Een metalen/ijzeren halsband met pennen in de hals?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Een metalen/ijzeren halsband met pennen in de hals?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:23

ach, wie heeft in amerika al niet een rechtzaak aan de broek hangen Clown
Ceasar vond ik best boeiend, vooral met die prikband was hij heel duidelijk dat het om een tijdelijk middel ging totdat de hond zich gedroeg. Tuurlijk had zo'n prikband niet nodig hoeven te zijn als mensen van begin af aan hun honden opvoeden... maar ja... Clown Het overkomt de beste wel eens dat het niet altijd even goed gaat, ben ik allang blij dat ze willen corrigeren. zolang het maar voor de hond geschikt is en geschikt voor de baas Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:41

vagolijntje schreef:
Wilawander schreef:
Een prikband is mits goed gebruikt helemaal niet zielig.

Neem bijvoorbeeld een slipketting of een leren riem, als de hond trekt (wat veel honden doen) dan staat er constant druk op de luchtpijp. Heb inmiddels al veel hoestende honden gezien waarop op röntgenfoto's duidelijk te zien is dan de luchtpijp is vernauwd. Waardoor ze dus weinig lucht krijgen.

Bij een prikband voelt de hond bij het trekken de uitsteeksels, dus zal dan niet meer trekken. wat voor zijn gezondheid een stuk beter is.

Ik richt zelf Duitse Herders af, die ook een prikband om hebben. Als eerste heb ik niet de kracht om ze te corrigeren als ze wat willen wat niet mag. stel dat ik dat wel zou hebben, hoe zou dat aankomen met een gewone halsband? Ten tweede leren ze bijvoorbeeld te bijten op commando en zijn ze soms zo enthousiat dat ze ook wel eens het commando vergeten af te wachten. Dan is dit middel wel het eerlijkst en het beste voor de gezodheid van de hond.

Moet er wel bijzeggen, Mits goed gebruikt!!!

ben het helemaal met jou eens
zie het amar asl sporen als jij je been stil houd heeft je paard hier geen last van weet je niet hoe je er mee omgaan doe je een dier onnodig pijn.
ik hebeen dogo canario gehad en die droog deze ook voor de africhting thuis liep hij gewoon aan n leren band. maar als een 70 kg zware hond een manwerker ziet die mij bedreigd heb je aan n gewone band niets te vertellen, zoals hierboven beschreven ze willen je zo graag beschermen dat ze de commando's vergeten. het was dus niet om hem iets te leren etc maar puur om net iets meer te verfijnen. Wel moet ik er bij zeggen dat de dogo canario een zeer dikke geplooide huid heeft en van de pinnen nog geen 20% voelt bij een doberman is dit natuurlijk een heel ander geval

edit
wil dr nog wel bij vermelden dat mijn hond ook hulphond was voor slecht horende en blinden. Hij was dus geen losloppende bijt machine wat veel mensen denken als ze knpv horen bij een hond van zijn grote. Haha!

Ja dat etiket van bijtmachine wordt vaak opgeplakt bij het horen van pakwerk. maar meestal van mensen die zoiets nog nooit hebben gezien en geen idee hebben hoe een werkhond in elkaar steekt. Clown

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:08

Ik wilde maar dat meer mensen de prikband gebruikten en die ook op de juiste manier toepasten. Ik zie nu af en toe mensen achter hun hond aanrennen dat ik denk: wie laat nu wie uit. Mits goed gebruikt is de prikband absoluut niet zielig.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:17

Ik vind het gebruik van een prikband een afgang voor jezelf.
Kennelijk doe je dan iets niet helemaal goed, waardoor je zo'n ding als redmiddel ziet.
Zowiezo vind ik een correctie in de nek iets onzinnigs, dit passen honden onderling bijna niet toe, alleen in geval van uiterste nood (bv. bij een prooi, om deze dood te schudden). Kun je nagaan wat het met een hond doet als hij constant gecorigeerd wordt in zijn nek...

Maargoed, dit is mijn mening (en ik heb zelf ook niet de makkelijkste hond...)

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:20

ik heb ook zo'n pinnenriem voor mijn hond. ik gebruik m dan ook als dat nodig is.. bv als ik bewaking doe op evenementen of als ik met de trein weg ga ofzo.
ik heb altijd een leren halsband om en dus ook die pinenhalsband. als hij braaf is goed luisterd heb ik zet ik mijn lijn op de lerenhalsband, loopt hij steeds te trekken en vervelend te doen dan doe ik m op t pinnenhalsband zodat ik m op zn plek kan zetten.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:25

Gimmick11 schreef:
Ik vind het gebruik van een prikband een afgang voor jezelf.
Kennelijk doe je dan iets niet helemaal goed, waardoor je zo'n ding als redmiddel ziet.
Zowiezo vind ik een correctie in de nek iets onzinnigs, dit passen honden onderling bijna niet toe, alleen in geval van uiterste nood (bv. bij een prooi, om deze dood te schudden). Kun je nagaan wat het met een hond doet als hij constant gecorigeerd wordt in zijn nek...

Maargoed, dit is mijn mening (en ik heb zelf ook niet de makkelijkste hond...)

Kan wel zijn maar zolang mensen geen tijd in hun hond willen steken maar hem hebben voor hun ego wat op te vijzelen dan mag het voor mij gebruikt worden als redmiddel voor de omgeving.

Verder is het gewoon bij goed gebruik absoluut niet schadelijk voor de hond.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:29

slimmerik schreef:
Ik wilde maar dat meer mensen de prikband gebruikten en die ook op de juiste manier toepasten. Ik zie nu af en toe mensen achter hun hond aanrennen dat ik denk: wie laat nu wie uit. Mits goed gebruikt is de prikband absoluut niet zielig.

En denk je dan serieus dat zulke mensen een prikband op de juiste manier kunnen toepassen? Als ze dat zouden kunnen, dan zouden ze hun hond ook al HEEL lang op een andere manier kunnen leren hebben om gewoon braaf naast hun te blijven lopen.

Die andere (positief belonen, omdraaien en afleiden,...)manieren moeten naar mijn inziens ook altijd eerst tot op het uiterste geprobeert en getraint worden... Pas als het op die manieren NIET lukt (wat volgens mij al bijna onmogelijk is, tenzij je als baas iets totaal verkeerd doet), kan je gaan denken aan andere manieren. Maar kom, een hond simpelweg braaf aan de lijn leren lopen is nu niet het moeilijkste om te leren, is zelfs een gewone simpele basis.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:38

Ik vind geen een reden goed genoeg om de hond een prikband aan te geven.
Zonder zo'n band kun je je hond blijkbaar niet aan, en daar zal je aan moeten gaan werken ( ga op cursus, ipv zo'n band kopen ).

Echt, ik vind het zielig, wij doen bij mensen toch ook geen band om als ze niet " luisteren " ( of met andere woorden, je niet begrijpen )

moniekk: Op z'n plek zetten doe je niet door zo'n ding te gebruiken, dat doe je met je stem en houding.

Mijn duitser kan ook VRESELIJK irritant zijn af en toe, maar het is geen moment in me op gekomen om zoiets te gaan gebruiken.

bah....

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:44

hahahahahahahah leuk hoe sommige mensen hier reageren..
ik heb mijn hond zeer goed onder controle. ik heb nog nooit een cursus gevolgd, en dat is ook niet nodig, ik krijg vaak complimenten en vragen welke sertivikaten mijn hond heeft behaald en welke cursus ik heb gevolgd Clown als ik dan zeg dat ik alles zelf doe kijken ze me heel raar aan..
en vertellen ze trots welke curses ze zelf volgen en welke sertivikaten ze al niet allemaal behaald hebben en dan denk ik mens laat je voor de gek houden.. hond luisterd nog voor geen flikker.. ténzij ze een koekje bij hebben.
ik gebruik lekker mijn prikketting als ik dat nodig vind.. dus met evenementen en als ik met de trein reis.. dit is mijn eigen keuze, mijn hond word niet afgeslacht maar heeft wel te luisteren.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:51

Een prikband/teletac gebruiken is gewoon een kwestie van onmacht...... Zelfs als je politiehondentraining of IPO doet, heb je zulke marteltuigen niet nodig (spreek uit ervaring).

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:54

idd, sommige reacties zijn hier om te gieren.
Ik weet dat de zogenaamde 'klikkerman' in belgië, de grootste afnemer is van de teletac, dus sommige mensen moeten eens dieper gaan zoeken ipv zo oppervlakkig te denken!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:55

ooow wat ben ik dan een dieren mishandelaar zeg Huilen
ik heb namelijk ook een prikband voor mijn hond..

maar zoals hier al is uitgelegd.. een prikband is niet erg.. MITS goed gebruikt..

mensen vergeten even voor het gemak dat de huid van een hond veeeeeeeel dikker is dan die van een mens Knipoog

en mijn hond hangt soms zelf helemaal in dat ding.. dus zo onwijs pijn zal het vast niet doen anderd deed ze dat niet uit haar zelf..

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:31

moniekk schreef:
hahahahahahahah leuk hoe sommige mensen hier reageren..
ik heb mijn hond zeer goed onder controle. ik heb nog nooit een cursus gevolgd, en dat is ook niet nodig, ik krijg vaak complimenten en vragen welke sertivikaten mijn hond heeft behaald en welke cursus ik heb gevolgd Clown als ik dan zeg dat ik alles zelf doe kijken ze me heel raar aan..
en vertellen ze trots welke curses ze zelf volgen en welke sertivikaten ze al niet allemaal behaald hebben en dan denk ik mens laat je voor de gek houden.. hond luisterd nog voor geen flikker.. ténzij ze een koekje bij hebben.
ik gebruik lekker mijn prikketting als ik dat nodig vind.. dus met evenementen en als ik met de trein reis.. dit is mijn eigen keuze, mijn hond word niet afgeslacht maar heeft wel te luisteren.

Lekker niet op curus gaan, en vooral je prikketting gebruiken!
Eerst zeg je "ik heb mijn hond zeer goed onder controle" en dan zeg je dat je een prikband nodig hebt!
Pffff Nagelbijten / Gniffelen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:37

Het heeft niks met mishandelen te maken. Als de hond op de commando's let en opvolgt dan heeft ie nergens last van.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:40

slimmerik schreef:
Het heeft niks met mishandelen te maken. Als de hond op de commando's let en opvolgt dan heeft ie nergens last van.

nou slimmerik ik had niet verwacht dat ik het ooit met je eens zou zijn Tong uitsteken haha
maar hier heb je toch gelijk in Tong uitsteken

mensen weten niet waar ze het over hebben als je over een prikband begint.. het enige waar ze aan denken zijn die prikkels.. en niet aan de werking ervan...
die hebben dan liever een gentle leader.. waar de hond lekker zijn nek bij kan verdraaien en een kale snuit krijgt.. nee die dingen zijn lekker.. Koe

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:41

Ja, maar dán heb je aan een gewone vaste halsband toch voldoende?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:42

Gimmick11 schreef:

nee hoor want daar gaan veel honden ook in 'hangen' Knipoog

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:47

LimaMambo schreef:
slimmerik schreef:

nou slimmerik ik had niet verwacht dat ik het ooit met je eens zou zijn Tong uitsteken haha
maar hier heb je toch gelijk in Tong uitsteken

mensen weten niet waar ze het over hebben als je over een prikband begint.. het enige waar ze aan denken zijn die prikkels.. en niet aan de werking ervan...
die hebben dan liever een gentle leader.. waar de hond lekker zijn nek bij kan verdraaien en een kale snuit krijgt.. nee die dingen zijn lekker.. Koe

Ik weet zeker wél waar ik het over heb;
ik heb een gertraumatiseerde herplaats herder die 2,5 was toen ze kwam, en nog nooit een halsband had omgehad en nog nooit van het erf was geweest.
Dat beest werd helemaal gek toen ik met haar aan de riem ging lopen.
De eerste keer lagen we al in de sloot, want ze hing zichzelf zowat op van de stress. Als ik naar mensen zoals jij geluisterd had, had ze ws. nu ook met een prikband omgelopen. Het enige wat ze kon was als een dwaas trekken en er proberen van door te gaan.
Gelukkig was ik er toen al op tegen om zo'n ding te gebruiken, en ben ik stug doorgegaan met een gewone vaste halsband.
Na heel veel geduld en alles uit de kast halen (enthousiasme, brokjes(die ze niet moest), boos worden, debiel doen) is het me gelukt, en heb ik nu een hond die super volgt en nooit trekt. En inmiddels al twee diploma's heeft.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:49

Gimmick11 schreef:
Ik weet zeker wél waar ik het over heb;
ik heb een gertraumatiseerde herplaats herder die 2,5 was toen ze kwam, en nog nooit een halsband had omgehad en nog nooit van het erf was geweest.
Dat beest werd helemaal gek toen ik met haar aan de riem ging lopen.
De eerste keer lagen we al in de sloot, want ze hing zichzelf zowat op van de stress. Als ik naar mensen zoals jij geluisterd had, had ze ws. nu ook met een prikband omgelopen. Het enige wat ze kon was als een dwaas trekken en er proberen van door te gaan.
Gelukkig was ik er toen al op tegen om zo'n ding te gebruiken, en ben ik stug doorgegaan met een gewone vaste halsband.
Na heel veel geduld en alles uit de kast halen (enthousiasme, brokjes(die ze niet moest), boos worden, debiel doen) is het me gelukt, en heb ik nu een hond die super volgt en nooit trekt. En inmiddels al twee diploma's heeft.

ten eerste raad ik hier NIEMAND aan om zo'n band te gebruiken.. iedereen moet doen wat hij zelf wilt..
maar ik kan er niet tegen dat mensen zeggen dat het een martel werktuig is want dat zijn ALLE banden, kettingen etc bij VERKEERD gebruik Knipoog

FEST

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:53

sommige mensen hebben geen gevoel.
kunnen zich niet inleven in andere.
en dat was hier dan wel te merken.
arm beestje, die mensen zijn hem helemaal niet waard.
dat de winkels die dingen verkopen zeg.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:58

FEST schreef:

en dit slaat op???

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:01

FEST schreef:

Die beestjes staan wel altijd klaar voor ons, en laten ons nooit in de steek!
Jou reactie slaat echt nergens op, als iedereen die op bokt met een slof rijdt ook een gevoelloos persoon is, have fun!

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:02

LimaMambo schreef:
Gimmick11 schreef:

nee hoor want daar gaan veel honden ook in 'hangen' Knipoog

Maar is het voor jou dat ZO moeilijk om je hond gewoon te leren om niet in zijn riem te hangen? Nors opkijken

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:05

tantjeuh schreef:
Maar is het voor jou dat ZO moeilijk om je hond gewoon te leren om niet in zijn riem te hangen? Nors opkijken

ik heb hier tuigen, halsbanden en slibkettingen liggen.. en heb van alles geprobeerd maar de prikband werkt wel het best Knipoog
sommige honden zijn zo eigenwijs dat je het helaas zo moet aanpakken..
en zo loopt hier echt niet elke dat met dat ding om hoor.. alleen als het even nodig is Knipoog

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 14:05

Welke methodes gebruiken jullie dan om te voorkomen dat jullie honden niet gaan trekken? Lachen