Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kedevr schreef:Bij de belasting dienst werken héél veel inspecteurs. Ze doorzoeken alles ook (waarschijnlijk) vooral op het internet. Ze typen op google 'hondenbelasting' in even zoeken en dan zien ze zo dat iemand een topic heeft geopend om doodleuk te vertellen dat ze de belasting onduikt.
Onzin of geen onzin, regels zijn regels en als je toch de belasting wilt ontduiken doe het dan goed en zet het niet op internet. En idd wat iemand zei dat je in NL. overal voor moet betalen maar wat let je? Dan ga je toch lekker emigreren?
Ik vind het súper dom van je om hierover een topic over te openen.
Kedevr schreef:Bij de belasting dienst werken héél veel inspecteurs. Ze doorzoeken alles ook (waarschijnlijk) vooral op het internet. Ze typen op google 'hondenbelasting' in even zoeken en dan zien ze zo dat iemand een topic heeft geopend om doodleuk te vertellen dat ze de belasting onduikt.
Onzin of geen onzin, regels zijn regels en als je toch de belasting wilt ontduiken doe het dan goed en zet het niet op internet. En idd wat iemand zei dat je in NL. overal voor moet betalen maar wat let je? Dan ga je toch lekker emigreren?
Jannepauli schreef:Als je in een 'buitengebied' woont, één of meerdere honden hebt en je terrein is rondom afgesloten door hekwerk, dan kun je proberen bij de gemeente een vrijstelling te krijgen omdat je honden als "waak- en verdedigingshond" beschouwd zou kunnen worden. En daar hoeft kennelijk geen hondenbelasting voor betaald te worden (althans in onze gemeente) Mijn buren hebben dat ooit voor elkaar gekregen met hun twee Jack Russels!
Het verhaal gaat natuurlijk niet op als je in een rijtjeshuis woont
Anne_GTI schreef:Emigreren naar Zwolle
Peetjuh schreef:Wij hebben 2 honden en ik geloof dat we maar voor 1 hond betalen en de andere hond is gewoon een logee!
Sowieso vind ik het raar dat we het moeten betalen voor hondenuitlaat stroken enzo want die plaatsen ze alleen in het dorp en wij wonen er buiten dus we hebben er niets aan en ik ga echt niet eerst met de auto naar het dorp om daar me hond uit te laten!!
SassieSjaak schreef:Hier in rotterdam is het iets van 110 euro en je 2e hond zelf 178 euro...
daantjuhhh schreef:friesiszwart schreef:hier kan ik nu kwaad om worden. Wij hebben 4 honden en allemaal aangegeven bij de gemeente. En zij komen nog geen 2 x per jaar het terrein af.
Dat is de reden waarom ik dus ook geen hondenbelasing betaal.
We wonen op een boerderij, ze doen hun behoefde dus ook op ons eigen erf.
Ik ben niet van plan om de kas dubbel te gaan spekken.
We betalen ook al een verontreiniging of milieu belasting?