Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marlina

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:37

ach, in Nederland wordt ook heel wat afgeknald hoor, we hadden destijds een lief klein onschuldig musje, op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd, namelijk in een hal met dominostenen, dus afschieten. En dan verkeerd fokbeleid, teveel wilde zwijnen, lastig voor caravanbezitters, dus afschieten he, ganzen zie niets vermoedend neerstrijken op een weiland, afschieten dus. Tja, waar moet het heen??

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:38

kan best waar zijn, in het verhaal dat de hond aangevallen zou moeten hebben Knipoog, anders schiet een agent niet, of is er een PV.
Ofwel, dit moet of geen politie zijn geweest, of de hond moet hebben aangevallen.

dan ten 2e, als het al zo was dat de hond sliep en de agent vuurde(wat imo dus al uitgesloten is) dan moet hij zijn kogel kunnen verantwoorden, OF er komt een PV overheen Ja

en ten 3e klopt de foto ook niet met de bijbehorende tekst, teminste, zou moelijk verklaarbaar zijn Knipoog en bij een schot moet het dier zo blijven liggen als hij neergeschoten is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 21:39

marlina schreef:
ach, in Nederland wordt ook heel wat afgeknald hoor, we hadden destijds een lief klein onschuldig musje, op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd, namelijk in een hal met dominostenen, dus afschieten. En dan verkeerd fokbeleid, teveel wilde zwijnen, lastig voor caravanbezitters, dus afschieten he, ganzen zie niets vermoedend neerstrijken op een weiland, afschieten dus. Tja, waar moet het heen??

Over die ganzen moet je je eerst eens laten informeren voor je je uitspraak doet Knipoog,
binnen een bepaalt seizoen mag je de ganzen NIET neerschieten (zijn over t algemeen trouwens zwanen!)
daarbuiten moet je eerst een week lang draden en palen in de weide zetten, waarna je na 1 week met een jager samen (aanvraag bij de gemeente) schieten, met een beperking vastgestelt door de gemeente.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:20

Echt niet normaal meer!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:28

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/arti ... hond.dhtml

het is wel politie geweest..
maar het verhaal vd politie stinkt aan alle kanten.. als die hond echt agressief was geweest tegenover de agenten (wat niet zo raar is op eigen terrein) dan was die hond niet in de stoel blijven liggen hoor..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:31

maar limamanbo, merk je dan wel dat die verhalen elkaar al kruisen? hij sliep en vertoonde agressief gedrag tegelik zeker Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:33

smurffie schreef:
maar limamanbo, merk je dan wel dat die verhalen elkaar al kruisen? hij sliep en vertoonde agressief gedrag tegelik zeker Knipoog

een agressieve hond ligt niet op een bank.. als die echt agressief wat geweest was die wel van de bank af gekomen Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:34

LimaMambo schreef:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgi/arti ... hond.dhtml

het is wel politie geweest..
maar het verhaal vd politie stinkt aan alle kanten.. als die hond echt agressief was geweest tegenover de agenten (wat niet zo raar is op eigen terrein) dan was die hond niet in de stoel blijven liggen hoor..

Wie zegt dat die hond inderdaad in de stoel is neergeschoten, was jij erbij? Er zit wel een gat in de stoel, maar daar zit dan weer geen bloed aan/omheen, alleen een rood draadje o.i.d. Ook vreemd, niet?
Ik zeg niet dat het fraai is, maar we oordelen nu met zijn allen op grond van 1 kant van het verhaal. Wacht maar eens af tot de persconferentie van maandag...

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 22:44

Zo, dit lijkt me nog meer op een broodje aap verhaal. Ik geloof we dat er in België misstanden zijn (geweest) bij de politie, maar ik denk inderdaad dat hier een heel andere kant aan het verhaal zit. Waarom zou de politie zomaar een hond neerknallen? Denk het niet zonder reden. Ook in België zal daar of aanleiding toe moeten zijn of een vergunning. het is natuurlijk altijd mogelijk dat het hier om een aktie van een eenling gaan.

In ieder geval, condoleances voor de eigenaars van de hond, want dit wens je niemand toe, wat de toedracht ook is.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:07

Haha dubbelpost! Ik had net je e-mail gekregen en heb het ook net gepost, even tem-en maar Haha!
Vind het ook verschrikkelijk! Vuile flikken... Ze verdienen een kogel in hun hersenloze schedels terug!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:12

Ik kan me dit nauwelijks voorstellen eigenlijk. Ik ben ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal, want normaal gesproken doet de politie dit soort dingen niet hoor. Het kan bijna niet anders of er is meer aan de hand dan hier verteld wordt.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:14

stelletje banketstaven zijn het,
nog te beroerd om het gezin op te vangen Boos!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 23:17

BLID is nochtans wel een officiële organisatie, hoor... Ik zou niet weten waarom ze de boel zouden moeten verdraaien Verward

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:19

Ik ben ook benieuwd naar de andere kant van het verhaal.
Zal niet de eerste keer zijn dat een verhaal langs een kant vertelt wordt, iedereen de andere partij wel levend kan villen, en als de andere kant dan plots bekend wordt blijkt dat de waarheid toch iets minder zwart wit is...

..ik kan me eigenlijk echt niet voorstellen dat een hond die gewoon ligt te slapen gewoon wordt neergeknald..daar moet gewoon nog een verhaal achter zitten...maar welke partij het het nu het eerlijkst gaat vertellen zullen we nog wel zien.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:20

Amigo_tje schreef:
BLID is nochtans wel een officiële organisatie, hoor... Ik zou niet weten waarom ze de boel zouden moeten verdraaien Verward

Wat heerlijk naief. Officieel is niet hetzelfde als eerlijk. Er zijn tig redenen waarom je dingen anders zou willen opschrijven dan dat het eigenlijk gebeurd is.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:21

jeetje,
of het nou waar is of niet.
ik geloof het wel. en vind het triest.
heb serieus traantje gelaten bij het lezen van het verhaal van BLID.

wat ontzettend zielig voor die hond, lag gewoon te slapen.
en al toonde die wel agressief gedrag dan nog,,, mag ie, op ze eigen terrein. kom op zeg.
hoef je toch niet dood te schieten

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:22

Amigo_tje schreef:

als je alles gelooft dat er in kranten bv staat Lachen, wens ik je veel succes Knipoog,,

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:23

Blader maar eens in hun archief en ontdek wat voor een heilige mensen de Belgen zijn als het op hun dieren aankomt...
Als ik zo sommige verslagen lees, zou ik gerust wel eens een mens willen afknallen of hetzelfde laten meemaken als wat ze met hun dieren doen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:26

Blid is zeker geen objectieve nieuwssite te noemen, blid zal zeker altijd het verhaal in voordeel van de dierenliefhebber plaatsen.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:28

Grrrrr, wat een K.U.T-land woon ik in zeg....
Dit is echt de zoveelste teleurstelling, het zijn een stelletje hypocriete, waardeloze en rascistische idioten en nog te beroerd om zichzelf op de plaats te zetten.
Màn, ik ben hier echt niet goed van, ik moest er gewoon van huilen.
En voor al diegene die het een 'broodje aap' verhaal vinden, er zit WEL bloed rond het gat in de zetel!
GRRRRRRR.

En Katleentje, er stond ook een artikel in het laatste nieuws.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:30

BLID komt op voor de dieren en hun rechten, veel beter dan al die sukkelaars die weg kijken en die het geen reet kan schelen.
Bekijk de foto's van al hun andere verslagen eens en als je een uitgemergeld paard ziet in comateuze toestand, omdat het al maanden op een kale weide stond, dat het over de prikkeldraad probeerde van de nabije weide te grazen en daarbij nog eens gans z'n gezicht openlegt... Ben je dan nog subjectief? (is overigens afgemaakt)
Ik denk het niet.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:33

Objectief?

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:36

Het laatste nieuws noem ik ook niet direct de meest betrouwbare krant, die is ook bewust op sensatie Haha! .

Pas op, ik zeg nergens dat het verhaal niet waar is...maar om te roepen dat het wel waar is terwijl de nieuwssites (het laatste nieuws bericht trouwens wel over aggressie van de hond) alleen maar 1 kant van het verhaal aan het woord laten, daar is het te vroeg voor. Eerst maar eens de politie zelf laten verantwoorden Lachen .

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-08 23:42

Het is de één zn woord tegen het andere, hé. De politie zal zeggen dat de hond agressief was en de eigenaars zullen zeggen dat dat niet was.
Uiteindelijk, wanneer puntje bij paaltje komt, wie zal men het voordeel van de twijfel geven?
Juist, ja, idd, diegenen met de meeste macht, de politie.

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 23:45

Zo is het nu eenmaal, toen ik nog in de stad woonde zijn er minstens 5 van onze katten vermoord.
Toen we de politie opbelden en ze kwamen kijken, lachten ze ons gewoon in ons gezicht uit... Ah, 't is maar een dooie kat.