Hoi Nickeltje en Zwartwitje,
Gelukkig had ik zelf ook een beetje een onbestemd gevoel en ik ben vanmorgen gelijk op zoek gegaan naar een vogelopvang hier in de omgeving. Lang leve internet!
Het hummeltje had praatjes voor 10 gelukkig maar toch vertrouwde ik het niet helemaal. Had ook wat kattenvoer (blik) maar het wilde niets eten en was compleet in de stress vanmorgen dus ik had hem maar weer even met rust gelaten. Ik weet zelf ook hoe scherp de nagels en de tanden van een kat zijn en kon/kan me bijna niet voorstellen dat het diertje nergens een schram heeft ook al kon ik het niet vinden.
Ik heb de opvang vanmorgen gelijk gebeld en ben daarheen gereden, net terug
. Hij heeft gelijk wat te eten gekregen en zit nu bij te komen van alle avonturen. Ze gaan hem straks nog even goed bekijken.
Nickeltje ik bewaar je pm, ik lijk een onweerstaanbare aantrekkingskracht te hebben op de mensen in de buurt met een gevonden dier
Zo zijn wij sinds vorig jaar ook een konijn rijker en heb ik al een paar keer plat in de bosjes gelegen om een ontsnapte cavia te vangen die de kinderen gezien hadden 
Heb trouwens een tip voor het vervoeren van kleine dieren. Ik heb ooit een beautycase gehad (jups zo'n hard ding). Aangezien ik die al jaren niet meer gebruikte heb ik het cijferslot onklaar gemaakt en met een dremel gaten in het deksel geboort om lucht door te laten. Hier vervoer ik al jaren mijn konijnen in en nu met het mereltje ging dat ook perfect!
Iedereen moet wel altijd lachen als ik met de beautycase aan kom zetten en er blijkt een dier in te zitten 
Dank jullie wel voor de tips en de raad! Ik hoop dat het hummeltje het redt maar een betere plek kan hij op dit moment niet hebben!