Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamaraM schreef:Je mag ze heel veel geven van groenvoer cavia`s krijgen er bijna nooit last van
Promessa schreef:1 stuk groenten/ fruit is genoeg voor op een dag, anders krijgt tie te veel binnen...
Promessa schreef:Op zich alles behalve sla, dit bevat te veel water en hiervan kunnen ze diarree krijgen...
loveyoutoo schreef:Die van mij krijgen 3x op een dag groenten, smorgens vaak 1 krop witlof met z'n tweetjes. Eind van de middag vaak een paar bladen andijvie of andere groente wat we op dat moment eten. S'avonds voor het slapen nog een paar stukjes fruit. Ik vind 1 stuk per dag dan ook niet zo veel eerlijk gezegd
WildWings schreef:Edit: als de cavia helemaal geen groente gewend is uiteraard wel opletten ermee en niet onbeperkt geven, darmen zijn gauw van slag... maar dan zou ik toch vragen aan de eigenaar wat die normaal geeft. Vreemd dat dat niet is doorgegeven ook, dan.
__Jesper schreef:WildWings schreef:Edit: als de cavia helemaal geen groente gewend is uiteraard wel opletten ermee en niet onbeperkt geven, darmen zijn gauw van slag... maar dan zou ik toch vragen aan de eigenaar wat die normaal geeft. Vreemd dat dat niet is doorgegeven ook, dan.
Bedankt! Hier kan ik wel wat mee, over wat de cavia altijd krijgt is wel doorgegeven hoor.
Gewoon caviavoer. Verder niks.
Ik ga straks even zijn hok verschonen, zal ik hem wel even wassen voorzichtig.
En dan even naar die winkel voor een paar stukken fruit
Hij krijgt hier lekker veel aandacht, hij komt sowieso een paar uur per dag uit zijn hokje, want hij kan gewoon los lopen op een stukje van mijn kamer.
Heb een veilige plek voor hem uitgekozen dat hij nergens aan kan eten.
En ik geef hem ook heel veel aandacht. Als ik meestal achter de computer zit ligt die op mijn schoot te slapen!
nadina schreef:Van sla kunnen ze gasvorming krijgen, en daar kunnen ze een soort van koliek van krijgen (even in paardentaal) en daar kunnen ze dood aan gaan.
loveyoutoo schreef:nadina schreef:Van sla kunnen ze gasvorming krijgen, en daar kunnen ze een soort van koliek van krijgen (even in paardentaal) en daar kunnen ze dood aan gaan.
Dat is onzin.
Van sla krijgen ze geen gas. In sla zit alleen erg veel vocht. Mensen denken dat dat slecht is (wat niet zo is).
Van kool, daar kunnen ze gas van krijgen (net als mensen).