moeilijk wat nu...(hondenkenners)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re: moeilijk wat nu...(hondenkenners)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:36

dat is ook zo,dat is heel goed dat ze zo er over nadenkt Ja

zou nou eens iedereen moeten doen die een hond aanschaft Knipoog

maar een garantie geven dat ze nooit zullen vechten,nee dat is echt onmogelijk....die kans
is gewoon altijd aanwezig als je 2 honden (of meer) in huis hebt...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 16:58

dat doen ze ook als ze met elkaar opgroeien, honden raken ook weleens geirriteerd aan elkaar Knipoog
Beide kansen zijn aanwezig. De enige manier om er achter te komen is het te proberen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 17:03

absque_dubio schreef:
Ik denk dat als de honden gaan vechten, je dochter daar toch niet uit zichzelf tussen springt?

En dat is dus een denkfout. Dat doet een kind wel. Vooral als b.v. een van twee honden bloed of zielig onderop ligt. (heb er ervaring mee) En ja het kind was van tevoren goed geïnstrueerd. Maar een hond met kapot oor is nu eenmaal zielug en moet je helpen.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:45

Ik zou voor de zekerheid voor beide honden een bench regelen/huren. Mocht het dan echt uit de klauw lopen, dan kun je elk in een eigen bench doen tot de rust is wedergekeerd.

Een kleine geruststelling; reu en teef gaat vaker goed dan 2 x hetzelfde geslacht. Knipoog
En als de dog niet dominant is, en de herder wel, is het best mogelijk dat de herder gewoon de baas word en de dog het best vind.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:54

Ik vind dat je het gewoon goed moet voorbereiden voor als het fout zou gaan.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-08 22:58

slimmerik schreef:
absque_dubio schreef:
Ik denk dat als de honden gaan vechten, je dochter daar toch niet uit zichzelf tussen springt?

En dat is dus een denkfout. Dat doet een kind wel. Vooral als b.v. een van twee honden bloed of zielig onderop ligt. (heb er ervaring mee) En ja het kind was van tevoren goed geïnstrueerd. Maar een hond met kapot oor is nu eenmaal zielug en moet je helpen.

tuurlijk springt ze er niet tussen....het gaat mij erom dat zei bv. mazzel een aai geeft en indy er dan opduikt, of als ze op de bank zit of waar dan ook en de honden gaan knokken vlak voor haar neus, de kans is dan aanwezig dat de honden zo in hun gevecht opgaan dat ze er zo tussen zit.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 23:15

Judtih, ik snap je punt hoor. Ik heb hier 5 honden, waarvan twee teven totaal niet met elkaar op kunnen schieten. Nu leven ze grotendeels gescheiden, maar in het verleden hebben ze heel wat afgevochten en ik denk, dat als één van mijn kinderen te dicht in de buurt zou zijn, ze misschien onbedoeld een grauw of snauw hadden kunnen krijgen. Dat is ook één van de redenen dat we heel erg getwijfeld hebben één van de honden te herplaatsen.

Maar ik zou het in dit geval toch proberen. Een reu en teef gaan meestal wel goed samen. Misschien dat ze even de rangorde goed willen bepalen, maar grote kans dat het daarna pais en vree is.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 00:03

[LZP] > [BB]

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 21:57

even een update.

We zijn vandaag geweest en we hebben hem niet meegenomen...waarom niet...omdat ik héél er mijn twijfels had of het Mazzel wel was, hij is natuurlijk veel meer hond geworden, maar mazzel had een witte plek net boven zijn neus en deze hond had dat niet, toen ik dat aan kaarten werd er heel vaag gereageerd..zo van...die zal wel weg zijn gegaan, je kunt mij veel wijs maken, maar een witte plek verdwijnt niet zomaar. Ook op de vraag of ik hem eerst kon laten lezen door een chipapparaat werd afwijzend gereageerd. Ook was de hond kleiner dan dat Mazzel is, die is gigantisch en deze was kleiner als menig teefje.
De hond die ik gezien heb was een stumper...vol met wondjes van het vechten met andere reuen en een dikke voorpoot die duidelijk ontstoken was. Maar ik kan moeilijk alle ellende van de wereld in huis halen, hoe graag ik ook zou willen..

wel blijft nu de vraag.....waar is mazzel...

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:02

Goh, lastige situatie was dit. Ik vind dat je goed gehandeld hebt.
Vraag: bedoel je met een witte plek haren? Ik neem aan van wel, in dit geval onze hond had ook altijd wit rond zijn snoet en op zijn kop, op zijn kop is helemaal weg en bij zijn snoet is minder.
De rest is twijfel genoeg, kan me voorstellen dat je hem niet mee hebt genomen.

Ik hoop dat je Mazzel nog vind, maar misschien heeft hij al een heel goed huisje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:06

Weet je het zeker dat hij het niet was? Dan zou hij je toch herkennen?

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:15

mazzel heeft een witte plek boven zijn neus en die is een kleine 5cm lang en 1,5cm breed ongeveer, een echte witte aftekening zoals een sneb of kol, die verdwijnt niet zomaar.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 22:16

[***] schreef:
Weet je het zeker dat hij het niet was? Dan zou hij je toch herkennen?

geen enkele herkenning 0% maar goed dat zou misschien wel kunnen na 3 jaar..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:51

Hoe kan dit dan?

judithh schreef:
Nu een aantal jaar verder staat mijn toenmalige hond op marktplaats en wordt door een handelaar aangeboden, deze heeft mijn hond en meerdere honden opgekocht van de mensen waar ik mijn hond geplaatst had. Mijn hond is verwaarloosd en mager aangetroffen bij die mensen ook de andere honden zijn niet in optimale conditie.

judithh schreef:
Ook heb ik de mensen gesproken waar ik hem geplaatst had en vertelde mij dat het nog steeds de mazzel is die hij toen was, maar dat het helemaal mis is gegaan toen ze steeds meer honden kregen (15 stuks, uit de hand gelopen hobby) en de eigenaar gezondheidsproblemen kreeg, wilde geen afstand doen, maar ziet nu in dat het zo niet gaat. ze hadden overigens een hondenpension/winkel/hondenschool toen mazzel daarheen ging. Hele grote boerderij.

En ik neem aan dat men contact met je opgenomen heeft....waarom zouden ze dat doen als het een wildvreemde hond is.

BTW zoals die hond (Mazzel?) eruit zag, is ie natuurlijk niet geschikt om bij een dominante teef geplaatst te worden.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 11:22

Ik heb contact met hun opgenomen omdat ik verbaasd was dat hij te koop stond..de handelaar had 12 honden meegenomen en 3 bij hun achtergelaten omdat hij daar geen plek voor had, de andere 4 honden zaten nog bij de mensen waar ik mazzel aan verkocht heb, die gaan woensdag naar de handelaar, mazzel zat nog bij die mensen, maar ik heb alles via de handelaar gedaan omdat hij de honden al overgenomenhad...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:26

Maar hoe wist je dat Mazzel te koop was dan? Ik kan hem trouwens op MP niet vinden....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 11:27

Goede keuze. Waarschijnlijk zegt je gevoel genoeg. Dat je hem niet door een chiplezer mag laten aflezen is echt heel vreemd. Als ze niets te verbergen hebben is dat vaak geen probleem.

Wel vervelend dat je nu nog niet weet waar Mazzel is Ach gut

OnlyLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 13:49

Jeetje.. Wat jammer dat het mazzel toch niet is.. Ik begrijp je keuze heel goed hoor, zo'n aftekening gaat neit zomaar weg.

Ik hoop dat je mazzel nog vind!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 17:35

slimmerik schreef:
Maar hoe wist je dat Mazzel te koop was dan? Ik kan hem trouwens op MP niet vinden....

via de fokker, die kwam erachter door het stamboomnr. dat het mazzel was. Hij is van marktplaats afgehaald om dat hij gesereveerd was. hij zal er nu binnenkort wel weer opkomen. wel staat er een zoon van hem op marktplaats. Ook is zijn stamboomnaam geen mazzel, hij stond op zijn stamboomnaam op MP.