hond met jeuk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arnjojo

Re: hond met jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:29

vlooienbanden zijn niet meer de goeie middelen van nu. Wij zeggen vaak, stop ze in de stofzuiger Haha! Er zitten stoffen op die niet goed door de huid gaan. Raak jij het aan of likt een van je andere beesten eraan, absoluut niet goed. Het effect is heel klein omdat het eigenlijk in de huid moet trekken wil het effect hebben.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:31

ze werken veel minder effectief. Middelen zoals frontline (wat idd niet meer het beste middel is) dringen door in de huid en sommige in het bloed en werken vanuit hier verder. Een vlooienband werkt meestal vooral plaatselijk en bevat (over het algemeen) minder goed werkzame bestanddelen. De middelen zijn de laatste jaren flink ontwikkeld en daarom zijn vlooienbanden achterhaald, die zijn nauwelijks met de ontwikkeling meegegaan. (voor zover ik weet, correct me if i'm wrong)
Voor een dier wat weinig last van vlooien heeft zou het nog voldoende kunnen zijn maar er zijn veel dieren gevoelig voor vlooien(beten) en dan kan je beter een meer effectieve behandeling inzetten.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:34

ik had 1 poes en mn hond preventief een vlooienband gegeven, de poes was m na een wek alweer kwijt maar goed, ze kosten 2 euro pst en dacht och..... kwaad kan t vast niet!

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:39

Volgens mij heb je best wel wat dieren klopt dat? Ik kan me best voorstellen dat het niet te bekostigen is dan voor je. Als het helpt zou ik het gewoon zo doen. Houd wel je beestjes dan goed in de gaten of ze niks hebben. Ook wat je huis betreft.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:43

we hebben aardig wat beestjes ja en dat kost ook wel wat ja maar dat geeft niet, hebben er zelf voor gekozen. ik rn zelf ook niet meteen naar de dokter en sta dus ook niet meteen bij de da. veel dingen gaan snel over, een kotsende hond... langer dan 2 dagen wel even naar de da maar echt niet meteen, paard met een bult op zn been, zal zich wel angetikt hebben gaat wel weer over. tot nu toe gaat dat prima en voel je ook wel een beetje aan wanneer je beestje echt ziek is hoor. maar ik wil wel het beste voor ze! vorig jaar hebben we onwijs last gehad van vlooien, vooral in het najaar. toen ben ik hier ook met frontline in de weer geweest. bij de hond werkte het super hoor. maar als ik de dosis zou moeten geven die op de verpakking staat kost het me 50 euro per 3 maanden voor alleen de hond!!! dat vind ik erg vee geld!

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 22:50

ga deze topic even volgen
Onze hond thuis heeft ook huid allergie
Echt vanalles geprobeerd voeding, injecties, allergie testen, pillen, shampoos etc
Maar niets helpt
Zijn zelfs nog naar een dermatoloog geweest maar die wist het ook niet
Dus laatste optie was naar Utrecht toe te gaan (maar dat is veels te duur)

Uit eindelijk heeft het veel gekost maar niets opgeleverd.

Maar hij is nog altijd happy en rent lekker rond Vork met af en toe krabpauze

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:00

arnjojo schreef:
Wat goed dat je dat heb gedaan Jesto! Fijn dat ze er wat aan gaan doen.

Iedereen probeert te helpen helemaal mee eens, alleen werd er al heel vaak gezegt dat dat het niet was en niet kon zijn! Voedsel allergie kan plots komen maar kan niet drie maanden wel drie maanden niet bijvoorbeeld.
Wat die Wilawander betreft, daar reageer ik neit eens meer op. Erger me dood aan diegene die zegt dat ze weet waar ze over praat en vervolgens onzin uitkraamt, ga met de tijd mee!!

Jesito, heel veel succes en als je nog meer weet horen we het graag!

Heb jij iets tegen mij of zo? Volgens mij ben jij niet instaat normaal te discusieren. Dit is een forum en daar discusier je en is niet iedereen het met elkaar eens. Ik ben van mening dat jij onzin uitkraamt maar zeg ik ook niet (ja nu) ik blijf netjes. Darnaast ook in de diergeneeskunde leert iedereen weer anders en zo heeft iedereen een ander idee. En zo kan de TS uit al die ideeen dat eruit halen wat zij wil. En zo kan je ook van elkaar wat leren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 06:19

in mijn allereerste bericht had ik het al neergezet maar totaal geen reactie op gekregen.
:

Ctenovetsem

Homeopathisch diergeneesmiddel bij vlooienallergie

Samenstelling:
Ctenocephalum D30, Ledum palustre D30, CardiospermumD12, Galphimia glauca D12; alcoholgehalte 51%

Indicaties: Bij huidjeuk en secundaire vacht- en huidbeschadigingen door overgevoeligheid voor vlooien.

Eigenschappen: Ctenovetsem helpt huidjeuk door overgevoeligheid voor vlooien verminderen, zodat ook vacht- en huidbeschadigingen die door krabben, bijten en schuren ontstaan, worden voorkomen.
Ctenocephalum D30 is bereid uit een mengsel van Ctenocephalides Canis (hondenvlo) en Ctenocephalides Felis (kattenvlo). De werking van Ctenocephalum beperkt zich tot de primaire huidreactie op vlooienbeten en vlooienspeeksel. De beschadigingen aan de huid die het dier zelf veroorzaakt, kunnen met Ctenocephalum wel voorkomen maar niet genezen worden.
Ledum palustre D30: is een bekend homeopathisch middel bij de gevolgen van insectenbeten (zoals muggenbulten). Waarschijnlijk wordt door krabben, bijten, schuren en likken - wat de jeuk niet doet afnemen - de huid op sommige plaatsen (bijvoorbeeld op het kruis of onder het oor) zeer beschadigd. Warmte verergert de jeuk, ook al doordat de overlevingskansen van de vlo dan beter zijn en de voortplantingssnelheid en de bijtactiviteit verhoogd zijn.
Cardiospermum D12 en Galphimia glauca D12: zijn in de homeopathie bekend om hun anti-allergische werking. Niet alleen bij de primaire reacties, maar ook bij het onderbreken van de vicieuze cirkel van jeuk, krabben, bijten, likken en schuren en de daaruit voortvloeiende huidbeschadiging.

Dosering: Kleine huisdieren: 1-2 keer daags 10-20 druppels.

Huidjeuk door overgevoeligheid voor vlooien treedt in het bijzonder op bij een slechte huid-/vachtconditie, dus vooral tijdens de verharingsperioden in het voor- en najaar. Maatregelen ter verbetering van de huid/vachtconditie zullen de kans op een succesvolle behandeling aanzienlijk verhogen. Optimale voeding, beweging en vlooienbestrijding zijn noodzakelijk voor een optimaal resultaat.

Verpakking: Druppelflacon 25 ml

ken een aantal mensen die het naar alle tevredenheid gebruiken bij hun huisdier

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 14:56

Er is al zoveel geprobeerd op de hond en ik wil nu eerst eens met de dierenarts uit gaan zoeken wat het is.
Dit had eigenlijk moeten gebeuren voordat er allerlei pilletjes in gestopt werden.
Als het niet mocht helpen kan ik altijd nog naar weer iets anders grijpen.
Bedankt voor je info, ik heb het zeker wel gelezen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 00:30

Ik heb de topic even doorgelezen. Je wijst een voedselallergie af, omdat je hond er alleen tijdens de zomermaanden last van heeft (las ik tenminste als een reactie op een van de bokkers). Echter in je begintopic schrijf je dat ze nu ook tijdens de winter jeuk kreeg.
Ik zou een voedselallergie of misschien een voedselallergie in combinatie met andere allergieen niet te vlug uitsluiten.

Hier volgt een foto van mijn Bull-terrier, gemaakt 19-10-2007.
Afbeelding
Afbeelding
Wij wisten ook niet meer wat onze Babe nu had. Voedselallergie, vlooienallergie, contactallergie (omdat het alleen maar onder de oksels en hals kaalgekrabt was). Wij hadden ook al veel verschillende soorten voer geprobeerd, hypo-allergeen Lam & Rijst van goedkopere soorten naar hele dure, Smuldier, blikvoer. Elke keer leek het krabben even minder te worden, maar dan begon het weer. Ze is een tijdlang continu tegen vlooien en parasieten behandeld. Niet omdat ze die had, maar om uit te sluiten dat het daar van kwam. Ik deed de plastic mand de deur uit en kocht een rieten bank, omdat honden ook allergisch kunnen zijn voor plastic en ik vond dat ze nogal veel zweette in die mand.

Uiteindelijk ben ik ook naar een andere DA gegaan en heb een bleodtest laten doen. Hier kwam uit dat ze allergisch is voor 4 soorten huisstofmijt. Buiten een hyposensibilisatiekuur (die belachelijk duur is), moest ik een hypo-allergene mat voor haar kopen die je op 90 graden kunt wassen, het huis poetsen met een stoomreiniger of groene zeep (ik had al een stoomreiniger, dus dat deed ik al bijna wekelijks).
Kom ik bij een dierenwinkel (vlak voordat ik aan de kuur begon), wijst die me op het voer van CARNIBEST. Aangezien een hond toch moet eten, heb ik dat ook nog maar geprobeerd en.... Vork het hielp: binnen 2 weken zag je gewoon dat het krabben minder werd. De hond leefde helemaal op. Van een hond die altijd in zijn mand lag, die nooit eens in zijn eentje in de wei ging banjeren, veranderde Babe in een vrolijke gezinshond met energie! Ze had zich gewoonweg de laatste 2 jaar ronduit slecht gevoelt! Ik kon het bijna niet geloven, maar ook anderen zeiden op een gegeven ogenblik: Zeg, haar haren groeien weer aan he!
Nu ziet ze dus zo uit (foto deze week gemaakt):
Afbeelding
Afbeelding

Dus, tja, ik hoop dat het zo blijft. We hebben haar de afgelopen 7 maanden ook regelmatig gespoten met een cocktail, bestaande uit elementen waar ze allergisch voor zou moeten zijn volgens de bloedtest. Dit om haar ervoor imuun te maken.
Dus misschien is het in haar geval toch een combinatie van huisstofmijt- en voedselallergie geweest.

Ik wens je veel succes met jouw hondje.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:15

Bedankt voor je verhaal ,maar mijn hond heeft het niet in de winter.
De dierenarts, denkt ook aan een allergie voor grassen, bomen en pollen.
Ik moet nu even zien dat ik ziggy van de prednison af kan houden, want dan pas kunnen ze wat gaan doen.
Isabonny: jouw hond ziet er echt goed uit op de laatste hond, ik denk dat je het roze huidje en dunne witten vachtje met mijn hond kunt vergelijken.
Maar zo erg heeft mijn het niet, hij krijgt hooguit opzij van zijn lijf een rode krabplek of op zijn kont en dan zijn het vlooien.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 10:07

allergie voor gras, bomen, pollen valt volgens mij onder de outdoor allergien. Zoek maar eens op ATOPIE dan vindt je er vanalles over.

Dit wordt dus middels een bloedtest onderzocht.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 12:50

Ik heb een heel boekwerk van de dierenarts mee gerkegen en zoals ik al zei moeten we met bloedtesten wachten tot de prednison uit zijn lijf is 6 weken.

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:13

Hoi,

Ik heb twee Jack Russels en een van hun had ook zeer vaak last van jeuk en rode huid.
Ik heb een allergietest laten doen bij een natuurkundige praktijk. Je hoeft dan alleen maar een plukje haar op te sturen. Ze testen dan echt op heel veel dingen, zoals voeding, pollen, vlooien, huisstofmijt enz. enz.
Bij die van mij kwam er uit dat hij allergisch is voor kip/ei. Ik geef nu sinds 2 mnd. Greenhaerth voer allergie, op basis van lam en rijst en is nu helemaal klachtenvrij!
Ik geloof echt in deze test en ik denk dat een hele hoop dieren daar baat bij kunnen hebben. Het kost wel rond de 30 euro maar ik vind dat zeker de moeite waard.
Als je wil kan ik even de website opzoeken.

Sterkte in ieder geval!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 13:23

Gowgirl schreef:
Hoi,

Ik heb twee Jack Russels en een van hun had ook zeer vaak last van jeuk en rode huid.
Ik heb een allergietest laten doen bij een natuurkundige praktijk. Je hoeft dan alleen maar een plukje haar op te sturen. Ze testen dan echt op heel veel dingen, zoals voeding, pollen, vlooien, huisstofmijt enz. enz.
Bij die van mij kwam er uit dat hij allergisch is voor kip/ei. Ik geef nu sinds 2 mnd. Greenhaerth voer allergie, op basis van lam en rijst en is nu helemaal klachtenvrij!
Ik geloof echt in deze test en ik denk dat een hele hoop dieren daar baat bij kunnen hebben. Het kost wel rond de 30 euro maar ik vind dat zeker de moeite waard.
Als je wil kan ik even de website opzoeken.

Sterkte in ieder geval!

Graag!!!

Gowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:46

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:39

heb dit topic helemaal uitgeplozen, ben benieuwd wat voor reactei je krijgt, mijn jack krabt ook maar bij haar zit het probleem hem vooral in het voer, heb ze nu al tijdje op een merk staan wat niet tegen valt, ok ze krabt af en toe s, maar niet tot bloedens aan toe, en verliest ook niet zoveel haar meer. hoop dat jouw hondje ook snel de rust heeft, sterkte

[BB] welke voeding Jack russel?

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 14:43

jesito schreef:
Ik moet nu even zien dat ik ziggy van de prednison af kan houden, want dan pas kunnen ze wat gaan doen.
Isabonny: jouw hond ziet er echt goed uit op de laatste hond, ik denk dat je het roze huidje en dunne witten vachtje met mijn hond kunt vergelijken.
Maar zo erg heeft mijn het niet, hij krijgt hooguit opzij van zijn lijf een rode krabplek of op zijn kont en dan zijn het vlooien.

Dit is zo herkenbaar!
Ook mijn reu had het niet in de winter, zodra alles weeer ging groeien en bloeien kwam zijn allergie opzetten, het werd ook ieder jaar erger.
Heb zijn bloed op alles laten testen ( okey bijna alles)\
iig wel op bloemen planten grassen noem maar op
kwam niks uit.

Ook ik ben overgestapt op vers vlees, kvv, geen carnibest maar smuldier, net zo goed half zo duur.
Aiko heeft nergens maar last van!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 15:48

Lady1969 schreef:
jesito schreef:

Dit is zo herkenbaar!
Ook mijn reu had het niet in de winter, zodra alles weeer ging groeien en bloeien kwam zijn allergie opzetten, het werd ook ieder jaar erger.
kwam niks uit.

Ook ik ben overgestapt op vers vlees, kvv, geen carnibest maar smuldier, net zo goed half zo duur.

Mmmm, je zou dan toch zeggen als het zo seizoensgebonden is het bijna niet aan het voer kan liggen.
Maar goed heb een zak van mijn voer bij de da gelaten en die vond het niet echt slecht spul.
Ik laat hem toch eerst testen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:53

Lady1969 schreef:
Dit is zo herkenbaar!
kwam niks uit.

Ik wilde dat die van ons het ook goed deed op Smuldier, maar helaas Verdrietig . Ze verkopen het hier in de C1000, was lekker gemakkelijk. Alleen hielp Smuldier niet .

De ene hond doet het goed op een goedkoop KVV, de andere hond op duur KVV. Vraag me niet waar het verschil in ingredienten in zit, want ik heb het eens nagekeken. Volgens mij zit in Carnibest totaal niks van granen en in Smuldier wel. Dus voor een hond die niet tegen die granen kan, is Smuldier dus niet de oplossing. Er zijn nog veel andere varianten op KVV, zoals Bibi, Duck, Rodi etc. maar die zijn niet overal in NL verkrijgbaar. Rodi toevallig ook geprobeerd, maar ook daar zag ik geen verbetering. Ik snap werkelijk niet, hoe het kan dat ze zo goed op CB reageerd en niet op andere KVV.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 23:04

ik ga ook eens smuldier proberen! heeft ze weleens gehad maar meer voor t lekkere dan bewust als gezonde voeding

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:17

onze hond doet het super op de kenner brokjes van de Boeren bond

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-08 11:49

Weer even een update, mij staat het janken nader dan het lachen!

Ik ben anderhalve week geleden gestopt met de prednison en heel even leek het mee te vallen met krabben, in ieder geval minimaal.
Steeds werd het meer en ben vandaag weer terug naar de dierenarts gegaan en nu krijgt hij antibiotica met een shampoo waar hij iedere dag mee gewassen moet worden.
Dit is totdat bloed af is genomen vanaf dan kan er weer verder geborduurd worden, verder heeft de da een beetje plakband op de plekken geplakt en eraf getrokken (voorzichtig, hoor) voor onder de microscoop.
Verder blijkt hij last te hebben van een minimale hartruis.
15 september mag eindelijk bloed geprikt worden en dan hoop ik dat we verder kunnen, ik wordt hier helemaal gek van en de hond ook.
Verder blijken de medicijnen waar we hoogswaarschijnlijk mee doorgaan behoorlijk aan de prijs te zijn namelijk 87,00 per maand, daarbij komt nog dat hij waarschijnlijk ook nog iets moet krijgen voor zijn artrose aan de pootjes, dus nog meer medicijnen.
Dan hopen we dat hij nog wat jaren op een prettige manier kan leven.
Hij ligt nu helemaal gewassen te slapen en nu maar hopen dat de jeuk weg blijft.

Ik heb alleen nog een probleem ik heb behoorlijk grote pillen mee gekregen en ik had al gezegd dat ik grote pillen er met geen mogelijkheid in krijg, maar goed er blijven weinig andere opties over op dit moment.
Ik heb net al met vlees geprobeerd en in een spuitje kleinmalen en met water erbij in de bek spuiten, maar dan drijft het overal behalve waar het moet zijn.
Ik heb al eens eerder geprobeerd het in zijn bek te doen en dicht houden, ook dan wipt hij het er zo via de zijkant uit of als ik denk dat hij het door heeft geslikt.
Ziggy wil op dit moment ook weinig met me te doen hebben met al deze stres en dat vind ik nog het ergste.
Wie heeft er nog tips????

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:53

probiotica?
werkt voor veel honden best heel goed, het ondersteund van binnenuit he?
had je nog gekeken naar die ctenovetsem die ik je doorgaf?

de pillen kan ik je niet mee helpen, ik deed ze meestal in een plakje vlees

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 11:55

kleine stukje maken en dat in worst stoppen? Dat al geprobeerd? En leg je het wel ver genoeg achter op zn tong, dan krijgen ze het er niet zo makkelijk meer uit namelijk... (alhoewel je altijd uitzonderingen hebt...)
Wel ontzettend balen zeg, hopelijk wijst dat bloedonderzoek wat uit en kan je verder!