Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

)
Zoolgangster schreef:Onze kat had door dat we geen vogeltjes en muizen lustten. Dus verschenen er boterhammen (onbesmeerd, dat wel) voor de keukendeur.En er kwam ook eens een halve kip thuis.
. Heel dubbel. Heel vreemd.
dan sta je toch vreemd te kijken
Als ze nu allemaal op pindazakjes en kippen in braadzak gaan jagen, is het hele probleem opgelost
. Die vogels op je eigen erf, ja dat is ook sneu, maar zal per saldo wel een boel vogeltjes schelen op jaarbasis.
) En die laatste twee opmerkingen zijn te kinderlijk voor woorden en daar zal ik dan ook niet op ingaan
kjoetie schreef:@[***]: nu verwachten jullie dus indirect dat mensen met een vijver/voliere dus wél 24 op wacht zitten om jagende katten uit de tuin te houdenom hun eigen diertjes op hun eigen terrein te beschermen? Is dan wel erg omgekeerde wereld he? Bovendien, als je je tuin goed afzet of een ren bouwt, hoef je er niet bij te blijven. Hoe dan ook is dat jouw verantwoordelijkheid als eigenaar, hoe je dat zou oplossen. Helaas is het in de praktijk meestal het probleem van de buur. Die vogels op je eigen erf, ja dat is ook sneu, maar zal per saldo wel een boel vogeltjes schelen op jaarbasis.
) dat zijn meestal de oren de staart en de ingewanden van het konijn, en de veren, skelet en ingewanden van de vogels. Van muizen en ratten is het meestal de staart en soms wat ingewandjes. Onze andere kat (broertje van deze) die we helaas verloren zijn, vind alleen wormen. Dat was meer zijn tempo
en B is niet wat ik bedoel, ik heb het over de vijver leeghalen bij een buur.
want ook die hebben hun eigen leefgebiedje waar ze de ins en outs van kennen ).
kjoetie schreef:Dan zijn we het over punt A hartstikke eensen B is niet wat ik bedoel, ik heb het over de vijver leeghalen bij een buur.
Ik bedoelde mijn opmerking ook in zijn algemeenheid, niet voor 1 persoon int bijzonder, lees ipv vijver eventueel voliere. 
).
Ik mis de logica. Alweer een voorbeeld van met twee maten meten.
Of is dat nu ook weer sielugh?
WesseLady schreef:Dus muisjes die gevangen worden door een boerderijkat die er van moet overleven zijn niet zielig, maar muisjes die door huiskatten gevangen worden welIk mis de logica. Alweer een voorbeeld van met twee maten meten.
Hoewel mijn katten wat mij betreft mogen stoppen met jagen, heeft het toch ook zeker voordelen. Geen muizen in het paardenvoer, geen ratten in het kippenhok, toch ook wel lekker!Of is dat nu ook weer sielugh?