Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Up_to_Date

Re: Kat teruggevonden - wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:13

Wat fijn dat je weet dat je kat nog in leven is!!
Wel minder dat de vrouw 'm uit je armen pakte en mee naar binnen liep.

Hopelijk werkt ze vanmiddag mee maar ik betwijfel het...
En dat ze zegt dat ze de chip niet konden vinden, misschien heeft ze er niet eens na laten kijken.

Het is aardig van je om eventuele kosten te vergoeden.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt! Lachen

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:17

jeetje...ik duim voor je dat het goed afloopt, ik zou mijn beest ook terug willen, mijn hond is weleens gaan schooien over straat, en die werd netjes teruggebracht (ze zijn nogal brucht Clown) moet er niet aan denken dat iemand hem dan in huis haalt

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:21

ik hoop dat het goed terecht komt

wij zijn ook al zoooveel katten verloren. zelfs een dure abbesijn kat waar iedereen aan gehecht was. kan me niet anders voorstellen dan dat ie gewoon gevangen en meegenomen is. een aantal zijn verongelukt.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:25

Jeetje wat een verhaal zeg.

Hopelijk werkt de vrouw mee en blijkt dat het jouw kat is!

Succes ermee Haha! en hopelijk heb je je jagertje snel weer thuis!

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:27

en heb je al nieuws te vertellen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:29

*Kijkt steeds in dit topic of er al nieuws is*

He balen! Ben erg benieuwd naar nieuws Ja

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:32

ik ben ook erg benieuwd! maar ja, als er eerst iemand overgehaald moet worden...

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:45

Ik hoop echt dat het je kat (zo te horen wel in ieder geval) is en dat hij vanavond weer lekker bij jouw op schoot ligt.

Veel succes vandaag!!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:49

Ik vind het spannend hoor, ik kom zo niet aan wekren toe Bloos

Ik hoop op een goede afloop!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:51

Waarom neem je niet gewoon contact op met de politie en de inspecteur van de dierenbescherming? Dan weet je tenminste welke stappen je moet ondernemen.

Ik heb deze situatie al vaker mee gemaakt, en je kunt niet zomaar bij iemand naar binnen lopen om jouw vermoedelijke kat mee te nemen.

Zorg er gewoon voor dat je alles bij de hand hebt, medische gegevens, paspoort en foto's en bellen.

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:54

Lees net dit tropic en ben ook benieuwd hoe het is afgelopen.

Wat een raar mens zeg wat denk ze wel niet,als ze niet meewerkt zou ik de politie inschakelen.
(zo te lezen heb je bewijs genoeg)

succes

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:56

Ik zou mijn kat ook terug eisen weet allen niet of dat zomaar kan maar goed zo kan iedereen wel een kat van straat af plukken en het tot zijn eigendom gaan beschouwen zo werkt het natuurlijk ook niet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:59

o wat moet je blij zijn zeg dat hij nog leeft!!
nu nog bewijzen dat hij van jou is, hopelijk werkt ze mee..
en als het een buitenkat is dan is hij daar niet gelukkig, dat geloof ik niet jullie
hebben hem geaccepteert zoals hij was, dan maar ielig maar wel gelukkig.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:59

Ik kan er over heen gelezen hebben, maar hoe lang zit de kat al bij die andere dame? Als het beestje er al meer dan een jaar zit, en zich daar thuis voelt, zou ik hem er laten. Als het maar een maandje is, zou ik meteen de kat gaan opeisen.

Zo kan ik ook wel aan een kat raken. Beestje in huis lokken met een beetje eten, deur op slot en niet meer open doen. "ja, hij koos er toch echt voor om hier te blijven hoor Ja " Gestoord

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:00

digo schreef:
Ik zou mijn kat ook terug eisen weet allen niet of dat zomaar kan maar goed zo kan iedereen wel een kat van straat af plukken en het tot zijn eigendom gaan beschouwen zo werkt het natuurlijk ook niet.

Maar wat nu als hier het verhaal had gestaan van de andere kant?
'Er kwam een veel te magere kat aanlopen, zonder halsbandje. Hartstikke lief dier. Ik heb hem gevoerd en hij bleef terugkomen. Ik werd verliefd en heb hem in huis genomen. Het dier leek toch geen eigenaar te hebben.'

Het irriteert me een beetje dat iedereen hier elkaar op lijkt te fokken en die andere vrouw voor gek verklaart. Als het verhaal hier had gestaan van de andere kant, dan was die vrouw waarschijnlijk de meest geweldige persoon ter wereld geweest om gewoon een verwaarloosde kat op te nemen in haar huis... en die eigenaar? Nou, wie z'n dier zo verwaarloost, die verdient geen kat...

Wat ik wil zeggen, is dat er natuurlijk wel twee kanten zitten aan dit verhaal.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:01

Nou veel succes dan maar. Lachen Hopelijk gaat het lukken.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:01

ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen Haha!
wat betreft halsbandjes: uiteraard eigen keuze, maar het lijkt me dat een kat met een elastieken halsbandje zichzelf buiten niet zo snel ergens aan op kan hangen? die van mij verliest ze in ieder geval vaak genoeg Clown

ik zou zelf denk ik eigenlijk niet meer vergoeden dan de enting; haar keus om de kat in te pikken, mag ze het voer ook zelf betalen.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:02

Wij hebben ook wel eens een kat gevonden en gehouden maar we hebben wij het dierenasiel en de dierenartsen aangegeven dat we hem gevonden hadden mocht de eigenaar zich melden kan konden ze hem ophalen dat is alleen nooit gebeurt.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:04

Ja maar Wendy, je vergeet een klein detail. De andere vrouw heeft geen actie ondernomen om te kijken of dat de kat toevallig een eigenaar had. Zou dit wel het geval geweest zijn, en TS had verzaakt haar kat te vinden, was het anders geweest.

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:04

nou ik hoop voor je dat je je kat terug krijgt.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:05

Ik zou in eerste instantie toch maar eens proberen op een normale manier met die mevrouw te praten. Misschien is zij nu ook van de eerste schrik bekomen. Bekijk het ook even van haar kant: zij heeft de kat op een bepaald moment gevonden. Het kan best zijn dat dat een paar weken nadat jij hem kwijt bent geraakt was en dat hij er toen inderdaad heel slecht uitzag. Als zij zich toen over hem ontfermd heeft en hem sinds die tijd verzorgd heeft kan ik me voorstellen dat zij inmiddels ook heel veel om het beestje geeft. Dat zal ze behoorlijk geschrokken zijn dat er ineens iemand voor haar neus staat die zegt: "dat is mijn kat". Helemaal als zij zich het slecht uitziende katje van de beginperiode weer voor de geest haalt. Zij kent jou immers niet, dus zij weet niet dat er wel goed voor de kat werd gezorgd.

Als ik jou was zou ik naar haar toe gaan en vriendelijk vragen of ze er met je over wil praten. Toon begrip voor het feit dat ze misschien geschrokken is van het feit dat jij plotseling voor haar neus stond en probeer dit op een vriendelijke manier op te lossen. Naar de politie gaan kan altijd nog als je er samen niet uit komt.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:05

Wendy schreef:
digo schreef:

Maar wat nu als hier het verhaal had gestaan van de andere kant?
'Er kwam een veel te magere kat aanlopen, zonder halsbandje. Hartstikke lief dier. Ik heb hem gevoerd en hij bleef terugkomen. Ik werd verliefd en heb hem in huis genomen. Het dier leek toch geen eigenaar te hebben.'

Het irriteert me een beetje dat iedereen hier elkaar op lijkt te fokken en die andere vrouw voor gek verklaart. Als het verhaal hier had gestaan van de andere kant, dan was die vrouw waarschijnlijk de meest geweldige persoon ter wereld geweest om gewoon een verwaarloosde kat op te nemen in haar huis... en die eigenaar? Nou, wie z'n dier zo verwaarloost, die verdient geen kat...

Wat ik wil zeggen, is dat er natuurlijk wel twee kanten zitten aan dit verhaal.

Als iemand zo'n verhaal zou neerzetten zou toch eerst geadviseerd worden om amivedi en asielen in te lichten over het zogenaamde zwervertje. Aangezien TS de kat er ook al gemeld had, zou de kat al terug bij TS zijn.
Je neemt gewoon niet zomaar een kat in huis onder het mom van hij is zielig. Elke kat komt dagelijks al jammerend terug als je hem een keer eten hebt gegeven. Zelfs die dikke sukkel die ik heb.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:06

ik zou die vrouw niet af, maar ik zou zeker wel mijn kat terugwillen.
al zou ik ook behoorlijk geschokt zijn als iemand ''mijn'' kat knuffelde..

andere kant is wel dat ze dan even wat verder had moeten kijken dan haar neus lang was, bijv. amivedi, dierenartsen afbellen of iemand een zwarte kat mist of even de chip laten checken.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:07

Wat associaal van die vrouw zeg!
En wat zielig voor je kat dat ie continue binnen moet zitten, terwijl het juist een buiten kat is.

Terug eisen je kat!
En je niks aan laten praten, is lkkr makkelijk gezegd dat ie geen chip heeft, volgens mij zegt ze dat alleen omdat ze wel beter weet.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 16:08

Ik vind het ook wel sneu voor die vrouw als ze hem ter goeder trouw in huis heeft genomen. Als ze idd naar dierenarts is gegaan en de chip is toen niet gevonden dan vind ik het niet raar dat ze zal proberen om de kat te houden. Echter als blijkt dat ze niks heeft gedaan om te weten waar de kat vanaf komt dan zou ik het zeker reeel vinden om kat terug te geven.

Ik zou wel een onkostenvergoeding geven natuurlijk. Probeer het eerst met praten tot een oplossing te komen en idd door te controleren op de chip. Ik zou aardig tegen haar blijven en haar ook laten merken dat je blij bent dat de kat haar zorg heeft gehad al die tijd en dat je blij bent dat hij niet dood is.