Wuis schreef:Ja de jongen zien er misschien leuk uit (op het spitse hoofd na die mooi rond hoort te zijn), maar jouw manier van huisvesten en voeren (want ze hebben weldegelijk groente, fruit en meer dierlijke eiwitten nodig, ook al krijgen ze een compleet voer) vind ik echt verschrikkelijk en sorry dat ik het zeg, maar daar springen mij de tranen van in de ogen...

alles zit dus in die brok, en dan bedoel ik ALLES. Wat hebben ze dan in hemelsnaam nog meer nodig als alles er al in zit? Ze worden er gezond en oud mee, dus hebben ze niks anders NODIG. Misschien voor de leuk en het knabbelen dat ze wat mogen hebben, maar NODIG is wat anders.
En het zal idd niet voor iedereen weg gelegd zijn om dieren te fokken voor de slangen, maar hoe wil je anders 25 slangen onderhouden? Ik fok ze liever zelf, dan weet ik hoe ze hebben geleefd, dat ze gezond zijn en alles hebben gehad wat ze nodig hadden, en niet geheel onbelangrijk dat ze ook een normale dood hebben gehad, enniet zomaar levend zijn ingevroren.
Mijn prioriteiten mogen anders liggen, maar dat wil niet zeggen dta ik slecht voor mijn dieren ben, of dat ik er niks om geef.
Voor mij is het niet een echt huisdier, en dus ga ik er ook niet mee zitten knuffelen. Maar ik behandel ze met respect en speel er niet mee, wat veel dieren ook niet echt kunnen waarderen overigens.
er zitten geen kinderen te trekken aan mijn dieren, en ze worden met rust gelaten als ze liggen te slapen. Word niet de hele dag mee rond gezeuld en te pas en te onpas dus uit de kooi gehaald.
Hiermee wil ik niet zeggen dat jij dat wel doet. Klaarblijkelijk ben je echt gek op je diertjes en wil je alleen het beste voor ze. Dat is altijd fijn om te horen. Maar er zijn meer hamsters die het slecht hebben in handen van kinderen dan hamsters die het slecht hebben in handen van de slangenhouder.