kat elastiekje om poot -> helemaal opgezwollen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivoli

Re: kat elastiekje om poot -> helemaal opgezwollen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:45

goedemorgen....hitsige reactie's hier.

Ik vraag me inderdaad wel af waarom je een elastiekje om de poot van een kat wil knuppen? Verward

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:46

Daar, mijn best Tivoli, zullen wel nooit achterkomen... en achter de leeftijd van broertjelief ook niet.

*zucht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:47

Sodeletuut schreef:
Mijn broertje is 11 jaar en nu mag iedereen wel ophouden met dat klotengezeik want daar heb ik gewoon geen zin meer in, het is nu gebeurt en het gebeurt nooit meer oke!?

Hij is 11 Maanling Sigaar

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:48

gelukkig gaat het al weer wta beter met je kat! ze ziet er idd niet uit alsof ze dood ligt te gaan, dus dat zal wel goed komen..

Wel een beetje vervelend dat het maar door moet blijven gaan over je broertje, het is nou eenmaal zo gebeurd, niet slim van hem, maar dat is nu gewoon klaar! Het jongetje heeft er véél spijt van, moet hij dan ook nog half bokt over hem heen krijgen dat hij niet normaal is, een dierenmishandelaar etc.. Kom op zeg, hij is nog maar 11!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:49

Ooooohhhhh hij is 11!! Sorry, niet goed gelezen.

dat maakt de zaak alleen maar erger

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:51

Jongens, het is gebeurd.
Daar kun je nu niets meer aan veranderen, zoals de TS zegt is haar broertje er ook van geschokken en zal het niet meer gebeuren.

Misschien helpt wat verkoeling? Iig heel veel succes met de kat, maar dat komt vast goed! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:51

Michelle_x schreef:
Wel een beetje vervelend dat het maar door moet blijven gaan over je broertje, het is nou eenmaal zo gebeurd, niet slim van hem, maar dat is nu gewoon klaar! Het jongetje heeft er véél spijt van, moet hij dan ook nog half bokt over hem heen krijgen dat hij niet normaal is, een dierenmishandelaar etc.. Kom op zeg, hij is nog maar 11!

Het is "gewoon" gebeurd? Ik heb hier toch ook weer een heule andere definitie bij Knipoog

Maar goed ik merk dus wel dat bepaalde dingen niet meer zo 'normaal' zijn Boos!

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:52

Jongetje krijgt bokt over zich heen?
Zit ie ook op bokt dan?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:52

Mleen schreef:
Ach ja ieder kind doet wel wat, niks aan de hand,

Ja...maar zoiets.
Hij is 11 dus volkomen bij z'n verstand.
Bij ons op het werk heet dit dierenmishandeling.

Heb zulke dergelijke 'handelingen' ook meegemaakt en je mag nog blij zijn dat het zo goed is afgelopen.
Bij sommige sterft zo'n poot af en moet het geamputeerd worden.
Wat ik niet begrijp is waarom je zo'n topic opent en niet gelijk de da belt.
En wat ik ook niet begrijp is waarom je zo verbaasd over de reacties bent, je had dit toch kunnen verwachten bij zoiets.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:54

Michelle_x schreef:
Kom op zeg, hij is nog maar 11!

En daar begint de ellende altijd........

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:54

_Tivoli_ schreef:
Jongetje krijgt bokt over zich heen?
Zit ie ook op bokt dan?

Mijn gedachte.

11 jaar?

Dan moet ie toch wel helemaal een theorie achter 'laat ik dat pootje eens even afbinden met een elastiekje' gehad hebben. En dan ook nog vergeten.

bizar

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:56

En als de poot dik is,moet het elastiekje wel aardig strak hebben gezeten.
Dus terwijl het stiekje erom werd gedaan,moet hij toch al gemerkt hebben dat het wel erg strak zat?
Stribbelde de kat niet tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:58

Goed toen ik 11 was speelde ik op straat met knikkers, speelde met mn barbies of lego,
deed aan kaatseballen, of verstoppertje.
En probeerde een slak te redden als zij huisje beschadigd was....

Goed ik zal het wel nooit begrijpen denk ik. Scheve mond

_Tivoli_ schreef:
Stribbelde de kat niet tegen?

Ik hoop dat het jochie helemaal open is gehaald, zal hem leren dat dít dus níet kan.
Idd het begint bij een pootje afbinden, hóe komt hij op deze bizarre ideeen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:59

Sodeletuut schreef:
Chiqa schreef:
Nou dan hopen we maar weer dat het arme dier dr niets aan overhoud, elastiekje zat vrij straks als ik het zo bekijk.

Verder ga ik mee met Kiwiko.

mijn broertje is gewoon normaal hoor, maar dit kan gebeuren Knipoog

Dit vind ik een zeer ernstige reactie.Dit soort dingen moegn niet gebeuren Boos! Zeker niet als een kind elf is.

Mijn dochter is ook zo oud en als ze zo iets verzon zou het haar beste dag niet zijn.

Maar goed ik heb op een asiel gewerkt en een paar van zulke stommeteiten mee gemaakt.Een Afgaan met een afgebonden poot, door kinderen.Een bobtail met aan elkaar geniette oren door kinderen en het beest was zelfs nog argesief geworden en had gebeten.Gek hè.

En die kinderen?Die konden er allemaal niks aan doen ,want het zijn kinderen hè.Blijkbaar hoef je als kind je hersens niet te gebruiken.

Ik heb zelf kinderen,maar hier in huis zal er geen één zo iets naar mijn dieren doen.Mochten ze het wel doe zou ik A geen topic starten maar een dierenarts van wacht bellen
B die laten betalen door kind lief van zijn eigen zakgeld.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:02

Ik vind het zielig om allemaal over dat jongentje te beginnen.
Jah het is verveelend voor die kat heel verveelend zelfs, maar het kan gebeuren met kinderen.
Mischien vind een ander knotjes bij een paard maken wel dierenmishandeling als ze te strak zitten bijv.

Ik kan me best voor stellen dat je als klein kind het pootje van je poes wil verzieren zo dat ie ook mee kan doen met het ek (om even in het ek sfeer te blijfen Tong uitsteken ) ofzo iets, Kijk als het nou ecspres was gedaan is een heel ander verhaal.
Maar als dat jongetje van 11 er geen spijt van had was hij echt niet met die kat gaan knuffelen hoor of wel soms
Ik denk dat dat jochie echt spijt had .

En dat sommige gewoon en normaal anders op vatten is hun eigen probleem dat kan je ook gewoon netjes zeggen!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:04

nestle schreef:
Jah het is verveelend voor die kat heel verveelend zelfs, maar het kan gebeuren met kinderen.
Mischien vind een ander knotjes bij een paard maken wel dierenmishandeling als ze te strak zitten bijv.

Ik kan me best voor stellen dat je als klein kind het pootje van je poes wil verzieren zo dat ie ook mee kan doen met het ek (om even in het ek sfeer te blijfen Tong uitsteken ) ofzo iets, Kijk als het nou ecspres was gedaan is een heel ander verhaal.
Maar als dat jongetje van 11 er geen spijt van had was hij echt niet met die kat gaan knuffelen hoor of wel soms

En dat sommige gewoon en normaal anders op vatten is hun eigen probleem dat kan je ook gewoon netjes zeggen!

Oh please...

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:04

Wat een reacties weer..
Maanling, het is ondertussen wel duidelijk hoor dat je haar broertje zo ontzettend dom vind en een dierenmishandelaar en weet ik het wat nog meer.

TS: hoe gaat het inmiddels met de kat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:10

nestle schreef:

Vind dit een beetje een rare vergelijking, een poot die afgebonden is of knotjes? Nee, imo niet te vergelijken. Als ze het niet op tijd hadden ontdekt was het 'dag pootje', zie niet in wat er met strakke knotjes kan gebeuren. Daarnaast vind ik het ook raar 'dat jij het je wel voor kan stellen', is nl niet echt normaal dat een jongen van 11 dat doet hoor. En hij doet het écht niet omdat hij voetbal fan is en een pootje wil versieren dmv een strak elastiekje. Je kan veel zeggen maar hij heeft het wel expres (ecspres Verward) gedaan, hij heeft alleen de gevolgen er niet van in gezien. En dát zou dan weer wel vrij logisch zijn aangezien verantwoordelijkheidsgevoel pas op latere leeftijd komt. Dan praat ik het nog steeds niet goed want er zijn alsnog veel kinderen die er niet op komen om dit te doen.

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:14

akci schreef:
Mleen schreef:
Ach ja ieder kind doet wel wat, niks aan de hand,

Ja...maar zoiets.
Hij is 11 dus volkomen bij z'n verstand.
Bij ons op het werk heet dit dierenmishandeling.

Heb zulke dergelijke 'handelingen' ook meegemaakt en je mag nog blij zijn dat het zo goed is afgelopen.
Bij sommige sterft zo'n poot af en moet het geamputeerd worden.
Wat ik niet begrijp is waarom je zo'n topic opent en niet gelijk de da belt.
En wat ik ook niet begrijp is waarom je zo verbaasd over de reacties bent, je had dit toch kunnen verwachten bij zoiets.

Shocking zeg, sjonge jonge, een jongentje dat ik ken heeft een kat in de fik gestoken en daarna begraven, dat vind ik toch wel heel wat meer erger dan een elastiekje om een pootje binden.

Man ik vind sommigen echt een stelletje drama queens hoor! De kat is niet dood, jongentje beseft zijn fout, 11 jaar of niet. Klaar toch, het gaat helemaal niet verder over het jongentje maar over hoe de kat geholpen moet zijn!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:17

Ik vind het ook geen slimme actie van broertjelief, maar ik denk inderdaad dat er iets achter heeft gezeten van 'de poes versieren' ofzo, armbandje om. Hij heeft inderdaad de gevolgen niet kunnen overzien. Zullen we nou ophouden met over broertjes stomme actie te z**ken? Want daar heeft TS ook niks aan. Broertje beseft zijn fout en zal het nooit weer doen en bovendien - de kans dat hij dit leest is klein.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:18

Nou ik denk dat het nu wel duidelijk is dat de één het een ondenkbare actie vind voor een kind van 11 en de ander het zich nog wel kan voorstellen. De meningen zijn uitgewisseld dus ik denk dat we nu wel klaar zijn met het gekat over dat kind nietwaar?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:19

Ik denk dat ik maar even ga temmen, erg, erg kinderachtig sommige reacties in dit topic. De mensen hier zouden zelf wel onder de elf kunnen zijn. Alsjeblieft zeg, maar doorhammeren over hoe dom dat broertje wel niet is en hoe abnormaal hij wel niet is. Hoe zielig ben je als je het normaal vindt om iemand zo'n schuldgeboel te geven over haar broertje? Doe alsjeblieft normaal en vind je normale verstand en laat het onderwerp over hoe dom dat broertje wel niet is rusten en geef fatsoenlijk advies.

Erg gemeen en laag sommige reacties, die bokkers mogen zich goed schamen.

TS, heb je nog foto's van hoe het pootje er nu uitziet?

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:22

Ze vraagt advies over de kat, niet om haar broertje af te kraken.
Hiervoor kun je beter PBen, en ontopic blijven over de kat. Want daar gaat het allemaal om, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:23

xx_Horsiex schreef:
Ik denk dat ik maar even ga temmen, erg, erg kinderachtig sommige reacties in dit topic. De mensen hier zouden zelf wel onder de elf kunnen zijn. Alsjeblieft zeg, maar doorhammeren over hoe dom dat broertje wel niet is en hoe abnormaal hij wel niet is. Hoe zielig ben je als je het normaal vindt om iemand zo'n schuldgeboel te geven over haar broertje?

Ik denk dat de meesten geen enkele blaam treffen in dit topic, integendeel. Dit is een forummet allemaal dierenliefhebbers vergeet dat even niet.

En doorhammeren?

Mwaahhh....ik kan reactie niet serieus nemen, het spijt me ik mag toch hopen dat de gemiddelde jeugd hier anders over denkt Lachen

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:25

Ja maar vind je het dan echt nodig om je mening steeds te herhalen en zout in de wond te wrijven? Ik ben ook een dierenliefhebber hoor, net zoals de andere in dit topic.

Maar ik denk dat de TS zich banketstaaf genoeg voelt en haar broertje ook, dan vind ik het zeer gemeen en laag als men er over door blijft hameren hoe zielig dit wel niet is en hoe dom dat jongentje wel niet is. Een keer is toch genoeg of niet dan? Ben je zo'n zielig figuur dat je zout in de wond blijft gooien?

Dan ben je in mijn ogen nog dommer dan dat jongetje.