vraag over rechtzaak maken tegen eigenaar van hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: vraag over rechtzaak maken tegen eigenaar van hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:51

marielleaartsen schreef:
nee maar die 2 honden wel van de straat, nou ja dat is haar doel denk ik, zodat dit niet nog eens gebeurd.

ja dat snap ik ook wel.. maar zoiets kan altijd gebeuren.. zolang mensen het vertikken om hun honden op te voeden is het onbegonnen werk..
en het enige wat je ermee bereikt is dat deze 2 honden afgemaakt zullen worden

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:51

Wesseltje schreef:
Klara16 schreef:
Maar je bent het toch met me eens dat doggen en rotweilers niet zonder lijn door een woonwijk (of een recreatiegebied) horen te lopen hoop ik?

Wat ben jij een ontzettend kortzichtig iemand met je vreemde en kortzichtige antwoorden.
Welke rassen mogen er dan wel volgens jou zonder lijntje door een woonwijk lopen?? Slapen

honden mogen zowiezo in een woonwijk niet loslopen, slechts buiten de bebouwde kom of op speciale plaatsen.
Daarbij is het gewoon bekend dat er rassen zijn die aanleg hebben voor aggressiviteit. Er zijn niet voor niks een aantal rassen in Nederland verboden om te hebben.
Maar ik vind dat het per hond bekeken moet worden, ik vind niet dat ze afgemaakt moeten worden alleen omdat ze van dat ras zijn (wat een aantal jaren geleden wel is gebeurd met een aantal pittbull terriërs)

De honden uit dit verhaal moeten zowiezo afgemaakt worden, dit was niet de eerste keer (zoals ik lees) en zal dus ook niet de laatste keer zijn, volgende keer is het wellicht een kind!

TS, heel veel sterkte, ik hoop dat je de kosten vergoed krijgt (misschien heb je een rechtsbijstandverzekering?)
in ieder geval sterkte met het verlies Ach gut

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:53

nogmaals... hondagressie is totaal anders dan mensagressie..
mensen hou hier nu aub eens over op.. !!

eigenlijk een vraag aan TS.. misschien heb ik erover heen gelezen.. maar was jouw hond wel aangelijnd?

edit: overheen gelezen dus.. jou hond liep ook los
Laatst bijgewerkt door Limanade op 11-05-08 00:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:54

shadowlover schreef:
De honden uit dit verhaal moeten zowiezo afgemaakt worden, dit was niet de eerste keer (zoals ik lees) en zal dus ook niet de laatste keer zijn, volgende keer is het wellicht een kind!

Daar gaan we weer......het bijten van andere honden heeft helemaal niets te maken met het bijten van mensen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:55

als jou hond ook los liep ben je zelf ook mede schuldig hieraan.. sorry dat ik het moet zeggen..

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:57

hoezo Lima????

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:58

KiWiKo schreef:
hoezo Lima????

omdat honden aangelijnd horen te zijn.. Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 00:59

Da's wel waar, de honden hadden van beide partijen aangelijnd moeten zijn. Maar....een Yorkie richt aanzienlijk minder schade toe en ik betwijfel of die honden dat kleintje met rust hadden gelaten als hij aan de riem had gezeten.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:01

Diablo schreef:
Da's wel waar, de honden hadden van beide partijen aangelijnd moeten zijn. Maar....een Yorkie richt aanzienlijk minder schade toe en ik betwijfel of die honden dat kleintje met rust hadden gelaten als hij aan de riem had gezeten.

je had dan waarschijnlijk meer kans gehad om je eigen hond op te tillen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:04

sorry, maar ik vind het grote onzin dat het 2 totaal verschillende dingen zijn.
agressief is aggressief, houdt even in de gaten dat ze van roofdieren afstammen.
Als jij als ouder jou kind thuis ook niet hoger in de rangorde zet dan je hond, dan vind die hond ook dat hij het recht heeft om dat kind terecht te wijzen

dus die aggressieve honden kunnen heel goed de volgende keer een kind pakken.
die beesten horen gewoon afgemaakt te worden

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:07

shadowlover schreef:
sorry, maar ik vind het grote onzin dat het 2 totaal verschillende dingen zijn.
agressief is aggressief, houdt even in de gaten dat ze van roofdieren afstammen.
Als jij als ouder jou kind thuis ook niet hoger in de rangorde zet dan je hond, dan vind die hond ook dat hij het recht heeft om dat kind terecht te wijzen

dus die aggressieve honden kunnen heel goed de volgende keer een kind pakken.
die beesten horen gewoon afgemaakt te worden

sorry.. maar als mijn hond (die totaal NIET met andere honden overweg kan) daadwerkelijk voor elke keer dat ze een hond aan had willen vallen een kind had kunnen pakken dan had ze een heel kinderdag verblijf verorberd.. Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:10

hmzzz klein hondje optillen Haha! Haha! omdat 2 grote honden aan komen denderen............

Ik heb ook 2 grote honden en het zijn echt bullies met zijn tweetjes Lachen maar zullen nooit een andere hond aanvallen..

HOnden gaan het beste met elkaar om als het hele spul los loopt.

daarnaast zijn kleintjes die altijd maar opgetild worden nou niet de meest sociale honden...

nee Lima, ik zag jou altijd wel als een hondenkenner Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:15

KiWiKo schreef:
hmzzz klein hondje optillen Haha! Haha! omdat 2 grote honden aan komen denderen............

Ik heb ook 2 grote honden en het zijn echt bullies met zijn tweetjes Lachen maar zullen nooit een andere hond aanvallen..

HOnden gaan het beste met elkaar om als het hele spul los loopt.

daarnaast zijn kleintjes die altijd maar opgetild worden nou niet de meest sociale honden...

nee Lima, ik zag jou altijd wel als een hondenkenner Lachen

als honden kenner zie je het verschil in lichaamstaal van andere honden ook wel Knipoog
je merkt snel genoeg of een hond goede of kwade bedoelingen heeft..

ben het ermee eens dat kleine hondjes die vaak opgetilt worden vaak sociaal verstoord zijn.. maar dat heeft meer te maken met eigenaren die geen hondenlichaamstaal kennen en bij elke hond die maar 4 cm groter is dan hun eigen, hun froufroutje optillen

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:17

LimaMambo schreef:
sorry.. maar als mijn hond (die totaal NIET met andere honden overweg kan) daadwerkelijk voor elke keer dat ze een hond aan had willen vallen een kind had kunnen pakken dan had ze een heel kinderdag verblijf verorberd.. Clown

dat geldt dus voor jou hond... de honden waar het hier over gaat hebben al gedood en daar blijft het dan niet bij.....
Iedere hond is anders en die van jou is dan misschien niet aggressief naar kinderen toe, maar dat wil niet zeggen dat het zowiezo niet kan gebeuren alleen maar omdat ze het nog niet gedaan hebben.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:19

shadowlover schreef:
LimaMambo schreef:

dat geldt dus voor jou hond... de honden waar het hier over gaat hebben al gedood en daar blijft het dan niet bij.....
Iedere hond is anders en die van jou is dan misschien niet aggressief naar kinderen toe, maar dat wil niet zeggen dat het zowiezo niet kan gebeuren alleen maar omdat ze het nog niet gedaan hebben.

ALLE honden kunnen kinderen bijten.. niet alleen honden die al een andere hond hebben opgegeten

daarom moet je ook NOOIT je kinderen alleen laten met honden..

en wat bedoel je met ' daar blijft het dan niet bij' ?
krijgen we nu het bloed proef fabeltje weer?
Laatst bijgewerkt door Limanade op 11-05-08 01:20, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:20

LimaMambo schreef:
ja dat snap ik ook wel.. maar zoiets kan altijd gebeuren.. zolang mensen het vertikken om hun honden op te voeden is het onbegonnen werk..

Al is het maar om te voorkomen dat er meer honden afgemaakt worden door die twee. Of zijn deze honden meer waard dan een rashond of gewoon vuilnisbakkie?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:20

Shadowlover, ik heb hier o.a. een bouvier die helemaal niet met andere honden overweg kan. Die greep hij zonder aanleiding, maar een lievere hond voor je kinderen kun je je niet wensen, het klopt echt niet wat je zegt. Hij is nu 11 jaar, kijkt niet meer naar andere honden, hij is oud. Maar als ik kijk wat hij in het verleden geprobeerd heeft (wat betreft het bijten van andere honden) en hoe hij met mijn kinderen omgaat, zit daar echt een wereld van verschil in.

Ook is het zo, dat je kleine kinderen nooit in rang boven je hond staan. Als jij er bij bent, zullen ze (als de regels duidelijk zijn) je kinderen niets doen, maar zodra de baas (jij dus) weg is, kunnen ze zomaar zelf de leiding over gaan nemen en kinderen gaan 'corrigeren'. Dat wil nog niet zeggen dat je hond vals is, dat wil zeggen dat jij als eigenaar het niet goed begrepen hebt.
Laatst bijgewerkt door Diablo op 11-05-08 01:21, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:21

wat voor een hond heb jij Lima?

mijn honden pakken schapen en zwanen, maar ik laat ze gerust alleen met mijn kind

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:21

slimmerik schreef:
LimaMambo schreef:

Al is het maar om te voorkomen dat er meer honden afgemaakt worden door die twee. Of zijn deze honden meer waard dan een rashond of gewoon vuilnisbakkie?

slimmerik je bent aan het uitlokken..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:22

KiWiKo schreef:

mijn honden pakken schapen en zwanen, maar ik laat ze gerust alleen met mijn kind

ik heb een bullterrier.. en een stief staff Tong uitsteken hond van mijn vriend
en ik vertrouw hun meer met kinderen dan de golden retriever die ik bij mijn ouders had Knipoog

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:23

KiWiKo schreef:

Dat bedoel ik. De bouvier waar ik het net over had, heeft een keer mijn kleine konijntje uit zijn hok gekregen en opgepeuzeld. Maar mijn kinderen....nee, dat heeft hij nog nooit geprobeerd.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:24

als mijn hond zomaar uit het niks zonder aanleiding een kind grijpt.. zal ik der persoonlijk der nek omdraaien.. (figuurlijk dan, het word dan zeker een enkeltje dierenarts)

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:26

en toch maak je mij niet wijs dat omdat een hond wel aggressief is naar andere honden, dat hij dan automatisch niet aggressief is naar kinderen. Ik zeg toch niet dat het standaard wel zo is, maar het is ook niet standaard niet zo...

idd alle honden kunnen bijten, maar als ze al aggressief zijn naar honden, heb je gewoon een groter risico dat ze ook aggressief worden naar andere dieren/mensen, vooral wat kleiner is dan zij..

en yup, idd, het 'heeft-bloed-geproeft-verhaaltje' Knipoog

maar ik ga slapen, dit gaat off-topic en heb geen zin in officiële waarschuwing Doei!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:29

shadowlover schreef:
en toch maak je mij niet wijs dat omdat een hond wel aggressief is naar andere honden, dat hij dan automatisch niet aggressief is naar kinderen. Ik zeg toch niet dat het standaard wel zo is, maar het is ook niet standaard niet zo...

idd alle honden kunnen bijten, maar als ze al aggressief zijn naar honden, heb je gewoon een groter risico dat ze ook aggressief worden naar andere dieren/mensen, vooral wat kleiner is dan zij..

en yup, idd, het 'heeft-bloed-geproeft-verhaaltje' Knipoog

maar ik ga slapen, dit gaat off-topic en heb geen zin in officiële waarschuwing Doei!

en is jouw verhaal gebasseerd op harde feiten? kan je aantonen dat dat zo is?

en wbt het bloed proef verhaaltje.. enig idee hoeveel honden er dagelijks aan vers vlees (dus met bloed erin) zitten? hoeveel eigenaren zouden dan al de dood hebben gevonden? Clown

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 01:33

shadowlover schreef:

Nee, natuurlijk is zo'n hond niet automatisch niet agressief naar kinderen. Maar dat geldt voor iedere hond, niet alleen voor honden die andere honden hebben gebeten. Ik denk dat als je op jouw manier gaat kijken naar alle honden die al eens gevochten hebben, er dan héél wat honden zouden zijn, die een gevaar voor kinderen zouden opleveren.