word ik oma?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: word ik oma?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 10:06

Weet iemand specifieke kenmerken van een bevallende kat? Ik kan op internet alleen maar vinden dat ze onrustig zijn, maar Elvis tilt af en toe haar staart op en gaat dan heel snel trillen maar ze sproeit niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:12

Dat betekent niks. Mijn kat doet dat ook, en da's een (gecastreerde) kater.
Kenmerken zijn wel dat ze een nestje op gaat zoeken/maken Lachen
En idd onrustig worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:23

en als ze moet bevallen likt ze heel vaak haar achterste(klinkt raar maar is wel zo)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:26

Hey leuk topic, ik ga even mee lezen, succes met de toekomstige bevalling OK dan!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 10:28

takkie_muis schreef:
en als ze moet bevallen likt ze heel vaak haar achterste(klinkt raar maar is wel zo)

Dan kan ze al een tijdje niet meer, de buik is te dik. Ik moet het zelf schoonhouden Verdrietig

Maar ja, ze is verder niet onrustig, alleen vanmorgen eventjes. Daarom ben ik nu al uit bed ROFL maar ze ligt nog steeds heerlijk op de bank...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:31

haha mijn ene kat deed het wel die had er 4 in en mijn andere sprong zo opschoot sprong eraf net zolang tot ik het begreep,en toen ging het snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:32

Dan gaat ze iig vandaag nog niet bevallen Lachen
Denk mss dan vannacht of zo Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:34

Yamcha schreef:
Dan gaat ze iig vandaag nog niet bevallen Lachen
Denk mss dan vannacht of zo Lachen

Nou, het kan heel snel gaan hoor. Ik had ook eens een poes die zwanger was. Ik merkte de hele dag niets aan haar. Totdat ze aan het begin van de avond opeens achter me aan begon te lopen, te schreeuwen en spontaan de vliezen braken. Een paar minuten later was het eerste kleintje geboren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:35

Oh ja?
Da's idd heel rap ja... Bloos!

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:41

bij ons ook
wij hebben 2 nestjes gehad en dan begint ze onrustig te worden en achter je aan te lopen en mauwen en doen en een tijdje later lagen de 1 ste x 5 baby's en de 2de x 3 baby's (van verschillende poezen)
en de kleur van alle poesjes was ook heel anders:P
wel grapig maar goed ik volg dit voolopig nog even Haha! ik ben benieuwd wat er uit komt :p

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:49

Mijn kat was toen ineens heel onrustig, de hele dag al in de buurt bij ons blijven enzo, miauwen, draaien Haha!

En die "poepte" ook in 5 kwartier 5 kittens uit Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:51

Dat laatste ken ik wel dus..... de hele dag onrustig zijn Ja

Dat het ook zo snel kon gaan wist ik niet... weer wat geleerd vandaag Ja

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:52

Yamcha schreef:
En idd onrustig worden.

Even offtopic, maar mijn kater doet dat de laatste tijd ook. Is gekomen nadat er 2 siamesen tijdelijk in huis zijn geweest die hij als een enorme bedreiging zag. Vaak kwam er idd niets uit, maar soms wel een paar druppeltjes en de laatste tijd sproeit ie wel weer echt.. Is ook een gecastreerde kater. Maar waarom doen katten dat zonder te sproeien? Is dat evengoed nog kater gedrag om territorium af te bakenen ook al komt er niets uit?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 10:53

Nou voorlopig blijft het dus even heel spannend, ze maakt ook nog geen aanstalten terwijl ik toch echt vanmorgen dacht dat ze zou werpen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:58

SuperSmurf schreef:
Yamcha schreef:
En idd onrustig worden.

Even offtopic, maar mijn kater doet dat de laatste tijd ook. Is gekomen nadat er 2 siamesen tijdelijk in huis zijn geweest die hij als een enorme bedreiging zag. Vaak kwam er idd niets uit, maar soms wel een paar druppeltjes en de laatste tijd sproeit ie wel weer echt.. Is ook een gecastreerde kater. Maar waarom doen katten dat zonder te sproeien? Is dat evengoed nog kater gedrag om territorium af te bakenen ook al komt er niets uit?

Denk dat het idd territorium gedrag is.
Poezen sproeien trouwens meer als katers, gek genoeg....

Het maffe is dus, mijn kat is vorige week donderdag weggelopen (wij dachten dat hij dood was), en die woensdag daarop ging mijn andere katje dood (is nogal lang verhaal, ik heb er een heel topic over) en die donderdag daarop kwam Yamcha terug....
Maar hij doet het eigenlijk nu niet meer, het zal dus wel met territoriumgedrag te maken hebben....
Als je het topic wil lezen, het staat op BB. Reageren is niet zo nodig, het ligt al een paar dagen stil....

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:01

mijn kat is 6 dagen geleden bevallen, ik zag dat ze weeen kreeg ze zat op de grond. Heb trouwens helemaal geen vruchtwater zien vloeien Verward
Daarna is ze snel naar haar doosje gegaan en duurde het nog een half uur voordat de eerste kwam, en ze likken idd aan hun achterste.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:15

En plek zoeken/nestje maken om te bevallen, kunnen ze al ver van te voren doen. Als je kat aanhalig is, heb je grote kans dat ze naar je toe wil komen, maar toch steeds weer op die ene plek wil gaat liggen. Ik heb eens een kat gezien die met een kitten uit haar kont hangend gewoon rond bleef lopen Nagelbijten / Gniffelen Deze kat kreeg geen weeen... Die kittens hebben het ook niet overleefd... De 2e keer kreeg ze ze er ook niet uit, en had ook geen kracht om ze te wassen of de navelstreng door te bijten. Bij de eerste heb ik dat gedaan, maar de 2e moest ik er echt uittrekken. Die ademde niet, dus met een rietje en mijn pink zijn bek schoongemaakt van binnen en gemasseerd. Toen ging hij ademen Go jij! Go jij! Daarna kwam er niks meer, dus na 3 kwartier ofzo poes en baby's alleen gelaten. Toen ik een half uur later terug kwam, was er toch nog een 3e katje wat ze wel helemaal zelf heeft gered Ja

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:31

Mies7 schreef:
@HBVisser:
mijn poes heeft meer dan 24 uur over de bevalling gedaan. De eerste kitten is om 10 uur ´s avonds geboren, ´s nachts kwam er nog 1 en de volgende nacht om 12 uur kwam de laatste. Het schijnt vrij normaal te zijn dat er erg veel tijd tussen de geboorte van de verschillende kittens zit.

Mijn poes (ongelukje btw) heeft er ook zo lang over gedaan, maar volgens de verschillende DA's dier haar begeleid hebben (de vervolgweeen om kitten 2 en 3 er uit te krijgen wilden niet doorzetten / komen) is dat zeker niet normaal. Volgens hen zou er normaal gesproken maximaal 20-45 minuten tussen de geboorte van de kittens moeten zitten.
Laatst bijgewerkt door vikki op 02-07-08 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:33

@ Yamcha; toch apart wat er allemaal om kan gaan in zon klein hoofdje.. Ga zo even je topic lezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:34

Is ook apart... daar verbaas ik me iedere keer weer over Ja

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:37

Brammetje16 schreef:
Heb trouwens helemaal geen vruchtwater zien vloeien Verward

Ik ook niet. Maar ze begon dus opeens schreeuwend achter me aan te lopen, ging zitten en opeens lag er een grote natte vlek in de vloerbedekkking. En enkele minuten later dus het eerste jong.
Juist doordat ik de hele dag niets gemerkt had aan haar, dacht ik eerst dat ze op de grond zat te plassen....

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:38

Hier is alles nog in dromenland...ik zal even een foto uploaden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:41

@ Diablo: hoe bizar... schrok je niet erg?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:45

De bevalling van onze kat duurde 8-10 uur...het gebeurde 's avonds, ze had 4 kittens waarvan de eerste doodgeboren omdat het te lang duurde. Mijn moeder heeft haar verder de hele nacht geholpen. Het was zooo zielig voor onze poes omdat het vreselijk lang duurde maar uiteindleijk heeft ze een kater en 2 poesjes gezond op de wereld gezet. Een van de poezen hebben we gehouden en hebben we nog steeds.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:59