Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LimaGentle schreef:als jij je hond 100% onder controle hebt mag jij je hond best los laten lopen, MITS de hond met andere honden over weg kan en als de hond van de 'tegenpartij' daar anders over denkt, jij je hond weer terug kan roepen
mijn hond kan niet met andere honden.. de hond van mijn vriend ook niet (gelukkig wel met elkaar) maar ik erger me groen en geel aan mensen die hun honden los laten lopen terwijl ze hun honden niet onder controle hebben..
en dan zeggen: ze doen niks hoor blabla
nee maar die van ONS wel!
Effy schreef:Jeannine schreef:Hij heeft er volgens mij wel recht op, maar hij zal er niet dood van gaan als ik hem aanlijn. Maar dat doe ik gewoon niet, omdat ik het onzin vind. Iedereen laat zijn hond los, dus waarom ik niet.
Iedereen fietst over de stoep, dus waarom ik niet? Iedereen rijdt door rood, dus waarom ik niet? Iedereen scheldt en slaat erop los, dus waarom ik niet? Iedereen voert oorlog, dus waarom ik niet?
Heb de discussie vanaf pagina 1 gevolgd, en zat te wachten op dit geweldige, altijd steekhoudende argument. Iedereen doet het, DUS waarom ik niet? Als dit toch eens een argument was, dan bleef er van de wereld niets meer over. Prima dat je een bepaalde positie inneemt, maar alstublieft kom dan ook met échte argumenten.
Ben het absoluut met Slimmerik eens. Regels zijn regels, overtreed je die dan aanvaard je de consequenties zonder mokken, en al helemaal zonder een topic te maken waarin je een gedupeerde belachelijk maakt. Persoonlijk heb ik geen last van mensen die een goed opgevoede hond los laten meelopen op straat. Kan alleen maar bedenken hoe verschrikkelijk zielig het zou zijn als het beest plots de straat op rent en doodgereden wordt o.i.d. (en zelfs de best opgevoede hond kan ergens bang van raken en blindelings weglopen!), maar goed, dat is mijn probleem niet. Wat ik wel kwalijk vind is dat wanneer iemand er last van heeft (of het argument je aanstaat of niet, dat maakt niets uit want jij bent een overtreder) je niet gewoon even die paar seconden de hond vastklikt, maar dat je er een topic van moet maken op een website.
En ja, ik heb ook een hond. En ja, die houd ik gewoon aan de lijn waar hij niet los mag. En ja, hij loopt toch elke dag los. En ja, hier in en om Den Haag hebben we zat gebieden waar de hond los mag. En ja, daar moet je misschien even voor op de fiets of in de auto stappen, maar dat is toch geen probleem...? Waar een wil is, is een weg.
LimaGentle schreef:als jij je hond 100% onder controle hebt mag jij je hond best los laten lopen, MITS de hond met andere honden over weg kan en als de hond van de 'tegenpartij' daar anders over denkt, jij je hond weer terug kan roepen
mijn hond kan niet met andere honden.. de hond van mijn vriend ook niet (gelukkig wel met elkaar) maar ik erger me groen en geel aan mensen die hun honden los laten lopen terwijl ze hun honden niet onder controle hebben..
marielleaartsen schreef:ik heb hem eigelijk altijd aan de riem tenzij op plekken waar die mag.
zelf heb ik een hekel aan honden die loslopen.
Onze hond is er door verpest, hij liep aan de lijn kom net de flat uit en om de hoek kwam een herder aanstuiven en greep hem, sindsdien flipt onze hond als die andere ziet en dat is niet leuk, zeker niet als je van die honden hebt die loslopen en wel intresse in je hond hebben.
ik zeg dan altijd als die hem pakt eigen schuld.
het ging een tijdje geleden eindelijk weer een stuk beter komen er 2 loslopende bulletjes aan en grijpen hem in zijn been en keel, die van mij zat eerst van wat is dit .. maar daarna begon die weer en helaas ben ik nu weer keihard aan het trainen om dit er weer grotendeels uit te halen.
Helaas zou ik het er nooit meer helemaal uitkrijgen.
Lusitano schreef:Ik vind overigens dat je je hond bij je moet houden op het moment dat je een aangelijnde hond tegenkomt.
Maar ik wil dan ook nog wel weten hoe de mensen met ´onvriendelijke´ honden denken over wandelen in een losloopgebied? Daar moet je dus gewoon niet komen dan met zo´n bijter.
chantalvdv schreef:Mijn hond daarintegen zit altijd aan de riem. Hij grijpt mensen en honden.
Kweetnietje1 schreef:Iedereen die een hond heeft denkt dat hij hem 100% onder controle heeft
Citaat:Mijn hond kijkt niet eens naar andere honden of mensen, hij loopt er met een grote boog omheen. Hij is altijd in zijn eigen wereldje, behalve als je zijn naam roept. Hij rent door de bosjes, daarom lijkt het vaak alsof ik alleen loop.(misschien dat ik daarom nog nooit een boete gehad heb) Als ik roep dat komt hij zo goed als meteen.
Als mijn hond vervelend zou doen tegen andere honden, had ik hem vast niet los gelaten. Hij heeft wel eens een half uur lang een andere hond achter zich aan gehad en het baasje deed geen moeite om hem terug te roepen
Kweetnietje1 schreef:Iedereen die een hond heeft denkt dat hij hem 100% onder controle heeft. Ik ben doodsbang voor honden. Heb als kind 6 weken in het ziekenhuis gelegen door beten van een hond die onder controle was
en die het normaal noooooiiiiiiiiit deed.
![]()
Afschuwelijk de meningen van sommige hondeneigenaars hier.
Girlgamer schreef:chantalvdv schreef:Mijn hond daarintegen zit altijd aan de riem. Hij grijpt mensen en honden.
Heeft hij dan al ooit een een mens aangevallen?? Ik zou dat beest dan echt niet meer kunnen vertrouwen.
moniekk schreef:Kweetnietje1 schreef:Iedereen die een hond heeft denkt dat hij hem 100% onder controle heeft. Ik ben doodsbang voor honden. Heb als kind 6 weken in het ziekenhuis gelegen door beten van een hond die onder controle was
en die het normaal noooooiiiiiiiiit deed.
![]()
Afschuwelijk de meningen van sommige hondeneigenaars hier.
dat is dan idd heel erg banketstaaf en dat soort honden mensen verpesten t voor de mensen die de hond wél onder controle hebben.
ik heb mn hond volledig onder controle 100%, en ja hij bijt ook, maar dat doet hij ook alleen op mijn comando