voor de sier... ook voer/lekkers/speeltje kon hem niets schelen, hij ging gewoon waar hij heen wilde.

Ben met hem op cursus gegaan (gehoorzaamheid A) en had er na 8 of 9 (van de 13) lessen een hard hoofd in en de instructrice met mij, aangezien het een exemplaar betreft met een betonnen plaat voor zijn hooghartige kop. Maar ineens was daar de omslag, ineens deed hij het gewoon, nou ik kon haast wel janken toen mijn ongeleid projectiel daar even dik 80 punten scoorde en twééde werd van zijn groep! Maar vooral omdat het zo'n compleet andere hond was geworden. Die een compliment meekreeg van de leiding dat hij toch wel het meest (ten goede) veranderd was van alle cursushonden. Goed, het is en blijft een flierefluiter maar dat is zijn karakter, het is nu vrij aardig in goede banen te leiden.

Op deze cursus werd trouwens ook niet gerukt, maar plotseling van richting veranderd om de hond te leren dat hij op de baas moet letten, omdat die soms zómaar ineens een andere kant op gaat - en het werkt.

Lang verhaal, waarmee ik maar wil zeggen dat een cursus heel leuk én ontzettend leerzaam kan zijn, voor jou en voor je hond. Je leert elkaar (en jezelf...) beter kennen. Knipoog

Maar wat jij doet met je hond moet je natuurlijk zelf weten, ik vind het al super dat je je probleem onderkent en er hulp bij hebt gehaald. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan en dat jullie veel plezier hebben met elkaar *LOL*

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:49

C_arola schreef:
Wat doe je dan waardoor je nu wel grote stukken normaal kan lopen als stilstaan ook niet werkt? Lachen

In het begin heb ik haar steeds naar me toe geroepen als ze trok, en dan beloont als ze naast me stond, nu als ik haar als ze vast zit aan de lijn naast me roep gaat ze naast me zitten, soms kan ze nog wel eens uitbundig trekken omdat ze dan iets ziet (bijv. een andere hond of een vliegend blaadje Clown ) Maar dat met de blaadjes is gewoon speelsigheid. Nu lopen we buiten met een flostouw, die ze heel interesant vind, alleen nog nit interesanter dan andere honden, maar daar gaat het nu ook redelijk bij, ze sleurt mij er nie tmeer heen en blijft bij mij in de buurt.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 12:50

pretletter17 schreef:
@TS, vond je het nu hooghartig dat chikiboy zei dat je nog heel wat bij kon leren door alsnog op cursus te gaan met je hond? Of heb ik dat verkeerd begrepen? Ik heb het namelijk wél gedaan bij mijn overenthousiaste flatcoat. Ik kreeg hem toen hij net 1 jaar was, de vrouw van wie hij was kon er niets mee en hij was dan ook veruit de baas in huis. Daarom deed zij hem weg. Hij was zo sterk als een buffel en had zijn oren duidelijk voor de sier... ook voer/lekkers/speeltje kon hem niets schelen, hij ging gewoon waar hij heen wilde.

Ben met hem op cursus gegaan (gehoorzaamheid A) en had er na 8 of 9 (van de 13) lessen een hard hoofd in en de instructrice met mij, aangezien het een exemplaar betreft met een betonnen plaat voor zijn hooghartige kop. Maar ineens was daar de omslag, ineens deed hij het gewoon, nou ik kon haast wel janken toen mijn ongeleid projectiel daar even dik 80 punten scoorde en twééde werd van zijn groep! Maar vooral omdat het zo'n compleet andere hond was geworden. Die een compliment meekreeg van de leiding dat hij toch wel het meest (ten goede) veranderd was van alle cursushonden. Goed, het is en blijft een flierefluiter maar dat is zijn karakter, het is nu vrij aardig in goede banen te leiden.

Op deze cursus werd trouwens ook niet gerukt, maar plotseling van richting veranderd om de hond te leren dat hij op de baas moet letten, omdat die soms zómaar ineens een andere kant op gaat - en het werkt.

Lang verhaal, waarmee ik maar wil zeggen dat een cursus heel leuk én ontzettend leerzaam kan zijn, voor jou en voor je hond. Je leert elkaar (en jezelf...) beter kennen. Knipoog

Maar wat jij doet met je hond moet je natuurlijk zelf weten, ik vind het al super dat je je probleem onderkent en er hulp bij hebt gehaald. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan en dat jullie veel plezier hebben met elkaar *LOL*

Je hebt het inderdaad verkeerd begrepen Tong uitsteken Ikzelf namelijk ook, daar ook al voor mijn excuses aangeboden, alleen leest ze het niet meer, maar dat moet ze natuurlijk zlef weten Lachen

Cursus is ook leuk om te doen, heb natuurlijk niet gezegt dat ik het nie WOU doen Lachen en ik ga het ook doen, zoals ik in meerdere posts heb geschreven Haha!
We zijn nu gewoon op de goede weg, en daar ben ik heel blij om, Volgende week gaan we als het goed is een proeflesje in de behendigheids cursus doen.

Over het weglopen wanneer ze trekt, heb ik eens gedaan, omdat z eme naar een behaarde tekkel sleurde, en toen kreeg ik gelijk de wind (van achtere want in me gezicht durfte ze het niet te roepen) Van een oud wijf met dat behaarde tekkeltje zo van " DAT beest mag ook niets!" dus heb haar even uitgelegd dat ik mijn hond de volgende keer ook wel bove op die tekkel wil laten springen, het gewichtsverschil is maar 20 kilo als het niet meer is Bloos

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:06

Misschien is er teveel stress in huis, gaan jullie toch anders met haar om als een maand geleden? Ik vind jouw opstelling ook erg vijandig, misschien ben je zo in huis ook en werkt dit averechts??

Toch begin ik over de uitlaat service, het heeft van mijn hond een voorbeeldig beest gemaakt.
Lekker rennen met andere honden, in een roedel (dus ook op zen kop krijgen als hij te bijdehand is) uit ervaring lopen ze zelde weg omdat ze bij hun groep willen blijven. Ze komen lekker moe thuis en hebben dus totaal geen zin in slopen! Op de dagen dat ik werkte zat meneer in de vensterbank te wachten tot het busje kwam en sprong dan bijna door de voordeur heen van blijdschap.

Daarnaast heb ik met een andere hond die ik op latere leeftijd genomen heb, prive hondentraining gehad. Clicker training en positieve benadering heeft zeer goed geholpen.

Aan een longeerlijn uitlaten werkte bij mij prima tijdens mijn boxer zijn pubertijd...

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 13:53

PinkyBubble schreef:
[Je hebt het inderdaad verkeerd begrepen Tong uitsteken Ikzelf namelijk ook, daar ook al voor mijn excuses aangeboden, alleen leest ze het niet meer, maar dat moet ze natuurlijk zlef weten Lachen

[/b]

OOOOooo, maak je maar geen zorgen Haha! ik ben er nog steeds....

Alleen heb ik een heel ziek paard (West-Nile virus) en heb ik weinig tijd om vaak hier op t forum te zijn Haha! Haha!
Maar ik hou het wel bij Knipoog Ach gut

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:55

Chikiboy schreef:
PinkyBubble schreef:
[Je hebt het inderdaad verkeerd begrepen Tong uitsteken Ikzelf namelijk ook, daar ook al voor mijn excuses aangeboden, alleen leest ze het niet meer, maar dat moet ze natuurlijk zlef weten Lachen

[/b]

OOOOooo, maak je maar geen zorgen Haha! ik ben er nog steeds....

Alleen heb ik een heel ziek paard (West-Nile virus) en heb ik weinig tijd om vaak hier op t forum te zijn Haha! Haha!
Maar ik hou het wel bij Knipoog Ach gut

Ach jeetje meis toch! En dan reageerde ik ook nog zo klote tege je wat helemaal de bedoeling niet was!!
Veel sterkte met je paardebeesie!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 13:57

kladruber schreef:
Misschien is er teveel stress in huis, gaan jullie toch anders met haar om als een maand geleden? Ik vind jouw opstelling ook erg vijandig, misschien ben je zo in huis ook en werkt dit averechts??

Toch begin ik over de uitlaat service, het heeft van mijn hond een voorbeeldig beest gemaakt.
Lekker rennen met andere honden, in een roedel (dus ook op zen kop krijgen als hij te bijdehand is) uit ervaring lopen ze zelde weg omdat ze bij hun groep willen blijven. Ze komen lekker moe thuis en hebben dus totaal geen zin in slopen! Op de dagen dat ik werkte zat meneer in de vensterbank te wachten tot het busje kwam en sprong dan bijna door de voordeur heen van blijdschap.

Daarnaast heb ik met een andere hond die ik op latere leeftijd genomen heb, prive hondentraining gehad. Clicker training en positieve benadering heeft zeer goed geholpen.

Aan een longeerlijn uitlaten werkte bij mij prima tijdens mijn boxer zijn pubertijd...

De stres bij ons in huis dat valt absoluut mee hoor Lachen in ieder huishouden is wel eens een woordwisseling, betekend niet gelijk dat er iedere dag wat loos is Lachen Verder, ben ik absoluut niet agresief, geen idee ook hoe je er bij komt Lachen Dat ik zo reageerde op die vrouw is omdat ze al meerdere malen wat te zegen heeft tegen mijn rug, en niet tegen mij. Ik haal mijn hond uit voorzorgs maatregelen weg bij haar hond, omdat ik weet dat die van haar, zoals al eerder mijn hond bijt, en die van mij dan met haar volle gewicht er boven op springt. Niets meer dan preventie van iets wat groter kan worden dan het is.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:00

Mijn hond heeft ook onwijze kuren gehad. Ook slopen e.d. wij hebben Balou uiteindelijk iedere keer als hij iets stouts deed genegeerd. Gewoon een uurtje of dergelijke, aan het begin had ie het niet echt door maar na 3/4 keer kreeg hij wel door dat het niet leuk was. Toen is hij daarmee ook opgehouden.

Succes ermee, ik hoop dat het beter gaat !

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:47

Wat dat betreft valt het mij op dat honden zo ontzettend gericht (kunnen) zijn op baasjes (en andere dingen).
En dat aandacht voor heel veel honden een grote must is en dat baasjes daar ontzettend goed op in kunnen spelen.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:57

Toch denk ik dat 8 uur alleen niet kan met een jonge hond! Ik zou op cursus gaan! ik hoop voor je dat het goed komt en dat je weer een lieve hond krijgt!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 17:12

claudianoa schreef:
Toch denk ik dat 8 uur alleen niet kan met een jonge hond! Ik zou op cursus gaan! ik hoop voor je dat het goed komt en dat je weer een lieve hond krijgt!

mijn hond is dit al lang en breed gewent, en mijn hond is altijd een lieve hond geweest Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 17:13

Chantal2309 schreef:
Mijn hond heeft ook onwijze kuren gehad. Ook slopen e.d. wij hebben Balou uiteindelijk iedere keer als hij iets stouts deed genegeerd. Gewoon een uurtje of dergelijke, aan het begin had ie het niet echt door maar na 3/4 keer kreeg hij wel door dat het niet leuk was. Toen is hij daarmee ook opgehouden.

Ik negeer het ook als ze sloopt, als ik merk als ik thui skomt dat er iets stuk is, dan ruim ik het gewoon op en reageer gewoon ff niet meer op haar.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:29

Ik zou sowieso dominantie-oefeningen met haar gaan doen. Het klinkt juist alsof ze aan het testen is. Ook veel speeltjes is neit handig, maak er 1 speeltje van wat ze geweldig vindt. Als je interesse hebt dan kan ik je via pb wel wat tips geven over dominantie-oefeningen. Ik heb bij een hondentrainer gewerkt en zelf ook een hond die dit soort gedrag vertoonde. Door dit te lang genegeerd (lees; verkeerd ingeschat) te hebben had ik een aardig moeilijke hond gekregen. Na de oefeningen is het meteen een stuk beter geworden.Niet aaien als ze haar kop op je schoot legt. Je wilt alles zo lief mogelijk opossen maar het is een hond en die heeft grenzen nodig (krijgt hij in een roedel ook.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:43

PinkyBubble schreef:
Chantal2309 schreef:

Ik negeer het ook als ze sloopt, als ik merk als ik thui skomt dat er iets stuk is, dan ruim ik het gewoon op en reageer gewoon ff niet meer op haar.

Het valt mij op dat als mijn hond iets kapot heeft gemaakt of een plas vlak voordat ze uitgelaten word (en ze word vaak uitgelaten). Dat ik haar dan echt even in de gang moet doen en dan moet opruimen. Negeer ik haar en laat ik haar er gewoon bij, dan doet ze het binnen een paar uur weer.
Ik stuur haar dan naar de gang, sluit de deur en kijk haar van te voren niet aan en zeg ook niks. En als ik het opgeruimt heb dan doe ik de deur open en komt ze uit zichzelf de kamer weer in. Ik negeer haar dan ook en geef na een tijdje weer aandacht aan haar. Bij mijn hond werkt dat het beste.
Het lijkt tegendraads misschien, het negeren en toch ook aandacht geven door naar de gang te sturen, maar ze weet door mijn houding dat ze verkeerd is geweest en zou ik haar erbij laten terwijl ik opruim dan doet ze het snel weer.
Dit was ook zo toen zij als pup zijnde opwindingsplasjes had.
3 keer in de gang terwijl ik opruimde en ze deed het niet meer.

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:17

Ik lees hier heel goede tips...maar ook zeer af te raden dingen Boos! ....ik hoop dat je het onderscheid kunt maken !

Een interessant boek: "Nog beter omgaan met je hond: opvoeding zonder pijn of gemopper van pup tot volwassen hond" van Martin Gaus...

Recent, interessant en specifieke problemen komen aan bod...

Erkende hondenschool idem dito !

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:25

Martin Gaus is echt niet zo geweldig als veel mensen denken. Ik heb een foto in de krant gezien van een vrouw die trainde op de martin gaus manier (zij was 'gedragsdeskundige') en die werkte met een halti, nou sorry maar in mijn ogen, ben je dan geen goeie trainster. Als je echt goed bent, kan je het ook zonder halti oplossen.
Ik heb een kleine test gedaan om te zien hoe Blizzart tegenover esther haar vriend stond en dat was gewoon goed. Ze ging niet voorstaan, of overstaan. Testje was trouwens de eigenaar op de grond laten liggen, op de buik en dan kijken wat de hond doet. Blizzart wandelde gewoon door de kamer in een neutrale houding en vond het wel een beetje raar dat hij ineens op de grond lag. Ik heb het niet meer met Esther gedaan, maar dat wil ik volgende keer wel doen. Uit zo'n klein testje kan ik al heel veel halen over de relatie van de hond en eigenaar.
Er wordt in ieder geval aan gewerkt.
Ook met dat ene speeltje, de flos waar ze nu mee wordt uitgelaten, is van Es en haar vriend, daar spelen ze mee, dan winnen ze en leggen ze het speeltje weg, als ze het zat zijn.
Verder heeft Blizzart een kong en nog zoiets, die worden gebruikt bij de zoekspelletjes en ze heeft zo'n bal waar ze mee moet rollen en waar brokjes in kunnen.
Het gaat echt wel goed komen met deze hond en haar baasjes, want ze is absoluut niet gedragsgestoord, alleen maar erg in de pubertijd. En als ze iets gesloopt heeft, kunnen ze haar het beste even in de gang zetten en het opruimen en er verder geen aandacht aan besteden. Ik denk als ze met het uitlaten haar energie beter kwijt kan, dat dat slopen ook wel minder gaat worden. Gelukkig wordt er nu ook mee gefietst, dus dat scheelt al een berg.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:40

Citaat:
Het lijkt tegendraads misschien, het negeren en toch ook aandacht geven door naar de gang te sturen, maar ze weet door mijn houding dat ze verkeerd is geweest en zou ik haar erbij laten terwijl ik opruim dan doet ze het snel weer.
Dit was ook zo toen zij als pup zijnde opwindingsplasjes had.
3 keer in de gang terwijl ik opruimde en ze deed het niet meer.

De hond ziet niet aan jouw houding dat ZIJ iets verkeerds gedaan heeft.
De hond ziet aan jouw houding dat JIJ boos op haar bent en daar reageerd zij op.
Geloof me, die hond weet echt niet meer dat ze iets gesloopt heeft wat niet mag. Helaas geloven vele mensen daar nog steeds in!
Onze honden hadden vanmiddag ook ontdekt dat je via de oven op 't aanrecht kan komen. Toen ik thuis kwam heb ik ze niet eens genegeerd, maar gewoon vrolijk begroet. Negeren is voor honden namelijk ook een straf.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:55

Nikki__ schreef:
De hond ziet niet aan jouw houding dat ZIJ iets verkeerds gedaan heeft.
De hond ziet aan jouw houding dat JIJ boos op haar bent en daar reageerd zij op.
Geloof me, die hond weet echt niet meer dat ze iets gesloopt heeft wat niet mag. Helaas geloven vele mensen daar nog steeds in!
Onze honden hadden vanmiddag ook ontdekt dat je via de oven op 't aanrecht kan komen. Toen ik thuis kwam heb ik ze niet eens genegeerd, maar gewoon vrolijk begroet. Negeren is voor honden namelijk ook een straf.

Precies. Als een hond 2 minuten geleden een plasje in de kamer heeft gedaan, en jij komt dan beneden en ziet dat en wordt kwaad, dan kan een hond niet de link leggen tussen dat plasje en jouw woede. Ook niet als je ze er naar toe 'sleept' en er op wijst. Je moet een hond echt op 'heterdaad' betrappen en dan afstraffen. Anders snappen ze het toch niet en doe je alleen maar schade aan met je boosheid. Je kunt bijv. wel het slechte gedrag uitlokken zodat je er op heterdaad bij kunt zijn. Onze vorige hond jatte al het eten van tafel en mijn moeder heeft toen een keer een pond gehakt op tafel gezet. En er bij blijven staan. Op het moment dat 'ie het dan pakt, gelijk straffen. Daarna heeft ze het nooit meer gedaan. Is overigens ook heel afhankelijk van karakter, want de hond die we nu hebben neemt het 'pak slaag' voor lief als ze maar wat lekkers kan vreten. Dus zelfs al straf je haar direct, ze blijft het doen, gewoon omdat ze liever lekkers en slaag heeft dan geen van beide.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:59

Waarom lijkt het dan alsof ze zich schuldig voelt? Omdat ik een aggressievere houding heb omdat ik haar negeer?
Ik nam haar houding namelijk altijd aan als schuld. Niet erbij nagedacht dat het ook angst kon zijn door mijn houding.
Ga ik dan zeker op letten en het niet weer doen. Bedankt!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:08

C_arola schreef:
Waarom lijkt het dan alsof ze zich schuldig voelt? Omdat ik een aggressievere houding heb omdat ik haar negeer?
Ik nam haar houding namelijk altijd aan als schuld. Niet erbij nagedacht dat het ook angst kon zijn door mijn houding.

Inderdaad. De hond reageert op jouw houding. Jij stelt een agressieve houding tegenover haar op en zij snapt niet waarom. In haar ogen heeft ze tenslotte niets verkeerds gedaan, in ieder geval niets dat ze nog weet. Dus dan neemt zij een angstige houding aan - of als je een verkeerde hond voor je hebt een agressieve houding - en 'lijkt' het alsof ze zich schuldig voelt. Maar dat is niet zo, ze heeft nergens een idee van!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 23:11

Je kunt nagenoeg ales oplossen met training en oefening en geduld.....behalve het slopen helaas. Dat doet ze puur uit verveling en betekent dat ze het dus helemaal niet gewend is al lijkt het zo. In het begin gaat het goed, de hond weet nml. niet beter en heeft geen keus. Maar na verloop van tijd is 8 uur echt te lang en gaan ze slopen. Ik weet dat je dit waarschijnlijk niet wilt horen en ja sorry, ik wil niet eens degene zijn die je het vertelt.. Bloos Ik en mijn ouders hebben altijd honden gehad, in de familie en vriendenkring zijn er ook zat. Maar die hebben pas een hond gekocht toen 1 van beiden halve dagen ging werken op zn minst. Gouden stelregel bij het aanschaffen van een hond is dat je hem niet de hele dag op kan sluiten en je fulltime werkt. Dat gaat gewoon niet werken. Maar daar ben je nu niet mee geholpen, misschien kan je moeder een eind met hem gaan lopen ? Of idd de uitlaatservice ? Of kun je zelf in de pauze naar huis ? Kan hij in een ren in de tuin ? Er moet iets gebeuren iig want anders gaat het fout.
Wat ga je doen als de buren straks klagen dat je hond gaat zitten blaffen de hele dag ? Dat kan ook nog gebeuren.
Ik denk met je mee hoor het is niet als aanval bedoeld.
Maar zoals ik al eerder zei, ik laat nooit mijn honden 8 uur alleen, ook niet als uitzondering en ik ken ook echt niemand die dat doet om mij heen. En ze zouden het prima kunnen hoor, hebben nog nooit iets gesloopt ook. Een hond is een roedeldier en een hond heeft aandacht nodig, dan is 8 uur iedere dag weer echt niet goed.

En een Poedel is trouwens een jachthond, het zijn helemaal geen schoothondjes eigenlijk. Mijn terriers ook niet hoe klein ook, wij maken er schoothondjes van. Maar het ene ras is wel eerder tevreden als het andere....en kan met minder toe....

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-08 09:22

Perrokai schreef:
Je kunt nagenoeg ales oplossen met training en oefening en geduld.....behalve het slopen helaas. Dat doet ze puur uit verveling en betekent dat ze het dus helemaal niet gewend is al lijkt het zo. In het begin gaat het goed, de hond weet nml. niet beter en heeft geen keus. Maar na verloop van tijd is 8 uur echt te lang en gaan ze slopen. Ik weet dat je dit waarschijnlijk niet wilt horen en ja sorry, ik wil niet eens degene zijn die je het vertelt.. Bloos Ik en mijn ouders hebben altijd honden gehad, in de familie en vriendenkring zijn er ook zat. Maar die hebben pas een hond gekocht toen 1 van beiden halve dagen ging werken op zn minst. Gouden stelregel bij het aanschaffen van een hond is dat je hem niet de hele dag op kan sluiten en je fulltime werkt. Dat gaat gewoon niet werken. Maar daar ben je nu niet mee geholpen, misschien kan je moeder een eind met hem gaan lopen ? Of idd de uitlaatservice ? Of kun je zelf in de pauze naar huis ? Kan hij in een ren in de tuin ? Er moet iets gebeuren iig want anders gaat het fout.
Wat ga je doen als de buren straks klagen dat je hond gaat zitten blaffen de hele dag ? Dat kan ook nog gebeuren.
Ik denk met je mee hoor het is niet als aanval bedoeld.
Maar zoals ik al eerder zei, ik laat nooit mijn honden 8 uur alleen, ook niet als uitzondering en ik ken ook echt niemand die dat doet om mij heen. En ze zouden het prima kunnen hoor, hebben nog nooit iets gesloopt ook. Een hond is een roedeldier en een hond heeft aandacht nodig, dan is 8 uur iedere dag weer echt niet goed.

En een Poedel is trouwens een jachthond, het zijn helemaal geen schoothondjes eigenlijk. Mijn terriers ook niet hoe klein ook, wij maken er schoothondjes van. Maar het ene ras is wel eerder tevreden als het andere....en kan met minder toe....

Hahaha ik weet nu onderhand al dat poedels geen schoothonden zijn Haha!

Mijn hond sloopt niet meer, althans, gister heb ze helemaal niets meer gesloopt, al sinds zaterdag niet meer sinds rockwitch is geweest.
Het gaat super met wandelen, vanmorgen heerlijk gewandeld, ze liep naast, ze heb niet getrokken, toen ze moest plassen ook niet, ze liep wel voor mij uit om een plekje te vinden om te plassen, maar ze heeft niet getrokken, de lijn bleef slap. Heerlijk vind ik het.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:29

Ukkiee schreef:
C_arola schreef:

Inderdaad. De hond reageert op jouw houding. Jij stelt een agressieve houding tegenover haar op en zij snapt niet waarom. In haar ogen heeft ze tenslotte niets verkeerds gedaan, in ieder geval niets dat ze nog weet. Dus dan neemt zij een angstige houding aan - of als je een verkeerde hond voor je hebt een agressieve houding - en 'lijkt' het alsof ze zich schuldig voelt. Maar dat is niet zo, ze heeft nergens een idee van!

Bedankt voor je reactie!
Ik zal het vanaf nu niet meer gaan doen Lachen