fokken met hamsters?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: fokken met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:02

Als je er echt om gaf, zou je ze niet samenhouden. Lachen
Zoek op het hamsterforum anders eens nar de wetenschappelijke artikelen.

Zo wonen die van mij, ze hebben ALLEMAAL zo'n eigen hok, van 80x40x50, en dat is al echt het minimale.

Afbeelding

Daarnaast mogen ze ook nog iedere avond loslopen.

Samenhouden en klein huisvesten is gewoon echt not done, net als fokken met dieren waar je geen achtergrond van weet en waarmee je je lijnen niet in de gaten kunt houden.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:04

Weet je waarom je niet meot fokken?

Afbeelding

Afbeelding

Hierom, wat ik hier mee moet doen? naar de DA. Gelukkig is het er maar 1. Maar de laatste tijd heb ik erg veel dode jongen gehad, veel dode volwassenen, en dan fok ik nog met dieren waarvan ik de afkomst van weet.

Niet zomaar een nestje fokken dus om dat je een nestje van iets wil hebben....

(http://www.deknagers.come2me.nl)

het kost echt veel tijd, veel ruimte en veel geld...

Niet doen!

(ik fok rusjes)

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:05

schokkende foto Verdrietig

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:06

Daarom, en dan weet ik de achtergrond van mn hammie. Ik vind dat wuis het goed omschrijft, ik hoop dat je er goed naar wil luisteren het het gewoon niet doet!

Wuis fokt geloof ik in syren ik in rusjes...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:07

Btw als je goed fokt, verdien je er geen geld aan, dan lijd je juist verlies. Er gaan kilo's voer, groente en meelwormen doorheen als je een nest hebt. En dat kost behoorlijk veel geld. Meer dan de jongen gaan opbrengen.

Standaardregel is dat als je er geld aan verdient, je iets serieus helemaal verkeerd doet.

sherwood

de boel liep hier net ook al vast.... zou het aan bokt liggen?

Anoniem

ik zal straks even een foto maken, van hoe mijn hamsters wonen Ja die hebben ook heel veel ruimte, ik wil ze niet in een klein hamsterkooitje hebben

PaardenBit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:10

sherwood schreef:
de boel liep hier net ook al vast.... zou het aan bokt liggen?

ik zou niet weten Tong uitsteken maar is wel vaker bij mij dat die verspringt en dat dan het on af getypt bericht geplaatst word Boos!

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:10

dus als je fokt met dieren wara je alles van weet gaat het alsnog fout....? Dat soort dieren heb ik hier nog niet gehad. Goh zou ik het dan zo fout doen?

Ik verdien ook geen geld aan de hamsters, ze brengen precies op wat ze gekost hebben. En de rest scheelt mij kosten, want met 25 slangen moet je ook voer hebben om je slangen in leven te houden. En kopen is erg duur, dus kun je dan beter zelf fokken.
Geld net zo hard voor de ratten en de muizen.
overigens hoe fik helemaal geen rare dingen bij te voeren ik voer namelijk garvo. Een completer voer bestaat niet, en elke hamster is er gek op. Ik geef het oko aan de ratten en de muizen, het is een compleet voer voor knagers die ook dierlijke eiwitten nodig hebben.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:18

1 van de mannen:
Afbeelding
een leuk jonkie
Afbeelding
een SUPER lieve dame die hier mooi drachtig was;
Afbeelding
een piepjong
Afbeelding
nog een man:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:22

Ja de jongen zien er misschien leuk uit (op het spitse hoofd na die mooi rond hoort te zijn), maar jouw manier van huisvesten en voeren (want ze hebben weldegelijk groente, fruit en meer dierlijke eiwitten nodig, ook al krijgen ze een compleet voer) vind ik echt verschrikkelijk en sorry dat ik het zeg, maar daar springen mij de tranen van in de ogen... Verdrietig

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:32

ik heb vroeger (als kind) langharige hamsters en russische dwerghamsters gefokt, maar ik had wel een overeenkomst met een dierenwinkel voor de levering. voor de russische kreeg ik toen 10 gulden per stuk.. was heel wat als bijverdienste op die leeftijd! en de goudhamsters leverden 2,50 gulden op. maar goed die kregen altijd nesten van 10 -12 jonkies en de russische standaard 4. voordeel van de russen vond ik dat ze (pa en moe) bij elkaar in de kooi konden blijven, bij goudhammies gaat dat niet.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:49

Wuis schreef:
Ja de jongen zien er misschien leuk uit (op het spitse hoofd na die mooi rond hoort te zijn), maar jouw manier van huisvesten en voeren (want ze hebben weldegelijk groente, fruit en meer dierlijke eiwitten nodig, ook al krijgen ze een compleet voer) vind ik echt verschrikkelijk en sorry dat ik het zeg, maar daar springen mij de tranen van in de ogen... Verdrietig

alles zit dus in die brok, en dan bedoel ik ALLES. Wat hebben ze dan in hemelsnaam nog meer nodig als alles er al in zit? Ze worden er gezond en oud mee, dus hebben ze niks anders NODIG. Misschien voor de leuk en het knabbelen dat ze wat mogen hebben, maar NODIG is wat anders.

En het zal idd niet voor iedereen weg gelegd zijn om dieren te fokken voor de slangen, maar hoe wil je anders 25 slangen onderhouden? Ik fok ze liever zelf, dan weet ik hoe ze hebben geleefd, dat ze gezond zijn en alles hebben gehad wat ze nodig hadden, en niet geheel onbelangrijk dat ze ook een normale dood hebben gehad, enniet zomaar levend zijn ingevroren.

Mijn prioriteiten mogen anders liggen, maar dat wil niet zeggen dta ik slecht voor mijn dieren ben, of dat ik er niks om geef.
Voor mij is het niet een echt huisdier, en dus ga ik er ook niet mee zitten knuffelen. Maar ik behandel ze met respect en speel er niet mee, wat veel dieren ook niet echt kunnen waarderen overigens.
er zitten geen kinderen te trekken aan mijn dieren, en ze worden met rust gelaten als ze liggen te slapen. Word niet de hele dag mee rond gezeuld en te pas en te onpas dus uit de kooi gehaald.
Hiermee wil ik niet zeggen dat jij dat wel doet. Klaarblijkelijk ben je echt gek op je diertjes en wil je alleen het beste voor ze. Dat is altijd fijn om te horen. Maar er zijn meer hamsters die het slecht hebben in handen van kinderen dan hamsters die het slecht hebben in handen van de slangenhouder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:55

sherwood schreef:
Wuis schreef:

alles zit dus in die brok, en dan bedoel ik ALLES. Wat hebben ze dan in hemelsnaam nog meer nodig als alles er al in zit? Ze worden er gezond en oud mee, dus hebben ze niks anders NODIG. Misschien voor de leuk en het knabbelen dat ze wat mogen hebben, maar NODIG is wat anders.

En het zal idd niet voor iedereen weg gelegd zijn om dieren te fokken voor de slangen, maar hoe wil je anders 25 slangen onderhouden? Ik fok ze liever zelf, dan weet ik hoe ze hebben geleefd, dat ze gezond zijn en alles hebben gehad wat ze nodig hadden, en niet geheel onbelangrijk dat ze ook een normale dood hebben gehad, enniet zomaar levend zijn ingevroren.

Mijn prioriteiten mogen anders liggen, maar dat wil niet zeggen dta ik slecht voor mijn dieren ben, of dat ik er niks om geef.
Voor mij is het niet een echt huisdier, en dus ga ik er ook niet mee zitten knuffelen. Maar ik behandel ze met respect en speel er niet mee, wat veel dieren ook niet echt kunnen waarderen overigens.
er zitten geen kinderen te trekken aan mijn dieren, en ze worden met rust gelaten als ze liggen te slapen. Word niet de hele dag mee rond gezeuld en te pas en te onpas dus uit de kooi gehaald.
Hiermee wil ik niet zeggen dat jij dat wel doet. Klaarblijkelijk ben je echt gek op je diertjes en wil je alleen het beste voor ze. Dat is altijd fijn om te horen. Maar er zijn meer hamsters die het slecht hebben in handen van kinderen dan hamsters die het slecht hebben in handen van de slangenhouder.

Klopt ik speel er ook niet mee, hamsters vinden 'spelen' (wat wij spelen noemen) helemaal niet leuk, is allen maar stress voor ze, uiteraard zijn die van mij wel gewoon tam dus ik kan ze opakken en aaien etc. om vervolges in de ren te zetten, waar ze kunnen rennen, zih wassen en onderzoeken, wat ze wel leuk vinden (ze zitten zich dan ook heel ontspannen te wassen, niet stress-wassen wat er wel mee wordt verward).
Ik maak ze ook nooit wakker, dat is uit den boze. Knipoog

De meeste mensen houden hun hamsters helemaal verkeerd, dat klopt. Men denkt dat het kinderbeestjes zijn, wat niet zo is. Ik fok dan ook nit met mijn dieren (ik zou nooit willen dat mijn diertjes bij kinderen terecht zouden komen en dat ik geen controle heb over hun voeding, huisvesting etc.)

Ik ben blij dat jij over deze dingen in ieder geval netzo denkt, maar ik blijf erbij dat ik je manier van huisvesten, in té kleinehokken, én samen met andere hamsters, niet vind kunnen, ook al zie jij ze niet als huisdieren maar als voederdieren. Lachen

Trouwens, van slangenkenners heb ik wel eens gehoord dat hamsters heel slecht zijn voor slangen omdat ze een veel te dichte vacht hebben? Nou heb ik verder geen verstand van slangen hoor, ik heb daar helemaal niets mee, dus ik zou het ook niet weten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:58

ik ben het met wuis eens dat het geen kinderdieren zijn.. mensen vinden het raar dat ze vals worden, als ze de hamsters overdag uit hun hokken halen.. tjsa je maakt ze wakker wat wil je dan? en ik vind je hokken idd ook te klein.. ik ga ze zo schoonmaken, en dan zal ik een foto maken van hun hok..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:08

Syren zijn nooit vals. Ze worden alleen verkeerd begrepen doordat men verkeerd met ze omgaat. Ik heb hier al zo vaak zogenaamde 'valse' hamsters gekregen, nou, ik kan je vertellen, geen één was vals. Valse Syren bestaan gewoon niet.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:17

Wuis schreef:
Syren zijn nooit vals. Ze worden alleen verkeerd begrepen doordat men verkeerd met ze omgaat. Ik heb hier al zo vaak zogenaamde 'valse' hamsters gekregen, nou, ik kan je vertellen, geen één was vals. Valse Syren bestaan gewoon niet.

whooeii, wat had ik graag mijn vorige hamster naar jou toe gebracht.
Dat was een Syr en een echte pitbull!
Als je ook maar in de buurt kwam hing hij in je vingers. Ik weet niet waar hij vandaan kwam, dat is misschien het grote probleem geweest. Beestje was echt niet te hanteren.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:02

slangen hebben geen last van al dat haar, maar ze hebben er ook niks aan. Het wordt gewoon uitgescheten. Er zijn slangen die niet willen eten, en als je ze dan een hamster geeft eten ze ineens weer wel. Dat is voor ons echt heel erg fijn. Vandaar dat ik ook hamster fok, ik heb namelijk een paar slangen die niet anders willen eten dan hamsters.
Ik kan ook niet hamsters in grote kooien houden, dat is in deze aantallen gewoon niet te doen. Wil niet zeggen dat ik niet weet dat hamsters dat wel prettig vinden.
Om het te compenseren voor zo ver dat gaat hebben ze bij mij iig schone bakken, en doe ik daar een dikke laag zaagsel of gehakseld stro in. Ook krijgen ze ELKE DAG vers water. En ook dat is helaas bij veel pariculieren ver te zoeken.
Het zijn en blijven dieren en die verdienen respect. Of je ze nou opvoerd of als huisdier hebt, ze verdienen een behandeling met respect.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:30

Wuis schreef:

volgens mij zijn goudhamsters idd nooit vals.. Het zijn geweldige dieren. Toen ik een goudhamster kocht bij de dierenwinkel, was die helemaal bang, en zakte helemaal in bij het aaien. In 2 dagen was hij hartstikke tam! wat een geweldige beesten zijn dat! En dan beweren er nog zo veel dat caafs sneller tam zijn.. haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:30

sherwood schreef:
slangen hebben geen last van al dat haar, maar ze hebben er ook niks aan. Het wordt gewoon uitgescheten. Er zijn slangen die niet willen eten, en als je ze dan een hamster geeft eten ze ineens weer wel. Dat is voor ons echt heel erg fijn. Vandaar dat ik ook hamster fok, ik heb namelijk een paar slangen die niet anders willen eten dan hamsters.
Ik kan ook niet hamsters in grote kooien houden, dat is in deze aantallen gewoon niet te doen. Wil niet zeggen dat ik niet weet dat hamsters dat wel prettig vinden.
Om het te compenseren voor zo ver dat gaat hebben ze bij mij iig schone bakken, en doe ik daar een dikke laag zaagsel of gehakseld stro in. Ook krijgen ze ELKE DAG vers water. En ook dat is helaas bij veel pariculieren ver te zoeken.
Het zijn en blijven dieren en die verdienen respect. Of je ze nou opvoerd of als huisdier hebt, ze verdienen een behandeling met respect.

bij mij zitten ze in grote hokken, krijgen elke dag vers water, en de hokken worden 1 keer in de week verschoond.. als je ze niet op de goede manier kan huisvesten moet je miss wat minder hamster hebben...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:36

hokken van mijn hamsters:
1:
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-8E3NBPAN.jpg

2:
Afbeelding

allebij:
Afbeelding

(drinkflesjes even aan de buitenkant gehangen,omdat ik ze even kwijt moest, ik ben er niet tevreden over, dus die komen er niet meer in.)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:02

nou sorry hoor, maar ik vind gewoon niet dat je je beesten in een labbak moet proppen.

Laat lekker mensen fokken die er verstand van hebben en weten wat ze doen. En ook de genetica kennen. Ik kan hier ook mijn ratten op elkaar donderen. Moet je eens kijken hoe veel ratten ik heb. En dat zou ook voor hamsters gelden.

Het punt is alleen, Dat je niks weet van die ratten/hamsters/muizen enz enz Beestjes die in de dierenwinkel verkocht worden, worden aan alles en iedereen verkocht. Geen medewerker in de winkel die weet hoe het met de gezondheid van die beestjes gaat. Tot gevolg dat de gefokte lijn gewoon door gefokt word zonder dat men weet hoe de gezondheid is. Zo krijg je ratten/hamsters/muizen die een slechte gezondheid of karakter hebben.

Als je ze bij een GOEDE! fokker vandaan haald, dan heb je een goede kloppende stamboom met mooie lijnen en als er dan een beestje in zit wat iets mankeerd, dan kijken ze er naar is het ernstig dan word die lijn stop gezet en. Proberen ze een andere lijn, en zo op die manier krijg je goede gezonden diertjes. Niet door lukraak alles op elkaar de kwakken wat dus is met de beestjes in de dierenwinkel of ze nu van de broodfokker zijn of van mensen thuis.

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:04

dees_daan schreef:
bij mij zitten ze in grote hokken, krijgen elke dag vers water, en de hokken worden 1 keer in de week verschoond.. als je ze niet op de goede manier kan huisvesten moet je miss wat minder hamster hebben...

Ja of nog beter gewoon de slangen weg doen Dromen
Want hamsters zijn toch veel leuker dan slangen, en slangen zijn stom en vies.
Nu even serieus, dit slaat natuurlijk nergens op he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:07

sherwood schreef:
dees_daan schreef:

Ja of nog beter gewoon de slangen weg doen Dromen
Want hamsters zijn toch veel leuker dan slangen, en slangen zijn stom en vies.
Nu even serieus, dit slaat natuurlijk nergens op he.

hoor je mij dat zeggen? Haha! ik vind slangen helemaal niet vies! vind ze leuk, en als het mocht, zou ik een rattenslang, of melkslang willen hebben, lees mijn posts in dit topic eens door.. dan zie je dat ik helemaal niet zo ben. slangen moeten eten, ja tuurlijk, maar als je de hamsters in die kleine bakjes moet houden, dan vraag ik me af waar je mee bezig bent..

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:12

Ook ik hem geen hekel aan slangen...Maar dan wel zorgen dat de voeder dieren ook een goed leven hebben gehad. En dat ze dan gewoon ooit eens uit het hok gehaald worden en een tikkie tegen de muur krijgen en dan gevoerd worden.

Een slang moet ook eten, geen moeite mee wat voor beest hij ook eet, maar wel een goed leventje voor de voeder dieren.