Daarom...steriliseren!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Daarom...steriliseren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:28

Pers of niet, kat is kat Nagelbijten / Gniffelen Want ook hier hebben de buren 2 katers ongecastreerd buiten lopen. Jawel een pers en een abbesijn. En die dekken er ook vrolijk op los hoor. Ik heb hier 3 jongen van de pers.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:29

En dat is dus een voorbeeld van een zeer asociale onnadenkende buurman/vrouw Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:30

Ik persoonlijk zou liever 100 euro in het asiel neer leggen dan zomaar een nest fokken.
Maar goed ik zou ook niet speciaal een kitten willen. ik vind oudere katten net zo leuk.
Volgens mij zit bij die 100 euro ook een tegoed voor sterilisatie trouwens. Of is dit al gebeurt.

En als mensen eerst willen zien dat het kitten een goed tehuis krijgen mbt herplaatsers, keur ik dit alleen maar goed.
Dat doe ik zelf ook namelijk!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:31

Inderdaad werd er in de meeste gevallen een bezoekje aan het huisadres gebracht. Lastig, maar als alles in orde is geen probleem toch?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:32

Yinari schreef:
En dat is dus een voorbeeld van een zeer asociale onnadenkende buurman/vrouw Knipoog

Ik heb er geen last van hoor. Als ze hadden geweten dat ik kittens van hun pers heb, hadden ze ze vast en zeker wel zelf willen hebben. De katers gaan ook niet op sjouw ofzo. Komen alleen hier en bij hun eigen huis. En daar komen geen andere katten, die van mij zijn allemaal geholpen. Lachen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:32

Enne romatjuh, als jij je poes nou laat helpen heeft mijn buurvrouw nog 5 kittens over.
Die kosten helemaal niets.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:33

Slim gebracht Nagelbijten / Gniffelen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:38

HBVisser schreef:
Enne romatjuh, als jij je poes nou laat helpen heeft mijn buurvrouw nog 5 kittens over.

silvertabby's zei je? Kom maar brengen.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:39

HBVisser schreef:
Ik persoonlijk zou liever 100 euro in het asiel neer leggen dan zomaar een nest fokken.
Maar goed ik zou ook niet speciaal een kitten willen. ik vind oudere katten net zo leuk.

Ik vind oudere katten zelfs leuker. Maar kan hier gewoon het risico niet nemen omdat we al katten en honden hebben. En de 1 heeft wel 100 euro voor een kat over en een ander dus niet.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 15:40

Meen je dat?
Het zijn zowel katers als poesjes. Tabby en gemarmerd.
De moeder is een verwilderde poes, ook silvertabby. Het is wel een europese korthaar.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:46

heb net 2 kittens opgehaald en als die 6 maanden zijn worden ze ook geholpen. Vroeger was er een soort actie voor mensen om hun katten te laten helpen. Dan was het niet zo duur en mensen brachten naar mijn weten toen ook veel sneller hun kat heen. Nu is die er niet meer of wel?

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:50

Jeetje ik had niet verwacht zo'n discussie teweeg te brengen..... Tuurlijk vind ik het verschrikkelijk wat er in de asiels zit. Vroeger hebben wij ook 2 honden uit het asiel gehaald, maar nu hebben we buiten dieren lopen dus gaat dat niet meer, onze kippen en konijnen lopen heerlijk vrij los, wonen in een buitengebied.
Het lijkt nu wel of het een misdaad is omdat ik het leuk vind een nestje katten te krijgen, die waarschijnlijk gewoon hier blijven en leesde poes wordt gesteriliseerdalle andere beesten zijn dat ook.
Ik had wel eens vaker gehoord over bokt dat iedereen zich met uitspraken zou bemoeien maar ik vind dit een beetje vreemd.
Ik weet dat wij voor onze en dieren van andere goed zijn dus praat maar lekker verder.
Misschien volgende keer even nadenken en niet over 1 persoon oordelen Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 15:55

We hebben de discussie wat groter gemaakt en ik denk niet dat hij puur en alleen nog betrekking heeft op jouw post. Meer op de nationale (en internationale) problematiek op dit gebied Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 16:05

Je reactie gaf de aanleiding om wat meer na te denken over de problemen op dit gebied.
Ik wil helemaal geen kwaad oordeel vellen. Ik hoop alleen dat ik mensen kan overhalen om hun dier te laten helpen. Dit door middel van feiten.
En het is gewoon een feit dat er teveel poezen zijn.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 16:12

HBVisser schreef:
Je reactie gaf de aanleiding om wat meer na te denken over de problemen op dit gebied.
Ik wil helemaal geen kwaad oordeel vellen. Ik hoop alleen dat ik mensen kan overhalen om hun dier te laten helpen. Dit door middel van feiten.
En het is gewoon een feit dat er teveel poezen zijn.

of te veel ongecasteerde katers. Het is maar net hoe je het bekijkt

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 16:14

Katten in het algemeen bedoel ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:02

Yinari schreef:
Straks dan ook niet meer, want dan zijn er alleen nog maar mooie tranende persjes Lachen

Een echte goede fokker zou nooit fokken met zulke afschuwelijk, bijna neusloze katten.

Dat vreselijke doorgefokte komt juist weer door mensen die onverstandig omgaan en onverstandig fokken met hun katten. Dán krijg je perzen 'zonder' neus.

Een goede fokker zal juist alleen mooie (voor zover een pers mooi kan zijn, ik vind ze allemaal afschuwelijk), goede en gezonde dieren inzetten met een normale neus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:04

HBVisser schreef:

Nee, kosten zeker helemaal niets? Als je de entingen, wormkuren, ontvlooiing, chip en castratie even negeert... Nee, dan kosten ze inderdaad niets! Slim

Negeer je die niet dat kost zo'n ''gratis'' katje de nieuwe eigenaar toch al gauw tussen de 100 en 200 euro.

Wat is een asielkat/ kitten dan ineens goedkoop (want die is 'all-inclusive')... Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:08

Ach Wuis, ik weet het wel maar het is vechten tegen de bierkaai.
Ik zit echt in mijn maag met de kittens van de buren. Zelf kan ik ze niet nemen, ik heb een soort van Rita Verdonk rondlopen.
Natuurlijk is het mijn verantwoordelijkheid niet, maar als ik niets doe hebben we hier straks ook een kolonie verwilderde katten rondlopen.
Zucht......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:15

O oeps, even vergeten wat jouw achterliggend verhaal was, ik dacht even dat je de trotse eigenaar van een pretnest was. Lachen

Ik kan me inderdaad heel goed voorstellen hoe druk je je er om maakt en hoe machteloos je staat....

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:16

Al mijn dieren, zijn en worden gesteriliseerd

Heb 2 honden, reu en teef, en zijn uiteraard geholpen. 2 kittens, en zodra ze de leeftijd er voor hebben, gaan ze samen onder het mes.
Was vanmiddag in de supermarkt en daar hing alweer een adv. met kittens, ze hebben de leeftijd van zes!! weken en mogen bij moeders weg!

Heb sinds vorige week een zwerfkitten in huis, gevonden op mijn werk, eigenlijk mocht ik er geen kat meer bij, maar omdat het een zwervertje was, mocht ze mee. Weer een zwerfkat minder, die over een aantal maanden weer jongen op de wereld brengt!

Ik heb een aantal maanden in het asiel stage gelopen, sept tot dec. En wat voor verhalen je hoort. Nest met kittens gedumpt op industrie terein etc. Verschikkelijk Huilen

Conny67

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:17

HBVisser schreef:
Ik zit echt in mijn maag met de kittens van de buren. Zelf kan ik ze niet nemen, ik heb een soort van Rita Verdonk rondlopen.
Natuurlijk is het mijn verantwoordelijkheid niet, maar als ik niets doe hebben we hier straks ook een kolonie verwilderde katten rondlopen.
Zucht......

Ik zou dat ook verschrikkelijk vinden maar niet iedereen is zo..........en daarom vond ik niet netjes om zo aangevallen te worden Knipoog
Maar er zijn idd te weinig mensen die nadenken voordat ze een dier nemen, je weet dat het geld kost en je rekening moet houden met op vakantie gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:19

Conny67 schreef:
HBVisser schreef:
Zucht......

Ik zou dat ook verschrikkelijk vinden maar niet iedereen is zo..........en daarom vond ik niet netjes om zo aangevallen te worden Knipoog
Maar er zijn idd te weinig mensen die nadenken voordat ze een dier nemen, je weet dat het geld kost en je rekening moet houden met op vakantie gaan.

Ik heb mijn excuses al aangeboden, ik dacht dat HBVisser een willekeurig iemand was met een pretnest (had haar verhaal wel gelezen maar dacht dat dit bij een andere nickname hoorde).

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:25

wij hebben een keertje een advertentie gezien dat er bij ons dicht in de buurt een nestje met katjes was dat nog geen eigenaar had. dus daar zijn we wezen kijken en we hebben een poesje uitgezocht. er werd ons verteld hoe oud het beestje was, maar achteraf bleek die leeftijd dus niet te kloppen. omdat we al hadden gehoord dat je pas op een bepaalde leeftijd je kitten mocht steraliseren hebben we daar dus eerst nog mee gewacht omdat ons katje die leeftijd nog niet had bereikt. maar na een tijdje merkten we dus dat ze dikker werd. dus wij naar de dierenarts. wij stomverbaast want de dierenarts vertelde ons dat ze zwanger was! omdat ons katje dus blijkbaar al wel ouder was als dat de vorige eigenaren ons vertelden, maar ze nog niet zo oud was dat ze ook al echt toe was aan een nestje waren we bang dat het niet goed zou gaan. gelukkig is alles wel goed gegaan en was ze een hele goede moeder voor haar 4 gezonde kleintjes. nog wel een paar keer langs de dierenarts geweest, maar dit bleek niet nodig te zijn. daarna is ze zo snel als het kon gesteraliseerd, evenals haar kittens. 1 van de kittens hebben we gehouden en we hebben moeder en zoon nog steeds Haha! . al onze katten die we eerder al hebben gehad zijn ook geholpen.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:31

Wuis, er staat in jou profiel fok alleen met katten die een stamboom hebben, waarom zou je niet mogen fokken met stamboomloze katten?
Alle 4 van ons zijn stamboomloos en allemaal schatten van katten én gesteriliseert!