Poes neergeschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Redrumfox

Re: Poes neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:24

Mizora schreef:
Aan de lijn, met een ren, onzichtbare omheining (via halsbandjes)

Dat doe je een dier toch niet aan.. als je zo over dieren denkt dan moet je er niet aan beginnen maar een speelgoedbeestje kopen. Wat vréselijk dieronvriendelijk zeg, je neemt het beest al zijn vrijheid af. Getver wat krijg ik hier de kriebels van zeg. Brr..
Mijn buurvrouw heeft ook alle dagen de katten binnen, behalve als zij buiten is want dan gaan ze aan een lijn in de tuin (met zo'n pin in de grond). Zo nu en dan gaat het lijntje eraf en dan zijn ze binnen no time over de schutting en zitten ze aan onze kant; die beesten vinden het verschrikkelijk en iedere kans om te ontsnappen wordt meteen aangegrepen. Ze hebben echt geen leven op die manier.

Het spijt me vreselijk hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen die zó over dieren denken uberhaupt nog dieren in bezit mogen hebben. Ik heb hier maar 1 woord voor en dat is zielig.

Maar goed, weer ontopic; wat vreselijk zeg, hoe haalt diegene het in zijn hoofd. Wat moet dat arme ding een pijn hebben gehad..

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:26

Redrumfox schreef:
Mizora schreef:
Aan de lijn, met een ren, onzichtbare omheining (via halsbandjes)

Dat doe je een dier toch niet aan.. als je zo over dieren denkt dan moet je er niet aan beginnen maar een speelgoedbeestje kopen. Wat vréselijk dieronvriendelijk zeg, je neemt het beest al zijn vrijheid af. Getver wat krijg ik hier de kriebels van zeg. Brr..
Mijn buurvrouw heeft ook alle dagen de katten binnen, behalve als zij buiten is want dan gaan ze aan een lijn in de tuin (met zo'n pin in de grond). Zo nu en dan gaat het lijntje eraf en dan zijn ze binnen no time over de schutting en zitten ze aan onze kant; die beesten vinden het verschrikkelijk en iedere kans om te ontsnappen wordt meteen aangegrepen. Ze hebben echt geen leven op die manier.

Het spijt me vreselijk hoor, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen die zó over dieren denken uberhaupt nog dieren in bezit mogen hebben. Ik heb hier maar 1 woord voor en dat is zielig.

Maar goed, weer ontopic; wat vreselijk zeg, hoe haalt diegene het in zijn hoofd. Wat moet dat arme ding een pijn hebben gehad..

wij gebruiken ook gewoon een ren en de katten leven er prima mee.
niet iedereen heeft de luxe voor een prachtige tuin met geen stuk weg ernaast etc.
en omdat er al zo veel katten/poesen zijn moet er uiteindelijk toch echt een oplossing worden bedacht.. tja of allemaal afschieten Verdrietig

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 12:28

??? afschieten, je kan ze toc vrijlaten?
Bepalen ze zelf waar ze heen lopen en komen ze 's avonds thuis voor voer Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:12

SanneKyla schreef:
Adil18 schreef:

Sja, je hebt jagers en je hebt jagers...Er is gedrag van bepaalde jagers wat niet goed valt te praten, maar gelukkig zijn de meeste jagers echt dier- en natuurvrienden en schieten ze alleen wanneer het verantwoord is en wanneer ze precies weten wat ze voor de lens hebben...

Feit blijft wel dat een jager een kat mag doodschieten wanneer het in het jachtgebied komt. Katten kunnen allemaal wel heel erg leuk en lief zijn, maar wanneer het op hun 'jachtinstinct' aankomt zijn het een stelletje moordenaars om het zo maar te noemen Knipoog .

Dus de katten fijn in de buurt houden zou ik zeggen Lachen

Mag een jager serieus een kat neerschieten die in hun jachtgebied komt? Wat een Ei.kels

En jagers, over het geheel heb ik er schij.t aan!
Allemaal met de smoes, wij schieten dieren neer waar er teveel van zijn.
Wat een onzin, we hebben hier ook nog zoiets als de "natuur" hoor...
Neem een konijn en een roofvogel, Roofvogels zijn jagers zoals iedereen weet.
Deze dieren zouden er dus voor kunnen zorgen dat het aantal konijnen verminderd word.. maar dan hebben we de mens, ik praat nu over jagers, die wel als smoes gebruiken: ,,Er is een overvloed aan dit, er is een overvloed aan dat, dus hebben wij de taak dat aantal te verminderen" de jagers vergiftigen de roofvogels zodat hun lekker meer te schieten hebben en vervolgens gaan ze konijnen schieten voor in de pan Boos!

Allemaal plezierjacht

En nog een vraag, voor Adil 18: Noem eens iets hoe wij katten in de buurt kunnen houden, en noem alsjeblieft niet: ,, Hou ze lekker binnen!" want dat is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb!

Jij bent overduidelijk een type wat zich nooit in de jacht heeft verdiept en dan een mening geeft die gebaseerd is op losse fundamenten. Maar goed, ik heb inmidels al zo veel van deze opmerkingen gehoord, ik kan er alleen maar om lachen. Maar een tip: ga eens met een ECHTE jager praten. Dit zijn natuurliefhebbers en jagen om het behoud van de natuur. En ga vooral eens het verschil tussen jagers en stropers opzoeken, geeft een hoop verheldering in veel gevallen Lachen

Overigens valt er binnen Nederland niet meer te praten over natuur maar over een cultuur.

Leuk voorbeeld van de konijnen, maar wat doe je als er in bepaalde gebieden te weinig natuurlijke vijanden zoals de vos en de buizerd zijn? En de myxomatose (weet je wel wat dat is?) zich als de pest verspreidt?

Nee, wat jij doet kan gewoon niet. Je hebt overduidelijk de ballen verstand van jacht en dan ga je een oordeel geven. Moet je niet doen. Praat alleen over zaken waar je verstand van hebt. Lachen

En ik heb de ballen verstand van katten Haha! ik ben een (jacht)honden liefhebster en katten komen bij mij us niet de deur in. Dus voor tips over katten binnen bepaalde grenzen te houden verwijs ik je naar de experts, misschien zijn er wel wat te vinden hier op bokt? Lachen

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 13:18

SanneKyla schreef:
??? afschieten, je kan ze toc vrijlaten?
Bepalen ze zelf waar ze heen lopen en komen ze 's avonds thuis voor voer Ja

ja maar helaas bestaat de mens en je hebt goeie mensen en slechte mensen.
mensen die oppassen voor katten of dergelijk dier en mensen die het geen réet uitmaakt en expres over zo'n beesie heen rijden.
wat mij dus al twee keer is overkomen. 1 keer zelfs dat mensen op een scooter een paar keer EXPRES over zo'n kat heen reden..
de wereld is niet perfect en we zullen er mee moeten leven ook.. Bloos

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:38

Das toch op hart van NL geweest gisteren?

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:45

Norway_girl schreef:

oew laat maar hehe Haha! Clown

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:52

SanneKyla schreef:
Mizora schreef:
Ik vind dat de poes niet op straat hoort,

Sorry?
Hoor ik dat nou goed?
Je vind dat een kat, poes wat dan ook niet op de straat hoort?
Zon beestje hoort vrij te zijn hoor, kan echt ongelofelijk schijtziek worden van mensen die vinden dat een kat niet op de straat hoort!

Een kat is een HUIS dier..
Ik ga toch ook geen hond kopen, en die door de buurt heen laten lopen.
Gewoon bij de buren in de schuur laten poepen.

Het zijn allebei huisdieren, en allebei horen ze in huis..

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:54

twistermahoi schreef:
Norway_girl schreef:

oew laat maar hehe Haha! Clown

Tja mis ik wat? Clown

*edit ja dus heel grof overheen gelezen Rolleyes moggèl sorry

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:04

darkmoona schreef:
SanneKyla schreef:

Sorry?
Hoor ik dat nou goed?
Je vind dat een kat, poes wat dan ook niet op de straat hoort?
Zon beestje hoort vrij te zijn hoor, kan echt ongelofelijk schijtziek worden van mensen die vinden dat een kat niet op de straat hoort!

Wil jij een kat dan gaan uitlaten? Waar gaat dit over. Bij ons hier, is het niet normaal dat een kat binnen zit. Misschien is dat in de stad anders, maar hier in het dorp is het wel zo normaal dat je kat nog wel is naar buiten gaat, en de straat op.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:16

Op het platteland hebben de katten de ruimte.
Zijn ze anderen niet tot last, en zijn ze zelfs nog nuttig (muizen vangen enz.)
Maar ik woon in het centrum, en onze buren hebben 4 katten.
Die bij ons het eten van het aanrecht afhalen.
Die onze groentetuin overhoop halen.
Die bij ons de vuilnisbakken leeghalen.
Die bij ons in de schuur schijten.
Wij moeten zomers de deur dicht houden, stenen op de vuilnisbak leggen, en ervoor zorgen dat de schuurdeur goed dichtblijft om HUN katten.

Andere mensen in de buurt hebben ook een kat, daar hebben wij geen last van.
Die kat blijft in de tuin en is anderen niet tot last.

Een kat uitlaten is niet mogelijk, dat snap ik.
En een kat in het centrum is best mogelijk.
Maar wat veel mensen soms wel lijken te vergeten is dat katten echt niet dom zijn.
En dat je ze heus wel kunt leren in de tuin te blijven.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:03

Een hond die wij zouden overnemen heeft dit ook meegemaakt.

De hond zat lekker achter het huis te genieten. Hij blaft weleens en die man zit in de nachtdienst en die was er zat van en die heeft de hond 2 keer geschoten. Ik snap dat echt niet hoor!

Hopelijk gaat het goed met de kat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:11

Nadine___ schreef:
Wil jij een kat dan gaan uitlaten? Waar gaat dit over. Bij ons hier, is het niet normaal dat een kat binnen zit. Misschien is dat in de stad anders, maar hier in het dorp is het wel zo normaal dat je kat nog wel is naar buiten gaat, en de straat op.

Een kat hoort niet in mijn tuin mijn vogeltjes aan te vallen als ze buiten staan. En ze horen al helemaal niet hun behoefte te doen in mijn tuin. Dus lekker binnen houden die beesten of laat ze alleen in je tuin lopen. Ik laat mijn dieren ook niet in jullie tuin rondlopen.

Ben ook geen kattenvriend maar vind het ontzettend sneu van wat er gebeurd is. Dat is gewoon ziek, je schiet een dier niet neer. Gisteren heb ik hem gezien op SBS, wat ontzettend sneu. Zeker aangezien hij wel gewoon in de tuin was met z'n baasje. Balen dat hij weer onder het mes moet, dat gaat erg duur worden. Hopelijk kan hij nog een aantal jaren verder leven met 1 oog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:11

darkmoona schreef:

Zal je maar niet vertellen hoeveel katten mijn buren hebben Knipoog
Wel bijzonder dat ik van dit bovenstaande geen last heb Tong uitsteken
Totaal geen last zelfs, ik ben ook van mening dat als jeje katten geen gelukkig leven buiten kan bieden je geen katten nemen moet.
Een kat in huis houden is geen leven voor een kat...En mensen die met onzin aankomen
als "mijn kat wíl niet eens naar buiten" wedden dat als je je deur open zet het eerste
wat hij doet is hem peren Pling

Nadine___ schreef:
Wil jij een kat dan gaan uitlaten? Waar gaat dit over.

Een kat met een hond vergelijken is niet zoiets als een appel met een peer vergelijken Knipoog

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:06

Miss_Montana schreef:
Een kat hoort niet in mijn tuin mijn vogeltjes aan te vallen als ze buiten staan. En ze horen al helemaal niet hun behoefte te doen in mijn tuin. Dus lekker binnen houden die beesten of laat ze alleen in je tuin lopen. Ik laat mijn dieren ook niet in jullie tuin rondlopen.

Ten eerste, ik laat mijn katten niet binnen voor jou
Snap niet waar jij over zeurt want je bent werkelijk alle katten over een kam aan het scheren Boos!
Denk eens na!

Darkmoona schreef:

Inderdaad erg vreemd, wij hebben hier nog nooit last van gehad en hebben gelukkig ook veel katten liefhebbers in de straat, I Love That People Lovers

Hebben ook een mooie tuin, ook altijd de deur openstaan maar nog nooit een kat gezien die zo iets uitspookt
Dus dat is erg vreemd Tong uitsteken

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:09

och t arme arme beestje
Onze poes is ook eens in de lies (snap ik ook niet) geschoten. ik kwam er achter met aaien, zal al onder de huid een heel klein blauw kogeltje.
Is dat van zo'n luchtgeweer?
Gelukkig gaat het goed nu , jammer van het oogje:(

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:47

SanneKyla schreef:
Miss_Montana schreef:

Snap niet waar jij over zeurt want je bent werkelijk alle katten over een kam aan het scheren Boos!
Denk eens na!

Alle katten zijn toch het zelfde? Ze schijten vrijwel allemaal in een ander zijn tuin als ze buiten zijn.

Ik ben een beetje in tweestrijd.. Katten horen niet binnen nee, maar horen ook niet in iemand anders zijn tuin.

Ik heb een gruwelijke hekel aan katten, maar ik vind dit toch wel erg ziek. Zeker omdat die kat in z'n 'eigen' tuin zat..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:50

Wat een discussie hier weer Tong uitsteken

Maar goed, wat zal dat beestje een pijn hebben gehad. Moet toch echt niet gekker worden Gelukkig gaat het goed en hopen dat hij er volledig bovenop komt Ja

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:52

darkmoona schreef:

Nee, dat is wat WIJ er van gemaakt hebben. Vroegah Haha! waren het vrije dieren en leefden zij in de natuur. Nu zijn het idd huisdieren, maar ook deze dieren blijven hun instinct houden. Een kat maak je over het algemeen niet gelukkig door ze binnen te houden ( sommige katten vinden t overigens prima )

Overigens begrijp ik best dat mensen geen vreemde katten in hun tuin wilen hebben hoor, maar dat heb je ze zo afgeleerd door de tuinslang te pakken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 18:53

Tuinlsang werkt overigens erg effectief, heb nooit andere katten in mn tuin dan alleen de mijne dus snap de ophef ook totaal niet Lachen

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:00

Marije112 schreef:
SanneKyla schreef:
Denk eens na!

Alle katten zijn toch het zelfde? Ze schijten vrijwel allemaal in een ander zijn tuin als ze buiten zijn.

Ik ben een beetje in tweestrijd.. Katten horen niet binnen nee, maar horen ook niet in iemand anders zijn tuin.

Ik heb een gruwelijke hekel aan katten, maar ik vind dit toch wel erg ziek. Zeker omdat die kat in z'n 'eigen' tuin zat..

Doe je er moeite voor dan?
Heb je ooit een glas water of een tuinslang gepakt?
Nee. dat dacht ik al Verward

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:16

SanneKyla schreef:

Ja, regelmatig. Zeker nu de vissen weer boven komen Lachen.
We hebben die rotbeesten van de buren al meerdere malen doorweekt gemaakt, en ze blijven terug komen.
Ik zal nooit op zo'n beest schieten, dat gaat te ver. Maar het wordt ook niet op prijs gesteld als ik een hond in een ander zijn tuin laat schijten, toch?

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:22

Marije112 schreef:
SanneKyla schreef:

Ja, regelmatig. Zeker nu de vissen weer boven komen Lachen.
We hebben die rotbeesten van de buren al meerdere malen doorweekt gemaakt, en ze blijven terug komen.
Ik zal nooit op zo'n beest schieten, dat gaat te ver. Maar het wordt ook niet op prijs gesteld als ik een hond in een ander zijn tuin laat schijten, toch?

Poeh,, je zit je al aardig op te winden aan je taalgebruik te merken Boos!
Je mag wel iets vriendelijker reageren hoor..

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:24

darkmoona schreef:

Ik zie dat er twijfel is over het bovenstaande.
Onze andere buren hebben ook een kat.
Hebben wij nooit last van, die blijft in zijn eigen tuin en komt al helemaal niet binnen in andermans huis.

Het verschil tussen de katten is.
Bij de ene buren mogen de katten alles, ze eten van tafel, klimmen op het aanrecht en worden bijna nooit gecorrigeerd (ja af en toe met een foei, dat mag niet Rolleyes )
Bij de andere buren komt de kat niet op tafel of op het aanrecht.
Dus zal hij het ook niet bij een andere doen.

Vrienden van mijn ouders hadden een kat.
Ze hadden een mooie ren gebouwd. waar de kat zelf naar binnen en naar buiten kon.
Er stonden krabpalen hangmatjes enz enz enz.
Toen de kat ouder was liep deze ook los in de tuin als ze buiten zaten.
Maar zodra de kat de schutting op klom om zijn wereldje te verkennen was een "poekie, af" voldoende om de kat terug te halen (I love those cat's Lovers Knipoog )

DolceGabbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:46

darkmoona schreef:
darkmoona schreef:

Ik zie dat er twijfel is over het bovenstaande.
Onze andere buren hebben ook een kat.
Hebben wij nooit last van, die blijft in zijn eigen tuin en komt al helemaal niet binnen in andermans huis.

Het verschil tussen de katten is.
Bij de ene buren mogen de katten alles, ze eten van tafel, klimmen op het aanrecht en worden bijna nooit gecorrigeerd (ja af en toe met een foei, dat mag niet Rolleyes )
Bij de andere buren komt de kat niet op tafel of op het aanrecht.
Dus zal hij het ook niet bij een andere doen.

Vrienden van mijn ouders hadden een kat.
Ze hadden een mooie ren gebouwd. waar de kat zelf naar binnen en naar buiten kon.
Er stonden krabpalen hangmatjes enz enz enz.
Toen de kat ouder was liep deze ook los in de tuin als ze buiten zaten.
Maar zodra de kat de schutting op klom om zijn wereldje te verkennen was een "poekie, af" voldoende om de kat terug te halen (I love those cat's Lovers Knipoog )

Gewoon niet opgevoed dus Gestoord
Onze kat mag niet op het aanrecht, niet op de tafel maar mag wel naar buiten.
Als hij op het aanrecht springt word er met een zware stem:,, [b]Uuuh[b]" gezegd en krijgt hij een tik op z'n kont Ja
Uuh is nu al voldoende! Ja