Nu heb ik alleen een hamster waarmee ik naar de dierenarts kan... maar ik heb laatst ook een vissendokter laten komen omdat er een vis ziek was. Dat was ook een duur geintje

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
loez schreef:Toevallig dat ik nu dit topic tegenkom. Ik heb net een van onze katten op de grond gevonden met een plakaat kwijl erlangs. Waar hij half inlag. Hij kan niet lopen, achterbenen werken niet mee. Opgezette buik en blijft zo stil mogelijk liggen. We kunnen om 3 uur terecht bij de dierenarts. Ik kan helaas niet mee, moet zo gaan werken.
Ik ben er erg bang voor dat het wéér geruis is. Hier zijn we vroeger al 2 katers aan verloren. Ook toen werd er penisamputatie aangeraden. Maar hier hadden wij het geld niet voor. Nu nog niet trouwens. En we hebben ze beide in moeten laten slapen. Ik hoop zo dat het niets ernstigs is.
loez schreef:loez schreef:Toevallig dat ik nu dit topic tegenkom. Ik heb net een van onze katten op de grond gevonden met een plakaat kwijl erlangs. Waar hij half inlag. Hij kan niet lopen, achterbenen werken niet mee. Opgezette buik en blijft zo stil mogelijk liggen. We kunnen om 3 uur terecht bij de dierenarts. Ik kan helaas niet mee, moet zo gaan werken.
Ik ben er erg bang voor dat het wéér geruis is. Hier zijn we vroeger al 2 katers aan verloren. Ook toen werd er penisamputatie aangeraden. Maar hier hadden wij het geld niet voor. Nu nog niet trouwens. En we hebben ze beide in moeten laten slapen. Ik hoop zo dat het niets ernstigs is.
Voor mij slecht nieuws. Mijn moeder is gister nog met freddie naar de dierenarts geweest. Hij kon daarbleven en zou een katheter krijgen. Hiervoor had hij een roesje nodig. ( Waren btw ook rontgenfoto's gemaakt) Onder het bijkomen uit zijn lichte roesje, is hij uit zichzelf ingeslapen. Het bleek dat je op de foto's een grote zwarte bal zag, dit was dus de blaas die op knappen stond. Toen ze de blaas leeg hebben gemaakt kwam er alleen nog maar bloed uit. Dus helaas, mijn lieve kat is er niet meer.
Rhodos schreef:Ik heb diagonaal dit topic doorgelezen. Ik ben van mening dat je niet over de keuze van een ander, in deze, niet kan en mag oordelen.
Rhodos schreef:Ik wil geen vergelijking trekken tussen kinderen en dieren. En ook dan is het niet aan mij daarover te oordelen. Oordelen zonder alle ins en outs te weten is mij te makkelijk.
Uiteraard ben ik van mening dat je alles moet doen wat in jouw vermogen ligt om een dier te behandelen maar ik geloof stellig dat er mensen zijn die met pijn in hun hart andere keuzes hebben moeten maken. En dan mag ik deze mensen veroordelen?
BraveSpots schreef:Rhodos schreef:Ik heb diagonaal dit topic doorgelezen. Ik ben van mening dat je niet over de keuze van een ander, in deze, niet kan en mag oordelen.
Waarom dan niet? Als een ouder z'n kind niet laat behandelen ofzo, mag je dat wel sterk veroordelen, maar als het om een dier gaat mag je opeens geen oordeel meer hebben. Voor sommige mensen zijn dieren gevoelsmatig even belangrijk als kinderen hoor...
RedPassion schreef:If you can't afford the vet, you can't afford the pet
Ik heb een spaarpotje voor mijn dieren, en ik ga altijd tot het uiterste om een dier te redden. Maar ik kijk ook altijd naar de kwaliteit van leven van een dier, en de tijd dat een dier nog pijnvrij kan leven na een ingreep/dure medicatie. Als de ellende van bv. narcose en herstellen van een operatie het nauwelijks waard is laat ik een dier inslapen. Niet om het besparen van de kosten, maar om het welzijn van het dier.
Cassidy schreef:RedPassion schreef:If you can't afford the vet, you can't afford the pet
Ik heb een spaarpotje voor mijn dieren, en ik ga altijd tot het uiterste om een dier te redden. Maar ik kijk ook altijd naar de kwaliteit van leven van een dier, en de tijd dat een dier nog pijnvrij kan leven na een ingreep/dure medicatie. Als de ellende van bv. narcose en herstellen van een operatie het nauwelijks waard is laat ik een dier inslapen. Niet om het besparen van de kosten, maar om het welzijn van het dier.
Mee eens, maar hoever jij in het uiterste geval gaat (financieel) kun je niet van een ander verlangen. En aangezien je niet altijd in de portemonnee van een ander kunt kijken, is het uiterste geval uiterst subjectief....
Kirsten1995 schreef:ik vind dat je er alles aan moet doen om een dier te helpen.
Hebben wij ook bij onze hond gedaan.!
die had een ontsteking aan de baarmoeder.
operatie. Was het alleen nog maar erger geworden![]()
Dus onderzoeken dat weer proberen..
Maar later kreeg die gewoon pijn.
als ze liep piepte ze.
Dus hebben we maar het besluit genomen om haarr te laten inslapen.
We hebben heeeel veel geprobeerd, maar als die heel veel pijn is dan is het ook zielig.!
Maar de dierenartsen wisten het ook niet meer.
Dat koste allemaal bij elkaar ong 2000 euro.
En later toch allemaal niet geholpen.
slimmerik schreef:Wat hebben jullie er allemaal voor moeten laten om die 2000 euro te betalen?
Als ik ervan uit zou gaan dat jullie een bijstandsgezin zouden zijn met een inkomen van rond de 1000 euro die na aftrek van vaste lasten hooguit 50 euro per maand hebben voor wat extra's (om te sparen) dan is het gewoon onbetaalbaar.
Zorgen dat je kinderen kunnen eten en niet in versleten kleren naar school moeten, gaat toch echt voor.
Quellian schreef:slimmerik schreef:Wat hebben jullie er allemaal voor moeten laten om die 2000 euro te betalen?
Als ik ervan uit zou gaan dat jullie een bijstandsgezin zouden zijn met een inkomen van rond de 1000 euro die na aftrek van vaste lasten hooguit 50 euro per maand hebben voor wat extra's (om te sparen) dan is het gewoon onbetaalbaar.
Zorgen dat je kinderen kunnen eten en niet in versleten kleren naar school moeten, gaat toch echt voor.
Misschien dat het voor zulke mensen dan wijsheid is om gewoon een paar keer per week naar de kinderboerderij te gaan en daar diertjes te knuffelen en er zijn zat asiels waar ze knuffelaars zoeken, er zijn altijd wel honden in de buurt die uitgelaten willen worden (door kinderen).
Als je geen geld hebt voor een auto, dan koop je er ook geen.
slimmerik schreef:Quellian schreef:
Als je geen geld hebt voor een auto, dan koop je er ook geen.
Maar als jij 2000 euro moet verspijkeren aan je auto van 600 euro dan gaat ie toch naar de schroot mag ik aannemen.
slimmerik schreef:Maar als jij 2000 euro moet verspijkeren aan je auto van 600 euro dan gaat ie toch naar de schroot mag ik aannemen.
eilleen333 schreef:Vind het een beetje vreemd om een levend wezen met gevoel te vergelijken met een stuk ijzer... Als je tenslotte geen geld heb om je auto te laten maken laat je hem een paar weken staat tot je het geld wel hebt (als je m wil houden dan). Maar bij een dier gaat dat niet zo makkelijk...
sonjim schreef:Belangrijker dan geld is in mijn ogen de afweging van de voors en tegens voor het dier.