Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

roosbananas

Re: Welk leuk hondenras zou je niet willen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 01:35

Ik vind Newfoundlanders echt geweldige ( en mooie)honden, maar ik zou en nooit 1 moeten hebben vanwege de vuiligheid in huis Clown
Dat geldt voor alle langharige honden. Tong uitsteken

Wij hebben nu een Bull Terrier, ook geweldige honden!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 10:08

Naadje, idd, ik bedoel de Engelse Bulldog ook, dat alle sloeg ook op hen, zie mijn eerste post. Volgens mij zitten de Franse Bulldogs wat beter in elkaar. Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:49

detour schreef:
Naadje, idd, ik bedoel de Engelse Bulldog ook, dat alle sloeg ook op hen, zie mijn eerste post. Volgens mij zitten de Franse Bulldogs wat beter in elkaar. Knipoog

ja en ik reageerde omdat er stond: alle bulldogs Knipoog Clown

helaas zitten de franse niet veel beter in elkaar
ook veel luchtwegproblemen en derg.
ik zou een voorstander zijn om een toch wat rechtere neus te fokken (zoals bijv. BullMastiff)
Maar goed ik ben geen fokker Vork

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 11:51

Naadje, ik zou ze adviseren om het ras te boycotten, puur omdat de honden overall geen levenswaardig bestaan hebben. Neem dan een vuislnisbak of een labrador..ER zijn zoveel mogelijkheden.. Onze Duitste Herder is ook niet sterk, helaas...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:18

detour schreef:
Naadje, ik zou ze adviseren om het ras te boycotten, puur omdat de honden overall geen levenswaardig bestaan hebben. Neem dan een vuislnisbak of een labrador..ER zijn zoveel mogelijkheden.. Onze Duitste Herder is ook niet sterk, helaas...

ik boycot dat ras niet....zie het nut er niet van in, gefokt worden ze toch wel
ik zou er alleen zelf nooit eigenaar van worden....althans niet van de franse...
maar goed niet alle bulldoggen hebben gelukkig die problemen...en laten we die juist promoten Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:20

Ik bedoel dat het gewoon stop gezet zou moeten worden!

En als mensen dan toch zonodig zo'n hond willen, dan een bulldog met een ander type, normale neus, normale verhoudingen, geen hangogen, in staat om normaal te baren, etc..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:21

detour schreef:
Ik bedoel dat het gewoon stop gezet zou moeten worden!

snap je standpunt.....maar is niet haalbaar

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:23

Nee, dat weet ik hoor, ik vind het ook zo sneu dat Pitbulls nog steeds worden gevonden en afgemaakt.. wat de mens bezielt om bepaalde rassen te fokken, geen idee, Naadje.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:28

Ik zou heel graag weer een Bordeauxdog met een zwart masker willen hebben.. Helaas kom je deze niet vaak tegen, en worden deze honden ook veel te ver doorgefokt. Om leed voor de hond en dus ook voor mij te voorkomen, neem ik dit ras dus niet meer, hoe graag ik er ook één zou willen hebben. Net zo als bij de Engelse/Franse Bulldog, een té korte neus, ademproblemen, knieproblemen.
Onze Bordeauxdog ik nog geen 3 jaar geworden en was aan beide kniebanden geopereerd en aan één oog.. Uiteindelijk is ze overleden aan een gescheurde longslagader.. Jemig wat hield ik van dat dier, mijn beste vriendinnetje. Die hondenfokkers weten niet watvoor leed ze met dit doorfokken veroorzaken..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:30

Precies, Uppojono, en de hond lijdt eerst om vervolgens op veels te jonge leeftijd een verdrietig baasje achter te laten.
Zonde gewoon..

Muffin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:34

marquez1 schreef:
Ik vind heel veel hondenrassen ontzettend leuk. Ik ben helemaal weg van boxers, maar moet er niet aan denken om een boxer in huis te hebben. Alle breekbare spullen moet je hoog wegzetten, een gezellig hoogpolig tapijtje zit er niet in, en je hoeft zeker niet te verschijnen in je nette avondkledij als je een hieper de pieper boxer hebt die zichzelf in de tuin heeft uitgeleefdt en al kwijlend het laatste beetje zand in je zorvuldig gezogen tapijtje wegwerkt Haha! .

Hebben jullie dat ook? Rassen die je leuk vindt maar die je zelf niet zou willen hebben?

hahaha Haha! zo erg is dat echt niet met boxers hoor... mijn ouders hebben al jaren boxers ( inmiddels al de 5e op dit moment) : ze kwijlen doen ze alleen als ze iets te eten/lekkers hebben gehad (of als ze denken/verwachten iets lekkers te gaan krijgen Tong uitsteken ), breekbare spulen staan gewoon op lage tafels (gaat 99% van de tijd goed) en tja, als een hond zich heeft uitgeleefd in de tuin, wordt het binnen inderdaad vies, maar dat is ook met andere rassen Knipoog

Bozers zijn geweldig enthousiast, echte gezellige familie-honden en blijven altijd een beetje dat puppy-achtige gedrag houden Hyper!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 12:47

Uppojono schreef:
Ik zou heel graag weer een Bordeauxdog met een zwart masker willen hebben.. Helaas kom je deze niet vaak tegen, en worden deze honden ook veel te ver doorgefokt. Om leed voor de hond en dus ook voor mij te voorkomen, neem ik dit ras dus niet meer, hoe graag ik er ook één zou willen hebben. Net zo als bij de Engelse/Franse Bulldog, een té korte neus, ademproblemen, knieproblemen.
Onze Bordeauxdog ik nog geen 3 jaar geworden en was aan beide kniebanden geopereerd en aan één oog.. Uiteindelijk is ze overleden aan een gescheurde longslagader.. Jemig wat hield ik van dat dier, mijn beste vriendinnetje. Die hondenfokkers weten niet watvoor leed ze met dit doorfokken veroorzaken..

Nooit aan gedacht om dan een ras te zoeken die goed overeenkomt en minder problemen heeft?

kan het eigenlijk niet laten in dit geval de BM te promoten Bloos
het is een soortgelijk type hond...ook zijn ze er in rood met zwart masker
uiteraard zijn er bij dit ras ook wel wat problemen maar niet in vele mate
zeker niet als je bij een goede fokker een pup koopt en uiteraard goed op laat groeien

kom dagelijks in contact met honderden BM eigenaars (via forums) en de ervaringen zijn zeer goed met dit ras...

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-08 14:51

Muffin_ schreef:
marquez1 schreef:
Ik vind heel veel hondenrassen ontzettend leuk. Ik ben helemaal weg van boxers, maar moet er niet aan denken om een boxer in huis te hebben. Alle breekbare spullen moet je hoog wegzetten, een gezellig hoogpolig tapijtje zit er niet in, en je hoeft zeker niet te verschijnen in je nette avondkledij als je een hieper de pieper boxer hebt die zichzelf in de tuin heeft uitgeleefdt en al kwijlend het laatste beetje zand in je zorvuldig gezogen tapijtje wegwerkt Haha! .

Hebben jullie dat ook? Rassen die je leuk vindt maar die je zelf niet zou willen hebben?

hahaha Haha! zo erg is dat echt niet met boxers hoor... mijn ouders hebben al jaren boxers ( inmiddels al de 5e op dit moment) : ze kwijlen doen ze alleen als ze iets te eten/lekkers hebben gehad (of als ze denken/verwachten iets lekkers te gaan krijgen Tong uitsteken ), breekbare spulen staan gewoon op lage tafels (gaat 99% van de tijd goed) en tja, als een hond zich heeft uitgeleefd in de tuin, wordt het binnen inderdaad vies, maar dat is ook met andere rassen Knipoog

Bozers zijn geweldig enthousiast, echte gezellige familie-honden en blijven altijd een beetje dat puppy-achtige gedrag houden Hyper!

Juist om dat debiele gedrag vindt ik ze zo leuk. Een docent bij ons op school heeft er ook 1. Die mag niet verder van haar kantoor dan de klapdeuren van de gang. Dat doet ie ook heel netjes, maar als je dan wegloopt gaat hij ter hoogte van de klapdeuren op en neerspringen, rondjes draaien en zakt door zijn voorbenen en schijnt dan te denken. Als ik nu zo debiel mogelijk doe komen ze misschien wel terug.... SPELE SPELE SPELE?????????? Haha! Haha!

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:09

Ik wil geen Deense dog, boxer, benner Sennen, duitse herder, etc hebben hoewel ik ze hartstikke leuk vind. Simpelweg omdat ze vaak niet oud worden. Een Deense dog is al stokoud met een jaar of 6, de andere hebben ook geen hoge levensverwachting. Ik moet er niet aan denken om dan al weer opnieuw te moeten beginnen. M'n eerste hond is bijna 14 geworden en dat is me jong zat.
Ik hoop dus dat ik nog heel lang het haar van m'n mechelse herder (heel lief, super betrouwbaar en zeker niet zenuwachtig) en het haar en de viezigheid van m'n 2 mechelse herder x leonbergers (kampioenen slotenmars) mag opruimen Haha!.
Jack Russels zijn idd vaak banketstaaf hondjes, maar volgens mij zegt dat meer van de baasjes dan van het ras. Geldt ook voor het zenuwachtige van de mechel. Je kunt ze idd heel snel super attent (ofwel zenuwachtig) krijgen, maar als je die eigenschap niet of nauwelijks stimuleert, merk je er niets van. Ook die van m'n vriendin is gewoon een grote schoothond.
Een boxer of leonberger hoeft absoluut niet te kwijlen; geen tussendoortjes met suiker geven.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 15:20

Sledehonden vind ik fantastisch, maar voor mij zijn ze te 'moeilijk'. In de zin van opvoeden dan.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:20

wij hebben zelf 2 jack russels (liggen nu lam op de bank) zou geen schoothond achtigen willen hebben of honden zonder snoet (engelse bulldog (te sloom) oliebol zu ofzo. Koningspoedels zijn helaas enorm onderschat zijn ontzettend toffe honden Lachen

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 16:37

tja, ik zou geen dobberman willen (enige hond waar ik echt bang voor ben)

en poedels vind ik echt super lelijk, dus die zou ik ook niet nemen. Bloos

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:22

Benfan schreef:
wij hebben zelf 2 jack russels (liggen nu lam op de bank) zou geen schoothond achtigen willen hebben of honden zonder snoet (engelse bulldog (te sloom) oliebol zu ofzo. Koningspoedels zijn helaas enorm onderschat zijn ontzettend toffe honden Lachen

Een jack russel valt bij mij ook echt onder de catagorie 'schoothond'. Vork

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 18:38

ik zou nooit een klein keff hondje willen hebben. bijten vaak,zijn gemeen en blaffen altijd en lopen in van die stomme kleertjes. geef mij maar een lekkere grote hond waar ik acief mee kan doen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:26

aerdenhout1 schreef:
Ik ben het met TS eens..ben helemaal weg van boxers, maar zou er nooit een willen hebben. Ze zijn te neurotisch, en worden ook nog eens niet zo heel oud. Maar ik moet eerlijk zeggen dat er veel meer honden zijn die ik erg leuk vind, b.v de Ierse wolfshond...helemaal geweldig!!!

Ik ben werkelijk nog nooit met een boog om een hond heen gelopen.
totdat ik een jaar geleden een mevrouw tegen kwam tijdens t wandelen in t recreatiegebied hier..
ze had 2 ierse wolfshonden, drijfnat van t zwemmen, lange vacht hing in slierten langs t lichaam, en vanuit de verte riep ze al dat t geen goed plan was om de honden met elkaar te laten spelen omdat die van haar geen lieverds waren..
nou..no way ook dat ik daar in de buurt bij kwam..wat een engerds!!!

ik vind deense doggen ook gaaf! maar niet om zelf te hebben..
en wij hebben nu thuis 2 labradors..maar ik zou zelf geen labrador kiezen.
Dobermanns en saarlooswolfhonden vind ik wel heel erg gaaf!

een husky vind ik ook erg leuk trouwens..maar weet niet zeker of ik er zelf 1 zou willen hebben
Net als met dalmatiers.. ontzettend leuke honden.. al weet ik niet of ik wel om kan gaan met die hoge intelligentie..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:29

aerdenhout1 schreef:
HEEEE....gabyfedde...gaan we katten!!! Mijn mechelse en duitse herder zij toevallig wel de aller beste, slimste, mooiste en liefste van de hele wereld!

Is niet persoonlijk bedoeld hoor. Maar ik ken genoeg herders om te weten dat het mijn type hond niet is. En ik moet je teleurstellen, want mijn Engelse Cocker is toevallig al de alles beste, slimste, mooiste en liefste van de hele wereld Knipoog

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:31

Poedels, gedverderrie. Ik heb ook niks met herdershonden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 19:58

Marloes__ schreef:
Benfan schreef:
wij hebben zelf 2 jack russels (liggen nu lam op de bank) zou geen schoothond achtigen willen hebben of honden zonder snoet (engelse bulldog (te sloom) shi tzu ofzo. Koningspoedels zijn helaas enorm onderschat zijn ontzettend toffe honden Lachen

Een jack russel valt bij mij ook echt onder de catagorie 'schoothond'. Vork

Kwa lichamelijk formaat, maar geeestelijk zijn het toch echt wel grote honden Knipoog Ik ken grote honden die schoothondjes zijn Tong uitsteken hou je voor jezelf geen ruimte over hahaha. Schoothondjes bedoel ik maltezer, shi tzu, yorkie's, sky terriers en al die kleine keffers meer.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 20:14

XxSultanxX schreef:
traan_beauty schreef:
Een boxer of iets in die buurt. Het zouden best leuke hondjes zijn, als hun neus normaal was.. Nu hoor je dat ze best veel problemen met hun ademhaling hebben ect. Die zijn gewoon constant benauwd, nee bedankt dus Knipoog .

een boxer is niet constant benauwd hoor Knipoog zou niet best zijn ... Knipoog

Klopt Bloos , dacht niet 100% helder na toen ik dit typte.. Mijn excuses Knipoog .

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 23:11

Ik ben helemaal verliefd op grote honden. Toen ik dus de kans had was het eerste wat er gekomen is een Sint Bernard pup. Hij is nu alweer bijna 5jr oud. Het is echt een super hond met enorm goed karakter naar kinderen. Maar laat geen vreemde het erf op komen als wij er niet zijn of ik alleen ben, dan valt hij dus wel echt aan en is het een totaal andere hond.

Ierse wolfshonden en Barzois vind ik erg leuk! Maar echte jachthonden en daarom voor mij niet geschikt. Aangezien ik in de buurt woon met erg veel wild (herten ed.). En hier mogen ze je hond in het jachtseizoen afschieten als hij ontsnapt is en zoveel km van de bewoonde wereld (bwv) aangetroffen word. (gebeurt hier gelukkig steeds minder)

Komondors vind ik ook geweldige honden, maar die vacht (dreadlocks, grootte van sint bernard ongeveer) staat me tegen. Ze schijnen ook behoorlijk te kunnen stinken. Dus ik houd het bij m'n Sint bernards/new foundlanders etc..etc...