Mijn vader bracht ook liever zelf de dieren om ipv de DA erbij te halen als de DA toch hetzelfde ging doen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KiWiKo schreef:LauraMc schreef:ouw, onderkoeling lijkt mij ook niet echt een fijne dood..
onderkoeling en verdrinken zijn de mooiste manieren om dood te gaan..........
Miss_Montana schreef:detour schreef:Gek he? Een pistool klinkt daadkrachtiger en barmhartiger dan een baksteen (of in het geval van een paard een betonmolen of i.d.)
Idd, dat bedoel ik. Maar nu heb ik dat ook meerdere keren meegemaakt. Dat een dier zo gewond was dat hij dmv een kogel uit z'n lijden is verlost. Een half jaar geleden ook een aangereden everzwijn, lag al een tijdje in de wei en kon z'n achterhand niet gebruiken (heup gebroken). Toen hebben we de boswachter gebeld en hij heeft hem doodgeschoten, ik stond ernaast. Hij miste alleen 1x waardoor het dier in paniek raakte en dat was wel balen. Maar als je te dichtbij komt kunnen ze je behoorlijk toetakelen ook al zijn ze gewond. Het was vrij snel gebeurd en in je hart weet je dat doodschieten het humaanste is om te doen.
Ook mijn buren in de Ardennen die ruim 100 koeien hebben, als een koe zo gewond is komt er geen DA aan te pas. Kogel door z'n kop en klaar.
SecretLIN schreef:goh nu weet ik ook wat ik moet doen als ik een mens aanrij met mijn auto waarvan ik denk dat hij het niet reden datie pijn heeft om hem zo snel mogelijk uit zijn lijden te verlossen zijn er goede mogelijkheden,ga toch niet naar een huisarts/ziekenhuis brengen of een ambulance bellen hier worden goede diverse mogelijkheden gegeven :
1. Rij er nog een keer overheen
2. gooi een steen tegen zn kop
3. prop hem thuis in de vriezer
4. Gooi hem het kanaal in
5. tegen de muur aan smijten
toch fijn dat mensen dat soort dingen gelijk inschatten of een dier wel of geen kans meer heeft, wrom niet naar een dierenarts ofzo brengen of een dierenambulance bellen?
SecretLIN schreef:goh nu weet ik ook wat ik moet doen als ik een mens aanrij met mijn auto waarvan ik denk dat hij het niet reden datie pijn heeft om hem zo snel mogelijk uit zijn lijden te verlossen zijn er goede mogelijkheden,ga toch niet naar een huisarts/ziekenhuis brengen of een ambulance bellen hier worden goede diverse mogelijkheden gegeven :
toch fijn dat mensen dat soort dingen gelijk inschatten of een dier wel of geen kans meer heeft, wrom niet naar een dierenarts ofzo brengen of een dierenambulance bellen?
Katja schreef:Als een kat hier een vogel heel erg te pakken heeft gehad leggen we die in de diepvries dan vallen ze snel in slaap en gaan dood.
Maar onderweg heb je die natuurlijk niet bij je.
Aldewereld schreef:Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om zo'n diertje te vergassen. Bovendien hou je het dan ook 'schoon', geen bloed overal o.i.d.
Doe het diertje in een vuilniszak en hang het achter de uitlaat van de auto. Zak er stevig omheen vasthouden en iemand anders een tijdje gas laten geven.
Diertje zal wat gaan stuipen maar op een gegeven moment wegzakken en sterven. Heel sneu, maar in mijn ogen redelijk vriendelijk.
Iris82 schreef:Een dier wat haren heeft moet je niet in de vriezer doen. Athans, niet in een huis, tuin en keukenvriezer. De dieren die gaan veel te langzaam dood. Eerst zullen de uitstekende delen langzaam afsterven (pootjes, oortjes) en daarna zal ie langzaam wegzakken. Maar een waardige en pijnloze dood is het absoluut niet.
Kijk maar naar discoverychannel waar ze nu die serie over de Mount Everest hebben. Al die mensen zeggen ook dat het niet fijn is als je de eerste bevriezingsverschijnselen hebt.
Dan zou ik toch echt een andere manier zoeken om het beestje te doden.
beantsje schreef:Valt mee hoor, bijna echt gehad en geloof me, onderkoeling is een mooie dood!
Soooo relaxt...
maar als je onderkoeling wilt, kan je hem misschien beter onderdompelen in (ijs-)water.
KiWiKo schreef:en dan in de vriezer doen![]()
![]()