moonfish13 schreef:Emmen vind ik fantastisch!![]()
misschien minder diersoorten, maar ze hebben het super!
vooral dat pinguinverblijf, kan er wel uuuren rondhangen.![]()
Artis ben ik laatst met school geweest... te triest. veeeel te kleine verblijven.
Inderdaad Emmen heeft redelijk goede verblijven voor hun dieren. Maar ook daar kan er zeker nog wat aangepast worden hoor. Maar Noorder dierenpark kent ook een ruimtegebrek. Waarschijnelijk gaan ze weg uit het centrum en gaat de hele dierentuin naar de 2de locatie De Esch waar ook het pinguinverblijf is. Ook in Emmen worden sommige dieren soms geheutaniseerd, dat is de realiteit die de meeste dierentuinen wel kennen. Maar Emmen doet inderdaad goed hun best een fijne biotoop voor de dieren te creeeren!
Artis inderdaad daarintegen vind ik ook erg slecht, kleine hokken, dieren die stereotype gedrag vertonen etc.
Diergaarde Blijdorp vind ik een veel opzichten ook goed veblijfen e.d. hebben ook daar kunnen er dingen verbeterd worden, bijvoorbeeld bij de olifanten. Maar over het algemeen goed.
Sommige mensen zeuren wel maar die hebben ook hun allerliefste paardje 7 dagen in de week 23 uur per dag op stal staan in de winter... op een oppervlakte van een paar meter in hun eentje terwijl het toch echt groepsdieren zijn... Maar nee het allerliefste paardje krijgt mooie peesbeschermers met diamantjesen een mooi kleurtje en een mooi halster etc. wat heeft paardje het goed...