Kromsnavel/papegaaien liefhebbers hier op bokt???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Kromsnavel/papegaaien liefhebbers hier op bokt???

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:12

Bubsj schreef:
Pallatin schreef:
Leuk dit topic!!! Hier ook een papegaaien liefhebber: Ik heb een senegalpapegaai, ookwel bonte boer genoemd. Ze heet Cleo. Ben verder ook mod op een groot papegaaienforum, dus mensen met vragen over goede voeding, gedrachtsproblemen, huisvesting, medische zorg oid...pm'en mag altijd... Haha! Helaas loopt nederland als het gaat om de verzorging van kromsnavels nogal achter, veel mensen denken nog steeds dat een vogel alleen zaad hoeft te eten en dat dat gezond is...Ook in veel dierenwinkels is de kennis van vogels vaak om te huilen, raar maar waar...

Edelpapegaaien stoffen trouwens misschien minder, maar ook zij gaan in de rui en stoffen dan dus ook. Ik zou het risico dan niet nemen om zo'n dier dan in huis te halen wetend dat je er misschien helemaal niet tegen kunt... Knipoog

Ik ken wel een aantal mensen die er echt geen last van hadden, was echt een uitkomst voor hun. Ik ga verder helemaal in je verzorging mee. Ik weet precies hoe papegaaien met slechte voeding ect eindigen, namelijk bij ons. En daar zitten echt verschikkelijke gevallen tussen. Papegaaien mishandeld, leven lang in mini kooi naast de magnetron (je snapt al welk geluid dat beest produceerd) papegaaien opzettelijk en onopzettelijk vergiftigd, vergroeide snavels, kale hoopjes stress. Zo zonde, en inderdaad de voeding en dergelijke die dierenwinkels verkopen zijn vaak ook prut. Nee het is echt om te huilen hoe het met de kennis in nederland staat. Gelukkig zijn er nu forums en dergelijke om de boel wat beter te verspreiden.. Lachen

Helemaal waar helaas!! Vogels in gevangenschap worden lang niet zo oud als in het wild. Meestal door voedseldeficientie met alle gezondsheidsproblemen tot gevolg...probleem ligt ook vaak bij mensen die een papegaai kopen omdat ze een woordje kunnen zeggen en ze zo knuffelbaar zijn, terwijl ze niet weten waar ze aan beginnen. Na een paar jaar belanden de totaal gestresste, bijtende, plukkende en krijsende gaaien in de opvang...Grrrr, kan dr zo boos om worden...
Voor wat leuke foto's van Cleo kunnen jullie in mn webdagboek van Cleo kijken http://www.fluffies.org/nl/fluffies_mydiary.php

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:13

Joh wat leuk dat ze zo los vliegen. Ze zijn een eigen colonie begonnen Haha!

Dat is vaak het probleem, mensen willen de vogel om mee te kroelen en mee op de schouder te lopen, terwijl ze niet eens weten wat dit betekend voor de papegaai...

Een vogel beschoud dit als "vogel" gedrag en kan hierdoor hele vervelende dingen gaan doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:21

Hoe oud worden grasparkietjes ongeveer? Ik heb overal 15 jaar gelezen en hoop ook dat ze zo oud gaan worden. Maar gisteren hoorde ik van iemand dat ze maar 6 worden? Verdrietig

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 12:29

Ik weet niet precies hoe oud ze kunnen worden, maar heel oud zullen ze niet worden... Ik dacht ook altijd een jaar of 8/9.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:00

Hier hebben we ook hele zwermen halsbandparkieten... Regelmatig verzamelen ze zich in een boom en dan vliegen ze in grote getalen naar de slaapplaats.... echt een leuk gezicht.. Ik heb er ook een paar keer grasparkieten tussen zien vliegen... vorig jaar een groene en het jaar ervoor een blauwe... die kwamen elke dag met de halsbandparkieten mee... wel een grappig gezicht. alleen jammer dat de grasparkietjes het meestal niet lang overleven :S

Het lijkt mij wel wat om ooit een bont boer te hebben...

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:41

We hebben hier nu 13 valkparkieten zitten. We hebben er al 20 parkieten uit gedaan. Van de week gaan ook de valken en dan komen er uilen voor in de plaats! Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:44

Uilen?? zodan. werk je in de vogel opvang?? Haha!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:46

meld zich ook, momenteel zo'n 12 grasparkieten in de voilliere. Onze nieuwste aanwinst een albino Lachen

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:46

nee, we hebben hier gewoon een grote liefde voor dieren die niet iedereen heeft Tong uitsteken

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 13:47

Wat tof

Ik wil ook een uil Clown (maar als ik me bedenk wat voor troep een ara (even groot) maakt, lama Tong uitsteken )

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 13:49

Joyckuh schreef:
nee, we hebben hier gewoon een grote liefde voor dieren die niet iedereen heeft Tong uitsteken

hahha. ja dat kan.. Ik wist helemaal niet dat het toegstaan was om een uil als huisdier te mogenhouden?

Ik lees net in je profiel van Future Guys. Haha! trainen ze nog steeds in Brabant, Vorstenbosch?? Ik heb bij hun op stal getraind om de twee weken een jaar lang voor de theater show van Bob de Jong: country Music hall of fame Haha! in de bar.. Haha!

@ Bubs: je moet er wel iets voor over hebben hihi

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:08

Ja, ze trainen nog steeds in Vorstenbosch Lachen Ik niet meer, ik ben er mee gestopt...

Uilen zijn legaal ja, maar de meeste moeten wel CITES papieren hebben

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:08

This_is_me schreef:
Oh wat een pracht beest zeg!!! Ik denk dat mn vriend jaloers is hihihihi.. Als ze zo klein zijn zien ze er vaak niet uit he... al die veren door elkaar of totaal geen veer...

Hebben jullie een nacht verblijf voor haar? Of zit ze altijd los??

Ze verblijft als we weg zijn in een hele groote kooi, speciaal op maat gemaakt voor haar.Daar heeft ze de ruimte enz. Maar wanneer 1 van ons thuis is, zit ze altijd los, ze wandeld lekker door de woonkamer en speelt met de honden... En mij, wanneer mijn vriend niet thuis is, want wanneer hij er wel is, kan ik niets meer met haar.
Ze is zo lief en leergierig, ze heeft een niv. van een 7 jarig kind, dus ze is best inteligent.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:12

Zo echt waar joh Piewie... 7 jarig kind? Hoe groter de vogel hoe meer IQ ?? Haha! Haha! Ik wist wel dat ze het IC van een 3 tot 4 jarig kind hadden.

Ze zijn slim he!! Maar doet ze dan echt zo lelijk tegen jou? Zou ze je echt flink bijten of is het enkel dreigen??

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:21

Het is dreigen, wat overgaat in flink bijten tot bloedens aan toe en ze weet dat ik bang ben voor de snavel dus het is ook een beetje mijn eigen schuld, maar wat dan wel zo is, wanneer mijn vriend niet thuis is, zoals nu, zit ze heerlijk bij me en wil ze alles van me. Echt een karaktertje dus hihi

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:28

Dat hoor je zo vaak bij papegaaien. Vaak slaan ze na jaren opeens ook helemaal om! Dan is die straks gek op jou en moet ie niets van je vriend hebben.

Vaak kwamen er ook mensen volgens brengen die van de een op de andere dag woedend op de eigenaar waren. We hadden bijvoorbeeld een rose kaketoe, een schat van een beest daar kon echt IEDEREEN mee weglopen. Maar stond baasje voor haar neus dan zette ze alle veren erbij en stond ze woedend te schreeuwen..

Karaktertjes zijn het wel Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:28

wahahaha. Ja idd. Bij gebrek aan beter zullen we maar zeggen. Erg zeg!!! Zo doet onze kleine boef trouwens ook. Als de buurmeisjes er zijn dan zit ie daar, maar zodra ze weg zijn neemtie genoegen met het overbuurmeisje hihi...

Ja die snavel idd. Ben ook iets te veel tot bloedens aan toe gebeten. Niet fijn!! Nu is mn vriend de pisang, hij is ook bang voor die snavel en daar maakt CooC wel eens dankbaar gebruik van hihi

Maar zou er geen reden voor zijn dat de vogel opeens zo doet? Het kan toch niet zo zijn dat ze je van de een op de andere dag zat zijn??

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:29

piewie schreef:
Het is dreigen, wat overgaat in flink bijten tot bloedens aan toe en ze weet dat ik bang ben voor de snavel dus het is ook een beetje mijn eigen schuld, maar wat dan wel zo is, wanneer mijn vriend niet thuis is, zoals nu, zit ze heerlijk bij me en wil ze alles van me. Echt een karaktertje dus hihi

Hoe oud is jullie ara nu?? Een beet van zo'n snavel is geen pretje nee...

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:31

nee idd.... De snavel van een Ara is volgens mij net zo groot als heel CoCo zn hoofd hihihi

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:32

vogel nummer 5 komt zo Lachen

werd gebelt door de kweker dat hij een verstoten jong heeft van 2 weken oud .
die komt ie zo brengen Haha!

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:34

Pallatin schreef:
piewie schreef:

Hoe oud is jullie ara nu?? Een beet van zo'n snavel is geen pretje nee...

Mijn ara wordt in sept. 3 jaar. En het is een vrouwtje,dus ik wist dat ze sneller naar mijn vriend zou trekken. Ik heb er geen problemen mee hoor, ik accepteer het en zij accepteerd mij. Ze ziet mijn vriend ook als haar partner, kokhalzen enz. Dan kan ik er echt niet meer bij in de buurt komen zelfs niet om mijn vriend een kus te geven als ik wegga, want dan wordt mevr. jaloers hihi. Wel straffen we haar daarvoor, want dat kan en mag niet.
Maar ook nu is ze heerlijk met mij aan het troetelen en computeren hihi tis er 1 hoor.

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:37

haha ja tkan dus ook nog eens voor zeer vervelende situaties zorgen... erg vervelend. Wat zou je nou in zo'n geval kunnen doen om het minder te laten worden???

@ Sultan: aaaa jullie houden hem of gaat ie na een tijdje ook weer weg?

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:37

gaat weer weg denk ik , want wil geen meer valkjes erbij eigenlijk ... maar een halsband Haha!

This_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 14:38

Die vliegen in Amsterdam heb ik net gelezen hihihi

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 14:39

ow krijg er 2 Tong uitsteken