Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pmarena schreef:Hou diemaar voor jezelf als je zo suf bent om te denken dat een schop bedoelt is om die hond blij te maken
Het gaat erom dat dat dier buiten moet blijven , en als hij niet wil luisteren en vastpakken niet toelaat of gevaarlijk lijkt , dan blijven er nog maar weinig mogelijkheden over.
Ik praat het niet goed , maar kan het me in bepaalde situaties wel indenken dat je een hond op de slof neemt als medewerker zijnde.
Wij kunnen niet oordelen over hoe vriendelijk / onrustig / dreigend de hond was , of hoe erg het schoppen was.
De 2 "aanrijdingen" zijn blijkbaar ook al nogal overdreven verwoordt gezien de hond niks mankeert , dus het schoppen neem ik ook met een korreltje zout
slimmerik schreef:Och ze hadden hem al twee keer de supermarkt uitgewerkt. Kan me voorstellen dat je hem de derde keer een schop onder de kont geeft.
tamary schreef:van schoppen krijg je juist aggressie.
tamary schreef:slimmerik schreef:Och ze hadden hem al twee keer de supermarkt uitgewerkt. Kan me voorstellen dat je hem de derde keer een schop onder de kont geeft.
Snap niet dat je die hond dan niet aanlijnt (lokken met snoepje en lijnen heb je toch in de winkel) Dan eigenaar vinden en de rekening presenteren.
van schoppen krijg je juist aggressie.
slimmerik schreef:Als je min of meer niets van honden moet weten dan ga je echt geen hond aanlijnen.
*ziet al voor zich dat er een nieuwe hondenlijn uit de winkelschap gehaald wordt en dat personeel een pak hondensnoepjes losmaakt voor de indringer*
En wat voor 'n agressie? Die van het bazinnetje?
poes schreef:Hoe moest het personeel die hond nou aanlijnen zonder riem? Die mogen heus niet zomaar een riem uit hun winkel nemen hoor
Adil18 schreef:Andermans spullen en dieren laat je met rust. ...
Adil18 schreef:Zoals de TS aangaf was het ontsnappenvan de hond voor haar een kwestie van overmacht...En dan nog, dan moet je de eigenaar een schop onder zijn hol geven wanneer hij niet goed oppast en niet de hond...
zap schreef:Adil18 schreef:Andermans spullen en dieren laat je met rust. ...
Lekker makkelijk gezegd als de hond daar terecht komt waar hij niet hoort. Laat maar lopen want het is niet mijn dier.... Lekker makkelijk
zap schreef:Zoals de TS aangaf was het ontsnappenvan de hond voor haar een kwestie van overmacht...En dan nog, dan moet je de eigenaar een schop onder zijn hol geven wanneer hij niet goed oppast en niet de hond...
Overmacht? Een kwestie van wachten wanneer het gebeurdt IMO. Natuurlijk moet je de eigenaar een schop onder zijn hol geven, maar ondertussen is de hond wel het probleem.