(Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Elles

Re: (Heel) raar kattengedrag (verklaring??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 20:57

Zwerte, die Herman van jou is nog zo scheel als een toeter ook Clown

Hier gebeurt eigenlijk weinig van dit soort leuks Clown De ene (bijna 3 jaar) is een chronische bangebroek, het enige 'dwangmatige' gedrag dat zij vertoont is na het poepen vijf keer de kamer in rennen en weer terug naar de bak om A. haar poepje nóg beter te begraven en B. haar ene voorpootje aan het behang af te vegen Verward
Onze nieuwe poes (net drie weken geleden uit het asiel opgehaald, 8 jaar oud) slaapt 's nachts beneden, maar komt onmiddellijk luid mauwend naar boven, zodra ze de slaapkamerdeur/badkamerdeur hoort Lachen Ze hoeft dan niet eens zo nodig geaaid te worden of zo, maar komt gewoon even begroeten Lovers

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 21:03

Haha! leuke verhalen hier

Mijn kat is dol op plastic hij kruipt er in hij gaat likken en stopt niet meer...

Overal waar plastic aan zit, daar zit hij aan .. zakjes waar mijn lingerie in zit of flessen wijn die verpakt zijn

Bloemen van de bloemist en dan gelijk ff aan de bloemen ruiken hij wordt ook blij als ie aan de bloemen ruikt het is een rare kat

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:04

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:22

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:26

Zwerte schreef:
Mist schreef:
Ik heb een kat gehad die een tampon-fetish had Haha! die sloopte hele doosjes tegelijk ! met als gevolg dat je wel eens mispakte....erg vervelend !

Wij hebben er twee die dat doen Haha! Je vind ze overal in huis....behalve waar je ze nodig hebt (en helemaal kapot gekauwd....)

De kat van een vriendin van mij haalt ze uit het doosje. En erger...hij haalt ze ook uit het prullenbakje in de wc... Ok, ik zal verder niet in details treden. Maar het is gebeurd! Rolleyes

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:28

OMG wat ranzig!!!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 23:31

_Sigrid_ schreef:
Zwerte schreef:

Wij hebben er twee die dat doen Haha! Je vind ze overal in huis....behalve waar je ze nodig hebt (en helemaal kapot gekauwd....)

De kat van een vriendin van mij haalt ze uit het doosje. En erger...hij haalt ze ook uit het prullenbakje in de wc... Ok, ik zal verder niet in details treden. Maar het is gebeurd! Rolleyes

*probeert krampachtig dit NIET voor zich te zien*

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:01

Tsja die kale van mij heeft eigenlijk alleen maar rare ticcen Clown
Ze gooit altijd 1 foto van de schoorsteenmantel af, ze verzameld alles onderaan de trap... muisjes, lege wcrollen, sokken e.d.
Verder is ze helemaal gek van water, dus als ze water hoort zit ze er meteen in en onder Haha!
Ook praat ze veel, maar dat hoort ook wel bij het ras Clown Als je wat tegen haar zegt gaat ze altijd terug mompelen Tong uitsteken

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:09

Mijn kat is gék op oorbellen Rolleyes Je kan je aanrecht vol hebben liggen met troep, als je oorbellen erbij liggen ben je ze kwijt... Idemdito met het bureau... Alles ligt er dan nog, behalve die piepkleine oorbellen die je er had liggen Rolleyes

Spelen met de vreemdste dingen (oorbellen dus), elastiekjes, lintjes van kadopapier, stukjes hout uit de plantenbak, potloden... Naar haar muizen kijkt ze niet om.

Hard lopen mauwen dat ze naar buiten wil, is ze buiten, hard lopen mauwen dat ze naar binnen wil Rolleyes

Voor alle vlees uit zakjes haalt ze haar neus voor op, behalve verse kipfilet...

Ze gaat kwijlen als je haar langdurig aait... En dat aaien wil je toch al niet, want ze verhaart verschrikkelijk Tong uitsteken

Ze ligt overal, behalve in haar mandje. Daar heeft ze welgeteld 5 dagen in gelegen Vork

Ze knort Tong uitsteken

Spercieboontjes vind ze ook heel lekker Vork

Enorm gefixeerd op handen, dus als je ligt te slapen en je draait je om, staat ze al naast je... Liggen je handen toevallig bloot, worden die helemaal afgelikt Vingers aflikken

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:13

Mijn kat is nog redelijk normaal als ik het hier zo lees *LOL*

Hij heeft wel zo een paar van die kleine dingetjes...
-Als je de krant leest, moet en zal hij op de krant gaan zitten... en dan ook altijd precies op het bericht dat je probeert te lezen.
-Hij is bang van alles dat groter is dan zijn eigen kop. klein balletje? geen probleem... groot balletje? de wereld vergaat en poes duikt onder de kast.
-Hij is altijd bij je, maar altijd net buiten het berijk van je arm. Bij je in de zetel zitten? tuurlijk, maar net ver genoeg zodat je niet aan hem kan. Naast je op de grond zitten? zeker, maar je hand uitsteken is een kat die een paar passen achteruit loopt... je krijgt toch zo veel liefde van een kat hé Rolleyes Als hij dan toch bij je zit, begint hij hard te spinnen en op je kleren te sabbelen... met als gevolg dat je volledig doorweekt raakt van de kattekwijl.
-Wanneer hij je ziet vertrekken met de fiets zal hij ook altijd achterna lopen. En hij is heeeeel volhardend... gevolg: de fiets blijft binnen Nagelbijten / Gniffelen

maar voor de rest? heel normale kat hoor Ach gut

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:28

Ik moet ineens denken aan Nina, de kat van een vriendin van mij. Die heeft er een hekel aan als je fluit op een bepaalde toon.
Eerst gaat ze je aankijken, dan gaat ze kopjes geven, daarna springt ze op schoot, vervolgens geeft ze kopjes tegen je gezicht en als je dan nóg niet opgehouden bent bijt ze je zachtjes in je lip... Ik heb het helaas nooit gezien... Vaak uitgeprobeerd, maar ik kan mijn lach nog net inhouden tot ze kopjes gaat geven in mijn gezicht Haha!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:39

Huilen van het lachen hahaha

Bedenk me net, mijn poes speelt met niks anders dan touwtjes, een enkele keer met een druif die op de grond was gevallen, of zo'n nep muis, maar dan alleen als ze meot laten weten dat ze er is en honger heeft Clown
Ze slaapt ook in niks anders dan kartonnen dozen, stoelen, banken en bedden natuurlijk, maar als we een mandje kopen van 15 euro gaat ze er niet in, de honden manden zijn maar al te leuk en het mandje van 2,50 bij de kringloopwinkel? dies ook goedgekeurt Ja Huilen van het lachen

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 00:49

Heerlijk topic *LOL*

Ik heb ook een stel gestoorde katten, Bowie verzameld heel graag wasknijpers en pennen en legt ze onder mijn bed, af en toe vind ik er een verdwaalde batterij of tampon tussen. Vanmiddag ook weer een berg onder het bed vandaan gehaald, ik had het net allemaal weg en ze was alweer bezig mijn buit terug in te pikken Nagelbijten / Gniffelen .
Ze praat ook erg graag, je hoeft haar maar aan te kijken (of juist niet) en ze ligt te gillen, opstaan kost teveel moeite, gil je terug en dan kan dat oneindig zo doorgaan. Kopjes in de lucht geven, dat lijkt net zoals deze reclame: http://www.youtube.com/watch?v=Le-4Y1eyvdk
Perse onder de dekens willen slapen, ookal slaap ze zelf al ze maakt je wakker zodat je de deken omhoog doet zodat ze makkelijk eronder kan lopen, doe je dit niet dan is je neus niet veilig Clown
En ik ben natuurlijk altijd erg vies en moet gewassen worden Clown .

Lily verslind graag muizen, nepmuizen. Binnen een paar minuten zijn ze geperforeerd, platgekauwd, de staart is helemaal verdwenen en ze zijn doordrenkt met kwijl. Een paar keer per week krijg ze een aanval waarbij ze het hele huis moet doorrennen, springt overal op en af, stoelen liggen omver en kussens vliegen door de kamer, verwilderde blik in haar ogen. Gelukkig is het afgezwakt naar een paar keer per week, het was eerst 2 keer per dag Nagelbijten / Gniffelen .
Dichte deuren kan ze absoluut niet tegen, vooral niet als jij aan de andere kant zit, even rustig op het toilet? nee ze moet erbij, maar wel met de deur open anders wil ze weer naar buiten, doe je de deur dan weer dicht wil ze uiteraard weer naar binnen, hou je hem dicht gaat ze aan de deur krabben en staan gillen, erg vermoeiend.

En dat is nog nieteens de helft van het vreemde gedrag Koe

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:30

@IcePrincess: Met speelgoed muizenstaarten moet je een beetje oppassen, schijnt. Muts moest ook altijd de staarten van zijn speeltjes mollen (en dan opvreten geloof ik, de staarten zijn nooit boven water gekomen) en volgens de DA, die ik het eens vertelde, konden die voor verstoppingen zorgen.Beter is het dan om de staartjes maar zelf af te knippen...

Zo had Muts eens een echt superspeeltje gevonden: een grote spin (een echte, dus). Heerlijk mee gevoetbald totdat het beest aan zijn poot bleef plakken. Vervolgens werd het van de poot afgehaald en smakelijk verorberd (geeft zo'n goor geluid). Daarna is Muts nog een half uur lang op zoek gegaan naar waar zijn nieuwe speeltje toch ineens was gebleven...

En waarom moeten katten toch altijd in dozen die net (nouja, net...) een maatje te klein zijn?
Toen ik Muts en Stoffel allebei nog had, had ik eens twee dozen gevonden, een grote en een kleine. De grote was voor Stoffel, een grote kat, en die kleine voor Muts, toen nog een jonkie. Allebei de dozen heb ik tot grote vreugde van de katten voor het raam geparkeerd. Toen ik thuis kwam trof ik ze dus ook allebei in de dozen aan. Muts in de grote en Stoffel in de kleine...
Zo heb ik ook ooit eens een hele grote zwarte kat in een klein doosje gevonden. De kat puilde er zo ontzettend uit dat je het doosje amper meer zag...

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 09:42

Mijne hebben ook leuke fratsen; ook pootjes aan de vloer vegen tijdens het drinken uit de waterbak, na het poepen op de bak HEEL hard naar boven rennen (net alsof ze zich schamen), snurken en dromen op schoot Lovers , smorgens heerlijk naast me op bed wakker worden en dan moeten eerst mijn armen gewassen worden want ik ben heel vies Knipoog . Krant valt bij mij ook niet te lezen, daar moet de kat languit op liggen als ik aan het lezen ben, en ook nog mijn plekje inpikken op de bank, zodra ik opsta is mijn plekje weer bezet Vork

Ik heb trouwens gisteren een nieuw speeltje bedacht, speelmuisjes in een wasbolletje proppen en dan wegschuiven over de vloer. Leuk, kat begreep er eerst niks van maar uiteindelijk werden de muisjes keurig uit het wasbolletje gehaald Knipoog Vooral leuk als de opening aan de onderkant zit, dan krijgt het bolletje toch een mep Duivel want die muisjes moeten eruit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 16:50

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-06-23 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 17:21

Tom moet ook altijd en overal bij me zijn.
Ik achter de computer = Tom op het bureau.
Ik op bed= Tom op het voeteneind.
Ik aan tafel = Tom OF op schoot, OF op de stoel ernaast, OF met een beledigde kop op de vloer Clown.

En hij mag helemaal niet op het bureau en op t bed. En eerst sprong hij heel erg hard weg als mijn moeder eraan komt, en tegenwoordig blijft hij echt liggen met een kop van 'heb het lef om me weg te halen.'

Vroeger (toen hij nog wel in de woonkamer wilde komen) als mijn vader op en bank zat en floot liep hij er altijd op af, en rook een paar keer aan mijn vaders hoofd. Om er dan ineens, zonder waarschuwing, volle kracht in de bijten. Dat was de eerste keer heel leuk. En ik gebruikte hem als haarborstel (hij hing in mijn lange haar Tong uitsteken) en als kussentje (hij languit op de bank en ik met mijn hoofd erop Tong uitsteken)

Alleen is de huiskamer niet goed genoeg voor meneer, daar slaapt hij niet. BEHALVE met kerstmis, dan hebben we een groot rendieren kleed liggen, waar dankbaar gebruik van word gemaakt...

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:46

De onze steelt de kippenpootjes bij de buren van tafel af als die de tuindeuren open hebben en jaagt ook zo een grote hond weg.

Maar ze hebben nog nooit iets verzameld geloof ik. Clown

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 22:00

mijn tom (jaja Knipoog) wil als allerliefste op mijn bed in mijn kamer liggen. Laat dat nou net die ene kamer zijn waar hij niet in mag doordat ik allergisch ben!!! Clown

Verder bij het avondeten zit hij altijd op de stoel aan het hoofdeinde van de tafel, zijn kopje net boven het tafelblad uitstekend en naar ons te kijken (hoewel hij nooit wat krijgt).
Verder is hij een kampioen in voor je voeten lopen in de keuken en hebben we ondertussen al zo'n 1000 keer op zij poten en staart gestaan. Maar dat weerhoud heb niet! Tong uitsteken

Verder hebben we 2 eenden in de tuin (die hebben zich onze tuin toegeëigend) en tommie loopt met een grote boog om ze heen Knipoog dapper he.

Ook vind hij het prachtig om in de tuin met een gieter (met 1 gat) te spelen. Dan gaat hij de straal "vangen". maar zodra hij eits te veel nat wordt ik hij razendsnel weg.

Verder heeft hij zo'n 1 keer per week 's avonds een aanval. Dan gaat hij rennen en knalt tegen de boekenkast op, klimt in de stoelen en is dan ineens door het kattenluikje weg gerend.

O, ja. als hij vind dat hij te weinig aandacht krijgt gaat hij je aanvallen Duivel lekker in je benen klimmen en bijten Knipoog

verder is hij vreselijk verwend en luist hij nauwelijks nog wat, alleen speciale brokjes. Maar niet te lang dezelfde want dan is meneen die ook zat Tong uitsteken
En pilletjes krijg je er niet in. In een badlaken wikkelen helpt niet, zijn bek gaat niet open Tong uitsteken Net een bankschroef ofzo Knipoog En in een beetje blikvoer helpt ook niet. Hij gaat geloof ik nog liever dood van de honger Cool

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 00:29

Zo'n gieter heb ik ook, een van de twee moet er altijd even aan snuffelen. Eerst aan de tuit en daarna nog aan de bovenkant, waar je 'm vult. Om te controleren of het aan die kant ook naar water ruikt denk ik Clown

En straks is het weer zomer. Onze krabpaal staat voor een raam, boven het raam is zo'n luikje om te luchten dat 's zomers natuurlijk altijd open staat. En waar wel eens een beestje door naar binnen vliegt. Hoor je midden in de nacht ineens een BONK op het glas, soms nog een als het beestje niet meteen dood is en dan het o zo smakelijke gesmak en gekauw. 's Ochtends vind ik dan meestal de overblijfselen in de buurt van de paal maar soms zijn de katjes zo attent om ze naast mijn bed te leggen. Hoezee.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:47

Haha, altijd fijn, dooie beesten bij je bed Tong uitsteken

Hier heb ik een ren achter de tuindeur, ze kunnen door een luikje in de deur de ren in. Vorig jaar was een merel zo stom om haar nest in de druivenstruik te bouwen, 1 meter naast de ren Rolleyes Ik heb in twee weken tijd 2 lijken in de woonkamer gehad en een zwaargewonde jonge merel Scheve mond Als ze niet meer fladderen zijn ze niet meer leuk, gelukkig maakte ze er verder geen smeerzooi van. Die zwaargewonde kon ik nog vangen, maar die sprong buiten uit m'n handen en is weggehuppeld. Denk niet dat ie het gehaald heeft. Er zat echt veel bloed aan m'n hand, en dat voor zo'n klein vogeltje Scheve mond
De slaapkamerdeur zit hier altijd dicht, dus de kans dat ik 's avonds in bed stap en een vogeltje tegenkom, is nihil Clown

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:20

Ik ben zelfs nog 1 vreemde tic van Princess vergeten... ze was het net weer aan het doen dus vandaar dat ik het me herinner Clown

We laten weleens de wasbak vol staan met warm water zodat ze erin kan spelen.
Maar een tijd geleden ontdekte ze opeens dat het verdomd leuk is om op z'n kop met je kletsnatte pootjes tegen de keukenkastjes onder het aanrecht te gaan hangen... dan zie je nl allemaal druppeltjes naar beneden lopen Huilen van het lachen

Ik heb een hoogglans zwarte keuken... dus je kan je wel voorstellen hoe mijn kastjes eruit zien na een behandeling van Princess Clown Iig voorzien van een streep-patroontje Vork Huilen van het lachen

waypoint

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 11:34

haha wat een geweldige verhalen hier allemaal Knipoog

mijn diesel heeft ook wel iets leuks, wij hebben een open "barbie hoek" van mn zusjes.
als Dies alleen thuis is of je kijkt eventjes niet sleept ze een voor een de hele bende mee naar beneden toe. dan liggen er onder de trap allemaal kussentjes en mini flesjes en glaasjes tot paarden en barbies toe. Clown

ze heeft ook wel veel de neiging om na de post te springen Tong uitsteken als dan de postbode eraan komt staat ze al ander de brievenbus om het daarna allemaal over dr heen te krijgen, en om daarna heel zielig bij mij te komen zitten en dan weer keihard weg te rennen Gestoord

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:27

c_alsemgeest schreef:
Ik ben zelfs nog 1 vreemde tic van Princess vergeten... ze was het net weer aan het doen dus vandaar dat ik het me herinner Clown

We laten weleens de wasbak vol staan met warm water zodat ze erin kan spelen.
Maar een tijd geleden ontdekte ze opeens dat het verdomd leuk is om op z'n kop met je kletsnatte pootjes tegen de keukenkastjes onder het aanrecht te gaan hangen... dan zie je nl allemaal druppeltjes naar beneden lopen Huilen van het lachen

Ik heb een hoogglans zwarte keuken... dus je kan je wel voorstellen hoe mijn kastjes eruit zien na een behandeling van Princess Clown Iig voorzien van een streep-patroontje Vork Huilen van het lachen

ROFL Met zo'n keuken vraag je er ook om natuurlijk Huilen van het lachen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 15:44

Stybba schreef:
Timmy ligt graag IN de hangmat. Je krijgt dan dit:

Van de voorkant:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-D7SU4LBS.jpg

Van bovenaf:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-HCGC7RPE.jpg

ROFL Hahhaha geweldig!!! Ik heb hier ook zo'n hangmatje maar die van mij liggen er vooralsnog ewoon op ipv IN.

Wij hebben ook twee van die bengels:

1 Gunther, poes(eerst werd ons verteld is een kater, vandaar de naam Huilen van het lachen )

Vind het leuk om in 1 maand tijd VIER telefoonladers doormidden te bijten....(kwam ik de belcompany weer binnen...ahum...mijn eh...kat...heeft alweeeeer..... Blond Gestoord )

Grapje van 100 euro dus...

Verder speelt ze graag met een druppelende kraan, helemaal gefixeert. En ze vindt het geweldig om op mijn jack russels te springen vanaf een stoel, zo bovenop de rug van de hond Haha!

daarnaast slopen ze hier allebei heel graag planten, maar ook vazen etc.

2. Anton, kater

Ligt graag op mijn laptop, en heeft laatst geskyped met mijn moeder...Skype stond nog aan toen ik weg was gegaan en Anton is dus blijkbaar over het toetsenbord gaan lopen en mijn moeder begreep er niets van, die zag alleen maar dit:

hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhtttttttttttttttttttttttuuuuuuuudddddddddddddddd;;;;;;;;;;;;;

(hij liep tussendoor ook steeds even over Enter heen natuurlijk Hyper! )
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,rrrrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeppppppyuuuuuuuuuuuuuu[[[[[[[[[[

Dus toen ik thuiskwam had mijn moeder getypt: Je skype staat nog aan en volgens mij is je kat mij aan het skypen Huilen van het lachen

Katten...............gotta love them!