Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gipsyboy schreef:ja weet ik maar ik had al eerder gezegd als je goed gelezen had.
dat ik ook tijd moet maken voor de dingen die ik leuk vind.
en dus wel verder ga met de hondensport
Citaat:Waar slaat dat nu op? Een kruising zou dus volgens jou langer leven dan een rashond? Dat is een logica die nergens op slaat hoor. Als jij een 'rashond' gaat kopen bij de eerste de beste fokker, voor een klein prijsje, zonder officiele papieren erbij.. nja, dan heb je inderdaad kans dat je hond volledig doorgefokt is met de logica 'hoe meer fokken, hoe meer geld'. En ja, dan heb je veel kans op erfelijke ziektes.
Maar een rashond, van een erkende fokker, waarvan ouderdieren op erfelijke ziekten getest zijn en gezond verklaard zijn? Die gaan minstens even lang mee als een kruising hoor.
Citaat:Dat is niet altijd waar. Sommige rassen (vooral grote) hebben ondanks verantwoord fokken wel een verhoogd risico. Maar....zelfs dan moet je je keuze niet daardoor laten leiden vind ik.
gipsyboy schreef:oh nee kan je met een berber niet de sport in??
nou echt wel.
en nogmaals de berner zit voornamelijk snachts in huis hij zal overdag veel bij de paarden zijn.
en wij vinden de berner gewoon een geweldig ras.
en dat ze kort meegaan, ach ja ik heb ook ratten en die leven ook maar 3 jaar, maar omdat ze kort leven betekent dat niet dat we het dan niet nemen.
het enen beest leeft langer dan het andere.
gipsyboy schreef:jullie denken zeker dat wij mongoolen zijn ofzo.
nou zal ik jullie nog wat vertellen we zijn gister naar een markt in barneveld geweest, en hebben nog 2 konijnen gekocht!!
we hebben ze in huis in een groot hok. het zijn 2 jonkies, een witte met blauwe ogen en een hangoor wit/bruin met ontzettend ontstoken ogen!!
waarom? waarom hebben we dat gedaan?
omdat we het zielig vinden! of moet ik zielughh zeggen?
we gaan de zieke opknappen en de andere hebben we erbij omdat ze dan niet alleen is.
Boertjes schreef:Berner Sennen worden flink groot en kunnen ook echte kattenjagers worden.
nestle schreef:ik zou dan een labrador nemen zijn heel rustig maar eigelijk ben ik het wel met de rest eens
madeliefw schreef:gipsyboy schreef:jullie denken zeker dat wij mongoolen zijn ofzo.
nou zal ik jullie nog wat vertellen we zijn gister naar een markt in barneveld geweest, en hebben nog 2 konijnen gekocht!!
we hebben ze in huis in een groot hok. het zijn 2 jonkies, een witte met blauwe ogen en een hangoor wit/bruin met ontzettend ontstoken ogen!!
waarom? waarom hebben we dat gedaan?
omdat we het zielig vinden! of moet ik zielughh zeggen?
we gaan de zieke opknappen en de andere hebben we erbij omdat ze dan niet alleen is.
zo hou je juist die zielige beestjes in stand. Die markthandelaar knijpt nog eens even in zijn handen! Weer geld gevangen voor een konijn waar hij zelf niks aan heeft uitgegeven kennelijk (anders was die niet "zielig", denk ik). Ik heb het vermoeden dat het met jullie nieuwe hond net zo zal gaan... Of gaan jullie echt bij een rasvereniging te rade? Voor een rashond van een juiste fokker (met papieren/ da etc) betaal je zo 700 euro namelijk. En daarbij sluit ik mij ook aan bij Slimmerik, koop geen doorgefokt dier. Er zijn echter wel goede bernersennenfokkers in Nl.
alidaenlucky schreef:Boertjes schreef:Berner Sennen worden flink groot en kunnen ook echte kattenjagers worden.
licht er aan wat ze gewend zijn of wat je ze zelf aanleert. Wij hebben ook een berner en is goede maatjes met de katten. Bij onze vorige berner zat de poes er zelfs altijd bovenop.
gipsyboy schreef:dit is de laatste reactie wat ik hier neerzet.
heb geen zin meer om te reageren, dus vandaar.
ik weet zelf het beste dat ik supergoed voor mijn beesten zorg!!!!
en binnenkort komt de hond uit spanje en dan nemen we over ong een half jaartje een berner sennen hond bij.
Nakisha schreef:Nu spreek jezelf toch weer tegen gipsyboy; je sprak over hondensport. Waarom dan een Berner? Dat is nu niet bepaald een geschikte hond daarvoor.
Citaat:Hey ho ! Hold your horses ! Hier nog een enthousiaste berner eigenaar én een nog meer enthousiaste beoefenaar van de hondensport cani-cross !
Sam en ik gaan 2 X per week 6 km lopen met veel plezier !
Maar wij hebben wel een tuin van 1.5 ha, onze hond traint zichzelf...
gipsyboy schreef:dit is de laatste reactie wat ik hier neerzet.
heb geen zin meer om te reageren, dus vandaar.
ik weet zelf het beste dat ik supergoed voor mijn beesten zorg!!!!
en binnenkort komt de hond uit spanje en dan nemen we over ong een half jaartje een berner sennen hond bij.