buurman die mijn kat niet aardig vindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Re: buurman die mijn kat niet aardig vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:55

Midasje schreef:
Beaux schreef:
Ook ik heb katten en ik wil pertinent niet dat een ander daar last van heeft. Ook wil ik niet dat ze bij ons op de dijk platgereden worden. Dus hebben die van mij een gedeelte van de tuin wat afgezet is met gaas en waar ze via een luik in de keukendeur zelf in en uit kunnen. Ideale situatie, mijn katten veroorzaken geen overlast en worden niet doodgereden. 1 van mijn buren vind dat mijn katten zo geen kattenleven hebben. Ik vind dat niet, mijn oudste kat was een uitermate zielige asielkat die daar al een jaar zat en voor zijn asieltijd op een flat bivakkeerde, deze kat is dolgelukkig met zijn eigen stukje buiten( het is ongeveer 6x6meter). Mijn andere kat hebben we als poesje van 5 weken oud langs de weg gevonden. ook deze weet niet beter. Ik kan wel bewgrijpen dat het moeilijk wordt om een kat die de vrijheid al gehad heeft dit af tenemen.
Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je eigen dieren, hoe dan ook. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn tuin volgescheten werd!! Bij mijn schoonouders in de woonwijk lopen er gemiddeld 20 katten rond in de achtertuintjes! Dat is toch ook niet normaal.
Je buurman had wat aardiger kunnen reageren, dat ben ik met je eens. Maar heis jouw probleem en jij moet het oplossen.

En Midasje, misschien kan het wat rustiger? Het is geen gezeik, het is gewoon een volwassen discussie, tenminste...voor de meesten dan.

Slapen

Op deze reactie heb ik getemd Midasje, je Boktnaam is erg leuk (naam van 1 van mijn katten) maar je reacties zijn niet best.

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:56

Alani schreef:
KiWiKo schreef:
dus even samenvattend mag ik van sommige mensen wel last hebben van hun dieren in mijn tuin, maar mogen diezelfde dieren geen last hebben van mijn dieren in mijn tuin Lachen
das een grappige redenering Lachen

Ik neem aan dat je oa mij onde 'sommige mensen' schaart? Ik heb gelukkig niet zo gauw ergens last van. Als de kat / hond/ kippen of weet ik het wat van een ander in mijn tuin loopt heb ik daar geen last van.
Ik heb wel last (maakt me zelfs boos) dat sommige mensen er trots op zijn dat hun hond andere dieren verscheurd.
Dat hun hond zijn territorium verdedigt (wegjagen, er achter aan vliegen), is iets heel anders dan een 'vreemdeling' vermoorden.

Bedoel je hier mijn verhaal mee?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:56

Ik denk toch echt dat het jouw taak is je kat uit de buurman zijn tuin weg te houden.

Ik ga binnenkort verhuizen naar een rijtjeshuis (mijn ouders wonen buiten dus niemand die last heeft van onze katten) en mijn kat (is al gewend om binnen te zijn) blijft daar ook binnen en evt. zet ik de tuin af zodat hij er niet uit kan. Ik wil niet dat andere mensen last hebben van mijn kat en ik wil ook niet dat mijn kat iets overkomt.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:57

foutje
Laatst bijgewerkt door Midasje op 28-02-08 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:59

Midasje schreef:
Beaux schreef:
Ook ik heb katten en ik wil pertinent niet dat een ander daar last van heeft. Ook wil ik niet dat ze bij ons op de dijk platgereden worden. Dus hebben die van mij een gedeelte van de tuin wat afgezet is met gaas en waar ze via een luik in de keukendeur zelf in en uit kunnen. Ideale situatie, mijn katten veroorzaken geen overlast en worden niet doodgereden. 1 van mijn buren vind dat mijn katten zo geen kattenleven hebben. Ik vind dat niet, mijn oudste kat was een uitermate zielige asielkat die daar al een jaar zat en voor zijn asieltijd op een flat bivakkeerde, deze kat is dolgelukkig met zijn eigen stukje buiten( het is ongeveer 6x6meter). Mijn andere kat hebben we als poesje van 5 weken oud langs de weg gevonden. ook deze weet niet beter. Ik kan wel bewgrijpen dat het moeilijk wordt om een kat die de vrijheid al gehad heeft dit af tenemen.
Ik vind dat je verantwoordelijk bent voor je eigen dieren, hoe dan ook. Ik zou het ook niet fijn vinden als mijn tuin volgescheten werd!! Bij mijn schoonouders in de woonwijk lopen er gemiddeld 20 katten rond in de achtertuintjes! Dat is toch ook niet normaal.
Je buurman had wat aardiger kunnen reageren, dat ben ik met je eens. Maar heis jouw probleem en jij moet het oplossen.

En Midasje, misschien kan het wat rustiger? Het is geen gezeik, het is gewoon een volwassen discussie, tenminste...voor de meesten dan.

Slapen

Op deze reactie heb ik getemd Midasje, je Boktnaam is erg leuk (naam van 1 van mijn katten) maar je reacties zijn niet best.[/quote]

IK wordt gewoon erg boos van mensen die zo op katten reageren en andere dieren natuurlijk, hou niet van dierenleed ( dus ook niet honden op katten af sturen )

En mijn kat heet ook midas Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:01

Nou, omdat jij een normale discussie waarin mensen hun kant van een probleem netjes proberen te verwoorden door jou tot gezeik wordt gebombardeerd. En als ik je vraag of het wat minder kan en ik uitleg waarom dan van jou zo'n reactie krijg met een smiley... Dan kan ik me voorstellen dat er anderen zijn die conclusies trekken. Dat doe jij ook want jij vindt dat mensen met een andere mening zeiken.

Vala

En ook ik hou zielsveel van dieren!

jiehaaa

Midasje schreef:
IK wordt gewoon erg boos van mensen die zo op katten reageren en andere dieren natuurlijk, hou niet van dierenleed ( dus ook niet honden op katten af sturen )

Ik vind het ook jammer dat het geen "one big peaceful, happy world is out there", maar zo is het nu eenmaal. Knipoog

(Leuke kattennaam he!)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:02

Alani schreef:
KiWiKo schreef:
dus even samenvattend mag ik van sommige mensen wel last hebben van hun dieren in mijn tuin, maar mogen diezelfde dieren geen last hebben van mijn dieren in mijn tuin Lachen
das een grappige redenering Lachen

Ik neem aan dat je oa mij onde 'sommige mensen' schaart? Ik heb gelukkig niet zo gauw ergens last van. Als de kat / hond/ kippen of weet ik het wat van een ander in mijn tuin loopt heb ik daar geen last van.
Ik heb wel last (maakt me zelfs boos) dat sommige mensen er trots op zijn dat hun hond andere dieren verscheurd.
Dat hun hond zijn territorium verdedigt (wegjagen, er achter aan vliegen), is iets heel anders dan een 'vreemdeling' vermoorden.

tja ik kan moeilijk tegen mijn honden zeggen dat ze hun territorium niet mogen verdedigen........ en helaas als mijn kruising herder x bouvier eenmaal een kat te pakken heeft, dan heb je behoorlijke schade.......... en is de kans heel reeel dat dit dier het niet overleefd...........

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:02

lees bovenstaand dan snap je misschien wat ik bedoel

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:04

@Midasje, tis wel goed verder, ik snap je wel maar had alleen zoiets van: verwoordt het iets anders.

Feit blijft dat het voor de TS heel moeilijk zal zijn om katten die al de vrijheid hebben gehad binnen de perken te houden. Als ze dat uberhaupt wil natuurlijk. Lastig probleem hoor.
Laatst bijgewerkt door Vala op 28-02-08 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:04

Midasje schreef:
Alani schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Mensen storen zich te veel
En van die honden BELACHELIJK

en ik vind het belachelijk dat sommige mensen menen dat ze voor overlast mogen zorgen........

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:05

jiehaaa schreef:
Midasje schreef:

Ik vind het ook jammer dat het geen "one big peaceful, happy world is out there", maar zo is het nu eenmaal. Knipoog

(Leuke kattennaam he!)

Die zwart / witte is midas of niet hij heeft echt een midas kop ( stout en ik krijg alles voor elkaar )

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:06

Het paard van mijn vriendin heet Midas! Haha!

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:08

Dus jouw buurman moet de overlast die jouw kat veroorzaakt maar accepteren, maar andersom ho maar? Laat me niet lachen Huilen van het lachen

Veel kattenbezitters hebben niet door hoe ontzettend vervelend het is als jouw tuin ongevraagd als kattenbak wordt gebruikt, en wie mag het opruimen?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:08

Beaux schreef:
@Midasje, tis wel goed verder, ik snap je wel maar had alleen zoiets van: verwoordt het iets anders.

Feit blijft dat het voor de TS heel moeilijk zal zijn om katten die al de vrijheid hebben gehad binnen de perken te houden. Als ze dat uberhaupt wil natuurlijk. Lastig probleem hoor.

Heb in mijn vorige woning altijd mijn katten in de gaten moeten houden omdat een grapjas vondt dat hij alle katten in zijn zicht kapot kon schieten met een luchtbux of allemaal naar het asiel kon brengen of meenemen en op de snelweg eruit kon gooien.
Ziek Misselijk Misselijk

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:09

Beaux schreef:
Het paard van mijn vriendin heet Midas! Haha!

lachen Haha!

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:09

Midasje schreef:
Die zwart / witte is midas of niet hij heeft echt een midas kop ( stout en ik krijg alles voor elkaar )

(ff kort offtopic dan... Haha! )
Ja die! Maar hij is niet zo stout, zijn broertje (cypers) wel. Midas is een echte lieverd, beetje onhandig ook.

@Beau en Midasje: Nog even en we kunnen een Midas-huiskamertopic starten... Clown

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:10

Midasje schreef:
Alani schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan.
Mensen storen zich te veel
En van die honden BELACHELIJK

en ik vind het belachelijk dat sommige mensen menen dat ze voor overlast mogen zorgen........[/quote]

ligt eraan wat je overlast vind, je kunt je wel overal druk om maken toch?.......

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:11

Midasje schreef:
Heb in mijn vorige woning altijd mijn katten in de gaten moeten houden omdat een grapjas vondt dat hij alle katten in zijn zicht kapot kon schieten met een luchtbux of allemaal naar het asiel kon brengen of meenemen en op de snelweg eruit kon gooien.
Ziek Misselijk Misselijk

Dat is wel heel erg ziek zeg!

Maarreh....Waar is de TS eigenlijk gebleven?

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:11

Beaux schreef:
Over futiliteiten gesproken...... Nu gaan we het verschil tussen wegjagen of pakken en what so ever uitkauwen... Feit blijft dat de honden van Kim op haar eigen terrein zitten en daar geen vreemd beest dulden. Daar doe je niks aan en dat is ook niet haar probleem. Het is wel rot als het gebeurd natuurlijk. Ook honden hebben natuurlijk gedrag. Voorbeeld: de hond van een vriendin vrat 3 jonge katjes van een week oud op. Zij in de stress: hoe kan die lieve hond dat nou doen? Maar als ie een mol vangt is het wel goed. Is gewoon instinct, daar kun je niks aan doen.

Ik vind het verschil tussen wegjagen of pakken heel erg groot. Sterker nog het is een kwestie van leven of dood.
Ook kun je elke hond leren -ongeacht het ras- hoe hij met andere dieren en kinderen moet omgaan. Dat een hond jonge katten doodbijt, vind ik niet normaal. De volgende keer gaat hij achter een kudde schapen aan en bijt hij lammetjes dood. Ik weet wel dat dit off topic is, maar het gaat even om de beeldvorming.

Nogmaals ik hoef geen gelijk te hebben of te krijgen. Ik verschil van mening, maar vind de mening van een ander -mits goed onderbouwd- zeker interessant. Ook hoop ik dat een ander nadenkt over hetgeen ik schrijf. In alle genoemde standpunten zit een kern van waarheid of is gebaseerd op feiten.

Beaux; ik vraag je wel om uit te kijken met je woordkeuze. Bovenstaande komt op mij niet respectvol maar geirriteerd over. Ik ga ervan uit dat dit niet je bedoeling is geweest.
@Midasje;Laten we vooral respectvol met elkaar discusseren ondanks dat je verschilt van mening met een ander.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:12

jiehaaa schreef:
Midasje schreef:

(ff kort offtopic dan... Haha! )
Ja die! Maar hij is niet zo stout, zijn broertje (cypers) wel. Midas is een echte lieverd, beetje onhandig ook.

@Beau en Midasje: Nog even en we kunnen een Midas-huiskamertopic starten... Clown

Lief
jaa een midas-topic ROFL

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:15

Mijn honden jagen inderdaad ook op schapen, als jonkies van een jaar oud hebben ze 3 schapen gepakt......... en daarom zorg ik er nu voor dat dit nooit meer voor kan komen, want een boer hoeft geen overlast te hebben van mijn jagende honden.............

en daarnaast zijn mijn dieren opgegroeid op de boerderij, de kruising komt bij Koos de Ronde vandaan en de lab uit frankrijk van een boerderij........

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:16

KiWiKo schreef:
tja ik kan moeilijk tegen mijn honden zeggen dat ze hun territorium niet mogen verdedigen........ en helaas als mijn kruising herder x bouvier eenmaal een kat te pakken heeft, dan heb je behoorlijke schade.......... en is de kans heel reeel dat dit dier het niet overleefd...........

Ik heb een kruising mechelse herder x leonberger en die snappen wat een bedreiging is en wanneer ze moeten verdedigen. Een kat of een ander dier waar ze mee hebben leren omgaan, vallen ze niet lastig.
Best handig van die intelligente honden Haha!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:17

O jee, geirriteerd was het zeker niet. Het eeuwige probleem van het geschreven woord: de interpretatie van de lezer is vaak anders dan de bedoeling van de schrijver. Ik zal erop letten.