Mijn konijnen zitten allemaal apart (ik fok raskonijnen). Ik heb zelf twee maal geprobeerd dieren te koppelen met als resultaat 1 konijn aan flarden getrapt en gebeten. Dat was m dus niet. Ik heb ook eens een koppel zusters vanuit het nest verkocht aan een vrouw die ervaring had met koppels voedsters. Na een jaar kreeg ik er een terug, degene die tot twee keer toe haar buik bijna was opengetrapt heeft ze zelf maar gehouden.
Mijn standpunt is dat het gedomesticeerde konijn in feite geen groepsdier meer is. In het wild zijn ze dat wel, maar dan heeft ieder een bepaalde ruimte om zich heen en meer dan genoeg ruimte om elkaar uit de weg te gaan. Ik vind het helemaal niet zielig om een konijn in een hok te houden, mits het hok ruim is. De hokjes die je bij de bouwmarkt kan kopen zijn standaard al veel te klein, zelfs voor een Pooltje. Mijn huiskonijnen (2) zitten in een kooi van 1.20 x 60 x 60.
De fok-en tentoonstellingsdieren zitten kleiner (90 x 60 x 60) maar kunnen dan nog lekker tegen de ruif opstaan om te eten en lekker languit in het hok liggen en zelf nog rondjes rennen.
Ik ben zelf geen voorstander van koppelen omdat mijn ervaringen niet positief zijn. En als je er dan twee hebt en het gaat niet, heb je dus weer een nieuw probleem, want dan zul je of het ene dier weg moeten doen, of nog een hok bij moeten kopen

.
Mijn konijnen krijgen allemaal aandacht, ik heb ze in huis dus loop regelmatig de kamer in om te kijken hoe het gaat. Ik heb niet het idee dat ze wegkwijnen. Ze zijn vrolijk, attent en heel erg knuffelig.
Overigens met die knuffels, voedsters doen er vaker meer mee dan rammetjes. Of het moet een ongecastreerd rammetje zijn die de knuffel aanziet voor een voedster....

.