Aangereden vogel: hoe ombrengen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Aangereden vogel: hoe ombrengen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 16:44

Op de boerderij van mijn vriendin halen ze ook niet altijd een DA erbij... vaak kan je zelf wel inschatten of een dier nog te redden is... (helemaal als het zo zwaar gewond is).
Mijn vader bracht ook liever zelf de dieren om ipv de DA erbij te halen als de DA toch hetzelfde ging doen... Nagelbijten / Gniffelen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:44

KiWiKo schreef:
LauraMc schreef:
ouw, onderkoeling lijkt mij ook niet echt een fijne dood.. Scheve mond

onderkoeling en verdrinken zijn de mooiste manieren om dood te gaan..........

Haha ik vraag mij af welk boek jij gelezen hebt...

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:46

Er nog een keer overheen rijden.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:50

Wij hebben pas een jong haasje onder de auto gehad, beest was helemaal de weg kwijt en zijn bot stak echt een stuk uit zijn poot. Daar was dus ook niks aan te doen en het eerst wat ik zei was ''nu móéten we hem dood maken anders heeft ie ontzettend lang en veel pijn'' mijn vader heeft hem toen gepakt en de haas met zijn kop op een stalen hek ''getikt''. De haas was in 1 klap dood en heeft echt maar 3 minuten pijn gehad op deze manier.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:54

Ik heb geen idee wat ik zou doen. Waarschijnlijk zou ik de ballen niet hebben om een nek om te draaien of een dier heel hard tegen de muur te slaan. (daarbij ben ik daar vast niet sterk genoeg voor Clown )

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:54

Miss_Montana schreef:
detour schreef:
Gek he? Een pistool klinkt daadkrachtiger en barmhartiger dan een baksteen (of in het geval van een paard een betonmolen of i.d. Clown )

Idd, dat bedoel ik. Maar nu heb ik dat ook meerdere keren meegemaakt. Dat een dier zo gewond was dat hij dmv een kogel uit z'n lijden is verlost. Een half jaar geleden ook een aangereden everzwijn, lag al een tijdje in de wei en kon z'n achterhand niet gebruiken (heup gebroken). Toen hebben we de boswachter gebeld en hij heeft hem doodgeschoten, ik stond ernaast. Hij miste alleen 1x waardoor het dier in paniek raakte en dat was wel balen. Maar als je te dichtbij komt kunnen ze je behoorlijk toetakelen ook al zijn ze gewond. Het was vrij snel gebeurd en in je hart weet je dat doodschieten het humaanste is om te doen.

Ook mijn buren in de Ardennen die ruim 100 koeien hebben, als een koe zo gewond is komt er geen DA aan te pas. Kogel door z'n kop en klaar.

Idd, klinkt het meest barmhartig, Montana, het zal vast een naar gezicht zijn maar geen enkele manier is prachtig; alleen als ze zelf vredig inslapen na een lang leven gehad te hebben.. Ach gut

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:57

goh nu weet ik ook wat ik moet doen als ik een mens aanrij met mijn auto waarvan ik denk dat hij het niet red Haha! en datie pijn heeft om hem zo snel mogelijk uit zijn lijden te verlossen zijn er goede mogelijkheden,ga toch niet naar een huisarts/ziekenhuis brengen of een ambulance bellen hier worden goede diverse mogelijkheden gegeven :

1. Rij er nog een keer overheen
2. gooi een steen tegen zn kop
3. prop hem thuis in de vriezer
4. Gooi hem het kanaal in
5. tegen de muur aan smijten Haha!

toch fijn dat mensen dat soort dingen gelijk inschatten of een dier wel of geen kans meer heeft, wrom niet naar een dierenarts ofzo brengen of een dierenambulance bellen?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:00

SecretLIN schreef:
goh nu weet ik ook wat ik moet doen als ik een mens aanrij met mijn auto waarvan ik denk dat hij het niet red Haha! en datie pijn heeft om hem zo snel mogelijk uit zijn lijden te verlossen zijn er goede mogelijkheden,ga toch niet naar een huisarts/ziekenhuis brengen of een ambulance bellen hier worden goede diverse mogelijkheden gegeven :

toch fijn dat mensen dat soort dingen gelijk inschatten of een dier wel of geen kans meer heeft, wrom niet naar een dierenarts ofzo brengen of een dierenambulance bellen?

Allemachtig, ik hoop maar niet dat zieke geesten op Bokt dit suggestieve lijstje lezen. Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:01

omdat de dierenarts zelf de nek had omgedraait Nagelbijten / Gniffelen

Ik kan heel goed inschatten of een vogels zéker geen kans meer heeft op overleven. Bij twijfel roep ik hulp in.
Maar ik vind het een stuk humaner om een dier direct uit zijn lijden te verlossen dan te wachten op de dierenambu die hetzelfde zal doen...
Dierenarts brengen is geen optie: diertje zal daardoor nog meer lijden.

Detour: 1 voordeel: weinig mensen bezitten zo'n grote vriezer om mij in te stoppen Haha!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:04

SecretLIN schreef:

Wanneer een beest z'n ogen half uit z'n hoofd heeft liggen, organen door de knup zitten of botten duidelijk zichtbaar zijn lijkt me het niet waarschijlijk dat dit beest het gaat overleven. Sowiezo een wild beest dat gewond raakt zal een zeeeer kleine overlevingskans hebben.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:05

Wanneer een beest z'n ogen half uit z'n hoofd heeft liggen, organen door de knup zitten of botten duidelijk zichtbaar zijn lijkt me het niet waarschijlijk dat dit beest het gaat overleven. Sowiezo een wild beest dat gewond raakt zal een zeeeer kleine overlevingskans hebben.

Haha! Haha! Haha! (*Ziet roadrunner ineens voor zich, net in een ravijn gestort.. Wat kun je jij heerlijk plastisch uitdrukken, petje af! Knipoog )

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:07

Katja schreef:
Als een kat hier een vogel heel erg te pakken heeft gehad leggen we die in de diepvries dan vallen ze snel in slaap en gaan dood.
Maar onderweg heb je die natuurlijk niet bij je.

dit is vaak niet de snelste oplossing, voordat zo'n beest dan echt dood gevroren is.... dat duurt echt nog wel even hoor. zeker een half uur. ik zou er denk ik met de auto overheen rijden of een steen op zijn kop slaan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:34

Aldewereld schreef:
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om zo'n diertje te vergassen. Bovendien hou je het dan ook 'schoon', geen bloed overal o.i.d.

Doe het diertje in een vuilniszak en hang het achter de uitlaat van de auto. Zak er stevig omheen vasthouden en iemand anders een tijdje gas laten geven.
Diertje zal wat gaan stuipen maar op een gegeven moment wegzakken en sterven. Heel sneu, maar in mijn ogen redelijk vriendelijk.

Ja joh... ik heb ook altijd een vuilniszak ( of tas ) bij me....
Sowieso lijkt me dat nou ook niet echt een fijne manier van inslapen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:40

Pff wat een lugubere manieren komen hier voorbij Nagelbijten / Gniffelen .
Ik zou zo'n beestje ook nooit de nek om durven draaien, zou nog jaren met een schuldgevoel rondlopen Clown .

Ik zou gewoon gaan voor een steen op de kop, hoe zielig ik het ook vind.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:43

SecretLIN schreef:

helaas mag dat niet Lachen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:45

heb het niet helemaal gelezen maar op de eerste pagina word gezegt verdrinken

ik ben dus bijna verdronken toen ik een jaar of 7was en geloof me dit is niet echt prettig en je raakt dus niet eerst bewusteloos voordat je dat word spartel je alle kanten in om adem te halen etc.
en ik kan het weten me vader heeft me nog moeten redden uit het water.

ik zou ook een steen pakken en die erop gooien.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:22

mocht ik toevallig mn pistool bij de hand hebben (ben lid van een schietvereniging) dan zou ik die gebruiken.
Met de blote hand durf ik niet en ben ik bang dat het niet lukt ook. Eventueel zou ik een flinke kerel die in de buurt is vragen on het te doen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:08

Een dier wat haren heeft moet je niet in de vriezer doen. Athans, niet in een huis, tuin en keukenvriezer. De dieren die gaan veel te langzaam dood. Eerst zullen de uitstekende delen langzaam afsterven (pootjes, oortjes) en daarna zal ie langzaam wegzakken. Maar een waardige en pijnloze dood is het absoluut niet.
Kijk maar naar discoverychannel waar ze nu die serie over de Mount Everest hebben. Al die mensen zeggen ook dat het niet fijn is als je de eerste bevriezingsverschijnselen hebt.

Dan zou ik toch echt een andere manier zoeken om het beestje te doden.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:09

Iris82 schreef:
Een dier wat haren heeft moet je niet in de vriezer doen. Athans, niet in een huis, tuin en keukenvriezer. De dieren die gaan veel te langzaam dood. Eerst zullen de uitstekende delen langzaam afsterven (pootjes, oortjes) en daarna zal ie langzaam wegzakken. Maar een waardige en pijnloze dood is het absoluut niet.
Kijk maar naar discoverychannel waar ze nu die serie over de Mount Everest hebben. Al die mensen zeggen ook dat het niet fijn is als je de eerste bevriezingsverschijnselen hebt.

Dan zou ik toch echt een andere manier zoeken om het beestje te doden.

Valt mee hoor, bijna echt gehad en geloof me, onderkoeling is een mooie dood!
Soooo relaxt... Clown

maar als je onderkoeling wilt, kan je hem misschien beter onderdompelen in (ijs-)water.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:15

beantsje schreef:
Valt mee hoor, bijna echt gehad en geloof me, onderkoeling is een mooie dood!
Soooo relaxt... Clown

maar als je onderkoeling wilt, kan je hem misschien beter onderdompelen in (ijs-)water.

en dan in de vriezer doen Cool Clown Haha!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:18

KiWiKo schreef:
en dan in de vriezer doen Cool Clown Haha!

Nou het is wel een optie.
T zal op zich sneller werken.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:19

Als ik in een dergelijke situatie kom hoop ik dat mijn vriend erbij is. Die draait namelijk rustig de nek om van een dier.

Ik zou het nevernooitniet kunnen, ik denk dat ik zelfs nog in staat zou zijn mijn hoofd om te draaien en net te doen alsof ik het niet gezien heb... Ja, ik weet het is om je dood te schamen maar ik ben een ongelovelijk watje.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:23

je kunt hem ook aan de kat geven Schijnheilig

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:23

Alles wat klein is (muisje, zwaluwtjes etc) verdrink ik altijd. Emmertje water (wel lauw, anders krijgt ie het koud... Bloos) en een minuutje of wat onder water houden. Grotere vogels (kauwen en merels) durf ik wel de nek om te draaien.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 20:34

SecretLIN schreef:

Ik zie honderd keer liever iemand die het lef heeft om een dier uit zijn lijden te verlossen dan iemand die met het arme dier wat toch geen kans maakt mee te slepen naar een dierenarts of nog erger te wachten op een dierenambulance. Wilde dieren met een ernstige verwonding of botbreuk worden 99 van de 100x ingeslapen waarom dan langer laten lijden dan nodig. Alleen omdat wij mensen het niet aan durven? Ben er zelf ook geen held mee maar als het dier echt pijn heeft en de weg naar DA of opvang pijnlijker en langer is dan weet ik het wel. Tik achter het hoofd of inderdaad invriezen.