WOEST op supermarktpersoneel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: WOEST op supermarktpersoneel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 23:37

Och ze hadden hem al twee keer de supermarkt uitgewerkt. Kan me voorstellen dat je hem de derde keer een schop onder de kont geeft.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:49

pmarena schreef:
Hou die Rolleyes maar voor jezelf als je zo suf bent om te denken dat een schop bedoelt is om die hond blij te maken Tong uitsteken

Het gaat erom dat dat dier buiten moet blijven , en als hij niet wil luisteren en vastpakken niet toelaat of gevaarlijk lijkt , dan blijven er nog maar weinig mogelijkheden over.

Ik praat het niet goed , maar kan het me in bepaalde situaties wel indenken dat je een hond op de slof neemt als medewerker zijnde.

Wij kunnen niet oordelen over hoe vriendelijk / onrustig / dreigend de hond was , of hoe erg het schoppen was.

De 2 "aanrijdingen" zijn blijkbaar ook al nogal overdreven verwoordt gezien de hond niks mankeert , dus het schoppen neem ik ook met een korreltje zout Knipoog

Ken je sarcasme of cynisme? Zijn mijn beste vrienden....

En ik bedoelde er maar mee te zeggen: door een agressiese hond te schoppen vergroot je vaak alleen maar die agressiviteit... Dromen

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:28

slimmerik schreef:
Och ze hadden hem al twee keer de supermarkt uitgewerkt. Kan me voorstellen dat je hem de derde keer een schop onder de kont geeft.

Snap niet dat je die hond dan niet aanlijnt (lokken met snoepje en lijnen heb je toch in de winkel) Dan eigenaar vinden en de rekening presenteren.
van schoppen krijg je juist aggressie.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:43

tamary schreef:

Ja, kijk, iemand die dat ook snapt Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:10

tamary schreef:
slimmerik schreef:

Snap niet dat je die hond dan niet aanlijnt (lokken met snoepje en lijnen heb je toch in de winkel) Dan eigenaar vinden en de rekening presenteren.

Als je min of meer niets van honden moet weten dan ga je echt geen hond aanlijnen.

*ziet al voor zich dat er een nieuwe hondenlijn uit de winkelschap gehaald wordt en dat personeel een pak hondensnoepjes losmaakt voor de indringer* Haha!

En wat voor 'n agressie? Die van het bazinnetje?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 22:40

Maar als ik het goed begrijp heb je die man dus wel zien uithalen maar heeft hij je hond niet geraakt? Dan weten we niet of die wel de intentie had om je hond te raken?

Ik heb de indruk dat jij je hondje heel graag ziet en dat je geschrokken bent, maar ik zie verder weinig reden om kwaad te blijven op die winkel Lachen

Verder hoop ik dat je toch een tuigje gaat aanschaffen of de auto weer van sloten voorziet.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:09

slimmerik schreef:
Als je min of meer niets van honden moet weten dan ga je echt geen hond aanlijnen.

*ziet al voor zich dat er een nieuwe hondenlijn uit de winkelschap gehaald wordt en dat personeel een pak hondensnoepjes losmaakt voor de indringer* Haha!

En wat voor 'n agressie? Die van het bazinnetje?

Een agressieve hond schoppen vraagt echt om problemen...

En als je geen verstand hebt van honden moet je hem dan schoppen i.p.v. aanlijnen? Lijkt me ook een beetje een linke boel...

Hola, dan te bedenken dat je de hond op een gewricht treft of iets breekt...Lijkt me ook voor de werkgever niet zo leuk...Doet je naam geen eer aan lijkt me...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:15

Hoe moest het personeel die hond nou aanlijnen zonder riem? Die mogen heus niet zomaar een riem uit hun winkel nemen hoor

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:30

poes schreef:
Hoe moest het personeel die hond nou aanlijnen zonder riem? Die mogen heus niet zomaar een riem uit hun winkel nemen hoor

Dat was ook niet mijn suggestie, maar een beetje creatief mens komt een eind Knipoog
Ach, ik weet ook niet of aanlijnen een optie is (overigens kwam ik hier ook niet mee, ik stelde het alleen tegenover het schoppen van de hond).

Als ik passant was geweest had ik wel gekeken of ik de hond kon benaderen, wanneer dit het geval zou zijn geweest had ik dat dan ook zeker gedaan. Heb als eens eerder een loslopende hond aangelijnd met een halstertouw die ik toevallig in de auto had liggen. Naar binnen gegaan en om laten roepen in de winkel. Daar kwam me een zielsgelukkige man naar mij toe, die toch ook echt verward was, want hij had de hond toch echt wel aangelijnd...

Een paar rotjochies bleken hem van zijn riem gehaald te hebben...Lang leve de jeugd... Knipoog

Nou ja, zo kan het ook....

Maar als ik had gezien dat iemand van het personeel die hond aan het schoopen was geweest had ik aar ook echt wat van gezegd. Sorry, maar ik vind schoppen in dit geval geen optie. Andermans spullen en dieren laat je met rust. Zoals de TS aangaf was het ontsnappenvan de hond voor haar een kwestie van overmacht...En dan nog, dan moet je de eigenaar een schop onder zijn hol geven wanneer hij niet goed oppast en niet de hond...

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 23:55

Op wie ben je nu werkelijk boos? Volgens mij moet je boos zijn op diegene die je hond uit de auto heeft gelaten (naast boos op jezelf Knipoog). Het is wel lekker makkelijk om af te geven op, in mijn ogen, een bedrijf die in dit geval juist de dupe kan worden van het gebeuren. Iedereen reageert anders en dat mag je deze mensen niet kwalijk nemen. Ik kom ook vaak in Frankrijk en weet ook uit ervaring hoe er wordt omgegaan met honden en niet te vergeten hoeveel zwerfhonden er rondlopen.

Daarnaast vind ik de reacties over schoppen hier ook erg overtrokken. Er is gezien dat ze náár de hond schopten en nergens dat de hond geraakt is. Ik zou dit ook doen om een hond weg te jagen Ja.

Ja, ik vind dat je erg overtrokken reageerd. De enige die je moet aankijken ben je zelf en misschien diegene die de deur heeft opengemaakt, maar niet het winkelpersoneel.

Adil18 schreef:
Andermans spullen en dieren laat je met rust. ...

Lekker makkelijk gezegd als de hond daar terecht komt waar hij niet hoort. Laat maar lopen want het is niet mijn dier.... Lekker makkelijk Ja

Adil18 schreef:
Zoals de TS aangaf was het ontsnappenvan de hond voor haar een kwestie van overmacht...En dan nog, dan moet je de eigenaar een schop onder zijn hol geven wanneer hij niet goed oppast en niet de hond...

Overmacht? Een kwestie van wachten wanneer het gebeurdt IMO Lachen. Natuurlijk moet je de eigenaar een schop onder zijn hol geven, maar ondertussen is de hond wel het probleem.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 00:38

zap schreef:
Adil18 schreef:
Andermans spullen en dieren laat je met rust. ...

Lekker makkelijk gezegd als de hond daar terecht komt waar hij niet hoort. Laat maar lopen want het is niet mijn dier.... Lekker makkelijk Ja

Dat heb ik niet gezegd, zoals aangegeven zou ik zelf mijn best gedaan hebben de hond te benaderen. Ik bedoelde met rust laten dat je het niet kapot maakt of pijn veroorzaakt...

zap schreef:
Zoals de TS aangaf was het ontsnappenvan de hond voor haar een kwestie van overmacht...En dan nog, dan moet je de eigenaar een schop onder zijn hol geven wanneer hij niet goed oppast en niet de hond...

Overmacht? Een kwestie van wachten wanneer het gebeurdt IMO Lachen. Natuurlijk moet je de eigenaar een schop onder zijn hol geven, maar ondertussen is de hond wel het probleem.

In principe heb je gelijk, maar dan komen we op een ander dicussie die ik net al aankaartte: van andermans spullen heb je af te blijven.
En de hond was inderdaad een probleem, maar de professionaliteit had zich er in geweest anders met deze zaak om te gaan...

Edit: lees net dat 'naar' de hond geschopt werd en niet geraakt...dan heb ik niks gezegd Bloos

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 08:47

Luxx.. Je kunt jouw hond echt niet vergelijken met de aanpak die je verwacht bij een kind dat zoek is geraakt in de winkel. Tenzij er ook een verbodsbordje voor kinderen bij de ingang hangt.