Katten maken mijn kip(pen) het leven zuur

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DolceGabbana

Re: Katten maken mijn kip(pen) het leven zuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:07

KiWiKo schreef:
waarom??? als mijn honden in mijn tuin zijn is een vreemde kat ook niet echt slim als die binnenkomt......... maar mijn honden zitten in MIJN tuin........

Omdat ik hieronder nog verteld heb, kijk a.u.b. de eigenaar aan en niet de kat zelf.
En hoe luchtig zij hier over kan praten...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:10

omdat ik vind dat de katteneigenaar al geen verantwoording neemt als die dieren de tuin uit kunnen..........

Kijk alleen al naar de houding van de katteneigenaren in dit topic Lachen Lachen

Hun kat moet kunnen rondlopen waar het wil, en of dat nou betekend dat andere dieren binnen moeten blijven, dat is voor hun niet intressant, zolang hun kat maar kan struinen...........

en dan zeg ik op mijn beurt.......... struin gerust mijn tuin binnen

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:13

KiWiKo schreef:
omdat ik vind dat de katteneigenaar al geen verantwoording neemt als die dieren de tuin uit kunnen..........

Kijk alleen al naar de houding van de katteneigenaren in dit topic Lachen Lachen

Hun kat moet kunnen rondlopen waar het wil, en of dat nou betekend dat andere dieren binnen moeten blijven, dat is voor hun niet intressant, zolang hun kat maar kan struinen...........

en dan zeg ik op mijn beurt.......... struin gerust mijn tuin binnen

Waarop ik antwoord (alweer) maar helaas word dit nog steeds niet begrepen: Kijk nu is een keer niet naar de kat zelf maar naar de eigenaar.

Ik vind het zo, idioot om een kat op zijn instinct aan te kijken Boos!
Staat het trouwens in de wet: Katteneigenaren mogen hun kat geen fijn leven geven?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:16

qals de eigeenaar niet de verantwoording neemt zodat zijn kat geen overlast bezorgd.......... wat moet je dan?

bij mijn honden zit het in hun instinct om alles vreemd weg te jagen van hun terrein.........

en dat mag dan dus niet?

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:18

Jawel hoor, jij neemt het verhaal van de jachthonden mee.
Maar het doodbijten van katten, en dan niet 1, meerdere dat vind ik te ver gaan Boos! daar kan ik niet bij met mijn dierenliefhebbers hoofd Boos!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:29

SanneKyla schreef:
Jawel hoor, jij neemt het verhaal van de jachthonden mee.
Maar het doodbijten van katten, en dan niet 1, meerdere dat vind ik te ver gaan Boos! daar kan ik niet bij met mijn dierenliefhebbers hoofd Boos!

wiens schuld is dat dan? de schuld van de hondeneigenaar die zijn honden op eigen terrein buiten heeft lopen of de schuld van de katteneigenaar die zijn katten niet bij zich houd

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:40

Mijn mening: De schuld van geen een !
Maar ik kan er kwaad om worden hoe luchtig zij over het uitmoorden van katten kan praten.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 09:46

ik niet Lachen sorrie .......... zo is de natuur, katten jagen op kippen en honden jagen op katten........

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 11:03

SanneKyla schreef:
Omdat ik, als katteneigenaar vind dat katten los, zonder in een idiote ren gestopt te worden, bij het bos, kanaal enz. moet kunnen lopen. En dan snap ik al die idiote reacties van mensen hier niet waarin ze vertellen hoe zij allerlei, gewoon vieze trucjes verzinnen om de kat uit hun tuin te houden. Spreek de katteneigenaar erop aan en kijk de kat er niet op aan dit is zijn instinct en hij zou never nooit begrijpen dat hij geen vogels etc. mag eten.

En daarmee maak je zelf het cirkeltje al rond; eigenaar vindt dat kat moet kunnen zwerven, spreek eigenaar kat aan, eigenaar vind dat kat moet kunnen zwerven enz enz enz En ondertussen mag iemand anders dus wel een idiote ren incl. plafond in de tuin zetten om dezelfde kat waarvoor eigenaar geen idiote ren voor de kat wilt.
Vindt ik het overigens ook not done om een kat te beschieten of vergiftigen enz. Ach gut

Nu heb ik een rasechte HUISkat (Sky kent het fenomeen 'tuin' niet, komt van een flat). Maar als ik een kat zou hebben die naar buiten moet en ik woon in een woonwijk; mooie ren aansluitend op een raam, mooi klimspul er in (takken enz), speelgoed, en dan mag kat daar veilig en zonder overlast aan anderen gaan spelen Ja

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:59

Ach, ik ontneem mijn kat niet de vrijheid, hij mag gaan en staan waar die maar wil Lachen
Neemt niet weg dat ik niet ga lopen piepen als hij weg wordt gejaagd oid. (als een hond mijn kat doodbijt als mijn kat zich in de tuin bevind en de eigenaar van de hond is niet aanwezig... so be it. Ik zou wel woest worden als de eigenaar er naar staat te kijken... )
Wij hebben ook kippen, maar met een konijnenren voorkom je een hoop ellende terwijl de kip lekker kan scharrelen. Wij hebben niet alleen last van katten, maar ook regelmatig een hond in de tuin (wat ik helemaal belachelijk vind, aangezien die aangelijnd moeten worden volgens de wet daar).
Overigens als mijn kat echt tot overlast zou zijn, zou ik wel degelijk maatregelen nemen.Maar ik heb een schijterd van een kat dus dat scheelt Haha!

De eenden hier zijn erger voor onze kippen..., maar ja daar kun je niets aan doen.

Ik maak mij er absoluut niet druk om als ik mijn kippen niet in vrijheid kan laten scharrelen, dan had ik maar op het platteland moeten wonen ipv woonwijk. Want ik weet dat mijn kippen ook herrie maken en dat het hinderlijk kan zijn voor de buurt. Net zo hinderlijk als een kat in de tuin kan zijn.
Maar er zijn altijd bedreigingen voor een kip, dus de kans dat een kip nooit last heeft van een roofdier is nihil... is het een kat niet, zal er wel een ander beest zijn die kippen aanvallen.
Dat krijg je als je een vluchtdier hebt Lachen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:05

Irma_Maandag schreef:
Miss_Montana : Ben het helemaal met je eens. Het is eigenlijk ook zo dat ik een hekel heb aan de anonieme eigenaren van die stroopkatten, maar aangezien die er niet bij zijn als hun kat wat uitvreet, projecteer ik mijn ergernis op de kat zelf.
Mensen die hun kat binnen houden, of in hun eigen tuin; geen enkel probleem, maar het lijkt inmiddels wel een terroristisch plan, àl die katten, òveral....
Huisdier prima, maar dan wel zo dat niet iedereen ervan mee moet genieten; het heet niet voor niets HUISdier....
Mogen ze wat mij betreft net als bij honden, belasting over heffen. Katten veroorzaken voor mij méér overlast dan een hond; daar loopt meestal nog een baas aan de andere kant van de lijn die je aan kunt spreken...

ikenindi: Koffieprut weet ik niet. Valt te proberen. Kapotte plantenpotten; helaas... net zo effectief als stroomdraad op de schutting of satéprikkers in de heg; die omzeilen ze op een of andere manier.

sate prikkers in de heg wat moet ik me daar bij voorstellen ??? Kapotte poten ?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:07

hahaha satéprikkers werkt totaal niet, gaat erom dat ze een plek ontwijken omdat ze er te weinig grip op kunnen hebben. Heeft niets met het pijnigen vna dieren te maken.
Wij hadden een tijd satéprikkers in de grond om de tuin te beschermen tegen alle kattepoep... helaas Clown kat ging gewoon tussen de prikkers zitten Nagelbijten / Gniffelen

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:10

Ja ze zijn erruug brutaal, heb er zelf 3 2 lopen er buiten en 1 zit altijd binnen of aan de lijn in de tuin, maar die andere 2 zijn over het algemeen altijd thuis.

Maar snap de ergernis heel goed hoor, van ts en andere "gedupeerde"

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:15

KiWiKo schreef:
SanneKyla schreef:

Ha, dat zeiden onze oude buren in Holland ook altijd...Helaas voor hun waren wij ook van mening dat onze jachthonden ook vrij hoorden te zijn....(in onze eigen (zeer grote) tuin)...

Dat heeft een paar katten het leven gekost. Kwaad dat die mensen dan waren...! Nooit gesnapt...De katten kwamen toch zeker op ons grondgebied? Sja, daar liepen nou eenmaal onze hondjes en geen kippen...Helaas pindakaas....

Sorry hoor, maar dit vind ik iets te ver gaan Stoom uit je oren

* Mijn boze smiley vergeten.

waarom??? als mijn honden in mijn tuin zijn is een vreemde kat ook niet echt slim als die binnenkomt......... maar mijn honden zitten in MIJN tuin........

Juist...!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:17

SanneKyla schreef:
Omdat ik, als katteneigenaar vind dat katten los, zonder in een idiote ren gestopt te worden, bij het bos, kanaal enz. moet kunnen lopen. En dan snap ik al die idiote reacties van mensen hier niet waarin ze vertellen hoe zij allerlei, gewoon vieze trucjes verzinnen om de kat uit hun tuin te houden[b]. Spreek de katteneigenaar erop aan en kijk de kat er niet op aan dit is zijn instinct en hij zou never nooit begrijpen dat hij geen vogels etc. mag eten.

In mijn geval kan ik mijn kat gewoon [b]NIET
binnenhouden, het is als een jonge kitten gaan zwerven (verdwaald) en zo in het asiel terecht gekomen, wij hebben hem vandaar meegenomen en hij leeft nu nog steeds een heel fijn vrij leven bij ons. Helaas is hem dat fijne vrije leven ook nog is door een idioot bijna afgenomen, hij is met een luchtbuks beschoten en heeft het bijna niet overleefd Huilen Gelukkig was/is onze Pepper sterk en laat hij zich niet op de kop zitten door gestoorde/ idiote mensen die HEM het leven zuur wilden maken.

Misschien doelde je daarmee ook op mijn verhaal...maar waarom zouden jouw katten vrij mogen lopen en niet onze honden? Op ons gebied nog wel...!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:20

SanneKyla schreef:
KiWiKo schreef:

Omdat ik hieronder nog verteld heb, kijk a.u.b. de eigenaar aan en niet de kat zelf.
En hoe luchtig zij hier over kan praten...

Ik praat hier luchtig over omdat de katten in onze tuin kwamen, en daar troffen ze wat anders aan dan kippen. sorry, maar dat noemt men dus natuur. Ik ga onze honden niet verbieden achter een kat aan te gaan. Immers worden ze gebruikt voor de jacht. Zou een beetje lüllig zijn voor de honden als ze de ene keer wel mogen en de andere keer niet. Zou het een en ander aan verwarring oproepen?

En waarom hebben katten recht op vrijheid maar onze honden niet in hun eigen tuin...Vaak hebben we het ook niet gezien hoor (zoals gezegd hebben we een grote tuin gehad). Je hoorde dan een hoop kabaal en dat kwam een van de honden al aanzetten met de kat...

Wat moeten wij hier aan doen dan...

Sorry, maar je mag je ik zulke kwesties niet alleen door emoties laten sturen, je moet ook je verstand gebruiken!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:21

Omdat katten volgens de wet vrij rond mogen lopen itt honden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:22

SanneKyla schreef:
Ik vind het zo, idioot om een kat op zijn instinct aan te kijken Boos!
Staat het trouwens in de wet: Katteneigenaren mogen hun kat geen fijn leven geven?

Maar het is niet idioot een (jacht)hond op zijn instinct aan te kijken? In wat voor wereld leef jij? Rolleyes

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:23

Welshcobfan schreef:
Omdat katten volgens de wet vrij rond mogen lopen itt honden.

lees mijn tekst: ONZE honden leipen in ONZE (afgezette, ze kondern er NOOIT uit) tuin. Daar mogen ze dus echt wel vrij rond lopen hoor, geen wet die dat verbied... Rolleyes

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:23

idd in mijn tuin mogen mijn honden vrij rondlopen Lachen OOK volgens de wet Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:24

Ik heb het niet over jou Lachen
maar over dat mensen lang en breed kunnen klagen over katten, maar geen wet die verbiedt dat katten in andermans tuin mogen scharrelen Tong uitsteken

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:25

KiWiKo schreef:
ik niet Lachen sorrie .......... zo is de natuur, katten jagen op kippen en honden jagen op katten........

Go jij! Go jij!

Ze gaan er ook niet bij janken als hun kat een oh zo zielig jong konijntje op brute wijze heeft gedood. Of een arm muisje nadat hij er eerst een half uur mee speelt...Honden zijn tenminste nog faire killers Ja
Laatst bijgewerkt door Adil op 15-06-08 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:25

Welshcobfan schreef:
Ik heb het niet over jou Lachen
maar over dat mensen lang en breed kunnen klagen over katten, maar geen wet die verbiedt dat katten in andermans tuin mogen scharrelen Tong uitsteken

Ik heb er ook niks tegen, maar het is op eigen risico...!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:27

is het ook zeker!
Dat besef ik ook degelijk.

Als een wildvreemde hond niet uit onze tuin gaat op vriendelijke manier, ben ik ook niet lief Knipoog
Net zoals katten die onze vissen lastig vallen...

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:28

er is een katten verjager op de markt die katten met een waterstraal bestrijd. Ik ben ook een katten mens, maar die katten horen jou kippen gewoon niet op te eten. Als je een kat ziet gooi er dan maar eens een emmer water op, dat vergeten ze niet zo snel en is toch diervriendelijk