Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
rumay schreef:Nijntjuh ik zal zeggen dat ik ervan uitga dat mensen een hond hebben voor de lol en gezelligheid enz. en als ze wandelen dat dat niet 3x per dag een blokje is maar zeker 1x per dag een wandeling van minimaal 1.5 uur en de rest aan wandelingen natuurlijk.
Maar er zijn wel eens situaties en rassen dat een hond niet los kan of mag en als je dan een hond hebt die erg trekt is dat zeer vervelend, bv naast de kinderwagen.
En ook ik heb een herder meestal zijn die " makkelijker " op te voeden dan enkele andere rassen.
Ik vind als iemand een hulptuig gebruikt dit wel goed doet en in de winkel of op de hondenclub de juiste info krijgt hoe hier mee om te gaan. Overigens zijn er veel honden die tijdens de training prima volgen aan een slap lijntje maar op straat is het soms anders.![]()
En ja de discussie dan moet iemand geen hond nemen i duidelijk maar helaas denken veel mensen daar anders over.
rockwitch schreef:Nijntjuh ik ben het compleet met je eens. Als ik op zondag met een paar honden (niet van mij) naar het strand ga zie ik gewoon bijna nooit iemand. Dan valt mijn mond open, er wonen daar zoveel mensen met honden, en het strand is gewoon open voor honden die gewoon los mogen. Maar er is gewoon echt bijna nooit iemand.
En als ik dan terug rij, zie ik ze allemaal braaf hun rondje lopen, aan de riem, en natuurlijk niet te lang.
Ik heb zelfs een keer met een sneeuwstorm op het strand gelopen, en die honden waren helemaal door het dolle, zo blij. Nou ja dan heb ik het er wel voor over om even door de kou te moeten.
En dan zijn dit zelfs nog honden die heel de dag bij hun eigenaars op het erf los lopen.
somokkele schreef:Daarnaast wil ik even reageren op het los lopen van de honden en het gewoon op andere honden af laten lopen. Persoonlijk houd ik daar helemaal niet van. Je weet niet hoe de honden op elkaar reageren.
<knip>
Standaard worden de meeste (idd niet allemaal) honden te laat terug geroepen waardoor mijn hond al bolstaat van de stress aangezien ze weet dat ze niet mag gaan van mij, maar zo ontzettend angstig is...... Maar goed, dit is off topic.
somokkele schreef:Ik moet zeggen rockwitch, wat is jou motivatie om trainer en gedragsbegeleider te zijn op het moment dat je er al zo negatief in staat...... Waarom zou je dan tijd en energie in de hond/baas willen steken als je toch al bij voorbaat weet dat de voorwaarden niet goed zijn?