Hondenvraagje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Hondenvraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:15

kimmie261 schreef:
ik heb hier 6 honden rondlopen waarvan er 2 hun leven in een kennel hebben doorgebracht als wij weg waren,en nu buiten leven..

als je de honden eraan went,en zorgt dat ze een droog en warm hok hebben,en samen kunnen zitten,ja hoor...geen probleem..

en jaloezie,ik neem hier altijd 1 hond overal mee naartoe,nergens problemen mee,de anderen blijven thuis...

ook het kroelen met de individuele honden,maakt de anderen niet jaloers,mogen ze ook niet.

ik zou alleen zelf niet een hond alleen in een hok doen,maar saampjes,ja hoor..ze vermaken zich wel Lachen

Eens.
Wat een onzin zeg, dat de ene hond jaloers zou zijn omdat de andere binnen mag zijn. Zo denkt een hond niet hoor, als het klikt, klikt het en zullen ze prima samen kunnen leven.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 00:20

Dankje nu ben ik op het gebied van een hok al wijzer mijn papa wilde ook altijd graag een hond bij maar nu minder omdat lady nu meer naar hem luisterd dus nu wil ik er terug eren bij.Maar zou het verschil maken als ik ze in de zomer s'nachts ook in hun hok laat en in de winter binnen in een apparte kamer voor hun laat.En zou het het beste zijn als ik hetzelfde ras neem

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:24

Larisske schreef:
moniekk schreef:
hok ziet er netjes uit, als je een opening maakt zodat hij naar binnen kan is dat prima!
als je de hond van begin af in die ren hebt kan dat geen kwaad.
en idd als je serieus met een hond aan de gang wil moet je zorgen dat er geen andere mensen met die hond lopen stinkmodder en dat je er alleen zelf mee bezig bent. dus dan is een ren idd beter.

Wat denk jij ook samen in de ren.En dat bedoel ik mijn papa zegt dat lady dat mag en dat niet en ik zeg dat ze dat wel mag en dat dan weer niet mijn zusje laat dat dan weer toe en dat dan weer wel.En ook in haar training ik gebruik korte woorden en altijd hetzelfde zoals Af,Zit,Blijf,Sta en mijn papa gebruikt weer Lig,Ga zitten,daar,recht en mijn zus gewoon alles en ze weet al bijna niet meer wat doen en als ik er iets in stamp en het er eindelijk inzit is het er zo weer uit Verdrietig

dat is idd heel erg!
maak duidelijke afspraken! het is jou hond en jij traint hem! doe desnoots een slotje op het hok.
als je een hond echt goed gaat trainen moet hij gewoon 1 baas hebben. en dan werkt het niet als andere mensen zich daar mee gaan bemoeien en erger nog andere mensen koekjes gaan voeren/gaan vertroetelen..
en het is heel erg verwarrend dat mensen niet consequent kunnen zijn in hun taalgebruik tegenover de hond..
eigenlijk is het t beste dat jij er alleen mee bezig bent en anders helemaal niemand!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 00:27

ras maakt niet uit,zou alleen er geen teef bijzetten,ik weet niet of jullie hond een dominante teef is,maar 2 teven die vechten,is echt vreselijk...

zijn echt erger als 2 vechtende reuen,dus liever een reu erbij,als een teefje..

ik vraag me alleen af of een border collie een kennel hond is,ik zou dan toch voor een wat "zelfstandiger" ras kiezen..

maar goed,dat moet je verder zelf weten...

(wij zijn hier overigens met zijn 2-en die de honden opvoeden,en mijn vriend laat veel meer toe als dat ik doe,de honden hangen ook 100x meer aan mij als aan hem,maar als het nodig is,staat ook mijn vriend op zijn strepen en dan luisteren ze netjes)

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 00:29

moniekk schreef:
dat is idd heel erg!
maak duidelijke afspraken! het is jou hond en jij traint hem! doe desnoots een slotje op het hok.
als je een hond echt goed gaat trainen moet hij gewoon 1 baas hebben. en dan werkt het niet als andere mensen zich daar mee gaan bemoeien en erger nog andere mensen koekjes gaan voeren/gaan vertroetelen..
en het is heel erg verwarrend dat mensen niet consequent kunnen zijn in hun taalgebruik tegenover de hond..
eigenlijk is het t beste dat jij er alleen mee bezig bent en anders helemaal niemand!

Inderdaad maar ja ik kan niets zeggen over lady want het is de hond van het gezin.Ik krijg alleen op m'n donder als ik er iets van zeg.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 00:51

kimmie261 schreef:
ras maakt niet uit,zou alleen er geen teef bijzetten,ik weet niet of jullie hond een dominante teef is,maar 2 teven die vechten,is echt vreselijk...

zijn echt erger als 2 vechtende reuen,dus liever een reu erbij,als een teefje..

ik vraag me alleen af of een border collie een kennel hond is,ik zou dan toch voor een wat "zelfstandiger" ras kiezen..

maar goed,dat moet je verder zelf weten...

(wij zijn hier overigens met zijn 2-en die de honden opvoeden,en mijn vriend laat veel meer toe als dat ik doe,de honden hangen ook 100x meer aan mij als aan hem,maar als het nodig is,staat ook mijn vriend op zijn strepen en dan luisteren ze netjes)

Ik ken niet veel van rassen dus een zelfstandig ras wat voor een soort is dat?

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-08 18:48

Mijn mama is enthousiast als hij maar in de ren zit Verdrietig.
Maar ik onderhandel wat en dan mag de wrs toekomstige hond in de berging.

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:43

moniekk schreef:
dat is idd heel erg!

Ik heb een pup van bijna 6 maanden. En die wordt door het hele gezin opgevoed. commando's zijn wel ong. altijd hetzelfde. Ik ga ook wedstrijden doen. Maar vind het dubbel zo belangrijk dat als ik er een keer niet ben de ook met andere wil lopen / trainen / luisteren. Tevens weet ze dat als me oma down zegt dat ze dan moet gaan liggen, terwijl het hier thuis gewoon af is.

Farinca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 15:48

Ik denk dat een BC die hierin wordt gestopt binnen no time gestoord gedrag gaat vertonen zoals dierentuin dieren ook wel doen. Het is een werkhond pur sang en ik zou dan nog eerder kiezen om de hond te herplaatsen.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 18:41

dienetje schreef:
Ik heb een pup van bijna 6 maanden. En die wordt door het hele gezin opgevoed. commando's zijn wel ong. altijd hetzelfde. Ik ga ook wedstrijden doen. Maar vind het dubbel zo belangrijk dat als ik er een keer niet ben de ook met andere wil lopen / trainen / luisteren. Tevens weet ze dat als me oma down zegt dat ze dan moet gaan liggen, terwijl het hier thuis gewoon af is.

Een pup van 6 maanden zal inderdaad naar iedereen net hetzelfde luisteren. Maar na verloop van tijd, zeker als er echt mee getraint wordt voor wedstrijden, zal je hond zich aan 'zijn baas' gaan hechten. Dit wil niet zeggen dat hij naar andere mensen niet luisterd... Wel dat hij altijd meer naar zijn baas zal trekken, altijd de baas eerst zal begroeten, beter zal luisteren naar de baas. Is ook niks mis mee Lachen.

Onze borders zijn ook allemansvrienden, luisteren naar iedereen. Maar vaderlief is hun baas en dat merk je echt, op hem zijn ze veel doller. Logisch natuurlijk ook Lachen, hij gaat altijd leuke dingen doen met hen.

Farinca schreef:
Ik denk dat een BC die hierin wordt gestopt binnen no time gestoord gedrag gaat vertonen zoals dierentuin dieren ook wel doen. Het is een werkhond pur sang .

Hier ga ik in mee. Als er niet intensief met die hond gewerkt wordt (mn ELKE dag trainen, niet alleen zondags) en hij zit grote delen van de dag in zo een ren heb je VEEL kans dat je binnen no time een gestoorde agressieve border hebt.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 19:25

larisske, zou je niet eerst informatie gaan inwinnen over ras en dergelijke? in diverse topics heb je het over verschillende rassen.
een border moet zowel lichamelijk als geestelijk goed bezig gehouden worden en kan jij dat bieden? kan jij het jaar-in-jaar-uit volhouden uren te lopen en te spelen met je hond, constant nieuwe uitdagingen te bedenken?

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-08 22:53

als ik later op mij zelf woon wil ik ook mijn honden in een kennel hebben. overdag mogen ze overal lopen maar 'savonds slapen ze buiten in de kennel met een verwarmt nachthok. ik vind dat prima kunnen.

succes ermee

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 15:15

tantjeuh schreef:
Een pup van 6 maanden zal inderdaad naar iedereen net hetzelfde luisteren. Maar na verloop van tijd, zeker als er echt mee getraint wordt voor wedstrijden, zal je hond zich aan 'zijn baas' gaan hechten. Dit wil niet zeggen dat hij naar andere mensen niet luisterd... Wel dat hij altijd meer naar zijn baas zal trekken, altijd de baas eerst zal begroeten, beter zal luisteren naar de baas. Is ook niks mis mee Lachen.

Ohw bedoeldje zo. Dan had ik het verkeerd begrepen. Ze trekt inderdaad heel erg naar mij op. En al loop ik met me zusje of moeder wanneer die hier roepen komt ze toch naar mij, net als met apporteren.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 22:12

Dit topic mag een slotje op Afbeelding
Lady komt waarschijnlijk op mijn naam dus ik mag haar ook trainen.We zijn vandaag bezig geweest met doggydance en dit ligt ons denk ik wel ze kan nu al weven! PlingIk hoop dat jullie in een van onze volgende topics zullen kijken!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:29

Goed zeg!!! ik hou je topics in de gaten!

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 09:42

Milly_ schreef:
Goed zeg!!! ik hou je topics in de gaten!

Dankje xwe hebben vandaag het commando weven al eens herhaald en zijn buigen begonnen binnenkort foto's

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:45

ik geloof nooit dat die kooi twee bij acht is,hij ziet er uit als vierkant,hij zal eerder twee bij twee zijn,iedereen moet het zelf weten maar mijn manier van honden houden is het niet...

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 09:57

geerke schreef:
ik geloof nooit dat die kooi twee bij acht is,hij ziet er uit als vierkant,hij zal eerder twee bij twee zijn,iedereen moet het zelf weten maar mijn manier van honden houden is het niet...

Bij 2 bij 8 bedoelde ik met het houten huisje erbij Knipoog en wil je een van mijn bovenstaande reactie lezen!! Koe

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:09

Ook al ben je er uit, ik wil toch nog een reactie geven. Persoonlijk vind ik dat een hond in een gezin nooit alleen maar van jou is. Ook als het een evt 2e hond zou zijn. Je kiest met zijn allen voor een hond en anders niet. Dat betekend ook afspraken maken of een hond binnen of buiten moet verblijven (buiten is niets mis mee overigens), de commando's die gebruikt worden en de beweging/training die gegeven wordt.
Dit kan nooit op 1 persoon neer komen aangezien de rest van het gezin ook in en om het huis is en dus ten aller tijde met de hond te maken heeft.
Het 'ik wil een hond voor mezelf'' is een egoistische gedachte en niet gedacht vanuit de hond of het gezin. Is iedereen het er mee eens en kunnen jullie met zijn ALLEN een hond opvoeden en onderhouden, dan houdt niets jullie tegen. Met de nadruk op met zijn ALLEN.

Succes en veel plezier met je woef

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 10:15

somokkele schreef:
Ook al ben je er uit, ik wil toch nog een reactie geven. Persoonlijk vind ik dat een hond in een gezin nooit alleen maar van jou is. Ook als het een evt 2e hond zou zijn. Je kiest met zijn allen voor een hond en anders niet. Dat betekend ook afspraken maken of een hond binnen of buiten moet verblijven (buiten is niets mis mee overigens), de commando's die gebruikt worden en de beweging/training die gegeven wordt.
Dit kan nooit op 1 persoon neer komen aangezien de rest van het gezin ook in en om het huis is en dus ten aller tijde met de hond te maken heeft.
Het 'ik wil een hond voor mezelf'' is een egoistische gedachte en niet gedacht vanuit de hond of het gezin. Is iedereen het er mee eens en kunnen jullie met zijn ALLEN een hond opvoeden en onderhouden, dan houdt niets jullie tegen. Met de nadruk op met zijn ALLEN.

Succes en veel plezier met je woef

Dat is het nou ze mochten hem van mij ook trainen maar ze helpen ook niet in het onderhoud.Anders had ik er geen probleem mee maar ze helpen niet in het onderhoud nou dan mogen ze hem vanaf nu ook niet meer trainen etc. dit vind ik juist en niet egoistisch.Als zij zich te goed voelen om mee te helpen dan moeten ze ook niet aan de pleziertjes meedoen.Als hij in de zetel heeft gezeten moet ik het stofzuigen,ik geef hem te eten en drinken,haal de poep van het gras,bortstel hem etc.Dus IK train hem ook en zolang zij niet helpen blijf alleen ik het doen ook spelen enz.Mijn mening Bloos

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:18

Als ik dit zo lees vraag ik me eigenlijk een beetje af waarom er een hond in het gezin is gekomen..... Maar goed, ik begrijp dus dat jij ook de entingen, voer, dierenartskosten, trainingen etc betaald....

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 10:22

somokkele schreef:
Als ik dit zo lees vraag ik me eigenlijk een beetje af waarom er een hond in het gezin is gekomen..... Maar goed, ik begrijp dus dat jij ook de entingen, voer, dierenartskosten, trainingen etc betaald....

De hoge dierenartskoste die gedaan zijn zoals sterrelisatie enzo betalen zij dat hdden ze zowiezo beloofd.Ontwormingskuren ik entingen ik traibningen,speelgoed etc ik.Voer wisselend omdat hij toch voor zijn kat ook voer gaat halen dit is ook zo afgesproken en hierbij leg ik ook bij!

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:26

Mag ik vragen hoe oud je bent??

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 10:26

13 :p

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 10:27

Ok, en dan houd ik het hier voor gezien....

Succes met je hond verder