Desinteresse bij trainen van mijn hond.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amillia

Re: Desinteresse bij trainen van mijn hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 22:29

even 1 ding, de honden bepalen de rangorde, jij zeker niet! gewoon tegelijk eten, gelijke rechten en allebij niet of allebij wel op de bank. de roedelleider zal corrigeren waar nodig, en dit kun jij niet doen want wat in jouw ogen hardstikke fout is kan volgens de roedelleider wel iets goeds zijn. je hebt grote kans dat de desintresse komt door verwarring of doordat je gewoon teveel traint. mijn hond heb ik enkel de basis geleert rond 4-6 maanden en met 1,5 jaar pas het echte werk (denk aan gevorderd gehoorzaamheid en agillity)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 23:38

@ Amilia: Mag ik je de vraag stellen of je wel het hele topic hebt doorgelezen? Want uit jouw reactie krijg ik de indruk dat dit niet zo is en dan vind ik het jammer dat je reageert zonder te lezen.

Ik ben het overigens niet met je eens dat je de stelling hebt dat je als baas van de hond geen roedelleider bent. Of je het nou roedelleider noemt, baas of wat dan ook, ik ben wel diegene die uiteindelijk bepaald en niet mijn hond.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 00:35

amilia : hoe de rangorde tussen mijn honden gesteld word is hun pakkie aan maar hoe dan ook: ik ben en blijf roedelleider! ik bepaal iig mijn plek in de rangorde en niet anders
overigens bepaal IK ook wanneer ze op de bank mogen en wanneer niet

ik denk dat je je toch eens dieper in de zaken moet steken

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:39

Poeh je hond kent al best veel hoor!

Mijn hond (Bull Terrier) is echt heel erg eigenwijs, en het is moeilijk om hem iets aan te leren, hij wil alleen dingen doen die hij leuk vindt. Hij is nu 3,5 en hij kan eindelijk zitten op commando Haha! Maar als we in het bos zijn dan luistert hij ook niet hoor, hij heeft het veel te druk met overal snuffelen etc.
Om hem te motiveren dan moet je zelf ook enthausiast doen, wel met wat lekkers erbij, maar toch zul je zelf ook in actie moeten komen anders doet hij het niet Tong uitsteken

Ik vind trouwens dat je een erg mooie hond hebt!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 17:28

Dank je wel!

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 17:50

Jeetje wat kan je hond al veel..en dat voor een dog.
Ik heb de puppelcursus gedaan met mijn bordeauxdog en we zijn niet verder gekomen ...kreeg zelf het advies om maar geen vervolgcursus te doen ROFL

mijn dog doet een commando maar 3 keer
1e keer omdat hij het eindelijk snapt,
2de keer omdat hij het echt leuk vind dat hij het snapt
3de keer om dat ik het leuk vind en daarna verdomd hij het nog om te doen Haha!

Ondertussen is hij 7 jaar oud en kan let op.....zit,poot,kus, af en hier Clown
Voor ons de ideale hond.....altijd heel consequent geweest tegen hem(pffff en die heeft echt 3 keer de puppypubertijd gehad).
Nooit bewust hoeven domineren/negeren want dat werkt avenrechts bij mijn dog.
Hij weet wat hij aan ons heeft en zal het niet in die dikke kop halen om daar misbruik van te maken.
Ondertussen 7 jaar oud mijn reu en kan met alles en iedereen overweg(andere reuen,kinderen,katten,konijnen enz)..en hij heeft zelfs geholpen mijn andere bordeauxdog(mishandeld stumpertje uit asiel) mee op te voeden tot een stabiel hondje.

Consequent zijn en als ze aangeven dat ze er geen zin meer in hebben is mijn ervaring met doggen....stoppen.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-08 19:21

Heej Cars! Volgens mij hebben wij elkaar al eens een keer per PB gesproken. Kan dat? Jouw Bordeaux en de mijne heten allebei Tyson. Volgens mij hebben we het daar over gehad...

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 20:48

Trennie schreef:
Heej Cars! Volgens mij hebben wij elkaar al eens een keer per PB gesproken. Kan dat? Jouw Bordeaux en de mijne heten allebei Tyson. Volgens mij hebben we het daar over gehad...

Hé dat klopt onze Tysons Haha!

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-08 17:29

Even een kleine update:
Een vriend van mij heeft 4 dagen voor de beesten gezorgd terwijl ik op vakantie was. Hij is ook een duidelijk, vriendelijk maar consequent typje, maar Djago luisterde voor geen meter naar hem die dagen.

Ik kwam thuis en het leek wel of Djago een zuignap was! Niet bij mij weg te slaan en luisterde prima. Behalve dat hij de eerste avond niet luisterde als ik Klaar zei. Bleef maar bij me en wilde perse op iets van me liggen of tegen aan zitten. Arm, been, maakte niet uit wat. Heerlijk! Echt een fijne bevestiging was dat!