Jij gaat werken en de hond dan?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Re: Jij gaat werken en de hond dan?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 08:35

Gaan we hier uit van wolven????
Dat zijn onze honden allang niet meer, daar zijn ze ook niet op gefokt.
Dat vind ik pas appels met peren vergelijken.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:37

wacht even hoor........... honden zijn wel gedomesticeerd, maar met betrekking tot paarden is dit helemaal niet het geval en moeten we vooral uitgaan van het wilde paard Lachen

Chessiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:38

Mijn hond is niet langer dan 6 uur alleen thuis en dat gebeurt ook maar heel weinig de laatste tijd. Mijn moeder is vaak thuis en werkt af en toe, omdat me ouders een eigen bedrijf hebben kunnen ze zelf de tijden invullen. Me vader werkt wel fulltime maar me moeder kan naar huis wanneer ze wil!

Maar pas is bij onze hond kanker geconstateerd. Daarom willen we nog zo veel mogelijk van hem genieten en hem natuurlijk van ons laten genieten.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:39

Wij zijn ook van plan om een hond te nemen. We gaan binnenkort beginnen met de bouw van een huis en als dat helemaal klaar is dan wil ik graag een hond.
We werken beiden fulltime maar mijn vriend werkt in de horeca.
Hij gaat dan om half 12 pas weg en ik kom om half 6 weer thuis. Hond zou dan 6 uur alleen zitten. Echter is het ook nog eens dat ik een middag vrij heb en mijn vriend meestal twee dagen midden in de week vrij heeft. Dus zou het om twee dagen gaan. Dan gaan we ook nog naast mijn ouders wonen die zelf ook twee honden hebben dus daar kan de hond ook nog heen als wij niet thuis zijn (en de honden van mijn ouders kunnen naar ons als hun niet thuis zijn natuurlijk).

Als het zou inhouden dat de hond meer dan drie dagen hele dagen thuis had moeten zitten had ik het niet gewild. Maar voor mij vind ik het prettiger om in de avond wel een hond te hebben ter bewaking aangezien mijn vriend pas rond 22 of 23 uur thuis komt.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 08:40

mijn hond mag gewoon mee naar mn werk Haha!
af en toe laat ik hem weleens thuis, maar hij kan door het kattenluikje naar de tuin, en ik vind het dan niet erg als hij zichzelf daar eventueel uitlaat. de tuin kan hij niet uit, staat een grote schutting omheen en is helemaal betegeld

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 08:43

KiWiKo schreef:
wacht even hoor........... honden zijn wel gedomesticeerd, maar met betrekking tot paarden is dit helemaal niet het geval en moeten we vooral uitgaan van het wilde paard Lachen

Ik ga niet uit van een wild paard, ik weet niet waar je dat uit haald.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:06

jesito schreef:
Hoe doen jullie dat dan met die hondenuitlaatservice, geven jullie die gewoon de sleutel van jullie huis?

Ja, ze heeft de sleutel van ons huis Ja

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 09:07

Ik vind het ronduit belachelijk dat er honden gewoon 2/3 dagen alleen zitten!
Dat er dingen in je leven veranderen, dat is niet meer dan normaal, maar om je eigen ego dieren op deze manier te houden, past niet in mijn manier van denken. Sorry.
Wees dan een baas en plaats ze bij een ander of laat er iemand voor komen die de dieren ten minste 1x per dag naar buiten laat!
Goeie genade, waar zit het verstand?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:26

KiWiKo, en wat dan als er een hond ziek wordt terwijl jij net 2/3 dagen weg bent? Als je terugkomt is het misschien al te laat.

Als je (huis)dieren hebt heb je nou eenmaal een verantwoordelijkheid. Als je zelf door omstandigheden niet (meer) naar behoren voor je dieren kan zorgen, neem dan maatregelen.

Je hebt zo'n grote tuin, bouw een fatsoenlijke ren voor ze en zorg dat er minstens 1 keer per dag iemand komt checken of de dieren nog gezond zijn en nog water hebben. En zo zijn er nog wat opties, allen beter dan honden een paar dagen zonder enig toezicht in huis laten.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:22

ik vind het echt zielig als ze een dag niet kunnen eten eigenlijk.
mijn hond zit nooit langer dan 5 uur alleen en anders neem ik hem mee naar mijn werk of laat ik hem tussen door uit.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:30

een dag vasten is idd helemaal niet zo erg, gebeurt hier ook wel eens
maar helemaal niet naar buiten gaan om vervolgens de strond op te ruimen? dat gaat echt tever!
je leert dus je hond zindelijk zijn en het buiten te doen maar wanneer het jou uitkomt mag de hond het binnen doen Verward
dat kan gewoon echt niet

en idd wat er gezegd word, beestje zal iets acuut gaat mankeren,dan is ie dood als je thuiskomt
nee, levens kunnen veranderen maar dan zorg je voor een goede oplossing dan al niet bij jezelf,maar een ander tehuis ofzo
als je op zo een manier met je hond omgaat ben je m niet waard

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:35

Staat er dan wel genoeg drinkwater klaar voor de honden? En wat als ze het omgooien... zitten ze dan 2/3 dagen znder water?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:01

Mijn vriend en ik werken beide fulltime en de honden mogen bij beide niet mee naar het werk.

's Morgens laat hij ze uit voor zijn werk en na mijn werk neem ik ze mee naar stal. Mocht je het in je hoofd halen een middag vrij te nemen, dan word je heel slaperig aangekeken vanuit de mand: 'wat kom je doen?'.

De honden zitten samen met 3 katten in de berging, gang en keuken, 1 kat zit in de woonkamer. Ze hebben er geen van allen last van Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:15

ik werk 32 a 36 uur wisselende diensten ( zorg) (soms meer soms minder)
De ene keer zijn ze 2 dagen in de week alleen thuis de andere keer 3 soms 4, het wisseld geregeld.
Mijn honden lopen verder als ik thuis ben altijd buiten en geregeld komen mijn ouders s avonds even kijken hoe het met ze gaat ( als ik avonddienst heb) en even lekker ravotten buiten.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat mijn honden veel liggen te maffen. Mocht ik een hond alleen hebben zou ik indien mogelijk wel meer oppas zoeken.

Als deze twee muppets er niet meer zijn, begin ik ook voorlopig niet meer aan een nieuwe hond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:28

RedPassion schreef:
KiWiKo, en wat dan als er een hond ziek wordt terwijl jij net 2/3 dagen weg bent? Als je terugkomt is het misschien al te laat.

Als je (huis)dieren hebt heb je nou eenmaal een verantwoordelijkheid. Als je zelf door omstandigheden niet (meer) naar behoren voor je dieren kan zorgen, neem dan maatregelen.

Je hebt zo'n grote tuin, bouw een fatsoenlijke ren voor ze en zorg dat er minstens 1 keer per dag iemand komt checken of de dieren nog gezond zijn en nog water hebben. En zo zijn er nog wat opties, allen beter dan honden een paar dagen zonder enig toezicht in huis laten.

de ren komt als mijn dak er straks weer opzit (ben met een megaverbouwing bezig) maar ik denk dat de honden het fijner vinden in huis op de bank met 200 vierkante meter om zich te vermaken dan buiten in een ren van pak m beet 5 bij 5 Lachen Lachen

Als ze ziek worden ............. wasdanou Haha! ziek kunnen ze ook worden als ik een half uur naar de winkel ben of gewoon overdag op de zaak ben.........

Ik kan maatregelen nemen, ik kan ze wegdoen......... maar ze hebben het gewoon gruwelijk goed zoals ze bij mij wonen........ moet ik ze dan wegdoen omdat ik misschien 2 keer per jaar een weekeinde niet thuis ben????????? daarnaast kunnen ze niet zonder elkaar...... en wie wil nou twee grote honden waarvan er een met chinese gebruiksaanwijzing..... Iemand laten kijken is geen optie want de grote vreet vreemden op..... en ik heb hier in de buurt (woon er net) geen mensen die ik goed genoeg ken en vertrouw in hun kennis en kunde van honden om die te laten kijken......

Dit weekeinde is mijn aannemer gewoon aan het werk, die man die is er al een week en de honden zijn aan hem gewend, dus is er toezicht....... Hij gaat zaterdag avond weg...... en ik kom zondag middag thuis....... dus zijn ze een nacht en een dag alleen. Als mijn aannemer er niet was geweest dan had ik zaterdag later weggegaan en zondag eerder thuis gekomen.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:30

Ik vind persoonlijk dat een hond niet meer dan een half dagdeel alleen moet zijn. Natuurlijk kan het altijd voorkomen dat een hond toevallig wat langer alleen thuis is, maar als je meerdere dagen per week werkt, nee, dan neem je geen hond vind ik. Je laat een hond niet 7/8 uur alleen thuis zitten. Zou dat niet eens kunnen.

En trouwens, Kiwiko, sorry hoor, maar dit is echt TE erg.. Waarom zoek je niet een ander huisje voor ze? Honden zijn juist heel erg aan hun baas gehecht, katten aan de ruimte waar ze leven, dus die kunnen prima alleen zijn. Je laat een hond toch niet zo lang binnen zitten dat hij zelfs z'n behoefte binnen gaat doen, omdat hij het niet meer op kan houden. Ondiervriendelijk gewoon Scheve mond Kan hier echt flink kwaad van worden!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:34

mijn honden niet hoor Lachen die houden meer van elkaar Lachen Lachen

waarom is het voor de hond zielig als hij zn behoefte binnen doet? het is voor MIJ zielig Haha! Haha! die hond heeft er niks van hoor Lachen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:38

Natuurlijk wel. Heb je ze ooit zindelijk gemaakt? Ik neem aan van wel. Een hond weet dan dat hij het eigeniljk buiten moet doen, maar omdat z'n eigen baasje hem niet uitlaat moet hij het binnen doen. Vind ik echt niet kunnen Knipoog Zorg dat dan in ieder geval iemand hem tussendoor uitlaat ofzo. Een vriendin, familielid.. Whatever.. Maar vind dit niet kunnen.. Snap niet waarom je zo eigenwijs doet, iedereen vind het niet kunnen, jij vind het als enige normaal. Waar ligt de fout dan denk je zelf..

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:43

Jemig, typerende dierenvrienden kom je tegen op de wereld...

Mijn hondje heb ik weg gedaan om de reden dat die dan te lang alleen zit en hier vinden bepaalde mensen het de doodnormaalste zaak van de wereld om m 2/3 dagen alleen te laten...
Gaat mijn verstand te boven!
Duidelijk geval van een ego trip!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:52

Sophie2 schreef:
Natuurlijk wel. Heb je ze ooit zindelijk gemaakt? Ik neem aan van wel. Een hond weet dan dat hij het eigeniljk buiten moet doen, maar omdat z'n eigen baasje hem niet uitlaat moet hij het binnen doen. Vind ik echt niet kunnen Knipoog Zorg dat dan in ieder geval iemand hem tussendoor uitlaat ofzo. Een vriendin, familielid.. Whatever.. Maar vind dit niet kunnen.. Snap niet waarom je zo eigenwijs doet, iedereen vind het niet kunnen, jij vind het als enige normaal. Waar ligt de fout dan denk je zelf..

Ze hebben er geen problemen mee Lachen Lachen echt niet Lachen Als ze het in huis doen dan doen ze het "verstandig" in huis op een plek wat voor mij makkelijk schoonmaken is (de badkamer)

Nou ga ik het nog een keer schrijven Lachen Ik heb niet de makkelijkste hond erbij zitten......... zonder gevaar van het kwijtraken van ledematen ga je niet ons territorium inkomen Lachen Ik woon een dikke 35 kilometer van mijn vorige woonplaats en vrienden en vriendinnen die wel "kind aan huis" zijn en binnen kunnen komen zonder gevaar voor eigen leven Lachen en ik woon hier net een paar maanden Lachen

Daarnaast zijn ze met zijn tweetjes en hebben qua aandacht genoeg aan elkaar. En ik kreeg mijn beide honden toen ze al over de 4 maanden oud waren........ dus dat taakje van zindelijk maken lag niet bij mij Lachen (de grote is teruggebracht naar het nest omdat hij vals was, de kleine was het laatste uit een nest inteeld gevallen en die heb ik in de vakantietijd in Frankrijk opgehaald)

Maar je mag met een gerust hart zondag komen losgooien hoor, geen probleem......

Ennuh fout??? welke fout......... ik zie geen fout, dus ik hoef ook niet te weten waar deze ligt, denk ik dan Lachen
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 12-09-08 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:53

Miska schreef:
Jemig, typerende dierenvrienden kom je tegen op de wereld...

Mijn hondje heb ik weg gedaan om de reden dat die dan te lang alleen zit en hier vinden bepaalde mensen het de doodnormaalste zaak van de wereld om m 2/3 dagen alleen te laten...
Gaat mijn verstand te boven!
Duidelijk geval van een ego trip!

weet ik niet, het kan gebeuren Lachen en soms gebeurt het.......... ik heb het ook niet altijd even naar mijn zin in mijn leventje met de dingen die gebeuren...........

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:57

Tja, het zijn keuzes die je maakt, maar je moet het vanuit het perspectief van de hond bekijken en niet vanuit jezelf!
Lekker makkelijk gedacht.
Maar goed, niet mijn pakkie aan verder, maar gedragstoornissen komen ook ergens uit voort!
Misschien de omstandigheden hoe de hond gehouden wordt....?!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 17:59

Misschien kun je dan je honden gewoon weg doen Knipoog Zoek een goed tehuisje voor ze waar ze wel goed opgevoed kunnen worden ofzo Knipoog Zoals Miska idd al zegt, het zijn gedragsstoornissen, die je had kunnen voorkomen door ze wel genoeg aandacht te geven.

En de fout? Zie je die niet? Dan kan ik je ook niks kwalijk nemen. Als je zo blind bent Scheve mond Iedereen vind het zielig. Jij bent de enige die het normaal vindt, maar dat is het gewoonweg niet! En het kan gebeuren, pff dat is makkelijk gezegd joh. Jij kan heel goed voor jezelf zorgen, maar een hond is toch afhankelijk van z'n baasje.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:02

Het zou ook niet mijn keus zijn hoe KiWiKo haar honden houdt, maar vind dat hier wel wat overdreven gereageerd wordt. (Let wel, ik vind de meningen niet overdreven.. maar de reacties)
Ik blijf nog steeds benieuwd hoe je dat met het drinkwater doet KiWiKo? Hebben ze daar wel genoeg aan... en als ze het per ongeluk omgooien? Dan zitten ze best lang zonder.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:02

Miska schreef:
Tja, het zijn keuzes die je maakt, maar je moet het vanuit het perspectief van de hond bekijken en niet vanuit jezelf!
Lekker makkelijk gedacht.
Maar goed, niet mijn pakkie aan verder, maar gedragstoornissen komen ook ergens uit voort!
Misschien de omstandigheden hoe de hond gehouden wordt....?!

sorrie maar mijn grote hond is niet gedragsgestoord hoor Lachen Lachen het waken is zijn ding........ daar heb ik hem ook voor Lachen

en ik denk dat ik meer vanuit de hond denk dan de meeste mensen Lachen mijn honden hebben alle vrijheid en hebben een heel, heel veel beter leven dan menig andere hond kan ik je vertellen......

je zal maar zo een stumpertje zijn op een flat 4 hoog, twee/drie keer per dag een blokje (weeeeeer hetzelfde blokje) om wat zonder collegahonden, maar MET het wezen mens opgescheept zit die het dier plakkies kaas en worst geeft..... met een koekje erachteraan......

Ik weet niet, mijn honden lopen heel, heel veel buiten.... en hebben het prima naar hun zin Lachen