help!! wat kitten te eten geven???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: help!! wat kitten te eten geven???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 16:31

Miran schreef:
Mijn kitten is nu nog bij zijn moeder, maar gaat straks Hill's Natures Best kittenvoer krijgen. Zodra hij eraan toe is gaat hij over op Orijen, dat krijgt onze volwassen kat ook, maar er is helaas geen kittenvoer van verkrijgbaar. Brokjes zonder granen met veel vlees, onze kat doet het er super op en andere katten die ik ken ook.
Elke avond geven we een lepeltje goed blikvoer (meestal Animonda), voor de lekker. Onze kat drinkt genoeg water (is gek op de kranen in de badkamer Haha! ) en ook de logeerpoes die hier nu is drinkt elke dag een bakje leeg.

Sommige goede hondenmerken gaan van het principe uit dat ze in het wild ook niets extra's krijgen, enkel meer voer. Het lijkt me dat Orijen ook volgens dit principe werkt, dus kittens kunnen gewoon volwassenvoer, maar dan net wat extra.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:27

Sassieja schreef:
S schreef:
Wiskas is anders een prima produkt.Mijn dierenarts zegt dat die overdreven dure produkten niet echt nodig zijn .
Ik voerde me arm aan eukanuba,nu doen ze het al jaren goed op wiskas.

Het spijt me, maar dan mag jou DA wel eens een beetje bijscholen.

Geen blikvoer, geen melk.
Gewoon kittenbrokjes van een goed merk, liefst van Royal Canin of een merk als Specific.

Ik heb een hele goede Da die jij helemaal niet kent en ik al jaren.
Ze is 48 jaar al jaren afgestudeert en schoolt nog steeds bij idem als haar jongere collega.Haar man is ook DA ent evens prof aan een unief.Ze hebben ontwikkelingswerk in maleise en afrikaanse landen gedaan ,uitgezonden door de regering om daar projekten op te zetten voor het zo econmisch mogelijk houden van geiten en koeien.

Zelf fokt ze al jaren raskaten behalve de tijd dat ze in afrika zat.Dus kom nu niet aan met dat ze niks weet.
Wat ze niet is, is commercieel.Wonen veel dierenartsen in een vila woont zei in een gewoon huis en doet gratis visite's voor mensen die het niet betalen kunnen.

mijn katten en haar eigen katten zijn oud geworden .De hond die hier het laast gestorven is is 17 jaar geworden en was vegetarier Haha! ze luste geen vlees.

Ze schrijft dieet voeding voor als het nodig is .Ze raad voeding van de aldi en nog wat merken af wegens te zout.Maar ze zou je nooit arm laten voeren aan Hill's ed.
Wiskas brok bevat trouwens een erg hoge dosis vit C ,wat dus vooral aan te raden is voor castraten omdat die sneller last van nierstenen hebben.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:36

En toch snap ik niet dat een graangehalte wat zo hoog is als in Whiskas gezond kan zijn voor carnivoren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:19

Persoonlijk denk ik dat wij mensen te ver door gaan in alles natuurlijk te willen hebben.Vroeger aten de honden en katten gewoon met de pot mee.En ze werden ook oud.

Uiteindelijk krijgen onze dieren mischiens niet het voer wat wij denken dat ze moeten hebben.Maar als fabrikanten als wiskas ed puur rotzooi verkochten dan bestonden ze al lang niet meer.

Wij mensen eten toch ook niet meer wat wij als oermensen aten en toch worden we steeds ouder.Dus waarom onze dieren niet.
Zolang mijn dieren zonder kwalen het op goedkope merken goed doen,waarom dure geven.
Mijn hond die 17 is geworden luste echt geen vlees.Nu heb ik ze gekregen toen ze 1,5 was van Jappaners dus ik weet niet wat hun gevoerd hebben.Maar ze moest er niks van weten.

Ik heb een hond met epilepsie,dus je gaat toch zoekn en ik dacht ,ik ga haar dan maar ook op Barf zetten.Nu lust ze dat wel graag,maar ik heb een kleine kruising die liever zijn brokken heeft.
Terwijl mijn Duits net heerlijk zijn lap pens heeft staan eten,heeft de kleine met nog meer plezier brokjes van Denk a dog gegeten.

Soms denk ik dat wij mensen dingen te moeilijk maken,ik zie dat terug in de paarden ook.
Maar mij niet gelaten ,als je persé duur voer wil voeren hè.

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:28

silvana schreef:
Zolang mijn dieren zonder kwalen het op goedkope merken goed doen,waarom dure geven.
Tja voor mij is dan 'goed' niet goed genoeg, ik wil het beste. Dat is idd per dier verschillend, absoluut, maar afvalstoffen ed hoef ik niet in mijn voer te hebben!

silvana schreef:
Mijn hond die 17 is geworden luste echt geen vlees.Nu heb ik ze gekregen toen ze 1,5 was van Jappaners dus ik weet niet wat hun gevoerd hebben.Maar ze moest er niks van weten.
Cavia's geprobeerd Bloos! Tong uitsteken Tong uitsteken

silvana schreef:
Soms denk ik dat wij mensen dingen te moeilijk maken,ik zie dat terug in de paarden ook.
Duur vind ik hier eigenlijk een beetje onzin, want zo veel duurder per dag is het namelijk niet, dat is de hele issue!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:30

Op advies van DA en fokker hebben wij onze kitten tot en met de 4e maand Royal Canin BabyCat gegeven, daarna zijn we over gegaan op Royal Canin Kitten.

Melk kan je beter niet geven, ivm de lactose..
Zou je beter soja melk kunnen geven, dat is alleen wel wat duurder Ja

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:56

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 07:49

Silvana, wist je dat de brokken die jij voert bol staan van de geur, kleur en smaakstoffen, conserveringsmiddelen en afvalstoffen welke niet meer geschikt zijn (of zelfs verboden zijn) voor menselijke consumptie?
Dat jouw dierenarts dit aanraadt zegt dus niet dat het goed is... Dat honden en katten vroeger met de pot mee-aten zegt natuurlijk ook niet dat dat goed was.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:11

precies, onze grote gele M bestaat ook nog steeds en er komen steeds meer filialen bij, maar toch hebben ze geen aanbeveling van het voedingscentrum....
dat wij steeds ouder worden komt ook door onze gezondheidszorg en medicijnen, vroegah ging men 'gewoon dood' omdat dat toen nog niet bestond, dus dat is ook geen vergelijking.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 11:45

je kunt speciale kattenmelk kopen.

Maar gewoon brokjes voor een kit en een kit moet je meerdere malen per dag voeren. kleine porties

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:22

Mijn volwassen poezen krijgen Royal Canin Sensitive en de kittens Royal Canin Babycat en de oudere kittens krijgen Royal Canin Kitten.
Als natvoer krijgen ze Feline Porta Knipoog

Feline Porta ziet er mooi en lekker uit, het is puur vlees of vis.
Ze hebben ook voor kittens.

Een zakje Royal Canin Babycat doe je heel lang mee en daar betaal rond € 5,- voor.

Veel plezier met je kitten Knipoog

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:56

Ook in speciale kattenmelk zit lactose, minder dan in gewone melk, maar het zit er wel in..
Sojamelk zit geen lactose in..

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 23:45

silvana schreef:
Persoonlijk denk ik dat wij mensen te ver door gaan in alles natuurlijk te willen hebben.Vroeger aten de honden en katten gewoon met de pot mee.En ze werden ook oud.

Uiteindelijk krijgen onze dieren mischiens niet het voer wat wij denken dat ze moeten hebben.Maar als fabrikanten als wiskas ed puur rotzooi verkochten dan bestonden ze al lang niet meer.

Wij mensen eten toch ook niet meer wat wij als oermensen aten en toch worden we steeds ouder.Dus waarom onze dieren niet.

Ik heb een hond met epilepsie,dus je gaat toch zoekn en ik dacht ,ik ga haar dan maar ook op Barf zetten.Nu lust ze dat wel graag,maar ik heb een kleine kruising die liever zijn brokken heeft.
Terwijl mijn Duits net heerlijk zijn lap pens heeft staan eten,heeft de kleine met nog meer plezier brokjes van Denk a dog gegeten.

Hier ben ik het nou helemaal mee eens. Tegenwoordig word alles helemaal uitgezocht en denken ze te weten wat wel en niet goed voor een dier is. De ene keer is dit weer niet goed en de andere keer dat weer niet. Zo gaat het bij de mens ook, dan is een ei gezond dan weer slecht. Je wordt er de laatste tijd gewoon niet meer goed van. Ik koop nooit A merken, niet voor mijzelf, niet voor de paarden, niet voor de honden, niet voor de poezen en niet voor de konijnen. En toch worden al mijn dieren heel oud. Ik heb inmiddels mijn antwoord op de vragen die ik had en ga verder niet mee in de dicussie dat alleen de dure A merken goed zijn en de rest troep is. Iedereen bedankt voor de antwoorden!!! En de kitten maakt het heel goed (op kenner junior brokken)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 20:34

Blijft dat in supermarktblik 5-10% 'dierlijke producten' zitten en in een A merk 30 tot 100% vlees. Staat gewoon op de verpakking. Zelf vind ik dat duidelijke info, en geen 'denken ze te weten'.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:18

Mijn kittens (bijna 9 weken en +/- 12 weken) hebben een bak kittenbrokjes staan en krijgen 's avonds beide een half maaltijdzakje met wat catmilk (tja, kittenpakket he? Clown ). Die van 8 weken is vanuit het nest Whiskas gewend en die andere is een vondeling die flink aan moest sterken.

Als de kittenpakketten op zijn, dan ga ik ook over op Royal Canin. Mijn volwassen katten krijgen Royal Canin Urinary (beide blaasgruiskatten, de ene kreeg vroeger Whiskas en de ander Purina One, zegt imo genoeg...).

Ter afwisseling somse een gedeeld blikje tonijn/zalm, stukjes runderhart, kippenlevertjes of rauwe koolvisfilet en ze zijn gelukkig.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 23:29

ow wat ben ik dan slecht voor mijn katten Nagelbijten / Gniffelen Mijn jongste heeft nooit speciaal kittenvoer gekregen, vanaf dat ze bij mij is at ze gewoon met de andere kat mee. En dat is gewoon lekker simpel whiskas, gourmet, felix etc... Als ik soms krap zit koop ik regelmatig eigen merk of zelfs aldi/lidl. En gezond dat ze zijn joh Haha! Nooit nier/darm problemen gehad of wat dan ook. De oudste is nu al 10 en nog zo fit als een hoentje.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 00:32

Vraagje... al die katten hier in het topic, die de goedkopere 'meer graan dan vlees'-merken krijgen... komen die buiten? Komen ze regelmatig eens met een muisje of een vogeltje aanzetten?

Je kan nog pure haver aan je kat geven, als die regelmatig zijn muisje of vogeltje binnen speelt, dan zal die heus wel blinken in zijn vacht en er gezond uit zien. Maar dan ligt het niet aan de voeding die je hem als eigenaar geeft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 07:12

Ik weet niet mijn vorige kat (woont nu bij ouders) at royal canin nu met mijn kit geef ik hem het merk lams

Wat versta je onder goedkoop merk?

mijn kit komt niet buiten Bloos hij is namelijk doof (binnenkort aan de longe op mijn dakterras)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 08:08

Mijn katten kwamen tot voor kort altijd buiten. De oudste kwam wel eens met iets aanlopen, wat altijd al een tijdje dood was. Kwam íe heel trots aanzetten met een verotte oude muis, die 'die dus zelf niet had gevangen. Hij is liever lui dan moe Knipoog Helaas kunnen ze nu niet meer naar buiten, zodra er iemand thuis is wel op het balkon. Ik woon sinds een tijdje noodgedwongen in een flat, ik hoop dat daar in de toekomst nog wel verandering in komt.

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 09:18

Mijn, van blakende gezondheid, katten komen regelmatig buiten en hebben geen interesse in de muizen, vogels en kikkers die onze tuin bewonen. Ze hebben genoeg aan wat ik ze voorschotel (juist, Whiskas, Felix, Gourmet) Cool

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:20

Mijn katten zijn binnenkatten, alle 4.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:54

Als ze nog heel klein zijn..geven wij ze altijd van die brintapap. (eigenlijk voor baby's)
En natuurlijk blikvlees..en brokjes als ze wat ouder zijn.
Kattenmelk..of idd gewone melk met lauw water.

Zetten we gewoon allemaal op de grond.. ze eten toch niet meer dan ze opkunnen. Clown