gevlekte hondenrassen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re: gevlekte hondenrassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:18

3Hearts schreef:
Het was ook Grizzly , Typo Clown .
Onze new foundlander was altijd erg levendig maar is wat rustiger geworden toen ze haar voorpoot verbrijzelde. (is weer helemaal goedgekomen hoor) Maar je merkt toch wel duidelijk verschil tussen een new foundlander en een beagle bijvoorbeeld.
Clown

Dan is de naam perfect...

Beagles zijn heerlijk maar Oost-Indisch doof...

Vereisen een baasje met veel verstand van honden die in staat is eerlijk en consequent op te voeden Ja

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:20

Ik neem aan dat dat ras dus van Duitse oorsprong is... Waarom zou je het dan eigenlijk Deense Dog noemen!? Huilen van het lachen

Wij laten hier in Gent wel eens de asielhonden uit, vriendin had vandaag een Duitse Dog uitgekozen. Superlief dier, maar hij was echt uitgemergeld. Verdrietig
Zou 'm zo mee genomen hebben naar huis (jammer dat 'ie ongeveer net zo groot is als mijn kamer). Alle beesten die daar zitten eigenlijk wel. Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:22

Spirit schreef:
Ik neem aan dat dat ras dus van Duitse oorsprong is... Waarom zou je het dan eigenlijk Deense Dog noemen!? Huilen van het lachen

Wij laten hier in Gent wel eens de asielhonden uit, vriendin had vandaag een Duitse Dog uitgekozen. Superlief dier, maar hij was echt uitgemergeld. Verdrietig
Zou 'm zo mee genomen hebben naar huis (jammer dat 'ie ongeveer net zo groot is als mijn kamer). Alle beesten die daar zitten eigenlijk wel. Clown

Mijn buren hebben er ook één...Tis wel een schat, maar heeft echt zo'n uitdrukking van: Niet te snel en geen moeilijke commando's a.u.b.!!!" Clown

En in het asiel is inderdaad heel veel te vinden wat ik ook graag in een oversized handtasje mee zou willen nemen Knipoog

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:30

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:31

@ spirit: zeker knap Vingers aflikken

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:32

[LZP] > [BB]

Aniek93

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:33

Wij hebben ook een drentse patrijs. Hele leuke en mooie honden.
Op mijn profiel staan een paar foto's.
succes, ik ben benieuwd wat het word.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:43

Op de vorige pagina werd het jachtinstinct aangehaald;
Wij hebben nu 2 duitse staande langharen die beide worden gebruikt (of naja, 1tje is in de leer Tong uitsteken ) voor de jacht. Máár als we in het park of bos aan het wandelen zijn kan er op een meter afstand een konijn zitten, die negeren ze gewoon. Zolang jij hem er niet op wijst/ophitst of hem angstig terug gaat roepen denkt de hond dat het niet geweldig interessant is. Terwijl wanneer ik mijn waxjas aan heb en de hele ambiance is 'jacht' zijn ze niet te houden Lachen
Onze vorige hond, ook een dsl, keek ook niet naar wild, kwam uit een showlijn, werd niet gebruikt voor de jacht en was er dus niet in geinteresseerd. Het ligt dus heel erg aan je eigen houding met de hond. Zo ken ik meer voorbeelden van mensen die de hond gewoon los kunnen laten in het bos terwijl ze er ook mee jagen. (uitgezonderd de springerspaniel en de ds Draadhaar. Draadharen zijn feller)

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 21:48

Ik ga nog altijd voor de Friese Stabij's. Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 22:34

Casca schreef:
Op de vorige pagina werd het jachtinstinct aangehaald;
Wij hebben nu 2 duitse staande langharen die beide worden gebruikt (of naja, 1tje is in de leer Tong uitsteken ) voor de jacht. Máár als we in het park of bos aan het wandelen zijn kan er op een meter afstand een konijn zitten, die negeren ze gewoon. Zolang jij hem er niet op wijst/ophitst of hem angstig terug gaat roepen denkt de hond dat het niet geweldig interessant is. Terwijl wanneer ik mijn waxjas aan heb en de hele ambiance is 'jacht' zijn ze niet te houden Lachen
Onze vorige hond, ook een dsl, keek ook niet naar wild, kwam uit een showlijn, werd niet gebruikt voor de jacht en was er dus niet in geinteresseerd. Het ligt dus heel erg aan je eigen houding met de hond. Zo ken ik meer voorbeelden van mensen die de hond gewoon los kunnen laten in het bos terwijl ze er ook mee jagen. (uitgezonderd de springerspaniel en de ds Draadhaar. Draadharen zijn feller)

Wel apart, die van ons flipt uit bij het zien van wild...Hij weet dat hij er dan niet heen mag....En dan maakt hij me een geluid...

Klinkt echt vreselijk....Is zeker moielijk voor hem die drift onder controle te houden Huilen van het lachen

Onze DSL en Ruwharige Tekkel worden ook beide voor de jacht gebruikt, dus het zit er wel in...De Tekkel is lleen nog eens 10 keer feller dan onze Bruuntje

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:08

*keek even in je profiel* Mooie duitse staande!! Is het een duits gefokte hond (zijn kennelnaam...)? Die zijn namelijk wat feller dan de nederlandse. Bij onze jonge hond zit er ook iets duits bloed bijin omdat de fokker de 'nederlandse watjes' wat wilde versterken en daar kun je het zelfs bij merken..

De bloedlijn bepaald dus ook grotendeels wat voor hond je straks naast je hebt lopen.. Het beste kun je als je een ras hebt uitgezocht naar de rasvereneging gaan en daar vragen of er een wenselijk nestje geregistreerd staat.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:11

Casca schreef:
*keek even in je profiel* Mooie duitse staande!! Is het een duits gefokte hond (zijn kennelnaam...)? Die zijn namelijk wat feller dan de nederlandse. Bij onze jonge hond zit er ook iets duits bloed bijin omdat de fokker de 'nederlandse watjes' wat wilde versterken en daar kun je het zelfs bij merken..

De bloedlijn bepaald dus ook grotendeels wat voor hond je straks naast je hebt lopen.. Het beste kun je als je een ras hebt uitgezocht naar de rasvereneging gaan en daar vragen of er een wenselijk nestje geregistreerd staat.

Ja, is helemaal Duits gefokt. Mijn vader heeft hem ook met opzet uit Duitsland gehaald. Maar hij is erg geliefd in Nederland bij de jury's (daardoor wat minder bij e concurrentie...hondenwereldje is ook een aparte wereld Knipoog )

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:16

jammer dat je geen duidelijke foto in je profiel van hem hebt kwa bouw Knipoog Wel veel meer beharing dan onze oude hond (de jonge moet al zn haren nog krijgen Tong uitsteken) helaas ja, in het hondenwereldje wordt je vaak het licht in de ogen niet gegunt (in de show)... Jacht is weer heel wat anders Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:17

Casca schreef:
jammer dat je geen duidelijke foto in je profiel van hem hebt kwa bouw Knipoog Wel veel meer beharing dan onze oude hond (de jonge moet al zn haren nog krijgen Tong uitsteken) helaas ja, in het hondenwereldje wordt je vaak het licht in de ogen niet gegunt (in de show)... Jacht is weer heel wat anders Haha!

Gelukkig wel ja, want jacht doen we ook het liefst Lachen
Ik ga eens op zoek naar een foto in stand!

Weet wel dat Bruno groter is dan de gemiddelde nederlands gefokte Duitse langhaar...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:26

Afbeelding

Niet de beste foto wat we van hem hebben (wintervacht etc...En had net lekker in de bosjes gewoeld en de stand is niet echt perfect)...Maar kun je toch een beeld van hem krijgen... Lachen

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:29

Leuk dit topic, ik zag ook even de husky voorbijkomen.........en ik geloof niet dat die thuispast tussen de andere aangehaalde honden hier. Übereigenwijs......(daar is de beagle niets bij;)) Maar wel de mooiste vant stel natuurlijk Schijnheilig zie profiel)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:30

wat een stevige! op deze foto staat hij wel wat raar in zn verband maar het is een heel ander type dan dat ik hier gewend ben Haha! en een flink volle staart! het gehele beeld is wat meer hond Haha! en een groot front! maar geweldig dat hij het zo goed doet! (ned kamp. Knipoog )

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:36

Casca schreef:
wat een stevige! op deze foto staat hij wel wat raar in zn verband maar het is een heel ander type dan dat ik hier gewend ben Haha! en een flink volle staart! het gehele beeld is wat meer hond Haha! maar geweldig dat hij het zo goed doet! (ned kamp. Knipoog )

Voor de Duitse principe's is het ook een beste beer hoor Haha!

Een echtpaar wilde ooit hun Duitse staande door Bruno laten dekken...De man vond de hond geweldig en de vrouw wilde haar arme schat het niet aandoen...zo'n kolos op haar arme lijfje Huilen van het lachen

Hij heeft het inderdaad heel goed gedaan en we wilde met hem gaan fokken...Maar er zijn rare dingen gebeurd toen in Nederland waardoor mijn vader er geen zin meer aan had...Hij zou bijvoorbeeld zulke erge HD moeten hebben dat hij de 3 jaar niet zou halen volegsn dierenarts...We hebben echter nooit geen foto's gezien...NADA!

Met 5/6 (jawel, nog steeds in leven Knipoog ) Hier in Duitsland geröngt en niks te zien.... Verward
We willen nu kijken of we hem nog even in Duitsland kunnen inzetten in de fok als er vraag naar hem is Lachen

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:46

Raar van die röntgen! maar zulke verhalen komen me bekend voor! Een bevriende golden fokker gaat altijd naar Duitsland voor de foto's...
Naar een hond die het goed doet in de jacht en op de show is altijd wel vraag Lachen wel heel grappig dat ze het hun hondje niet aan wilde zoen om haar door zo'n grote te laten dekken Haha! hier mag ook wel wat maat bijin in Nederland. Ik hoop dat onze jonge hond wat groter wordt want onze oude is maar 61/62 cm en daar wordt niet raar van opgekeken... dus meer maat mag van mij wel Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 23:50

Vrienden van ons hebben ook altijd Duitse Staandes gehad. Echt lieve dieren allebei!

Die ene is helaas overleden, toen is de nieuwe ervoor in de plaats gekomen. Ik heb er alleen maar hilarische foto's van, met van die slungelige poten enzo, nog superjong. Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 14:43

Wij hebben jaren een Engelse pointer gehad uit het asiel, heerlijk dier, en zo prachtig getekend dat hij was Lachen

Spirit: ze zijn daar idd allemaal mager, ze voeren er nochtans wel goed, maar ik denk dat het de stress is... Ik ben de eerste 2 jaar unief elke dag gaan wandelen Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:27

Ik ben ook net weer terug van een wandeling. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 18:56

Bloos! Al die berichten hier Bloos!

Hebben gister zojuist naar een hond gekeken.
Mooi bruin gevlekt teefje.

We hebben haar meegenomen!
Is een kruising friese stabij. En zon dotje Lovers
Superondernemend, en weet nu het commando liggen al Nagelbijten / Gniffelen (vijf keer proberen, ze snapte het perfect Nagelbijten / Gniffelen )

Ze heet maud (Maar daar ben ik het niet mee eens )

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 19:15

Leuk joh!!
foto Haha!

Maud vind ik een mooie naam joh! Bloos!
Andere leuke frieze naam is misschien jildau?
Of heb je liever een echte honden naam Clown
Die van mij heten bailey en demi Haha!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 20:43

oh! Gefeliciteerd met jullie aanwinst!!! We willen wel foto's natuurlijk Haha! Knipoog