Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:hallo.
Ik belde vanmorgen met de melding dat er een roofvogel vast zat op mijn zolder.
Ik werd voor mijn gevoel niet sereus genomen en kreeg het antwoord dat het een Zwaluw zou zijn.
Ik ben geen vogel kenner maar een wel een dierverzorger. Ken toch wel wat kenmerken van een vogel. Ik heb maar via anderen advies gevraagd.
Maar hier (onder bericht) een foto van het diertje bij mij op mijn hoge hooizolder. Ik heb het diertje niet naar buiten kunnen lijden. Jammer genoeg weet ik niet wat er met het diertje is gebeurd. Ik kan namelijk niet op elke plek op zolder komen. Maar hij vliegt niet meer vrolijk rond. Nadat hij een stuk of 10x tegen de ramen is gevlogen. Mijn ramen kunnen namelijk niet open en de weg naar beneden naar de deur kon de vogel niet vinde.
Hier een foto van het dier:
http://home.hetnet.nl/~runningkawa/vogel.jpg
Zoals je ziet geen zwaluw!
Miss_Montana schreef:Ja goed joh! Dan is hij nu weer lekker buiten aan het bijkomen![]()
Ben érg benieuwd wat de vogelopvang zegt
'Hierbij wil ik jullie even heel erg bedanken voor jullie hulp bij het vangen van deze 'zwaluw'. N.a.v. ons telefoongesprek vanmorgen waarin u mij voor gek verklaarde dat ik een roofvogel in mijn schuur dacht te hebben terwijl u ervan overtuigd was dat dit een zwaluw was. Hierbij heb ik een foto ervan gemaakt en ja, ik moet tot de conclusie komen dat u gelijk heeft: het is een typische zwaluw' Nogmaals bedankt dat u niet in actie bent gekomen voor deze hulpeloze vogel...
blokje schreef:Kuikens?? Iel
runningkawa schreef:misschien kun je de foto beter zelf opslaan en uploaden, als ik hem nu verwijder zien ze geen foto meer
paars schreef:blokje schreef:Kuikens?? Iel
Nou ja, geen levende....
maar iets anders mag ook, maar roofvogels eten nu eenmaal.....andere beestjes!
blokje schreef:Muizen genoeg op zolder :p Ze vangen denk ik eerder wat beweegt dan wat dood is
blokje schreef:Die vensterbank op de foto kan ik makkelijk zien ht is het raam presies aan de andere kant. En daar kan ik niet komen dat is te gevaarlijk vanwegen slechte houten vloer die daar ligt.
Maar ik ben nu nog eens over de zolder gelopen hij is echt weg!
En ik zie ook niets op de 'vensterbank' want toen hij telkens tegen het raam vloog en neer viel zag ik altijd zijn staart maar ook die zie ik niet meer.
Dus ik heb de goede hoop dat hij uitgevlogen is.
Ga NU de vogel opvang een mail sturen, het was om 8:50 dat ik belde rustig moment lijkt mij!Ik vind dat hij me sereuser had mogen nemen ik had en plaatje van zwaluwen voor me en daar leek hij ECHT niet op! maar toch verklaarde hij me voor gek.
Hopelijk vliegt het dier nu achter in ons natuur gebied!