Wat vinden jullie van een dierentuin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Re: Wat vinden jullie van een dierentuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:49

moonfish13 schreef:
Emmen vind ik fantastisch! Go jij! Go jij!
misschien minder diersoorten, maar ze hebben het super! Haha!
vooral dat pinguinverblijf, kan er wel uuuren rondhangen. Tong uitsteken
Artis ben ik laatst met school geweest... te triest. veeeel te kleine verblijven.

Inderdaad Emmen heeft redelijk goede verblijven voor hun dieren. Maar ook daar kan er zeker nog wat aangepast worden hoor. Maar Noorder dierenpark kent ook een ruimtegebrek. Waarschijnelijk gaan ze weg uit het centrum en gaat de hele dierentuin naar de 2de locatie De Esch waar ook het pinguinverblijf is. Ook in Emmen worden sommige dieren soms geheutaniseerd, dat is de realiteit die de meeste dierentuinen wel kennen. Maar Emmen doet inderdaad goed hun best een fijne biotoop voor de dieren te creeeren!

Artis inderdaad daarintegen vind ik ook erg slecht, kleine hokken, dieren die stereotype gedrag vertonen etc.

Diergaarde Blijdorp vind ik een veel opzichten ook goed veblijfen e.d. hebben ook daar kunnen er dingen verbeterd worden, bijvoorbeeld bij de olifanten. Maar over het algemeen goed.

Sommige mensen zeuren wel maar die hebben ook hun allerliefste paardje 7 dagen in de week 23 uur per dag op stal staan in de winter... op een oppervlakte van een paar meter in hun eentje terwijl het toch echt groepsdieren zijn... Maar nee het allerliefste paardje krijgt mooie peesbeschermers met diamantjesen een mooi kleurtje en een mooi halster etc. wat heeft paardje het goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:17

Tja een dierentuin, als kind vind je het fantastisch, naarmate ik ouder werd, zag ik ook de mindere kanten er van.
Maar goed je hebt dierentuinen en dierentuinen, ik vind bijvoorbeeld een safaripark een stuk beter dan een 'gewone dierentuin'.
Er wordt wel steeds meer gelet op het welzijn van de dieren en dat vind ik een goed iets.

We zijn eens in de dierentuin in Antwerpen geweest, nou dat was echt vreselijk, het is al wel even terug maar goed.

Veel mensen gaan om hun kinderen, denk ik. Ik zal het ook wel een keer doen. Maar vaker zal het ook niet gebeuren. Ik kan er niet genietend naar kijken.
Het dolfinarium evenzo. Ik ben eens met mijn man aan boord mee geweest en in de buurt van Marokko, zwom er een school dolfijnen mee bij de boeg van het schip, geweldig!!!! Tja, dan is harderwijk niet meer boeiend Haha!

loves_candy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:25

Tja, dierentuin het hangt erinderdaad van af hoe groot die hokken zijn, want soms denk ik echt; pff dat kan wel groter Ja !
Maar ik vind het altijd wel beter dan een circus...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:30

SONY, ik vind Emmen wel de beste dierentuin waar ik geweest ben. Ja
overal is wat te verbeteren.
maar buiten het ruimtegebrek van Emmen om laten ze daar niet de dieren onder lijden.
ik bedoel de verblijven zijn ruim tot zeer ruim. en ze prakken niet te kleine verblijven op de grond omdat de ruimte er niet is.

maar een lastig punt blijft: in mijn omgeving zijn er geen stallingen met s'winters weidegang
(land veeeel te drassig), of met uitloopstallen... Blauw oog
buiten dat om vragen ze er hier gerust 300-350 euro voor als het er wel zou zijn. en dan nog je kosten zoals, hoefsmid, dierenarts, ontwormen, en ga zo maar door.
en als je wel een wei hebt mag je er niet op bouwen of is er geen bak bij... No Cheer
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 21-05-08 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 23:35

Ja hoe denk ik erover. Ik vind het heerlijk om een dagje naar de dierentuin te gaan.
Ik ben in antwerpen geweest en heb me daar echt zitten ergeren aan de kleine hokken waarin de dieren zitten, Blijdorp is ook niet mijn favoriet.
Zolang de dieren de ruimte hebben vind ik er niets mis mee. Er zijn ook dieren die zijn opgevangen en niet meer uitgezet kunnen worden in het wild, dan vind ik het goed dat ze hun leven toch ergens anders (dierentuin) door kunnen brengen, maar nogmaals... mits ze de ruimte hebben