Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:wacht even hoor........... honden zijn wel gedomesticeerd, maar met betrekking tot paarden is dit helemaal niet het geval en moeten we vooral uitgaan van het wilde paard
jesito schreef:Hoe doen jullie dat dan met die hondenuitlaatservice, geven jullie die gewoon de sleutel van jullie huis?
RedPassion schreef:KiWiKo, en wat dan als er een hond ziek wordt terwijl jij net 2/3 dagen weg bent? Als je terugkomt is het misschien al te laat.
Als je (huis)dieren hebt heb je nou eenmaal een verantwoordelijkheid. Als je zelf door omstandigheden niet (meer) naar behoren voor je dieren kan zorgen, neem dan maatregelen.
Je hebt zo'n grote tuin, bouw een fatsoenlijke ren voor ze en zorg dat er minstens 1 keer per dag iemand komt checken of de dieren nog gezond zijn en nog water hebben. En zo zijn er nog wat opties, allen beter dan honden een paar dagen zonder enig toezicht in huis laten.
Sophie2 schreef:Natuurlijk wel. Heb je ze ooit zindelijk gemaakt? Ik neem aan van wel. Een hond weet dan dat hij het eigeniljk buiten moet doen, maar omdat z'n eigen baasje hem niet uitlaat moet hij het binnen doen. Vind ik echt niet kunnenZorg dat dan in ieder geval iemand hem tussendoor uitlaat ofzo. Een vriendin, familielid.. Whatever.. Maar vind dit niet kunnen.. Snap niet waarom je zo eigenwijs doet, iedereen vind het niet kunnen, jij vind het als enige normaal. Waar ligt de fout dan denk je zelf..
Miska schreef:Jemig, typerende dierenvrienden kom je tegen op de wereld...
Mijn hondje heb ik weg gedaan om de reden dat die dan te lang alleen zit en hier vinden bepaalde mensen het de doodnormaalste zaak van de wereld om m 2/3 dagen alleen te laten...
Gaat mijn verstand te boven!
Duidelijk geval van een ego trip!
Miska schreef:Tja, het zijn keuzes die je maakt, maar je moet het vanuit het perspectief van de hond bekijken en niet vanuit jezelf!
Lekker makkelijk gedacht.
Maar goed, niet mijn pakkie aan verder, maar gedragstoornissen komen ook ergens uit voort!
Misschien de omstandigheden hoe de hond gehouden wordt....?!