Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Borders vind ik geweldig maar ik denk niet dat ik zó'n hond de beweging kan geven die ze nodig hebben.
twister42 schreef:vraag k me af waar jullie honden dan de hele dag zitten. das een mooie bedoeling je neemt een hond maar hij mag niet bij het gezin zitten.
Ik geloof dat TS een andere gedachte heeft over de hond.
Citaat:Persoonlijk zou ik dan sowieso de mechelse- en hollandse herder ook al afraden. Dat zijn geen honden die ''een dagje met minder'' toe kunnen. Onze kruising mechelaar vliegt tegen de muren op als we een dagje ietsje minder tijd hebben....
Anna-Jelly schreef:Nakisha, de kruising mechelaar/hollander van mijn ouders is juist gewoon ideaal, in huis lekker rustig, kan prima een hele dag in huis liggen. Zelfs liever dan dat ze de hele dag buiten is. Ze mag best de hele dag op de boerderij lopen (behalve tussen 12 en 2 want dan komt de postbode).
Aan de andere kant heb ik daar curcussen mee gedaan (behendigheid, pakwerken, speuren) en dan is het een super actieve hond.
Maargoed het nadeel van die hond is dat ze niet met kleine kinderen kan, ze kan niet tegen die drukte.
Anna-Jelly schreef:Oh dat ben ik absoluut met je eens hoor, ik geef alleen aan dat er tussen de mechelaars en hollanders ook honden zitten die wél met een dagje minder toekunnen
Het is gewoon wel zo, de hond die je kent, zijn gedrag koppel je aan het ras. De husky die ze niet goed onder controle hebben en altijd blaft, de manchesters die je willen opvreten en de duitse herders die elke hond pakken die ze kunnen krijgen.
We zien wel of het klikt met de hond en ons