Illegale hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Re: Illegale hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:08

Ik denk eigenlijk dat de hondenbelasting is verzonnen om te voorkomen dat er veel te veel honden, en daarmee overlast, zouden komen. Een beetje als rem dus. Hier is al jaren geen hondenbelasting meer, maar in plaats daarvan hebben ze de onroerend goedbelasting of iets dergelijks verhoogd. Heel raar, maar men vond dat eerlijker, vreemd genoeg. (Juist omdat zoveel mensen ontdoken).

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:17

Ik woon op een boerderij en onze honden komen nooit het erf af. Ik vind het belachelijk dat wij ook hondenbelasting moeten betalen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:25

Er zijn verschillende gemeentes waar geen hondenbelasting meer is. Ook omdat het controleren vaak meer kostte dan dat het iets opbracht, dus ze kunnen het net zo goed afschaffen, zou je zeggen.

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:29

Bij de belasting dienst werken héél veel inspecteurs. Ze doorzoeken alles ook (waarschijnlijk) vooral op het internet. Ze typen op google 'hondenbelasting' in even zoeken en dan zien ze zo dat iemand een topic heeft geopend om doodleuk te vertellen dat ze de belasting onduikt.
Onzin of geen onzin, regels zijn regels en als je toch de belasting wilt ontduiken doe het dan goed en zet het niet op internet. En idd wat iemand zei dat je in NL. overal voor moet betalen maar wat let je? Dan ga je toch lekker emigreren?
Ik vind het súper dom van je om hierover een topic over te openen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 00:46

Emigreren naar Zwolle Clown

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:40

Kedevr schreef:
Bij de belasting dienst werken héél veel inspecteurs. Ze doorzoeken alles ook (waarschijnlijk) vooral op het internet. Ze typen op google 'hondenbelasting' in even zoeken en dan zien ze zo dat iemand een topic heeft geopend om doodleuk te vertellen dat ze de belasting onduikt.
Onzin of geen onzin, regels zijn regels en als je toch de belasting wilt ontduiken doe het dan goed en zet het niet op internet. En idd wat iemand zei dat je in NL. overal voor moet betalen maar wat let je? Dan ga je toch lekker emigreren?

Dit gaat gewoon van de gemeente uit Clown Zodra hondenbelasting echt voor honden wordt gebruikt, ben ik de eerste om te gaan vertellen dat ik ook een hondje heb Clown

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:46

Kedevr schreef:

Ach, het valt wel mee hoor. Jaren geleden (en al veel vaker trouwens) is er ook eens een topic geopend over hondenbelasting, waarin ik mijn 'ontduikverhaal' heb gedaan, maar heb nooit daarna weer iemand van de belasting aan de deur gekregen hoor. Die hebben echt wel wat beters te doen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:04

Als je in een 'buitengebied' woont, één of meerdere honden hebt en je terrein is rondom afgesloten door hekwerk, dan kun je proberen bij de gemeente een vrijstelling te krijgen omdat je honden als "waak- en verdedigingshond" beschouwd zou kunnen worden. En daar hoeft kennelijk geen hondenbelasting voor betaald te worden (althans in onze gemeente) Mijn buren hebben dat ooit voor elkaar gekregen met hun twee Jack Russels! Lachen

Het verhaal gaat natuurlijk niet op als je in een rijtjeshuis woont Clown

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:06

Jannepauli schreef:
Als je in een 'buitengebied' woont, één of meerdere honden hebt en je terrein is rondom afgesloten door hekwerk, dan kun je proberen bij de gemeente een vrijstelling te krijgen omdat je honden als "waak- en verdedigingshond" beschouwd zou kunnen worden. En daar hoeft kennelijk geen hondenbelasting voor betaald te worden (althans in onze gemeente) Mijn buren hebben dat ooit voor elkaar gekregen met hun twee Jack Russels! Lachen

Het verhaal gaat natuurlijk niet op als je in een rijtjeshuis woont Clown

Ik heb dat toen ook geprobeerd, maar helaas.....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:16

Kedevr schreef:

NOu dan kunnen ze in dit topic heel wat onderduikers pakken he Tong uitsteken

nou ik ben heel braaf uit mijzelf naar het gemeentehuis gegaan en mijn 2 honden volledig op papier gezet en dus netjes aangegeven, ook mede omdat ik waakbordjes aan mijn deur heb dus ik verberg totaal niks
en tja als hun dan maar 1 hond gaan berekenen is het niet mijn probleem Haha!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:22

@TS, ik kan je geen ongelijk geven! Hondenbelasting is puur een melkkoe van de gemeente. Hier betaal je rond de 70 euro, en wat krijgt de hondenbezitter ervoor? Niets. In heel Harlingen is niet één plaats waar je hond los mag. Oh ja ze hebben er wel iets voor gekregen: de plicht om de poep van hun hond op te ruimen. Nu vind ik dat laatste overigens heel normaal, het is toch de rommel van je eigen hond dus dat even opruimen is een hele kleine moeite. Maar ik vraag me wel af waarvoor ik die hondenbelasting betaal, terwijl mijn tuin vergeven is van de kattenstr*nt. En nee, niet netjes begraven... gewoon plompverloren in het gras... bleh. Het is dat ik dit niet wist (van de hondenvoorzieningen, of liever het gebrek daaraan) toen ik hier kwam wonen, en heb mijn hond dan ook netjes aangegeven en betaal er dus wel voor.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 11:20

wij betalen het ook gewoon hoewel het eigenlijk onzin is. Laatst kregen we weer een rekening en mijn moeder las verkeerd en die dacht dat we €31.000 moesten betalen. ze schok zich gelijk dood Tong uitsteken Maarja onze hond komt heel af en toe van het terrein af dus waar betalen we nou eigenlijk voor?

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:24

Kedevr schreef:

Dank je Verdrietig Maar ben gelukkig zo dom geweest om verder niets in mn profiel in te vullen zodat ik niet te achterhalen ben. En mn boktnaam is ook niet mn echte naam Cool Mag toch hopen dat ze op het gemeentehuis wel wat meer doen, dan dit soort topics doorspitten Dromen

En hondenbelasting valt overigens onder de gemeentelijke heffingen en niet onder de landelijke belastingdienst, dus dat zijn inspecteurs die zich met hele andere belastingen bezighouden. (Waar overigens volgens mij een hoge werkdruk heerst, dus lijkt me stug dat ze zich bezighouden met dit soort zaken, maar goed....)
Laatst bijgewerkt door joozz op 25-06-08 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 12:25

Anne_GTI schreef:
Emigreren naar Zwolle Clown

Haha goed plan....

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:31

Hier in rotterdam is het iets van 110 euro en je 2e hond zelf 178 euro...

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 17:16

Peetjuh schreef:
Wij hebben 2 honden en ik geloof dat we maar voor 1 hond betalen en de andere hond is gewoon een logee!

Sowieso vind ik het raar dat we het moeten betalen voor hondenuitlaat stroken enzo want die plaatsen ze alleen in het dorp en wij wonen er buiten dus we hebben er niets aan en ik ga echt niet eerst met de auto naar het dorp om daar me hond uit te laten!!

Ik heb ff op internet gekeken en wij hoeven helemaal geen hondenbelasting te betalen in het Westland, het was per 1 jan. 2008 afgeschaft Clown

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:02

SassieSjaak schreef:
Hier in rotterdam is het iets van 110 euro en je 2e hond zelf 178 euro...

pfff en ik vind dat venlo al duur is, maar dat slaat alles

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 19:09

daantjuhhh schreef:
friesiszwart schreef:
hier kan ik nu kwaad om worden. Wij hebben 4 honden en allemaal aangegeven bij de gemeente. En zij komen nog geen 2 x per jaar het terrein af.

Dat is de reden waarom ik dus ook geen hondenbelasing betaal.
We wonen op een boerderij, ze doen hun behoefde dus ook op ons eigen erf.
Ik ben niet van plan om de kas dubbel te gaan spekken.

We betalen ook al een verontreiniging of milieu belasting?

Dat is eenmaal in Nederland, ik betaal voor de mensen die nu in de VUT zitten of AOW hebben.
Je betaalt evenveel motorrijtuigenbelasting voor een auto of je 10 km of 1000 km per week rijdt.

Een heleboel mensen betalen voor dingen waar men niet of nooit gebruik van zal maken.