Onze pup ernstig ziek..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marielle231

Re: Onze pup ernstig ziek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 12:08

1800 gulden msschien? het is alweer een tijd geleden he toen was de euro er nog niet.

Mijn tante fokte altijd maltezers en die waren ook zeker vrij duur dus als het om guldens gaat kan ik het volgens mij nog wel,

Maar goed als jij geen stamboom hebt ben ik het met het bovenstaande eens...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 13:22

1800 belgische francs dus toen nog? Nagelbijten / Gniffelen

TS, sterkte met je hondje, hoop dat ze snel weer ehelemaal in orde is! Ik hoop dat jouw verhaal ook weer een waarschuwing is voor andere impulsieve mensen die zich niet laten voorlichten..

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 15:54

Hond is beter en thuis! ga nu weer naar haar toe!

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:00

Dat is goed nieuws, ga haar maar lekker knuffelen en verwennen. Dat is wat ze verdient, een goed leven na zo'n slechte start.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 16:25

Ze slaapt nu lekker, en we hebben even uitgezocht, hond is illegaal, komt dus uit het buitenland, waar ook haar eerste prik is gegeven, maar de da twijfelt of die wel is gegeven. Ze krijgt een nederlands paspoort, en we laten haar vervelende verleden achter!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:27

mijn mening: een dier (ongeacht paard of hond) zonder papieren of stamboom is niet gegarandeerd raszuiver....
de ouders kunnen er wel uitzien als raszuiver, maar wie zegt dat dat ook zo is?

edit: In 1999 werd de frank aan de euro gekoppeld, volgens de wisselkoers € 1 = 40,3399 BEF
dus 1800 BEF is wat anders dan €1800 Vork
Laatst bijgewerkt door Liezel1 op 24-04-08 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 16:28

Er stond in het contract dat ze raszuiver was, weet niet of ik het moet geloven, maar bij ons gaat het niet om het ras, het gaat om het beestje zelf Lovers

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 16:32

onze pup is ook niet 'raszuiver' (engelse cocker), heeft geen stamboom maar is een gezond, enorm lief diertje. Enkel een vlekje teveel op de teentjes en op zijn onderlipje. Hij komt zeker niet van een broodfokker. Het enige verschil is dat we met hem nu geen tentoonstellingen kunnen gaan doen, wat we ook nooit van plan waren. Voor mij hoeft de garantie 'raszuiver' niet. Het is maar wat je als prioriteiten stelt natuurlijk ... Lachen

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 17:59

Charaz schreef:
1800,- voor een maltheser dream on... zolang je er geen papieren bij hebt kan iedereen wel roepen dat ie een rashond heeft.

Ik ben blij dat TS weet dat het niet slim is om een hondje te kopen bij een broodfokker/dierenwinkel en ik hoop dat haar pup er helemaal bovenop komt.

de andere hebben de stamboom wel, wij HADDEN die! maar tijdens de verhuis een hoop papieren kwijt geraakt en jah 1800 € voor een malthezer, ouders zijn belgische kampioenen en vader was 3e op europees.. dus die zijn gewoonweg duur.. heb je altijd als de ouders kampioen van iets zijn hé..

@ mensen die denken dat het om 1800 bf- gaat.. nee, het gaat omgerekend om ongeveer een 1800 €.. en zoals ik hier boven heb vermeld .. met papieren! (niet meer in bezit wegens verloren tijdens verhuis) ouders zijn kampioenen schoonheid hé, en dus ook echt wel raszuiver..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:09

Candy_x3 schreef:
de andere hebben de stamboom wel, wij HADDEN die! maar tijdens de verhuis een hoop papieren kwijt geraakt en jah 1800 € voor een malthezer, ouders zijn belgische kampioenen en vader was 3e op europees.. dus die zijn gewoonweg duur.. heb je altijd als de ouders kampioen van iets zijn hé..

@ mensen die denken dat het om 1800 bf- gaat.. nee, het gaat omgerekend om ongeveer een 1800 €.. en zoals ik hier boven heb vermeld .. met papieren! (niet meer in bezit wegens verloren tijdens verhuis) ouders zijn kampioenen schoonheid hé, en dus ook echt wel raszuiver..

Candy je kunt je beter aan één verhaal houden. Je spreekt je tegen. Maar het gaat hier ook niet om jouw hond hè Knipoog

Candy_x3 schreef:
zijn ook geen fokkers hé, zijn gewoon eigenaars van twee rashonden, en die hadden een klein ongelukje, dus hadden ze pups, en omdat mijn ouders hen ontzettend goed kennen, heb ik voor kerstmis bijna 12n jaar geleden een hondje gekregen.. maar is dus zeker geen hondje van broodfokkers.. kan moeilijk met 2 belgische kampioenen, en wij hebben de stamboom niet omdat we die niet wilde, ik wilde gewoon een hondje , en dat heb ik dan ook gekregen, en wij hebben er niet voor moeten betalen, was een cadeautje voor mij, en het is een rashond, en dus normaal zeker niet goedkoop, andere mensen hebben er zo'n 1800 € voor betaalt, dus lijkt me niet echt goedkoop,
.. maar ja, denk jij maar verder dat ie van broodfokkers komt, maar jah, tis een rashond pup van twee belgische kampioenen

Bij "ongelukjes" worden er bovendien ook geen papieren (stamboom dus) verstrekt.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:10

Hoe gaat het nu met het hondje?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:13

Udella schreef:
Hoe gaat het nu met het hondje?

Zie de post van TS van 15.54 uur. Knipoog

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:18

@ slimmerik, heejjxx ik was 3 jaar.. en nee wij wilde de papieren niet maar mijn oma die het hondje voor mij heeft geregeld heeft ze toch maar gehaald/gekocht en aan mn ouders gegeven , dus we hebben die blijkbaaar wel gehad, en een ongelukje laten we het zo zeggen, was niet echt de bedoeling om er mee te fokken hé, niet dat ze het erg vonden, hebben der na nog een nestje gehad en ja, ik ben er der strx achtergekomen dat we die papieren hadden, maar dat die kwijt zijn geraakt tijdens de verhuis.. maar alle andere hebben wel papieren, met 2 van de 2 zusjes zijn ze beginnen fokken, en het 3e zusje is agilty gaan doen, en ik heb met mijn hond niets gedaan.. dom, want is nu bijna 12, lijkt nog altijd op een hond van 5 a 6 jaar.. nu ja, zeg wat je wilt, wat ik hier nu zeg is dus het geen dat er is gebeurd waardoor het dus bij beide teksten anders staat.. mijn excuses voor mijn warrige uitleg! Knipoog
Doei!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:21

@ TS ....... blij dat het goed gaat met Keiva! Haha!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:26

TS als eerste gelukkig doet de pup het weer goed en voelt ze zich weer een stuk beter. Gelukkig weet je zelf ook dat het geen slimme stap was om je hond in België te kopen.

Heb je haar toevallig in Baarle Nassau gekocht? Ik heb er heel veel over gehoord en gelezen. Zij halen honden inderdaad uit Oost-bloklanden en zijn geen van allen geënt of hebben ook geen papieren. Echter bij de "verkoper" zeggen ze wel dat ze daar ergens gefokt zijn. 90% van deze pups dragen een ziekte met zich mee. Ze doen vaak ook allerlei beloftes die men niet nakomt of die niet na te komen zijn. Je moet maar eens voor de "lol" op de naam van die mensen/zaak googlen.

Nog heel veel plezier met de pup.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 18:49

Voel mij als rechtgeaarde Belg geroepen even te reageren !! Knipoog

Vooreerst : goed dat het beter gaat met je hondje ! Top !! OK dan!

Dan een beetje info : allereerst denk ik dat het taalverschil ons hier parten speelt. In Belgie heet iedereen die honden fokt een "kennel". Eén van mijn hondjes komt bij volgende "kennel" vandaan : http://users.telenet.be/ofthenarcisflower/
Dergelijke kennels hebben niets te maken met broodfok e.d., en leveren kwaliteitsrashonden, geselecteerd op karakter en gezondheid uit selecte fok.

Dan heb je de hondenwinkels. Daar moet je dus nooit een hond kopen. Puppies worden ingevoerd uit het Oostblok, waar ze veel te vroeg van hun moeder worden weggehaald. Dikwijls hebben ze een erfelijke of besmettelijke aandoening en weet je helemaal niets over hen. (afkomst ? karakter ? aanleg ? medische geschiedenis ouders ?)

Daarnaast heb je de broodfokkers of hondenfabrieken. Puppies worden aan de lopende band gekweekt. Er is een aanbod van een heleboel rassen. Je kunt er terecht voor alles : van chihuahua tot Duitse Dog : je kiest maar uit. Ook daar hoor je geen hond te kopen. Ouderdieren worden niet getest op erfelijke aandoeningen, incest is schering en inslag en teven worden gebruikt als echte puppymachines, waarbij er niet geselecteerd wordt op karakter of wat dan ook. Puppies uit dergelijke "kennels" beschikken nooit over (echte) stamboekpapieren, wat men je ook moge wijsmaken.

Je kunt in Belgie gerust een hond kopen. Je moet er dan op letten dat je pup beschikt over een Stamboom Sint Hubertus, of in het Frans een LOSH. (Livre d'Origine Saint Hubert) Alleen stambomen afgeleverd via St Hubertus zijn erkend in Belgie. Koop je een hond bij particulieren, let daar dan op.

Vwb het "geval" Candy : als jouw hondje een stamboom heeft, én hij is van Belgische afkomst, dan dient hij te beschikken over een tatoeage in het oor. Aan de hand van dit nummer kun je de herkomst van je hondje opvragen bij de vereniging St Hubertus. Indien hij geen tatoeage heeft, is het geen rashond. Punt. Een hond zonder LOSH is geen rashond. Hij kan er wel uitzien als een rashond, daar niet van, maar hij is geen rashond.
Indien hij van 2007 of later is hoeft hij geen tatoeage meer te hebben, maar zit deze informatie verwerkt in de chip. Je veearts heeft een chiplezer en kan je dus de nodige info verstrekken.

Ziezo, hopelijk is de slechte naam van de Belgen weer eventjes opgekuist Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:00

Candy_x3 schreef:
Charaz schreef:
1800,- voor een maltheser dream on... zolang je er geen papieren bij hebt kan iedereen wel roepen dat ie een rashond heeft.

Ik ben blij dat TS weet dat het niet slim is om een hondje te kopen bij een broodfokker/dierenwinkel en ik hoop dat haar pup er helemaal bovenop komt.

Jaja dat betaal je nog niet voor een engelse bulldog pup (en die moeten met keizersnee geboren worden waardoor ze rond de 1600,- zijn).

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:11

@ sevke, geen idee of hij een tatoeage heeft, maar een chip heeft ie wel Haha!
Laatst bijgewerkt door CandyQueen op 24-04-08 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:16

als hij van voor 2007 is, moet hij een tatoeage hebben. Stamboomgegevens St Hubertus op de chip is maar toegestaan sedert 2007 Knipoog

@Charaz : ik weet niet hoe de prijzen in Nederland zijn, maar in Belgie betaal je dat wel voor oa een Sharpei, Weimaraner, Viszla, Duitse Dog, of Chihuahua mét stamboom hoor ! (niet bij elke fokker natuurlijk, maar het kan wel) Voor een malteser lijkt het mij wel zeer uitzonderlijk... Knipoog
Laatst bijgewerkt door sevke op 24-04-08 19:19, in het totaal 1 keer bewerkt

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:18

hehe, kzal is zien of ie een tatoeage heeft.. mr kheb eig. geen idee...

@ sevke.. ff info over de ouders, zou ook aan de prijs kunnen liggen, waar ik dus ook vanuit ga

mama: belgisch kampioen schoonheid.. (of hoe je dat zegt^^)
papa: belgisch kampioen schoonheid.. 3e op het europees kampioenschap.. (of hoe noemen ze dat ? ^^)

ook de grootvader is belgisch kampioen geweest..

ouders zijn wel ingeslapen toen de eigenaren zijn verhuist naar het buitenland Verdrietig

Maar mensen ik ga stoppen in dit toppic.. zal hooguit nog even laten weten of ie een tatoeage heeft, als ik aan zen oren kan komen Knipoog Doei!
Laatst bijgewerkt door CandyQueen op 24-04-08 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:23

Candy_x3 schreef:
Charaz schreef:

Yeah, right.
'Kampioenen' houden echt wel een oogje in het zeil om 'ongelukkje's' te voorkomen!
En trouwens, 12 jaar geleden (want daar heb jij het steerds over!) had je nog geen euro's! Dus jouw stellige 1800 euro, kan nooit!

Ts; fijn dat het beter gaat

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:26

Nikki, het is omgerekend..

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:28

Wat doet dat er eigenlijk toe ?? Een paard is waard wat de ezel ervoor over heeft...

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-08 19:30

sevke schreef:
Ziezo, hopelijk is de slechte naam van de Belgen weer eventjes opgekuist Clown

Het was niet aanvallend tegen de belgen bedoeld hoor!
Maar ik ben wel een beetje boos op de winkel (hondenfabriek!)

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-08 19:37

Laatste reactie van mij : Nettieejj ik snap dat je kwaad bent op de winkel.. nog veel plezier met Keiva ! Haha!

Doei!