Huisdieren in bed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisanne1989

Re: Huisdieren in bed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 18:54

Tamara21 schreef:
LimaMambo schreef:
honden mogen hier gewoon op bed hoor..
daar hebben ze een was machine voor uit gevonden Knipoog

Helemaal mee eens!!!!! Haha!

Mijn hondjes liggen ook gewoon op bed.
En ik snap nou niet zo heel erg goed wat er smerig aan is.
Mijn honden zijn niet vies, stinken niet en ze kwijlen dus ook niet.

Dus ja hier liggen de hondjes gewoon lekker op bed te pitten.

Hier ben ik het ook helemaal mee eens!! Ja
Onze hond ligt 's nachts ook lekker bij mij op bed!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:03

SuperSmurf schreef:
Honden in bed vind ik dus weer echt niet kunnen, maar meer omdat honden hun plaats moeten kennen en je het risico kan lopen dat e hond dominant gaat worden als hij op dat soort plaatsen mag liggen. En vind een hond zelf dan ook weer niet zo fris in bed.. Die kwijlen ook zo en zijn toch een stuk minder schoon dan katten Lachen ( Ben wel weer dol op honden hoor Haha! )

Onzin IMO....
Een hond wordt echt niet dominant van op/in bed liggen.

Mijn honden liggen 's avonds vaak op bed, als we het licht uit doen zeggen we "weltrusten" en gaan ze keurig naar de mand. Als we in het weekend uitslapen komen ze ook regelmatig onder de dekens.
Mensen die het vies vinden? Niet mijn probleem, mijn bed, mijn lijf, mijn honden....

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:04

Dieren horen in hun eigen hok te slapen!!
En als je ze in bed laat worden ze ook verwend en willen ze op een gegeven moment niks anders meer!!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:05

AprilSchat schreef:
Dieren horen in hun eigen hok te slapen!!
En als je ze in bed laat worden ze ook verwend en willen ze op een gegeven moment niks anders meer!!

in welke eeuw leef jij, volgens mij zijn kettinghonden in hokken al jaren verboden

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:06

Ik heb een shi-tzu op mijn kamer liggen, dit omdat ik vreselijk panisch ben voor eventuele inbrekers, en die slaapt ook op bed.
Ik heb hier ook 3 fretten rondhobbelen, en die komen ook gezellig in bed liggen pitten. Nou moet ik zeggen dat ik wel snap waarom mensen díe vies vind, want ze stinken soms de pan uit, maar goed, ik kan dat wel hebben, even alles schoonmaken, en dan is dat ook weer voorbij Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:07

aprilschat: Ligt er maar net aan hoe je ze opvoedt. Ja is ja, en nee is nee.
Ik kan mijn honden op IEDER moment van/uit bed sturen, geen enkel probleem. Mijn honden zijn namelijk gewoon netjes opgevoedt

KiWiKo

als ik met mijn slaperige kop midden in de nacht "Thom eraf" zeg, dan staat mijn hond al op de grond............

dus die vergelijking gaat niet helemaal op Lachen

sjorsie

Pluttersput schreef:
Ik heb een shi-tzu op mijn kamer liggen, dit omdat ik vreselijk panisch ben voor eventuele inbrekers, en die slaapt ook op bed.
Ik heb hier ook 3 fretten rondhobbelen, en die komen ook gezellig in bed liggen pitten. Nou moet ik zeggen dat ik wel snap waarom mensen díe vies vind, want ze stinken soms de pan uit, maar goed, ik kan dat wel hebben, even alles schoonmaken, en dan is dat ook weer voorbij Tong uitsteken

geweldige waakhond Clown

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:08

Ik wil nog wel even zeggen dat de mensen die hun huisdieren in of op bed laten slapen, zich niet aangevallen hoeven voelen. Hier in het topic geven sommigen aan dat ze het vies vinden en dit zelf niet zouden doen, dus no offence Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:09

niet helemaal of helemaal niet kim? Knipoog

Marquis, ik voel me ook niet aangevallen (kan alleen voor mezelf spreken), maar ik kan me een topic herinneren dat iemand ruzie met haar vriendin had gekregen omdat die het vies vond dat de honden bij haan in/op bed sliepen.
En dáár heeft niemand dus geen flikker mee te maken

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:10

Ik leef gewoon nu, maar ben gewoon nuchter!!
En trouwens.. als ik zeg dat onze hond alleen maar buiten is, maar wel droog in de schuur kan komen. en uiteraad gewoon netjes gevoerd word en onbeperkt water heeft?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:11

ken genoeg mensen die zo honden hebben, krijgen die beesten niks van. Mijn keuze zou het niet zijn, maar ik heb ze ook voor de gezelligheid. Maar om nu gelijk te roepen dat een hond zijn eigen ho0k moet hebben en anders enkel verwend wordt is natuurlijk onzin

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:13

@ stef; ik snap niet dat mensen daar ruzie over krijgen, vrijheid blijheid toch?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:14

Nee oke..dat bedoel ik ook niet, maar als je een hond er aan wend dat hij elke nacht op bed mag slapen.. dan vind ik het wel verwend ja.. ik vind dat er wel onderscheid is tussen mens en dier, mensen wie de hond in hen slaapkamer in de eigen mand van de hond laten slapen oke..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:17

maar wat is jou probleem nou dat IK MIJN hond in MIJN bed laat slapen?
Net als wat kim zegt: Zodra ik zeg dat ze eraf/eruit moeten zijn ze er ook af. Je kent mijn honden niet, maar gaat er gelijk maar vanuit dat ze verwend zijn?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:18

jaa, ik vind dat er onderscheid is tussen mens en dier.. mag dat?
en waarom vind je het nodig in je honden in bed te laten slapen? is de mand niet goed genoeg?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:19

ik vind het gewoon gezellig Lachen en mijn honden zijn alles behalve verwend Lachen

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:20

Nee, mijn huisdieren komen niet in mijn bed. Kat en hond komen sowieso al niet binnen omdat ze het hartstikke best hebben in de schuur/deel. Hond kan daar mooi waken, en er is nooit gedoe met het schoonmaken van bijvoorbeeld een (stinkende) natte, onder de modder zittende hond en dergelijken. Maar dat zou natuurlijk anders zijn als ik in een nieuwbouwwijk woonde oid. Nu fijn op de boerderij. Cavia staat wel binnen, maar die is niet zindelijk dus die komt ook zeker niet op mijn bed.

Het lijkt mij erg gezellig, een warm lijf op je dekens, maar ik vind het niet practisch. Ben bijna nergens vies van, maar zou het niet zo'n heel lekker idee vinden. Dan ligt zo'n hond in de mesthoop te rollen en dan ligt 'ie op je bed.. Nagelbijten / Gniffelen

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:21

@ AprilSchat; wat maakt het nou uit dat iemand anders zijn hond op zijn bed laat slapen, zolang ik er niet naast hoef te liggen is dat toch prima Tong uitsteken

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:21

de mand is prima, en daar slapen ze ook gewoon als wij slapen. Ik lig echter vaak 's avonds nog te lezen en dan liggen ze (jaja, het zijn er nog 2 ook....) gezellig te kroelen.
Maar, even wat anders, wat boeit het jou dat ik het nodig vind dat ik MIJN honden in MIJN bed laat? Ik ga er toch echt niks aan veranderen omdat een of andere bokker vind dat het niet kan...
Dat je het zelf niet zou doen, prima, maar probeern iet voor een ander te beslissen, kan die ander prima zelf

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:22

Onze hondjes slapen gewoon lekker boven.
Op bed als ze willen.
Gezellig en lekker warm in de winter Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:23

paula, ik woon ook in buitengebied, mijn honden ontsnappen ook weleens en dan komen ze ook terug stikken naar koeienstront.
De oplossing? Een douche en wat shampoo.
Want als ze zo meuren komen ze uiteraard niet op bed, maar dat lijkt me niet meer dan logisch.
Ik heb net hier de dijk gemaait, zit van kop tot kont onder het gras, dan ga ik toch zo ook eerst douchen voor ik naar bed ga> Geld voor de hond dus hetzelfde

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:25

Idd als mijn hond in een moddersloot heeft gelegen gaat ie thuis onder de douche en dan mag ie echt niet op bed, je gaat zelf toch ook niet in je bed liggen met je stalkleding aan?

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:26

mijn hond slaapt alleen boven als ik alleen thuis ben en mama weggaat Lachen

voor de rest nooit

en ratten in je bed vind ik dan wel vies Nagelbijten / Gniffelen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 19:28

sjorsie schreef:
Lisa91 schreef:
Getsie, moet er niet aan denken!
Onze kat en hond blijven lekker beneden, ik moet al die haren niet in m'n bed!

En dan heb je haren in je bed, nou en, kan je dan niet meer lekker slapen?

idd! dan zit je s nachts haren te happen Misselijk en het gaat ook nog eens overal jeuken en mijn wasmachine kan toch niet zo heel erg goed tegen zoveel haren.....
+ 54 kg hond neemt wel erg veel ruimte in Tong uitsteken

Ik laat mijn honden dus niet op mijn bed.... ik vind het niet echt vies ofzo,maar ik irriteer mij wel aan het aantal haren wat dan op het bed blijft,dan zou ik dus echt elke dag mijn bed moeten gaan verschonen en daar pas ik voor (daar heb ik geen tijd voor Tong uitsteken )

Mijn honden zwemmen vaak en komen paar x per week in natuurgebieden en rollen overal doorheen waardoor ze niet altijd even fris zijn, en ik ga ze echt niet elke week douchen want dat is slecht voor ze

ze mogen daarintegen wel op de bank en komen in elk kamertje van het huis dus zo slecht hebben ze het niet Tong uitsteken
en gelukkig willen ze het zelf ook niet want ze krijgen kansen zat maar hebben er blijkbaar geen behoefte aan....