Spinnen, doodslaan of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ciinderella

Re: Spinnen, doodslaan of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:33

als ze niet te dicht bij mijn bed komen mogen ze blijven wonen Clown
anders worden ze bahangplaksel, al ben ik er niet echt bang voor.. behalve die vieze grote huisspinnen, bleh!! .. die maken geen kans, als ik de moed bij elkaar heb gezocht zit hij onder de schoen. Als ze dicht bij het raam oid zitten mogen ze nog naar buiten lopen Knipoog

Ik laat spinnen zitten tegen de muggen en ander ongedierte in mijn kamer, die vind ik vervelender als een spin die rustig in een hoekje zit te wachten op zijn volgende maaltijd Vork

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:34

tita schreef:
maar 9 van de 10x gebeurd dat niet, laat het beest lekker leven als het goed is voorziet ie ook nog eens de kamer van insectvrij *LOL* en wat dacht je van al die vieze huismijten

Wat gebeurt niet? Clown Een bijtende spin? Nee, maar alleen het idee dat 'ie 't kan kan me in janken doen uitbarsten. Scheve mond

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:34

Ilzjuh schreef:
verography schreef:
@ Tita, ik snap je wel hoor, vind het zelf ook mega stom, maar je doet gewoon niets aan je angsten. Zo ben ik weer niet vor langpootspinnen, die pak ik gerust op om ze weer uit te zetten. Maar ben gewoon bang voor die mega vette, bang dat ze bijten Clown .

En geloof me, dat kunnen ze. Lachen

Ja alleen krijg je er weinig van, het zijn niet de spinnen als in verre landen, maar toch ben ik echt daar juist zo bang voor. (zoiezo denk iik dat het bij mij gewoon echt komt dankzij het "geintje" van vroeger, met de spin in me shirt. Ze worden bedankt Boos! .)

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:35

Bij mij overleven ze het ook niet, ben ik niet de 'dader' dan is het een van mijn katten wel Duivel

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:35

Ik ben vaak zelfs nog te bang om ze dood te maken Bloos!
Meestal roep ik iemand anders om hem of te doden of vrij te laten..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:36

Ilzjuh schreef:
tita schreef:
maar 9 van de 10x gebeurd dat niet, laat het beest lekker leven als het goed is voorziet ie ook nog eens de kamer van insectvrij *LOL* en wat dacht je van al die vieze huismijten

Wat gebeurt niet? Clown Een bijtende spin? Nee, maar alleen het idee dat 'ie 't kan kan me in janken doen uitbarsten. Scheve mond

Idd, amen!

daNiielle_

Ieuw. Zolang ik ze zie, gaan ze dood. Maar meestal gaan ze de stofzuiger in, zodat ik op veilige afstand kan blijven. Huilen van het lachen

Sorry, maar dat 1ne spinnetje..Geen mens die hem mist.

slimmerik

Ilzjuh schreef:
Een vliegtuig stort ook negen van de tien keer niet neer.

Zo vaak nog wél neerstorten? Nagelbijten / Gniffelen

*gaat deze zomer maar weer met de fiets*

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:38

slimmerik schreef:
Zo vaak nog wél neerstorten? Nagelbijten / Gniffelen

*gaat deze zomer maar weer met de fiets*

Huilen van het lachen . Ik heb geen verstand van vliegtuigen. Ik heb vliegangst, SST! Niet doorvertellen s.v.p. Knipoog Maar het was maar een voorbeeld. Tong uitsteken Ik zou inderdaad maar met de fiets gaan, afhankelijk van waar je heen moet. Knipoog

Ik krijg kriebel van dit topic.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:38

Maar een spin... die 8 van die poten heeft, die hij afzonderlijk (!) kan bewegen door er bloed in te pompen... Ze plakken overal op, je ziet ze altijd in je ooghoek en dan moet je snel zijn, anders ben je ze kwijt en wanneer zie je hem dan weer...?

Ik heb trouwens gehoord dat angst voor spinnen komt door het instinct van de mens, dat er heeeeel lang geleden heel veel giftige spinnen waren en als je dan gebeten werd was het simpel, je ging gewoon dood. Nu zijn die spinnen hier niet meer (er zitten er natuurlijk nog zat verspreid over de aardbol, maar niet in Nederland) en zit die angst er gewoon in...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:39

Ondanks mijn enorme dierenliefde, heb ik zeer weinig met insecten en geleedpotigen Bloos . Spinnen gaan er dus aan hier in huis Duivel . Niks buiten zetten, het barst hier in de omgeving van de spinnen. Daarbij heb ik absoluut een enorm grote fobie voor die griezels. En een antenne ook, want ik zie de kleinste spinnetjes altijd meteen ergens zitten en dan 'vragen mensen zich af 'dat JIJ dat ZIET'. Tja.......

Muggen e.d. hebben we nauwelijks in huis, vanwege de horren voor alle (openstaande) ramen en achterdeur. Daarbij hebben we twee heerlijk jagende superkatten in huis, die alles achterna jagen wat rond vliegt. Haha!

Andere mensen mogen het zielig vinden, maar ik moet hier leven en ik trek het niet als er spinnen in mijn buurt zijn. Tong uitsteken
Ze moeten maar lekker buiten blijven..... Overigens is vooral mijn vriend de pineut als hier een joekel rondloopt, want ik ben niet zo'n held........ Vork

Anoniem

Opzich vind ik een spin op mn kamer niet erg. Als ie maar op dezelfde plek zou blijven zitten. Maar dát doen ze natuurlijk niet.

En dan ga ik van die enge dingen bedenken, wat als... Ik bijvoorbeeld toch ga slapen, die spin in mn bed komt en ik hem plet met mn hoofd (ofzo). GATVER!!

Dus daarom toch uit voorzorg.. De stofzuiger. Bloos

Manon073

Zeker dat ik spinnen niet laat leven, heb zoiezo al de pest aan ieder insect, kan al helemaal hysterisch worden van een lieveheersbeestje! Nagelbijten / Gniffelen

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:40

Wij hebben hier ook spinnen in overvloed. Wonen nogal in de Middle of Nowhere, en daar lopen een paar dingen rond waar er hier in de buurt echt téveel van zijn. Spinnen, muizen, ratten en van die salamanderbeestjes.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:41

Ik zie het zo: Wie waren er eerst? Spinnen of mensen.
Juist ja, de spinnen.
Omdat wij al het land hebben ingepikt en huizen er op hebben gebouwd had de spin steeds minder ruimte.

Ik heb het liefste ook geen spinnen op me kamer, maar ik zet ze wel altijd uit.
Vork
Laatst bijgewerkt door Liiesjjj op 29-05-08 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:41

Dood Clown M'n vader pakt ze altijd op en zet ze weer buiten neer.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:43

Lieveheersbeestjes zet ik wel buiten. Die vind ik lief.

Moet je eens in het najaar bij ons in de schuur kijken. Hele coconnen hangen er soms van de spinnennesten Scheve mond . Duizenden krioelende spinnetjes. Toen we dat het eerste jaar ontdekten heb ik heel naief zo'n bestrijdingsbedrijf gebeld. Maar ja, spinnen zijn beschermd, dus die kwamen niet. Maar ze snapten mijn dilemma wel en toen raadden ze me aan om bij het tuincentrum zo'n gifbus te kopen. We hebben alles platgespoten, brrrrrrrrr........ Ammehoela, dat ik al die beesten laat leven in onze schuur........ Clown

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-08 15:44

Een vriendin van mij steekt die coconnen altijd in de fik. Nagelbijten / Gniffelen

Zijn spinnen beschermd? Waarom dat dan weer?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:44

Ik vind het nogal kortzichten (al dan niet dom) dat je mensen die bang zijn voor spinnen dom noemt. Dat je het niet kan snapt, is evt een ander verhaal.

Ik snap ook niet dat mensen bang zijn voor muizen, daarom zijn ze niet gelijk dom. Idem met salamandertjes, hagedissen, slangen, honden, paarden ed.

Mijn vriend werd ooit wakker met allemaal spinnenpootjes over zijn borst heen... wou dus een spin over zijn borst heen wandelen en die heeft hij in zijn slaan "weggewreven"... een reden van mij om spinnen niet in de buurt van mijn bed toe te staan!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:48

En wat nog het engst is, is dat je in je leven zeker wel 20 kleine spinnetjes hebt ingeslikt tijdens het slapen Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:48

Ilzjuh schreef:
Een vriendin van mij steekt die coconnen altijd in de fik. Nagelbijten / Gniffelen

Zijn spinnen beschermd? Waarom dat dan weer?

Ze zijn belangrijk in de natuur, vanwege het feit dat als zij er niet zouden zijn, er nog veel meer insecten zijn. Knipoog
Maar ja, als ze overlast bij mij thuis bezorgen, moet je wat.

Die coconnen kan ik niet in de fik steken. Ze hangen in ons houten schuurtje, dus dat lijkt mij niet zo verstandig. Clown

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:49

Geen van beide, ik láat ze doodslaan. Bloos

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:50

Krijg allemaal van die arachnophobia visioenen.. Bloos

Wil me hier even bji aanmelden.

Als het dom is om spinnen eng te vinden dan ben ik een heeeel dom blondje. Koe
Laatst bijgewerkt door detour op 29-05-08 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Melanie_B

verography schreef:
En wat nog het engst is, is dat je in je leven zeker wel 20 kleine spinnetjes hebt ingeslikt tijdens het slapen Clown

Misselijk
Alleen het idee al..

Verosjaak

manishdra schreef:
Ik vind het nogal kortzichten (al dan niet dom) dat je mensen die bang zijn voor spinnen dom noemt. Dat je het niet kan snapt, is evt een ander verhaal.

Ik snap ook niet dat mensen bang zijn voor muizen, daarom zijn ze niet gelijk dom. Idem met salamandertjes, hagedissen, slangen, honden, paarden ed.

Idd, zo ben ik ook vreselijk bang in de duisternis in een huis. In de buitenlucht zou ik snachts kunnen reizen want ik heb mega goede ogen, maar in een huis moet er altijd een licht aan staan als ik ergens ben. Ik zal nooit een volledig in duisternis gehulde kamer binnen stappen. (pas als mijn ogen dichtzijn doe ik het lichtje uit)