Spoed, hond ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Re: Spoed, hond ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:31

Mijn hond(je) heeft ook weleens last van dr buik, die rommelt dan heel erg! Trillen doet ze niet..wil ze niet naar buiten? Die van mij geeft altijd zelf aan gras te willen eten..misschien eens proberen?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 22:31

Diertje opnieuw temperatuur gevoeld (heb geen thermormeter bij de hand) maar denk bijna zeker dat ze koorts heeft.

Grandioze ruzie in het huis nu.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:32

Waarom dan?

Karlijntjee

Hoe staat het met de DA

darwin

Jeee, wat een toestand allemaal Huilen

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:33

mooi , dit kan echt niet hoor, je moet met dat dier naar de d.a. en jij doet erg je best, probeer er over te halen

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:33

lijkt wel een film met een heel slecht verhaal daar bij jullie in huis

dier doodziek....niemand helpt en diegene die wel wil helpen heeft geen beslissingsbevoegheid

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 22:37

Dorientjee schreef:
Hoe staat het met de DA

Het zit nu zo (het is verder niet mijn hond, heb geen geld bij de hand en probeer echt mijn best te doen). Hond lijkt ietsjes te beteren op dit moment (behalve dan dat ze een stuk warmer is dan net).

Ik heb het nu zo ver, is het morgen ochtend nog zo gaan we er direct heen. Dierenambulance kan niet komen en ik quote "omdat de eigenaar geen toestemming geeft".
Ik ben ontzettend boos dat ik niet meer kan doen nu.

Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van zo iets, wat een laksheid, dit is toch je maatje niet iets wat je zomaar kan vervangen.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:38

Is ze gesteriliseerd? Mijn eerste gedachte gaat uit naar een baarmoederontsteking. Als dat het is, moet je er vlot bij zijn, bij mijn hondje kwam een aantal jaren geleden de operatie maar een paar uurtjes te laat.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:38

En daarnaast, behoorlijk banketstaaf om jou nu op te zadelen met de last van deze situatie!

Heel veel succes ermee, wat een rottigheid!

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:39

Verschrikkelijk, nou als je niks kan regelen, sterkte morgen en ik zou vannacht af en toe een kijkje nemen. Probeer nog iets te regelen, ik weet wel dat je je best doet! maar nog meer succes!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 22:39

Sientje schreef:
Is ze gesteriliseerd? Mijn eerste gedachte gaat uit naar een baarmoederontsteking. Als dat het is, moet je er vlot bij zijn, bij mijn hondje kwam een aantal jaren geleden de operatie maar een paar uurtjes te laat.

Is ze niet geloof ik, ik moet wachten tot morgen ochtend. pfff. Ik ga vannacht samen met mijn vriend waken over haar. Wat een laksheid van sommige mensen ook tegenover dieren, zelf hadden ze allang en breed in het ziekenhuis geweest..

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:40

Hmmmm vreemd verhaal (van de DA dan he... niet van jou Knipoog). Weet je ook wat de DA allemaal gevraagd heeft aan je vriend? Ik probeer te verzinnen waarom de DA zoiets heeft van tot morgen wachten. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij dat uit laksigheid zou doen.

Begrijp ik nu goed, dat jij op dat beestje aan het passen bent, de eigenaresse eerst niet een DA wilde en nu weer wel? (Sorry ben ff de kluts kwijt Bloos)

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:41

Equidea schreef:
Ik heb werkelijk nog nooit gehoord van zo iets, wat een laksheid, dit is toch je maatje niet iets wat je zomaar kan vervangen.

meid....er zijn zoveel randdebielen die dieren hebben maar als het erop aankomt het ***** nog niet waard zijn.

Wees blij dat jij anders inelkaar zit...alhoewel je daar momenteel geen reet aan hebt!!

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:43

Hoop niet, dat ze een Longe-embolie maakt???
Heeft het hondje zich een tijde tamelijk stijf gehouden??
Draaien de ogen afentoe weg???
Het kan ook zijn dat ze een hersenbloeding heeft, en dan is het morgen werkelijk te laat. Als je Dieren hebt, moet je ook hiermee reken. Zeg dat maar van mij, an de eigenaress!! Want morgen kan het al te laat zijn. Heeft het hondje messchien een giftige Plant in het huis aangeknabbert??
Hoop dat het hondje het haalt. Sterkte.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:46

Long embolie.. Dacht niet dat ze benauwd was..
Hersenbloeding is idd ook een optie...

Och meid, succes! Vreselijk dat je je nu zo op moet gaan vreten..

Over DA's.. kan begrijpen dat er soms veel mensen bellen met dingen waarvan ze denken dat het spoed is en toch best een nacht kunnen wachten. Niet dat hij ooit zo mag reageren, hij verdient er notabene z'n brood mee. Maar ook da's zijn mensenlijk..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:47

Is de buik nog steeds opgezet?

Bij kleine hondjes komt de beruchte maagtorsie gelukkig weinig voor, maar zo'n opgezette buik is wel een typisch symptoom. Maagtorsie is onzettend gevaarlijk, honden overlijden er erg snel aan.

Houd haar maar goed in de gaten, ik hoop dat het inmiddels beter gaat... En tip: Houd het nummer van die DA of van een spoednummer bij de hand. Het zou me weinig verbazen als je dat nog nodig gaat hebben.

Super dat jij zo goed voor de hond zorgt! Lachen

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:50

Ik heb zo'n hekel aan dienstdoende artsen! Ze hebben vaak helemaal geen zin om te gaan werken op dit tijdstip dus of je morgen dan maar komt.
Heb het ook een keer gehad, dierenarts had duidelijk geen zin om haar werk te doen. Was daar uiteindelijk toch gekomen met mijn hondje van 18, maar dier was volgens haar al ten dode opgeschreven, was niks meer aan te doen etc. Enfin ze moest maar een spuitje.
Uiteindelijk was ze op ons aandringen toch maar gaan onderzoeken, beestje had 40 graden koorts en met een kuurtje was ze binnen een dag weer zo fit als een hoentje en heeft nog bijna een jaar in goede gezondheid geleefd.
Kortom: zorg er gewoon voor dat ze naar het diertje kijken, want uit zichzelf doen sommigen het niet Knipoog
Wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar je kan het beste doen wat jou goed lijkt en niet naar wat die DA zegt..

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:52

Wat een onzinnge Da sorry.. Maar als een hond hulp nodig heeft moeten ze ook dag en nacht klaar staan..

Het zou idd kunnen zijn dat het een maagtorsie is, overgeven en koorts horen daar ook bij..

Maar een baarmoeder ontsteking kan het ook zijn.. Komt er eigenlijk ook troep uit de vulva? Zoja zou ik meteen naar de DA gaan want de honden kunnen daar ook flink ziek van worden..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 22:56

Ze heeft net wel iets gelopen en als ik haar roep beweegt ze haar staartje (wat al meer was dan net).
Ze is wel wat benauwd merken we net (niet vreselijk maar ademt wel wat moeilijk). Net stond de tv ook nog eens heel hard dus kon het toen niet goed horen.
We hebben haar nu naar de slaapkamer overgeplaatst (ze ligt naast het bed, zit in dezelfde kamer), zodat ze wat rust heeft.

Morgen ochtend 8 uur, als ze dan nog ziek is, gaan we naar de dierenarts. Pfff, was het mijn hond nu maar, had ik allang bij een dierenarts gezeten.

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 22:57

Waneer is ze gesteeriliseerd geworden??
Als de buik noch zo opgezet is, probeer haar een thé te geven. Kammomil-of iets anders wat de buik rustig zet.
Of het kunnen ook kolik zijn. Hoe gek het zich aanhoort, maar je kan ook probeeren haar gras van buiten te laten eten. Hoe is haar toestand op dit moment?

Sorry, maar is het dan niet mogelijk dat ze drachtig is???
Laatst bijgewerkt door damiano op 23-05-08 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-08 22:59

damiano schreef:
Als de buik noch zo opgezet is, probeer haar een thé te geven. Kammomil-of iets anders wat de buik rustig zet.
Of het kunnen ook kolik zijn. Hoe gek het zich aanhoort, maar je kan ook probeeren haar gras van buiten te laten eten. Hoe is haar toestand op dit moment?

Net gevraagd aan mijn vriend, dier is niet gesterriliseerd. Ze slaapt op dit moment.

damiano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:00

Heeft het hondje vanavond een knookje gegeten?
Bvb, iets van een kotlett gekregen!
Niet dat dit in haar keel vastzit. Laat zij haar mond zonder problemen openen???

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:00

damiano schreef:

gras?? heb juist altijd gehoord dat dat echt onwijs slecht is, ze eten dan snijgras en dat kan dus ook sneetjes van binnen veroorzaken.
maar ja, ik ben ook maar een leek..

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 23:01

Doris; Onze honden eten zelf regelmatig wat gras, hebben ze nooit iets aan overgehouden. Lachen Gras eten is op zich niet schadelijk.